Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PaedDr. Marián Merica, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Merica
I.2 - Meno
Marián
I.3 - Tituly
prof. PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1950
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
merica@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8866
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-4860-9240

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Trnave, Fakulta telesnej výchovy a športu UK v Bratislave
II.b - Rok
1973, 1982
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno vzdelávacích predmetov, Teória vyučovania Telesnej výchovy
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1993
II.c - Odbor a program
Športová kinantropológia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
Športová edukológia
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Športová edukológia
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
funkčné miesto profesor Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky 1. 9. 2016 - stále trvá
funkčné miesto profesor UCM v Trnave, Fakulta sociálnych vied 1. 9. 2012 - 31. 8. 2016
odborný asistent, docent, profesor STU v Bratislave, Materiálovo-technologická fakulta 1. 9. 1988 - 31. 8. 2012
docent, profesor Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta 1. 9. 1995 - 31. 8. 2012
učiteľ ZŠ, vedúci plaveckého strediska pre ZŠ a MŠ ONV Odbor školstva Trnava 26. 8. 1973 - 31. 8. 1988

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
"Rigorózna skúška (Teória vyučovanie Telesnej výchovy) " Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave 1982
Kurz trénera plávania Telovýchovná škola Fakulty telesnej výchovy a športu UK v Bratislave 1981
Kurz trénera basketbalu a kurz rozhodcu basketbalu Telovýchovná škola Fakulty telesnej výchovy a športu UK v Bratislave 1982
Kurz inštruktora lyžovania Telovýchovná škola Fakulty telesnej výchovy a športu UK v Bratislave 1986

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Telesná výchova v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Telesná výchova v predprimárnej a voľnočasovej edukácii Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Relaxačné cvičenia Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie 2. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
90
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
95
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Športové hry Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Relaxačné cvičenia Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Zdravotná telesná výchova Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Telesná výchova v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie 2. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Telesná výchova v predprimárnej a voľnočasovej edukácii Predškolská a elementárna pedagogika 1. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
290
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
345
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
62
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

(AAB) GLESK, P., MERICA, M. 1997. Olympizmus. Bratislava: STU, 1997. 163 s. ISBN 80-227-0990-5.                    

                                  

           

2

(AAB) MERICA, M. 2007. Plávanie. Bratislava: STU, 2007. 140 s. ISBN 978-80-227-2726-6.



3

(AAB) MERICA, M., HLAVATÝ, R,. 2012. Plávanie vo vede a praxi na MTF STU v Trnave. Bratislava: STU, 2012. 181 s. ISBN 978-80-227-3700-5.

4

(ACB) ČEPČIANSKY, J., GLESK, P., MERICA, M. Teória a didaktika telesnej a športovej výchovy mentálne postihnutých. Bratislava: PdF UK, 2000. 188 s. ISBN 80-223-1477-3.

5

(ADM) MERICA, M., OSAĎAN, R., KOREŇOVÁ, L., GUNČAGA, J. 2019. Approches and Relationship to Health and Healthy Lifestyle of University Female Students. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 9, Isue 1. Hradec Králové 2019, s. 186 – 190. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).




VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

(ACB) KOŽUCHOVÁ, M., et al. 2019. Kurikulum primárneho vzdelávania. (MERICA, M. Zdravie a pohyb). Bratislava: Univerzita Komenského, 2019. 268 s. ISBN 978-80-223-4767-9.



2

(ADM) MERICA, M., OSAĎAN, R., KOREŇOVÁ, L., GUNČAGA, J. 2020. Relationship to Sports and Active Movement Activities of Sudents of the Pedagogical Faculty of Comenius University in Bratislava. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 10, Issue 1. Hradec Králové 2020, s. 181 – 187. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online). 

3

(ADM) MERICA, M., OSAĎAN, R., KOVÁČOVÁ, V. 2021. Comparison of Physical Ability and Physical Performance of Children in Primary Education .In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 11, Issue 1. Hradec Králové 2021, s. 193 – 202. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).

4

(ADM) MERICA, M., BELEŠOVÁ, M., OSAĎAN, R., M., MOŠKOVÁ, S. 2022. Stretching Exercises and Their Influence on The Development of Childrenˈs Coordination Movement Capabilities in Primary Education. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 12, Issue 1. Hradec Králové 2022, s. 110 – 118. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).

5

(AAA) MERICA, M., BELEŠOVÁ, M. 2022. Physical literacy in education. Karlsruhe  (Germany): Ste-con, GmbH, Karlsruhe, Germany, 2022. 148 s. ISBN 978-3-945862-45-2.  


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

(AAB) GLESK, P., MERICA, M. 1997. Olympizmus. Bratislava: STU, 1997. 163 s. ISBN 80-227-0990-5.

Cit: FELIX, K. Základy teórie športového tréningu. 1997. Nitra: UKF PdF, 1997, s.100.

Cit: STARŠÍ, J. Vedy o športe. 1999. Kapitoly z metodológie. Vysokoškolské učebné texty. 1. vyd. Banská Bystrica: UMB FHV, 1999. ISBN 80 8055 321-2.

Cit: VLADOVIČOVÁ, N. 1999. Olympizmus a príprava budúcich učiteľov 1. stupňa základnej školy. In: CO-MAT-TECH ´99: Zborník zo 7. medzinárodnej vedeckej konferencie. Trnava: MTF STU, 1999, s. 652-656. ISBN-80-227-1272-8.

Cit: KAFKA, M.1999. Zaradenie olympijskej výchovy do činnosti olympijských klubov Slovenska. In: Zborník materiálov zo seminára SOA a statí o výchove k olympizmu. Bratislava: SOA, 1999, č. 3, s. 74-78.

Cit: HORVÁTH, R. 1999. Problémy dopingu a žiaci na základných školách. In: CO-MAT-TECH ’99: zborník zo 7. medzinárodnej vedeckej konferencie. Bratislava: STU, 1999 s. 576-580.  ISBN-80-227-1272-8.

Cit: FELIX, K. OH Sydney 2000 ex post a ex ante. In: Retrospektíva na OH 2000 v Sydney. In Vrcholový športový výkon a spôsob života: zborník z odborného seminára. Trnava: KTVŠ MTF STU, 2000, s. 29-31. ISBN 80-227-1442-9.

Cit: GÖRNER, K. 2000. Úroveň vedomostných poznatkov žiakov druhého stupňa ZŠ Banskobystrických škôl o olympijských a paralympijských hrách v Sydney 2000. In: Acta Universitatis Matthiae Bellii, Telesná výchova a šport, Vol. 2. No. 2. Banská Bystrica: PF UMBE, 2000, s. 36-44. ISBN 80-8055-424-2.

Cit: STARŠÍ, J., JANČOKOVÁ, Ľ. 2001. Teória a didaktika športu. Banská Bystrica: FHV UMB, 2001, 194 s. ISBN 80-8055-504-4.

Cit: DRENKO, J., ŽINGOR, J. 2001. Olympionici novohradu. Lučenec: OK, 2001, 167 s. ISBN 80-851-55-17-6.

Cit: ŠIMÍĆEK, V. 2002. Vplyv výučby netradičných športov na motiváciu študentov   Trenčianskej univerzity. In: Nové pedagogické metódy a formy v telesnej výchove a športe: Zborník z medzinárodného vedec. seminára. Trenčín: TU, UPaHV KTVŠ, 2002, s. 147-149. ISBN 80-88914-58-2.

Cit: GÖRNER, K. 2004. Podmienky na rozvoj vedomostnej úrovne žiakov druhého stupňa základných škôl o olympizme. In: Východiská k tvorbe inovovaných projektov školskej telesnej výchovy. Bratislava: UK FTVŠ, 2004. s. 71-74. ISBN 80-89197-04-3.

Cit: GÖRNER, Karol-PRUSIK, Krzystof. 2005. Olympic Education in the National Education Programe oif Slovak Republic. In: RESEARCH YEARBOOK – Studies in Physical Education and Sport. Volume 11/05. Gdansk: AWFiS, 2005, s. 142-148. ISSN 1730-7988.

Cit: DRENKO, J. 2005. Bibliografia olympijskej knižnej literatúry (výber). Lučenec: Reduta, 2005.

Cit: KAFKA, M. Pamätník Olympijského klubu región Košice. 1992-2007. Košice: Olympijský klub Košice. ISBN 978-80-89089-53-6. 

Cit: ŠVEDOVÁ, M., UHER, I. 2013. Kapitoly z dejín telesnej kultúry a športu. Košice: UPJŠ, 2013. 80 s. 

Cit: GÖRNER, K. 2002.Olimpic and paralympic games as an educational and motivational factor for pupils of primary schools. In: Rocznik Naukowy – Tom IX. Biala Podlaska: Zamiejstowy Wydzial Wychowania Fizyczbego, 2002, s. 207-213. ISSN 1425-3259.

Cit: GÖRNER, K. 2002.Grade Pupils Of Schools From Banská Bystrica. In: Physical Education and Sport. Volume 46. Warszawa: Scientific Publishers PWN, s. 381. ISBN 0043-9630.

Cit: GÖRNER, K., PRUSIK, K. 2003. Olympism and fair play as an inseparable part of Sports education. In: Postmodernity and Olympism. Gdansk (Poľsko): Copyright by Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu, 2003. s. 281-287, ISBN 83-89227-16-1.

Cit: GÖRNER, K., PRUSIK, K. 2005. Olympic Education in the National Education Programe oif Slovak Republic. In: RESEARCH YEARBOOK – Studies in Physical Education and Sport. Volume 11/05. Gdansk: AWFiS, 2005, s. 142-148. ISSN 1730-7988.

Cit: Görner, K., Ružbarská, B. 2023. Sociológia telesnej kultúry a športu. Vysokoškolské učebné texty. Prešov: Prešovská univerzita, 2023, 85 s. ISBN 978-80-555-3216-5.

2

(AFD) MERICA, M. 1997. Porovnanie plaveckej spôsobilosti študentiek Slovenskej technickej a Trnavskej univerzity. In Teoretické a didaktické problémy plávania a plaveckých športov: zborník z 5. vedeckého seminára s medzinárodnou účasťou. Bratislava: FTVŠ UK KPPŠ, 1997, s. 11 – 13.                                                              

Cit: JURSÍK, D. Ukazovatele plaveckej spôsobilosti na Slovensku. In: Teoretické a didaktické problémy plávania a plaveckých športov: Zborník zo 6. vedec. seminára s medzinárodnou účasťou Katedry plávania FTVŠ UK. Bratislava: KOREKT, 1998, s. 5-12.

Cit: BENCE, M. Hodnotenie plaveckej spôsobilosti a plaveckej výkonnosti vysokoškolákov. In: Acta Universitatis Mathiae Bell: Zborník č.2. Banská Bystrica: UMB Fakulta humanitných vied. 1998, s. 144-150. ISBN 80-80 55-172-3.

Cit: BENCE, M., DOMANICKÝ, P.: Pohybový a denný režim vrcholového plavca, jeho vplyvu na športový výkon. In: Vrcholový športový výkon a spôsob života. Zborník z odbor. seminára KTVŠ. Trnava: MTF STU 2000, s. 4-10. ISBN 80 227-1363-5.

Cit: MICHAL, J. 2000. Porovnanie dynamiky zmien pohybovej výkonnosti a telesného rozvoja počas hodín zameraných na sezónne činnosti: In: Acta Universitatis Matthiae Bellii, Telesná výchova a šport, Vol. 2. No. 2. Banská Bystrica: PF UMBE, 2000, s. 67-78. ISBN 80-8055-424-2.

Cit: Rybárik, K., BENCE, M. 2000. Hodnotenie plaveckej spôsobilosti a výkonnosti študentov telesnej výchovy FHV UMB, v Banskej Bystrici. In: Acta Universitatis Matthiae Bellii, Telesná výchova a šport, Vol. 2. No. 2. Banská Bystrica: PF UMBE, 2000, s. 93-97. ISBN 80-8055-424-2.

Cit: GLESK, P. 2001. Meranie zaťaženia na hodine telesnej výchovy u študentov MTF STU a PF TU podľa anaeróbneho prahu. In: Optimalizácia zaťaženia v telesnej a športovej výchove. Zborník z odborného seminára. Bratislava: SjF STU-KTV, 2001, s. 55-57. ISBN 80-227-1541-7.

Cit: BENCE, M., RYBÁRIK, K. 2001. Kategorizácia hodnotenia plaveckej spôsobilosti a výkonnosti študentov telesnej výchovy v Banskej Bystrici. In: Teoretické a didaktické problémy plávania a plaveckých športov: Zborník zo 7. vedeckého seminára s medzinárodnou účasťou KPaPŠ FTVŠ UK. Bratislava: 2001, s. 24-27. ISBN 80 88901-50-2.

Cit: KALEČÍK, Ľ. 2001. Úroveň plaveckej spôsobilosti stredoškolskej mládeže. In: Testovanie motorických schopností testami Eurofitu a iných metodík: zborník. Trnava: STU MTF KTVŠ, 2001, s. 71-75. ISBN 80 227 1546-8.

Cit: BENCE, M. 2001. Dynamika zmien plaveckej výkonnosti študentov telesnej výchovy v prvom ročníku na Fakulte humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici v rokoch 1996-1999: Zborník FHV UMB-Acta Universitatis Matthiae Bellii, roč. IV. Banská Bystrica: UMB, 2000, s. 21-32.

Cit: BALÁŽ, J. 2001. Teoretické a metodologické problémy techniky telocvičného a športového pohybu. In: Zdravie, zdatnosť, výkonnosť a pohybový režim mládeže a dospelých. Zborník z vedeckého seminára (II-2001). Trenčín: TU KTVŠ, 2001, s. 3-5.

Cit: KALEĆÍK, Ľ., PSALMAN, V. 2002. Hodnotenie kondičného plávania 12 min. plaveckým testom. In: Nové pedagogické metódy a formy v telesnej výchove a športe: Zborník z medzinárodného vedec.seminára. Trenčín: TU, ÚPaHV KTVŠ, 2002, s. 54-57. ISBN 80-88914-58-2.

 Cit: BENCE, M. 2002. Aktuálne problémy vyučovania plávania študentov telesnej výchovy. Banská Bystrica, PARTNER 2002, 108 s. ISBN 80-968726-5-6.

Cit: BENCE, M. 2002. Stav plaveckej spôsobilosti žiakov základných škôl, vzhľadom na podmienky vyučovania plávania v Banskobystrickom kraji. In: Monitorovania telesného rozvoja, funkčného stavu a pohybovej výkonnosti žiakov základných škôl v Banskobystrickom kraji na začiatku nového tisícročia: Zborník výstupov grantovej výskumnej úlohy č. 1/7318/20. Banská Bystrica: KTVŠ FHV UMB, 2002, s. 66-75. ISBN 80-8055-710-1.

Cit: KALEČÍK, Ľ. 2003. Sledovanie plaveckej spôsobilosti 12 min. plaveckým testom. In: Telesná výchova a šport v treťom tisícročí: Zborník z medzinárodnej vedec. konferencie. Prešov: PU FH PV, s. 373-377. ISBN 80-8068-198-8.          

Cit: MÁČIK, K, KURHAJCOVÁ, E. 2003. Rozvoj plaveckej vytrvalosti formou kondičného plávania na hodinách TV SjF STU Bratislava: In: Telesná výchova, šport, výskum na univerzitách. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Bratislava: STU, SjF KTV, s. 117-120. ISBN 80-227-1972-2.

Cit: MÁČIK, K.,KURHAJCOVÁ, E. 2004. Kondičné plávanie ako prostriedok rozvoja plaveckej vytrvalosti na hodinách TV SjF STU Bratislava. In: Pohyb a zdravie. Zborník. Vedecké práce z medzinárodnej konferencie: Trenčín: TU AD, UPaHV, KTVŠ, 2004, s. 125-128. ISBN 80 8075-014-9.

Cit: KALEČÍK, Ľ. 2005. Posudzovanie kondičného plávania poslucháčov FTVŠ UK v Bratislave Cooperovým testom. In: Štruktúra pohybových aktivít vo vodnom prostredí a ich účinnosť. Zborník z vedeckého seminára s medzinárodnou účasťou. Bratislava: UK FTVŠ, KPaPŠ 2005, s. 29-34. ISBN 80-89197-35-3.

Cit: JANKO, I. 2005. Aktuálne problémy vyučovania plávania na SPU. Nitra: SPU, 2005, ISBN 80-8069-567-9, 76 s.   

Cit: KALEČÍK, Ľ. 2003. Hodnotenie plaveckej spôsobilosti 12 min. plaveckým testom. In: Optimální působení tělesné zátěže a výživy: Zborník. Hradec Králové: UHK, Pedagogická fakulta, s. 29-32. ISBN 80-7041-989-X.

Cit: KALEČÍK, Ľ. 2004. Kondičné plávanie v programe voliteľných predmetov štúdia na FTVŠ UK v Bratislave. In: Sport a kvalita života. Zborník – CD ROM z medzinárodnej konferencie. Brno: MU FSS, 2004, s. 38. ISBN 80-210-3541-2.

3

(AAB) MERICA, M. 2007. Plávanie. Bratislava: STU, 2007. 140 s. ISBN 978-80-227-2726-6.

     Cit: BENCE,M., CHEBEŇ, D. 2008. Retrospektívny pohľad na možnosti plávania študentov 1. ročníka telesnej výchovy FHV UMB v Banskej Bystrici. In Vedecké práce – Na podporu projektov Vega. Bratislava: STU, 2008, ISBN 978-80-227-2895-9, s.14-21.

   Cit: HLAVATÝ, R. 2008. Motorika 9-10 ročných detí vo vodnom prostredí. In Vedecké práce – Na podporu projektov Vega. Bratislava: STU, 2008, ISBN 978-80-227-2895-9, s. 47-51.

Cit: BENCE, M. 2008. Porovnanie plaveckej výkonnosti uchádzačov o štúdium telesnej výchovy v Banskej Bystrici v školských rokoch 2007/2008 a 2008/2009. In Studia Kinantheropologica. České Budejovice: JU PF, roč. 9, 2008, ISSN 1213-2101. s. 77 – 82.

   Cit: HLAVATÝ, R. 2008. Antropometrické charakteristiky starších žiakov a juniorov v plávaní. In Vedecké práce – Na podporu projektov Vega. Bratislava: STU, 2008, ISBN 978-80-227-2895-9, s. 52-56.

   Cit: BENCE, M., BENCE, L., KUBELA, U. 2009. Porovnanie možností plávania študentov 1. ročníka telesnej výchovy FHV UMB v Banskej Bystrici v školských rokoch 200ý/2008 a 2008/2009.In: Zborník UMB. Banská Bystrica: KTVŠ FHV UMB, 2009 (v tlači).

   Cit: BENCE, M. 2009. Zmeny plaveckej výkonnosti študentov telesnej výchovy v Banskej Bystrici v disciplíne 400 m voľným spôsobom. In: Vedecké práce 2009: vedecký zborník. Bratislava: STU, 2009, s. 26 - 31. ISBN 978-802-27-3095-2.  

   Cit:  HLAVATÝ, R. 2009. Motorika 1-2 ročných detí vo vodnom prostredí. In: Vedecké práce 2009: vedecký zborník. Bratislava: STU, 2009, s. 70 – 75. ISBN 978-802-27-3095-2.   

   Cit: HLAVATÝ, R. 2009. Stanovenie tréningového zaťaženia vybraných plavkýň s využitím laktátovej krivky. In: Vedecké práce 2009: vedecký zborník. Bratislava: STU, 2009, s. 76 – 82. ISBN 978-802-27-3095-2.

   Cit: HLAVATÝ, R. 2009. Optimalizácia športového tréningu v plávaní. In SCHOLA 2009: medzinárodná vedecká konferencia. Trnava: STU MTF, 2009, ISBN 978-80-8096-106-0, s.112 – 117.

   Cit: MANDZÁKOVÁ, M., MANDZÁK, P. 2009. Vplyv plaveckej techniky na plavecký výkon žiakov. In: Exercitatio Corpolis - Motus - Salus : vedecký časopis. Banská Bystrica: UMB FHV 2009, s.52 - 59. ISSN 1337-7310.

   Cit: BENCE, M. 2009. Plavecká výkonnosť uchádzačov o štúdium telesnej výchovy v Banskej v Banskej Bystrici. In: Exercitatio Corpolis - Motus - Salus : vedecký časopis. Banská Bystrica: UMB FHV 2009, s.85 - 91. ISSN 1337-7310.

   Cit: JANKO, I. 2009. Všeobecná silová príprava v plaveckých športoch. In: Exercitatio Corpolis - Motus - Salus : vedecký časopis. Banská Bystrica: UMB FHV 2009, s.23 - 29. ISSN 1337-7310.

   Cit: BENCE, M. 2009. Plavecká pripravenosť študentov telesnej výchovy. In: Exercitatio Corpolis - Motus - Salus : vedecký časopis. Banská Bystrica: UMB FHV 2009, s.123 - 128. ISSN 1337-7310. 

   Cit: Hlavatý, R. 2009. Dynamika zmien antropometrických charakteristík plavkýň STU Trnava. In Sport a kvalita života 2009: zborník z medzinárodnej konferencie (CD). Brno (Česká republika): MU FSS, 2009, s.40. ISBN 978-80-210-5006-8.  

Cit: Labudová, J., Gregor T., Kaplánová A., Zbončák Ľ. 2022. Osobnostné a motivačné vlastnosti výkonnostných pretekárok v synchronizovanom plávaní. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 233 - 246.

Cit: Benčuriková, Ľ. Labudová, J. 2023. Analýza úrovne plaveckých kompetencií žiakov mladšieho školského veku. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 29 – 36. ISBN 978-80-223-5702-9

Cit: Duvačová, M., Hrabovský, A., Labudová, J. 2024. Plavecké kompetencie, výkonnosť a somatické parametre vysokoškolákov. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2024. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5909-2 (CD). s. 70-80.

4

(AFD) MERICA, M., GLESK, P. 2001. Vybrané ukazovatele plaveckej spôsobilosti študentov Slovenskej technickej a Trnavskej univerzity. In: Teoretické a didaktické problémy plávania a plaveckých športov: Zborník zo 7. vedeckého seminára s medzinárodnou účasťou KPaPŠ FTVŠ UK. Bratislava: 2001, s. 18-21. ISBN 80-88901-50-2.

   Cit: BENCE, M,.CHEBEŇ, D. 2002. Plavecká výkonnosť uchádzačov o štúdium telesnej výchovy v Banskej Bystrici a v Nitre. In: 50. výročie organizovaného vyučovania telesnej výchovy na vysokých školách: Zborník z medzinárodnej vedec. konferencie. Nitra: OVČ, Agroinštitút, 2002, s. 58-62. ISBN 80-7139-090-9.

   Cit: BENCE, M., RYBÁRIK. 2003. Retrospektívny pohľad na dynamiku zmien plaveckej výkonnosti uchádzačov o štúdium telesnej výchovy v Banskej Bystrici. In: Antropomotorika 2003. Zborník. Banská Bystrica: UMB,FHV,KTVŠ,SVS preTVaŠ. s. 34-41. ISBN 80-96-9029-3-8.

Cit: KALEČÍK, Ľ. 2004. Plavecká úroveň uchádzačov na FTVŠ UK v Bratislave. In: Optimalizácia zaťaženia v telesnej a športovej výchove. Zborník z vedeckého seminára. Bratislava: SjF STU, 2004. s. 92-97. ISBN 80-227-2042-9.

  Cit: MACEJKOVÁ, I., MASARYKOVÁ, D., ČEPOVÁ, H. 2005. Intenzita vyučovacích hodín plávania vysokoškolákov. In: Štruktúra pohybových aktivít vo vodnom prostredí a ich účinnosť. Zborník z vedec. seminára s medzinárodnou účasťou. Bratislava: UK FTVŠ, KPaPŠ 2005, s. 13.-18. ISBN 80-89197-35-3.

  Cit: BENCE, M., BENCE, L.,.FÁBER, P. 2005. Plavecká výkonnosť policajtov úradu práce pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií MV SR. In: Štruktúra pohybových aktivít vo vodnom prostredí a ich účinnosť. Zborník z vedec. seminára s medzinárodnou účasťou. Bratislava: UK FTVŠ, KPaPŠ 2005, s. 66.-70. ISBN 80-89197-35-3.

5

(ADM) MERICA, M., OSAĎAN, R., KOREŇOVÁ, L., GUNČAGA, J. 2019. Approches and Relationship to Health and Healthy Lifestyle of University Female Students. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 9, Issue 1. Hradec Králové 2019, s. 186 – 190. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).

Cit: Harsa, P. et al. 2022. Dopad SARS-CoV-2 pandemie na děti s ADHD. Impact of SARS-CoV-2 pandemic on children with ADHD. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 77 - 85.

Cit: Labudová, J. et al. 2022. OSOBNOSTNÉ A MOTIVAČNÉ VLASTNOSTI VÝKONNOSTNÝCH PRETEKÁROK V SYNCHRONIZOVANOM PLÁVANÍ. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 233 - 246.

Cit: Zbončák, Ľ. et al. 2022. MOTIVAČNÁ ŠTRUKTÚRA ŠPORTOVANIA REKREAČNÝCH BOXEROV Z HĽADISKA POHLAVIA A VEKU. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD).  s. 206 – 219.

Cit: Trulíková, V. et al. 2022..STRATÉGIE ZVLÁDANIA STRESU BEŽCOV A NEŠPORTOVCOV. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD).   s. 179 – 192.

Cit: Trulíková, V. et al. 2022. MIERA AGRESIVITY MUŽOV A ŽIEN Z HĽADISKA ÚROVNE ŠPORTOVANIA. 2022. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD).  s. 193 – 205.

Cit. Benčuriková, Ľ. et al. 2022. NÁZORY ŠTUDENTOV FTVŠ UK NA ONLINE VÝUČBU PLAVECKÝCH PREDMETOV POČAS PANDÉMIE COVID-19 In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5248-2. s. 44 - 56.

6

(ADM) MERICA, M., OSAĎAN, R., KOREŇOVÁ, L., GUNČAGA, J. 2020. Relationship to Sports and Active Movement Activities of Sudents of the Pedagogical Faculty of Comenius University in Bratislava. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 10, Issue 1. Hradec Králové 2020, s. 181 – 187. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).

Cit: Harsa, P. et al. 2022. Dopad SARS-CoV-2 pandemie na děti s ADHD. Impact of SARS-CoV-2 pandemic on children with ADHD. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 77 - 85.

  Cit: Labudová et al. 2022. OSOBNOSTNÉ A MOTIVAČNÉ VLASTNOSTI VÝKONNOSTNÝCH PRETEKÁROK V SYNCHRONIZOVANOM PLÁVANÍ . In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 233 - 246.

Cit: Zbončák, Ľ. et al. 2022. MOTIVAČNÁ ŠTRUKTÚRA ŠPORTOVANIA REKREAČNÝCH BOXEROV Z HĽADISKA POHLAVIA A VEKU. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD).  s. 206 – 219.

  Cit: Trulíková, V. et al. 2022. STRATÉGIE ZVLÁDANIA STRESU BEŽCOV A NEŠPORTOVCOV. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 179 – 192.

Cit: Trulíková, V. et al. 2022. MIERA AGRESIVITY MUŽOV A ŽIEN Z HĽADISKA ÚROVNE ŠPORTOVANIA. 2022. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD).  s. 193 – 205.

Cit: Benčúriková, Ľ. et al.. 2022. NÁZORY ŠTUDENTOV FTVŠ UK NA ONLINE VÝUČBU PLAVECKÝCH PREDMETOV POČAS PANDÉMIE COVID-19 In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5248-2. s. 44 - 56.

7

(ADM) MERICA, M., OSAĎAN, R., KOVÁČOVÁ, V. 2021. Comparison of Physical Ability and Physical Performance of Children in Primary Education. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 11, Issue 1. Hradec Králové 2021, s. 193 – 202. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).

Cit: Kaczor, M. et al. 2022. Application of teaching intellectualization in training aimed at creating a game environment among young footballers. Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences (Kraków, Poland. 2022; 97(32):15-24.

Cit: Harsa, P. et al. 2022. Dopad SARS-CoV-2 pandemie na děti s ADHD. Impact of SARS-CoV-2 pandemic on children with ADHD. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 77 - 85.

Cit: Labudová, J. et al. 2022. OSOBNOSTNÉ A MOTIVAČNÉ VLASTNOSTI VÝKONNOSTNÝCH PRETEKÁROK V SYNCHRONIZOVANOM PLÁVANÍ. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 233 - 246.

  Cit: Duda, H. et al. 2022. PRAKSELOGICZNA CHARAKTERYSTYKA MODELU GRY ROBERTA LEWANDOWSKIEGO JAKO EFEKTYWNEGO PIŁKARZA WE WSPÓŁCZESNYM FUTBOLU. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5248-2.  s. 57 – 65.

Cit: Ružbarská, I. 2022. MANIPULAČNÉ A LOKOMOČNÉ ZRUČNOSTI DETÍ PRI PRECHODE Z PREDPRIMÁRNEHO NA PRIMÁRNY STUPEŇ VZDELÁVANIA. In Štúdie z predškolskej pedagogiky 2022: nekonferenčný vedecký recenzovaný zborník. Prešov: Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2022. ISBN 978–80–974139–1–0. s. 94 – 101.

8

(ADM) MERICA, M., BELEŠOVÁ, M., OSAĎAN, R., M., MOŠKOVÁ, S. 2022. Stretching Exercises and Their Influence on The Development of Childrenˈs Coordination Movement Capabilities in Primary Education. In AD ALTA – Journal of Interdisciplinary Resaarch, (a peer-reviewed Journal of International Scope) Volume 12, Issue 1. Hradec Králové 2022, s. 110 – 118. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Online).

Cit: Harsa, P. et al. 2022. Dopad SARS-CoV-2 pandemie na děti s ADHD. Impact of SARS-CoV-2 pandemic on children with ADHD. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 77 - 85.

  Cit: Labudová, J. et al. 2022. OSOBNOSTNÉ A MOTIVAČNÉ VLASTNOSTI VÝKONNOSTNÝCH PRETEKÁROK V SYNCHRONIZOVANOM PLÁVANÍ. 2022. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5471-4 (CD). s. 233 - 246.

 Cit: Duda, H. et al. 2022. PRAKSELOGICZNA CHARAKTERYSTYKA MODELU GRY ROBERTA LEWANDOWSKIEGO JAKO EFEKTYWNEGO PIŁKARZA WE WSPÓŁCZESNYM FUTBOLU. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2022. ISBN 978-80-223-5248-2.  s. 57 – 65.

Cit: Trzeciak, J. et al. 2023. Próba oceny predyspozycji szybkościowych lub wytrzymałościowych u początkujących piłkarzy nożnych za pomocą testu „Sprint Versus Endurance. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 142 – 148. ISBN 978-80-223-5702-9.

 Cit: Gunčaga, J. et al. 2023. Podpora kritického myšlení a finanční gramotnosti v ve výuce stredoškolské matematiky v ČR. . In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 75 – 88. ISBN 978-80-223-5702-9

 Cit: Duda, H. et al. 2023 Kontrola dyspozycji wysiłkowych młodych piłkarzy nożnych z uwzględnieniem mechanizmów fizjologicznych – wymóg racjonalnego treningu. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 47 - 54. ISBN 978-80-223-5702-9.

 Cit: Skrypko, A. et al. 2023. Ewolucja sportow pod wplywem postepu naukowo-technologicznego. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 134 – 136. ISBN 978-80-223-5702-9.

 Cit: Skrypko, A. et al. 2023. ПРИМЕНЕНИЕ В ФИЗИЧЕСКОМ ВОСПИТАНИИ СТУДЕНТОВ НОВЫХ МЕТОДИК И ТЕХНОЛОГИЙ. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 137 – 141. ISBN 978-80-223-5702-9.

Cit: Ondrejková, F., Gregor, T. 2023. Polyvagálna teória a jej využitie v psychofyziológii športovej prípravy. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 122 -133. ISBN 978-80-223-5702-9.

  Cit: Gregor, T. et al. 2023. Ideové východiská západných pohybových cvičení a športu. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 55 -74. ISBN 978-80-223-5702-9.

Cit: Harsa, P. et al. 2023. Nové psychaktívní látky v prostredí sportující mládeže. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 89 – 94. ISBN 978-80-223-5702-9.

9

(AAA) MERICA, M., BELEŠOVÁ, M. 2022. Physical literacy in education. Karlsruhe: Ste-con, GmbH, Karlsruhe, Germany, 2022. 148 s. ISBN 978-3-945862-45-2.

Cit: Trzeciak, J.et al. 2023. Próba oceny predyspozycji szybkościowych lub wytrzymałościowych u początkujących piłkarzy nożnych za pomocą testu „Sprint Versus Endurance. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 142 – 148. ISBN 978-80-223-5702-9 

Cit: Duda, H. et al. 2023 Kontrola dyspozycji wysiłkowych młodych piłkarzy nożnych z uwzględnieniem mechanizmów fizjologicznych – wymóg racjonalnego treningu. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 47 – 54. ISBN 978-80-223-5702-9 

Cit: Benčuriková, J., Labudová, Ľ. 2023. Analýza úrovne plaveckých kompetencií žiakov mladšieho školského veku. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 29 – 36. ISBN 978-80-223-5702-9 

Cit: Görner, K., Ružbarská, B. 2023. Sociológia telesnej kultúry a športu. Vysokoškolské učebné texty. Prešov: Prešovská univerzita, 2023, 85 s. ISBN 978-80-555-3216-5.

Cit: Skrypko, A. et al. 2023. Ewolucja sportow pod wplywem postepu naukowo-technologicznego. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 134 – 136. ISBN 978-80-223-5702-9

Cit: Skrypko, A. et al. 2023. ПРИМЕНЕНИЕ В ФИЗИЧЕСКОМ ВОСПИТАНИИ СТУДЕНТОВ НОВЫХ МЕТОДИК И ТЕХНОЛОГИЙ. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 137 – 141. ISBN 978-80-223-5702-9

Cit: Odrejková, F., Gregor, T. 2023. Polyvagálna teória a jej využitie v psychofyziológii športovej prípravy. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 122 – 133. ISBN 978-80-223-5702-9

Cit: Gregor, T. et al. 2023. Ideové východiská západných pohybových cvičení a športu. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 55 – 74. ISBN 978-80-223-5702-9.

Cit: Harsa, P. et al. 2023. Nové psychaktívní látky v prostredí sportující mládeže. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2022. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 89 – 94. ISBN 978-80-223-5702-9

Cit: Gunčaga, J. et al. 2023. Podpora kritického myšlení a finanční gramotnosti v ve výuce stredoškolské matematiky v ČR. . In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2023. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 75 – 88. ISBN 978-80-223-5702-9

Cit: Duvačová, M. et al. 2024. Plavecké kompetencie, výkonnosť a somatické parametre vysokoškolákov. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2024. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5909-2 (CD). s. 70-80. 

  Cit: Skrypko, A. et al. 2024. Training Technologies Raining in Condicioning off Footballers. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2024. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5909-2 (CD). s. 20-29. 

Cit: Štefanec, Z. 2024. Starostlivosť o duševné zdravie s dôrazom na pohybovú aktivitu z pohľadu adolescentov. In Žiak, pohyb, edukácia: vedecký zborník 2024. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5909-2 (CD). s. 197-204.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

PARTOVÁ et al. (MERICA, M.): Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov. Projekt KEGA 017KU-4/2022. Roky riešenia: 2022 – 2024. Vedúci projektu: doc. RNDr. Edita Partová, CSc. 


2

KOREŇOVÁ et al. (MERICA, M.): Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR). Projekt KEGA 026UK/2022. Roky riešenia: 2022 – 2024. Vedúci projektu: doc. PaedDr. Lilla Koreňová, PhD.  


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen Spoločnej odbornej komisie (SOK) pre obhajoby doktorandských prác vo vednom odbore „Športová kinantropológia“ na FTVŠ UK v Bratislave (2003 - 2011) Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave 2003 - 2011
Člen spoločnosti International of Sports Kinetics (Warszawa) Medzinárodná spoločnosť International of Sports Kinetics (Warszawa) 1995 - stále trvá
Člen Akademického senátu MTF STU Trnava Materiálovo-technologická fakulta STU Trnava 2003 - 2011
Člen Akademického senátu FSV UCM Trnava Fakulta sociálnych vied UCM Trnava 2014 - 2016
Predseda organizačného výboru „Malokarpatského maratónu a Akademických majstrovstiev Slovenska v maratóne“ Materiálovo-technologická fakulta STU Trnava 2003 - 2011
Riaditeľ Športového centra pre vysokoškolských študentov Univerzita svätých Cyrila a Metoda v Trnave 2014 - 2016
Člen Finančnej komisie Akademického senátu UK v Bratislave Univerzita Komenského v Bratislave 2019 - stále trvá
Predseda Akreditačnej rady na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave Pedagogická fakulta UK Bratislava 2023 - stále trvá
Vedecký editor a zostavovateľ každoročne vydávaného vedeckého zborníka "Žiak, pohyb, edukácia" Pedagogická fakulta UK Bratislava 2017 - stále trvá
Člen Vedeckej rady Fakulty sociálnych vied na univerzite UCM Trnava Fakulta sociálnych vied Univerzita svätých Cyrila a Metoda v Trnave 2013 - 2016

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Fakultet fizičke kolture v Novom Sadu (Jugoslavija) - Trénerská a pedagogická stáž Fakultet fizičke kulture, Univerzitet v Novom Sadu (Novi Sad, Jugoslavija) 10. 5. 1994 - 31. 5. 1994 zodpovedný : prof. Dr. Djorde Radovanovič, DrSc.
Bieloruská štátna polytechnická akadémia BGPA v Minsku (Bielorusko) - Prednáškový pobyt Bieloruská štátna polytechnická akadémia BGPA, Minsk (Bielorusko) 15. 4. 1995 - 8. 5. 1995 zodpovedný: prof. Dr. Ing. Anatoly D. Skrypko
Fakulta Sportovních studií MU v Brno (Česká republika) - Prednáškový pobyt Brno, Masarykova univerzita, (Česká republika) 5-dňové pobyty v rokoch (2005, 2006, 2007, 2008, 2009) zodpovedný: doc. PhDr. Jozef Pavlík, PhD.
Pedagogická fakulta UHK v Hradci Králové (Česká republika) - Prednáškový pobyt Univerzita Hradec Králové, (Česká republika) 5-dňové pobyty v rokoch (2001, 2002, 2003) zodpovedný: doc. PhDr. Jiri Ryba, PhD.

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

                                                                                                                             

Člen redakčnej rady zahraničného vedeckého časopisu "Sportivno-pedagogičeskoe obrazovanie" - Moskva (2021 - stále trvá) 

Člen redakčnej rady zahraničného indexovaného (SCOPUS) vedeckého časopisu "Studia Sportiva" - Brno (2007 - stále trvá)                                                                                                                                                          

Člen medzinárodnej spoločnosti International of Sports Kinetics - Warszawa (1995 - stále trvá)                                                                                                                     

Člen Slovenskej vedeckej spoločnosti pre TVŠ - Bratislava (2001 - 2014)                                                                                                                                                       

Člen spoločnej odbornej komisie (SOK) pre obhajoby doktorandských prác vo vednom odbore „Športová kinantropológia“ na Fakulte telesnej výchovy a športu UK v Bratislave (2003 – 2011) 

Člen Rady pre šport a mládež na Trnavskom samosprávnom kraji - Trnava (2009 – 2017)

Člen Trnavského Olympijského klubu - Trnava (1993 – 2009)

Člen výboru vysokoškolskej Telovýchovnej jednoty TJ STU Trnava (1989 – 2010) 

Predseda vysokoškolskej Telovýchovnej jednoty AŠK MTF STU Trnava (2010 – 2013)

Predseda organizačného výboru „Malokarpatského maratónu a Akademických majstrovstiev Slovenska v maratóne“ (2003 – 2011)

Člen organizačného výboru medzinárodných plaveckých pretekov „Veľká cena Trnavy“ (2004 – 2012)

Člen organizačného výboru „Majstrovstiev Európy v baseballe mužov (sk. B)" – Trnava (2008)

Podpredseda organizačného výboru „Slovenskej letnej univerziády“ – Bratislava (2008)

Člen organizačného výboru „Pohára majstrov Európy v baseballe mužov (sk.B)“ - Trnava (2009)

Tréner basketbalistiek (žiačky, dorastenky) Telovýchovná jednota Slávia Trnava - 2. liga (1973 – 1986)                                                                                        

Rozhodca basketbalu v krajskej súťaži - Trnavský kraj (1980 – 1987)

Tréner plávania (prípravné a základné výcviky) v Telovýchovnej jednote VŠ Trnava (1980 – 2001)

Tréner basketbalistov (muži) Telovýchovná jednota VŠ Trnava - 2. liga (1986 – 1997)

Hlavný organizátor športových aktivít na univerzite UCM Trnava - poverený rektorom doc. J. Matúšom (2013 – 2016).

Bol zodpovedným riešiteľom a spoluriešiteľom 20 výskumných úloh, zameraných na oblasť vyučovacieho procesu, zdravia, telesnej zdatnosti a výkonnosti, problematiku športu, pohybových aktivít detí, žiakov, študentov, z toho:  

     Vedúci riešiteľ grantového projektu VEGA:                                     (3)     

     Spoluriešiteľ grantového projektu VEGA:                                        (4)

     Spoluriešiteľ čiastkovej výskumnej úlohy štátneho plánu výskumu: (1)

     Vedúci riešiteľ čiastkovej výskumnej úlohy MŠ a vedy SR:            (2)

     Vedúci riešiteľ inštitucionálnej výskumnej úlohy:                            (3)

     Spoluriešiteľ inštitucionálnej výskumnej úlohy:                               (5)

     Spoluriešiteľ grantového projektu KEGA:                                        (2)

Závery spomínaných výskumných úloh realizoval v praxi cestou vytvárania efektívnejších podmienok pre vyučovací proces (žiakov a študentov) a výkonnostný šport vo vysokoškolskej telovýchovnej jednote TJ STU Trnava, kde pôsobil ako tréner basketbalu, plávania, bejzbolu. Spracovával koncepčné materiály s odporúčaním a metodickými pokynmi pre trénerov vo viacerých druhoch športu. Súčasne pracuje na nových prístupoch k hodnoteniu základných pohybových kompetencií a zručností v materských a základných školách a diferencovanom vyučovaní vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov.

Realizoval študijné pobyty na univerzitách a športových kluboch, ktoré boli zamerané na vzájomnú výmenu informácií o vedeckej, pedagogickej a športovej činnosti, na prípravu a realizáciu výskumných projektov, na prípravu publikácií, na prednáškovú činnosť a na účasť na konferenciách.  

5-dňový pobyt Eger (Maďarsko, 1994)

21-dňový pobyt: Novi Sad (Jugoslavija, 1994)

23-dňový pobyt: Minsk (Bielorusko, 1995)

5-dňový pobyt: České Budejovice (1996)

6-dňový pobyt: Magdeburg (Nemecko, 1997)

5-dňové pobyty: Hradec Králové (2001,2003, 2004)

5-dňové pobyty: Praha (2002, 2003)

5-dňový pobyt: Ostrava (2004)

6-dňový pobyt: Czestochova (Poľsko, 2004) 

5-dňové pobyty: Brno (2005, 2006, 2007, 2008, 2009)

7-dňový pobyt: Halkidiki (Grécko, 2009)

10-dňový pobyt: Gorzow (Poľsko, 2012)

6-dňový pobyt: Kraków (Poľsko, 2014)

6 dňový pobyt: Poznań (Poľsko, 2015)

Členstvo v komisiách pre obhajoby habilitačných, dizertačných, rigoróznych prác (32) - (Bratislava, Trnava, Banská Bystrica, Prešov, 2003 - 2024).

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-30