Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. Mgr. Zuzana Fábry Lucká, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Fábry Lucká
I.2 - Meno
Zuzana
I.3 - Tituly
Mgr., PhD., doc.
I.4 - Rok narodenia
1984
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
lucka@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19129
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
http://orcid.org/0000-0001-8800-357X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
liečebná pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
logopédia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
liečebný pedagóg Domov sociálnych služieb Sibírka 2008 - 2019
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2013 - 2022
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2022 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Základný kurz Bazálnej stimulácie Institut Bazální stimulace 2014
Nadstavbový kurz Bazálnej stimulácie Institut Bazální stimulace 2016
Individuálne programy rozvoja osobnosti Rada pre poradenstvo v sociálnej práci 2010
Výcvik v Motivačných rozhovoroch Sdružení pro motivační rozhovory 2021

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Psychomotorická terapia 2 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Pschomotorická terapia 3 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Multisenzorická terapia liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Psychomotorická terapia v inštitucionálnej starostlivosti liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika
Psychomotorická terapia v klinickej praxi liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika
Logopédia III. logopédia a liečebná pedagogika
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Logopédia logopédia a liečebná pedagogika
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
58
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
23
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Základy terapie pohybom špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Relaxačné techniky Sociálna práca II. Sociálna práca

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
94
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
53
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
110
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
59
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

O3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (30%): Muzikoterapia pri poruchách hlasu a reči u pacientov s Parkinsonovou chorobou. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie - Brno : Medica Healthworld. ISSN 1210-7859.- roč. 85, č.2 (2022), s. 141 - 146. WoS, Scopus

2

V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Expressiveness in multisensory approaches. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae - Ružomberok : VERBUM, ISSN 1336-2232 - roč. 21, č.2 (2022), s. 60-66. (Erih +) 

3

V1 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 158 s.

4

V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae [elektronický zdroj]. - Ružomberok : VERBUM, 2023. - roč. 22, č.2 (2023), s. 48-55. (Erih +)

5

ADM Kováčová, Barbora - Lessner Lištiaková, Ivana - Fábry Lucká, Zuzana - Geršicová, Zuzana : Elements of relational aggression in pre-school groups in Slovak kindergartens. - In: AD ALTA, roč. 10, č. 1, 2020 ; s. 139 ; ESCI

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 158 s.

2

O3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (30%): Muzikoterapia pri poruchách hlasu a reči u pacientov s Parkinsonovou chorobou. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie - Brno : Medica Healthworld. ISSN 1210-7859.- roč. 85, č.2 (2022), s. 141 - 146. WoS, Scopus

3

V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Expressiveness in multisensory approaches. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae - Ružomberok : VERBUM, ISSN 1336-2232 - roč. 21, č.2 (2022), s. 60-66. (Erih +) 

4

V3 Kováčová, Barbora - Lessner Lištiaková, Ivana - Fábry Lucká, Zuzana - Geršicová, Zuzana : Elements of relational aggression in pre-school groups in Slovak kindergartens. - In: AD ALTA, roč. 10, č. 1, 2020 ; s. 139 ; ESCI

5

V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae [elektronický zdroj]. - Ružomberok : VERBUM, 2023. - roč. 22, č.2 (2023), s. 48-55. (Erih +)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAB01 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (50%) - Lessner Lištiaková, Ivana [UKOPDLBP] (50%): Diagnostické plánovanie vo včasnej intervencii. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2014. - 69 s.

[o4] 2014 Tichá, Erika: Podpora rodiny v procese ranej starostlivosti. In: Liečebná pedagogika 1. Vybrané kapitoly z liečebnej pedagogiky z biodromálneho hľadiska. Bratislava : Univerzita Komenského, 2014, S. 51

[o4] 2015 Witek, Paweł - Zawadzki, Jerzy: Dom pomocy społecznej wobec osób z zaburzeniami psychicznymi - aspekt teoretyczny. In: Expresívne terapie vo vedách o človeku 2015. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015, S. 49

[o4] 2015 Yakhyaev, Zuzana: Klasifikácia a popis programov v liečebnej pedagogike. In: Liečebná pedagogika 2 : tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015, S. 33

[o3] 2017 Lessner Lištiaková, Ivana. Terapie hrou v léčebně pedagogickém kontextu. In Valenta, M., Humpolíček, P. a kol. Hra v terapii. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1190-7.

[o1] 2018 Kováčová Barbora: Activation of cognitive functions in seniors during individual and group occupational therapy intervention in institutional environments. In Socialni Prace. Volume 18, Issue 2, Pages 22 - 38.

2

AAB02 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Terapeutické intervencie a človek s viacnásobným postihnutím : podpora ľudí s viacnásobným postihnutím s dôrazom na komunikačné a sociálne kompetencie. - 1. vyd. - Bratislava : Musica Liturgica, 2014. - 83s. Výber 5 ohlasov:                                                                                                                                                                                                                                                                                                         [o4] 2014 Žiaková, Eva: Dieťa s poruchami binokulárneho videnia v materskej škole (1. časť). In: Predškolská výchova, roč. 69, č. 2, 2014/15, s. 23

[o3] 2015 Lištiaková, Ivana: Tertiary education in expressive therapies in the European context. In: International Context of Tertiary Education in Expressive Therapies. Olomouc : Univerzita Palackého, 2015, S. 13

[o4] 2015 Yakhyaev, Zuzana: Klasifikácia a popis programov v liečebnej pedagogike. In: Liečebná pedagogika 2 : tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015, S. 33

[o4] 2020 Orieščiková Helena: Využitie muzikoterapie pri špecifických poruchách vývinu školských zručností. In Valachová, D. Lipárová, L. (Eds.). CREA-AE. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5011-2.

[o3] 2020 Orieščíková Helena: Music therapy or music philetics in school? In Kultura – Przemiany – Edukacja, t. VIII (2020). ISSN 2300-9888; ISSN online 2544-1205

3

AED Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Plánovanie a tvorba programu v liečebnej pedagogike

Lit. 9 zázn.

In: Liečebná pedagogika 2 : tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. - S. 40-50. - ISBN 978-80-223-3779-3

Ohlasy (4):

[o4] 2016 Polínek, Martin Dominik: Pohádková metafora jako prostředek terapie. In: Expresívne terapie

vo vedách o človeku 2016. Biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016, S. 87

[o4] 2016 Kováčová, Barbora: Subvencia vulnerability a rezilencie u adolescenta so zdravotným znevýhodnením počas arteterapeutického procesu. In: Expresívne terapie vo vedách o človeku 2016. Biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016, S. 229

[o3] 2017 Kováčová, Barbora: Komparácia a diverzifikácia obsahovej náplne kurzov ergoterapia v študijnom programe liečebná pedagogika. In: Koheze speciální pedagogiky. 4. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc : UP, 2017, S. 89

[o3] 2017 Lištiaková, Ivana: Analýza biblioterapeutických programov v liečebnej pedagogike. In: Koheze speciální pedagogiky. 4. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc : UP, 2017, S. 103

4

AFD Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Podpora vzťahu rodič - dieťa s viacnásobným postihnutím v ranom veku prostredníctvom psychomotorickej terapie

Recenzované

Lit. zázn.

In: Európska iniciatíva za kompetentnosť vo včasnej intervencii : Spolupráca s rodičmi pri podpore vývinu. - Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2014. - S. 183-188. - ISBN 978-80-223-3685-7

[Európska iniciatíva za kompetentnosť vo včasnej intervencii : Spolupráca s rodičmi pri podpore vývinu : medzinárodná vedecko-odborná konferencia. Bratislava, 6.9.2013]

Ohlasy (3):

[o4] 2014 Kováčová, Barbora: Liečebná pedagogika vo vývine človeka. In: Liečebná pedagogika 1. Vybrané kapitoly z liečebnej pedagogiky z biodromálneho hľadiska. Bratislava : Univerzita Komenského, 2014, S. 28

[o3] 2016 Kováčová, Barbora - Lištiaková, Ivana: Supportive occupational therapy intervention focused on the area of graphomotor skills in children with symptoms of dyspraxia in early childhood intervention. In: Special Education. Miscellanea.Warszawa : Aleksandra Siedlaczek-Szwed, 2016, S. 148

[o3] 2017 Kováčová, Barbora - Lessner, Ivana: Analysis of early childhood occupational therapy intervention in a group of clients with low graphomotor skills. In: Journal of Exceptional People, roč. 1, č. 10, 2017, s. 95[]

5

AFL01 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Diagnostické možnosti porúch správania z pozície liečebného pedagóga = Diagnostic possibilities of behavioral disorders from a position of therapeutical educator                

Lit. 2 zázn.

In: Expresívne terapie vo vedách o človeku 2016 : biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. - S. 244-246 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-223-4148-6

[Expresívne terapie vo vedách o človeku 2016 : biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky : medzinárodná vedecká konferencia. Bratislava, 28.1.2016]                                                                                                                                    [o1] 2019 Kováčová Barbora, Benčič Stanislav, Valachová Daniela : Expressivity in hidden aggressive behaviours of children in pre-children age. Ad alta - Journal od Interdisciplinarity Research. Vol. 9, Issue 1, Pages 153-156.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Projekt Vega č. 1/0598/17 Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike - hlavný riešiteľ (2017-2019)

2

projekt KEGA č. 002UK-4/2020 Podpora dieťaťa s poruchou senzorického spracovania prostredníctvom multisenzorického prostredia - hlavný riešiteľ (2020-2022)

3

projekt KEGA č. 026UK-4/2021 – Preventívne stratégie špecifických porúch učenia v predškolskom veku - zástupca riešiteľa (2021 - 2023)

4

projekt VEGA č. 1/0433/23 Liečebnopedagogická intervencia prostredníctvom muzikoterapie pri podpore reči u ľudí s Parkinsonovou chorobou (2023-2025)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Koordinátor vzdelávania - vedúci ročníka na Univerzite tretieho veku Centrum Ďalšieho vzdelávania UK 2016 - trvá
Multisenzorické prostredie ako priestor pre intervenciu. Medzinárodná konferencia - člen organizačného výboru UK v Bratislave,Pedagogická fakulta 11.10.2019
Organizátorka arteterapeutickej konferencie s názvom "Medzi tichom a nádejou" UK v Bratislave, Pedagogická fakulta a Asociácia slovenských arteterapeutov 21.1.2021

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
VINCO - Association Interdisciplinary Cooperative Wiener Straße 60, 8605 Kapfenberg, Austria 5.4-7.4.2013 Project LLP Leonardo da Vinci - ICF TRAIN

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

posudzovanie projektov KEGA, práca v expertnej skupine pre rozšírenie informačného systému pre poradenské a preventívne zariadenia (CVTI), tvorba metodických príručiek, redakčná rada LP Revue, práca v expertnej skupine na tvorbu profesijných štandardov (MPC - Projekt Teachers)

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28