Meno a priezvisko:
|
doc. Mgr. Zuzana Fábry Lucká, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
liečebný pedagóg | Domov sociálnych služieb Sibírka | 2008 - 2019 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2013 - 2022 |
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2022 - doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Základný kurz Bazálnej stimulácie | Institut Bazální stimulace | 2014 |
Nadstavbový kurz Bazálnej stimulácie | Institut Bazální stimulace | 2016 |
Individuálne programy rozvoja osobnosti | Rada pre poradenstvo v sociálnej práci | 2010 |
Výcvik v Motivačných rozhovoroch | Sdružení pro motivační rozhovory | 2021 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Psychomotorická terapia 2 | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Pschomotorická terapia 3 | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Multisenzorická terapia | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Psychomotorická terapia v inštitucionálnej starostlivosti | liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Psychomotorická terapia v klinickej praxi | liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Logopédia | III. | logopédia a liečebná pedagogika |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Logopédia | logopédia a liečebná pedagogika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy terapie pohybom | špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Relaxačné techniky | Sociálna práca | II. | Sociálna práca |
O3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (30%): Muzikoterapia pri poruchách hlasu a reči u pacientov s Parkinsonovou chorobou. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie - Brno : Medica Healthworld. ISSN 1210-7859.- roč. 85, č.2 (2022), s. 141 - 146. WoS, Scopus
V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Expressiveness in multisensory approaches. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae - Ružomberok : VERBUM, ISSN 1336-2232 - roč. 21, č.2 (2022), s. 60-66. (Erih +)
V1 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 158 s.
V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae [elektronický zdroj]. - Ružomberok : VERBUM, 2023. - roč. 22, č.2 (2023), s. 48-55. (Erih +)
ADM Kováčová, Barbora - Lessner Lištiaková, Ivana - Fábry Lucká, Zuzana - Geršicová, Zuzana : Elements of relational aggression in pre-school groups in Slovak kindergartens. - In: AD ALTA, roč. 10, č. 1, 2020 ; s. 139 ; ESCI
V1 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 158 s.
O3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (30%): Muzikoterapia pri poruchách hlasu a reči u pacientov s Parkinsonovou chorobou. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie - Brno : Medica Healthworld. ISSN 1210-7859.- roč. 85, č.2 (2022), s. 141 - 146. WoS, Scopus
V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Expressiveness in multisensory approaches. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae - Ružomberok : VERBUM, ISSN 1336-2232 - roč. 21, č.2 (2022), s. 60-66. (Erih +)
V3 Kováčová, Barbora - Lessner Lištiaková, Ivana - Fábry Lucká, Zuzana - Geršicová, Zuzana : Elements of relational aggression in pre-school groups in Slovak kindergartens. - In: AD ALTA, roč. 10, č. 1, 2020 ; s. 139 ; ESCI
V3 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave. In: Studia scientifica Facultatis Paedagogicae [elektronický zdroj]. - Ružomberok : VERBUM, 2023. - roč. 22, č.2 (2023), s. 48-55. (Erih +)
AAB01 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (50%) - Lessner Lištiaková, Ivana [UKOPDLBP] (50%): Diagnostické plánovanie vo včasnej intervencii. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2014. - 69 s.
[o4] 2014 Tichá, Erika: Podpora rodiny v procese ranej starostlivosti. In: Liečebná pedagogika 1. Vybrané kapitoly z liečebnej pedagogiky z biodromálneho hľadiska. Bratislava : Univerzita Komenského, 2014, S. 51
[o4] 2015 Witek, Paweł - Zawadzki, Jerzy: Dom pomocy społecznej wobec osób z zaburzeniami psychicznymi - aspekt teoretyczny. In: Expresívne terapie vo vedách o človeku 2015. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015, S. 49
[o4] 2015 Yakhyaev, Zuzana: Klasifikácia a popis programov v liečebnej pedagogike. In: Liečebná pedagogika 2 : tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015, S. 33
[o3] 2017 Lessner Lištiaková, Ivana. Terapie hrou v léčebně pedagogickém kontextu. In Valenta, M., Humpolíček, P. a kol. Hra v terapii. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1190-7.
[o1] 2018 Kováčová Barbora: Activation of cognitive functions in seniors during individual and group occupational therapy intervention in institutional environments. In Socialni Prace. Volume 18, Issue 2, Pages 22 - 38.
AAB02 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Terapeutické intervencie a človek s viacnásobným postihnutím : podpora ľudí s viacnásobným postihnutím s dôrazom na komunikačné a sociálne kompetencie. - 1. vyd. - Bratislava : Musica Liturgica, 2014. - 83s. Výber 5 ohlasov: [o4] 2014 Žiaková, Eva: Dieťa s poruchami binokulárneho videnia v materskej škole (1. časť). In: Predškolská výchova, roč. 69, č. 2, 2014/15, s. 23
[o3] 2015 Lištiaková, Ivana: Tertiary education in expressive therapies in the European context. In: International Context of Tertiary Education in Expressive Therapies. Olomouc : Univerzita Palackého, 2015, S. 13
[o4] 2015 Yakhyaev, Zuzana: Klasifikácia a popis programov v liečebnej pedagogike. In: Liečebná pedagogika 2 : tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015, S. 33
[o4] 2020 Orieščiková Helena: Využitie muzikoterapie pri špecifických poruchách vývinu školských zručností. In Valachová, D. Lipárová, L. (Eds.). CREA-AE. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-5011-2.
[o3] 2020 Orieščíková Helena: Music therapy or music philetics in school? In Kultura – Przemiany – Edukacja, t. VIII (2020). ISSN 2300-9888; ISSN online 2544-1205
AED Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Plánovanie a tvorba programu v liečebnej pedagogike
Lit. 9 zázn.
In: Liečebná pedagogika 2 : tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. - S. 40-50. - ISBN 978-80-223-3779-3
Ohlasy (4):
[o4] 2016 Polínek, Martin Dominik: Pohádková metafora jako prostředek terapie. In: Expresívne terapie
vo vedách o človeku 2016. Biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016, S. 87
[o4] 2016 Kováčová, Barbora: Subvencia vulnerability a rezilencie u adolescenta so zdravotným znevýhodnením počas arteterapeutického procesu. In: Expresívne terapie vo vedách o človeku 2016. Biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016, S. 229
[o3] 2017 Kováčová, Barbora: Komparácia a diverzifikácia obsahovej náplne kurzov ergoterapia v študijnom programe liečebná pedagogika. In: Koheze speciální pedagogiky. 4. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc : UP, 2017, S. 89
[o3] 2017 Lištiaková, Ivana: Analýza biblioterapeutických programov v liečebnej pedagogike. In: Koheze speciální pedagogiky. 4. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc : UP, 2017, S. 103
AFD Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Podpora vzťahu rodič - dieťa s viacnásobným postihnutím v ranom veku prostredníctvom psychomotorickej terapie
Recenzované
Lit. zázn.
In: Európska iniciatíva za kompetentnosť vo včasnej intervencii : Spolupráca s rodičmi pri podpore vývinu. - Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2014. - S. 183-188. - ISBN 978-80-223-3685-7
[Európska iniciatíva za kompetentnosť vo včasnej intervencii : Spolupráca s rodičmi pri podpore vývinu : medzinárodná vedecko-odborná konferencia. Bratislava, 6.9.2013]
Ohlasy (3):
[o4] 2014 Kováčová, Barbora: Liečebná pedagogika vo vývine človeka. In: Liečebná pedagogika 1. Vybrané kapitoly z liečebnej pedagogiky z biodromálneho hľadiska. Bratislava : Univerzita Komenského, 2014, S. 28
[o3] 2016 Kováčová, Barbora - Lištiaková, Ivana: Supportive occupational therapy intervention focused on the area of graphomotor skills in children with symptoms of dyspraxia in early childhood intervention. In: Special Education. Miscellanea.Warszawa : Aleksandra Siedlaczek-Szwed, 2016, S. 148
[o3] 2017 Kováčová, Barbora - Lessner, Ivana: Analysis of early childhood occupational therapy intervention in a group of clients with low graphomotor skills. In: Journal of Exceptional People, roč. 1, č. 10, 2017, s. 95[]
AFL01 Fábry Lucká, Zuzana [UKOPDLBP] (100%) : Diagnostické možnosti porúch správania z pozície liečebného pedagóga = Diagnostic possibilities of behavioral disorders from a position of therapeutical educator
Lit. 2 zázn.
In: Expresívne terapie vo vedách o človeku 2016 : biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. - S. 244-246 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-223-4148-6
[Expresívne terapie vo vedách o človeku 2016 : biodromálny aspekt liečebnej pedagogiky : medzinárodná vedecká konferencia. Bratislava, 28.1.2016] [o1] 2019 Kováčová Barbora, Benčič Stanislav, Valachová Daniela : Expressivity in hidden aggressive behaviours of children in pre-children age. Ad alta - Journal od Interdisciplinarity Research. Vol. 9, Issue 1, Pages 153-156.
Projekt Vega č. 1/0598/17 Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike - hlavný riešiteľ (2017-2019)
projekt KEGA č. 002UK-4/2020 Podpora dieťaťa s poruchou senzorického spracovania prostredníctvom multisenzorického prostredia - hlavný riešiteľ (2020-2022)
projekt KEGA č. 026UK-4/2021 – Preventívne stratégie špecifických porúch učenia v predškolskom veku - zástupca riešiteľa (2021 - 2023)
projekt VEGA č. 1/0433/23 Liečebnopedagogická intervencia prostredníctvom muzikoterapie pri podpore reči u ľudí s Parkinsonovou chorobou (2023-2025)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Koordinátor vzdelávania - vedúci ročníka na Univerzite tretieho veku | Centrum Ďalšieho vzdelávania UK | 2016 - trvá |
Multisenzorické prostredie ako priestor pre intervenciu. Medzinárodná konferencia - člen organizačného výboru | UK v Bratislave,Pedagogická fakulta | 11.10.2019 |
Organizátorka arteterapeutickej konferencie s názvom "Medzi tichom a nádejou" | UK v Bratislave, Pedagogická fakulta a Asociácia slovenských arteterapeutov | 21.1.2021 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
VINCO - Association Interdisciplinary Cooperative | Wiener Straße 60, 8605 Kapfenberg, Austria | 5.4-7.4.2013 | Project LLP Leonardo da Vinci - ICF TRAIN |
posudzovanie projektov KEGA, práca v expertnej skupine pre rozšírenie informačného systému pre poradenské a preventívne zariadenia (CVTI), tvorba metodických príručiek, redakčná rada LP Revue, práca v expertnej skupine na tvorbu profesijných štandardov (MPC - Projekt Teachers)