Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Jana Lopúchová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Lopúchová
I.2 - Meno
Jana
I.3 - Tituly
doc., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1972
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta UK v Bratislave/Faculty of Education, Comenius University Bratislava
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent/associate professor
I.8 - E-mailová adresa
lopuchova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4998
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-2951-4342

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave Pedagogická fakulta/Faculty of Education, Comenius University Bratislava
II.b - Rok
1995
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo pre I. stupeň ZŠ a učiteľstvo pre špeciálne školy – pedagogika zrakovo postihnutých/Teacher training for primary school and teacher training for special school - pedagogy of visually impaired
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave Pedagogická fakulta/Faculty of Education, Comenius University Bratislava
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika/special education
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave Pedagogická fakulta/Faculty of Education, Comenius University Bratislava
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika/special education
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný referent/professional officer Ministerstvo školstva SR, Bratislava/Ministry of Education of the Slovak Republic, Bratislava 1995-1996
odborný asistent/special assistant PdF UK v Bratislave/Faculty of Education, Comenius University Bratislava 1996-2012
špeciálny pedagóg – externý zamestnanec/special pedagogue - external employee Detské centrum pri VÚDPaP, Bratislava/Children's Center at VÚDPaP, Bratislava 1996-2001
špeciálny pedagóg, štatutár/special pedagogue, statutory Rehabilitačné stredisko pre zrakovo a viacnásobne postihnuté deti a mládež, Bratislava/Rehabilitation center for visually and multiple disabled children and youth, Bratislava 2000-2003
docent/associate professor PdF UK v Bratislave/Faculty of Education, Comenius University Bratislava 2012-súčasnosť/today

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz priestorovej orientácie a mobility pre zrakovo postihnutých/Course of spatial orientation and mobility for the visually impaired Theofaan, Grave, Holandsko 1998
Kurz sebaobsluhy a sociálnych zručností pre zrakovo postihnutých/Self-service and social skills course for the visually impaired Theofaan, Grave, Holandsko 1997
MS EXCEL - textové funkcie. Webinár vedený Eleonórou Beňovou CIT UK. UK v Bratislave 2024
Kurz bazálnej stimulácie (osvedčenie)/Basal stimulation course (certificate) Institut Bazální stimulace, Frýdek-Místek/Institute of Basal Stimulation, Frýdek-Místek 2018
Základy kybernetickej bezpečnosti. Školenie zložené z viacerých webinárov a záverečnej skúšky. Dostupný certifikát. UK v Bratislave 2024
Webová prístupnosť pre jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením UK v Bratislave 2023
Školenie o využívaní UI na UK. Informácie o konkrétnych postupoch využívania UI pri práci akademických pracovníkov. UK Bratislava Webinár 3.7.2024
Školenia k podporným opatreniam ku KPO (Žilina 1 deň, Donovaly 3 dni) NIVAM 9-10/2023
Ako neporušovať autorské práva na internete? Získanie informácií ako zverejňovať na webe informácie a ako čerpať a uvádzať info z webu. CIT UK v Bratislave 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Predprimárne vzdelávanie zrakovo postihnutých/Pre - primary education for the visually impaired Špeciálna pedagogika/Special education I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Multimédiá, softvéry a špeciálne pomôcky v špeciálnej výchove /Multimedia, softwares and special aids in the educational rehabilitation Špeciálna pedagogika/Special education I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória edukácie zrakovo postihnutých Špeciálna pedagogika/Special education II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogický asistent v inkluzívnom vzdelávaní/Teaching assistant in inclusive education Špeciálna pedagogika/Special education I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogika zrakovo postihnutých/Pedagogy of the visually impaired Špeciálna pedagogika/Special education I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Trendy vo výchovnej rehabilitácii postihnutých Špeciálna pedagogika/Special education III. (tretí) učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Špeciálna pedagogika/Special education I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Špeciálna pedagogika/Special education II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Špeciálna pedagogika/Special education III. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
64
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
133
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Špeciálnopedagogická prax pre zrakovo postihnutých/Special education practice for the visually impaired špeciálna pedagogika/special education I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Reedukácia zraku/Reeducation of vision špeciálna pedagogika/special education II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Špeciálnopedagogické intervencie pre zrakovo postihnutých/Special education´s intervention of visually impaired špeciálna pedagogika/special education II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
222
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
60
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
446
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
149
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
45
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
43
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Developing 21st century skills through micro:bits in inclusive education / Gunčaga, Ján [Autor, 34%] ; Lopúchová, Jana [Autor, 33%] ; Ambrušová, Martina [Autor, 33%] ; New media pedagogy 2024, 3 [28.11.2024-29.11.2024, Krakov, Poľsko]. – DOI 10.1007/978-3-031-95627-0_8. – SCO.

In: New media pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : research trends, methodological challenges, and successful implementations : third International conference, NMP 2024 / Tomczyk, Lukasz [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 3. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature. Springer, 2025. – (Communications in Computer and Information Science, ISSN 1865-0929, ISSN 1865-0937 ; 2537). – ISBN 978-3-031-95626-3. – ISBN (elektronické) 978-3-031-95627-0, s. 110-128 [tlačená forma] [online]

2

AAB Lopúchová, Jana 100 %: Reedukácia a komplexná rehabilitácia zraku u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. /Reeducation and comprehensive rehabilitation of vision in individuals with visual impairment- 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2010. - 210 s. + 1 CD-ROM. ISBN 978-80-89238-40-8. Ohlasy (7).

3

AFC Růžičková, Veronika (34%) - Kroupová, Kateřina (33%) - Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (33%): The level of opinions of majority population on the quality of life in persons with visual impairment. In: SGEM 2016 : Book 1 : Psychology & psychiatry, sociology & healthcare, education, vol. 3. Sofia : STEF92 Technology, 2016. - S. 1155-1162. - ISSN 2367-5659. - ISBN 978-619-7105-72-8. [SGEM 2016 : International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts. 23rd, Albena, 24.-30.8.2016]. Registrované v: wos

4

Braille as an important means of communication for the blind and severely visually impaired. Lopúchová, J. (50%), Schallerová, S. (50%).Slavica Slovaca. - Roč. 57, č. 3 (2022), s. 354-359. Registrované v scopus

Impakt časopisu SJR - SCOPUS: 2021 - 0,118. SNIP - SCOPUS: 2020 - 0,171. CiteScore - SCOPUS: 2021 - 0,1. Nordic List Level - Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers: 2022 - 0. https://doi.org/10.31577/SlavSlov.2022.3.16

5

V3 Gunčaga, J. (35%), Lopúchová, J. (35%), Ferdiánová, V. (15%), Žáček, M. (10%), Ashimov, Y. (5%). Survey on online learning at universities of Slovakia, Czech Republic and Kazakhstan during the COVID-19 pandemic. Education sciences [elektronický dokument]. - Roč. 12, č. 7 (2022), s. 1-19, art. no. 458 [online]. Wos, scopus. SJR - SCOPUS: 2021 - 0,518. SNIP - SCOPUS: 2021 - 1,314. CiteScore - SCOPUS: 2021 - 2,9. Nordic List Level - Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers: 2022 - 1. Počet ohlasov: 10 (z tohp 9 web of science a 10 SCOPUS)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Survey on online learning at universities of Slovakia, Czech Republic and Kazakhstan during the COVID-19 pandemic. Education sciences [elektronický dokument]. V3 Gunčaga, J. (35%), Lopúchová, J. (35%), Ferdiánová, V. (15%), Žáček, M. (10%), Ashimov, Y. (5%). - Roč. 12, č. 7 (2022), s. 1-19, art. no. 458 [online]. Wos, scopus. SJR - SCOPUS: 2021 - 0,518. SNIP - SCOPUS: 2021 - 1,314. CiteScore - SCOPUS: 2021 - 2,9. Nordic List Level - Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers: 2022 - 1. Počet ohlasov: 10 (z tohp 9 web of science a 10 SCOPUS)

2

Developing 21st century skills through micro:bits in inclusive education / Gunčaga, Ján [Autor, 34%] ; Lopúchová, Jana [Autor, 33%] ; Ambrušová, Martina [Autor, 33%] ; New media pedagogy 2024, 3 [28.11.2024-29.11.2024, Krakov, Poľsko]. – DOI 10.1007/978-3-031-95627-0_8. – SCO.

In: New media pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : research trends, methodological challenges, and successful implementations : third International conference, NMP 2024 / Tomczyk, Lukasz [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 3. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature. Springer, 2025. – (Communications in Computer and Information Science, ISSN 1865-0929, ISSN 1865-0937 ; 2537). – ISBN 978-3-031-95626-3. – ISBN (elektronické) 978-3-031-95627-0, s. 110-128 [tlačená forma] [online]

3

Braille as a means of developing the language, culture and identity of the visually impaired / Lopúchová, Jana [Autor, 100%] ; Jazykové a kultúrne kontexty kresťanskej tradície [23.05.2024-24.05.2024, Bratislava, Slovensko].

In: Jazykové a kultúrne kontexty kresťanskej tradície [textový dokument (print)] : slovensko-slovanské a slovensko-európske vzťahy a paralely : zborník konferenčných materiálov [texty anotácií referátov] / Žeňuch, Peter [Zostavovateľ, editor] ; Žeňuchová Šašerina, Svetlana [Zostavovateľ, editor] ; Gallik, Ján [Zostavovateľ, editor] ; Račáková, Anita [Recenzent] ; Kamenčík, Marián [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Slovenský komitét slavistov, 2024. – ISBN 978-80-974276-2-7, s. 74-75 [tlačená forma]

4

Braille as a significant phenomenon in the communication of the blind and severely visually impaired / Lopúchová, Jana [Autor, 100%]. – DOI 10.31577/SlavSlov. 2024.3.20. – SCOPUS.

In: Slavica Slovaca [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : orgán Slavistického ústavu Jána Stanislava SAV a Slovenského komitétu slavistov. – Bratislava (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Slavistický ústav Jána Stanislava. – ISSN 0037-6787. – ISSN (online) 1336-2364. – Roč. 59, č. 3 (2024), s. 604-609 [tlačená forma] [online]

(SNIP: 0,4 - 2024, SJR: 0,105 - 2024, CiteScore: 0,2 - 2024, Nordic List: 0 - 2024, Kvartil Q: 2024, Scimago - Anthropology - Q4; 2024, Scimago - Cultural studies - Q4; 2024, Scimago - History - Q4; 2024, Scimago - Linguistics and language - Q4)

5

The current state of material and technical equipment and personnel resources in counseling and prevention facilities after the transformation of the counseling system in Slovakia / Lopúchová, Jana [Autor, 50%] ; Zeman, Jana [Autor, 50%].

In: Special and inclusive education in current theoretical and praxeological contexts [textový dokument (print)] : collection of scientific contributions / Tomášková, Miroslava [Zostavovateľ, editor] ; Nadányi, Lenka [Zostavovateľ, editor] ; Vítková, Marie [Recenzent] ; Janků, Kateřina [Recenzent]. – 1. vyd. – Brno (Česko) : MSD, 2024. – ISBN 978-80-7392-431-7, s. 25-41 [tlačená forma]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Gunčaga, J., Lopúchová, J. (35%), Ferdiánová, V., Žáček, M., Ashimov, Y. Survey on online learning at universities of Slovakia, Czech Republic and Kazakhstan during the COVID-19 pandemic. Education sciences [elektronický dokument]. - Roč. 12, č. 7 (2022), s. 1-19, art. no. 458 [online]. Wos, scopus. SJR - SCOPUS: 2021 - 0,518. SNIP - SCOPUS: 2021 - 1,314. CiteScore - SCOPUS: 2021 - 2,9. Nordic List Level - Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers: 2022 - 1. Počet ohlasov: 4 [n1] 2022 - Zhou, Guoqiang - Yang, Lijun - Liu, Wenzhen - Shi, Jiachen - Shen, Jun : Exploratory research on satisfaction degree in distance education. - In: Applied sciences, roč. 12, č. 15, 2022, art. no. 7889 ; s. 1-12 ; SCI ; SCOPUS (18 citácií)

Current Content Connect:CCC:001187960100001; SCOPUS:2-s2.0-85187291490; Web of Science Core Collection:WOS:001187960100001) 1941430: Factors influencing Chinese EFL students' online learning anxiety in the post-COVID-19 era / Peng, Renzhong [Autor, 33.333%] ; Wang, Shiying [Autor, 33.334%] ; Liu, Na [Autor, 33.333%]. – DOI 10.1016/j.heliyon.2024.e26112. – WOS CC ; CCC ; SCO. In: Heliyon [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN (online) 2405-8440. – Roč. 10, č. 4 (2024), ar. no. e26112, s. [1-12] [online]

SCOPUS:2-s2.0-85189203435) 1941606: Sustainable education at higher education institutions (HEIs) and the COVID-19 pandemic : a bibliometric review study field review / Strielkowski, Wadim [Autor, 25%] ; Korneeva, E. N. [Autor, 25%] ; Neshcheret, A. K. [Autor, 25%] ; Sundeeva, L. A. [Autor, 25%]. – DOI 10.15507/1991-9468.114.028.202401.022-039. – SCO. In: Integration of Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Saransk (Ruská federácia) : National Research Ogarev Mordovia State University. – ISSN 1991-9468. – ISSN (online) 2308-1058. – Roč. 28, č. 1 (2024), s. 22-39 [tlačená forma] [online]

SCOPUS:2-s2.0-85183157752; Web of Science Core Collection:WOS:001148843300001) 1941480: "A world of possibilities" : The future of technology in higher education, insights from the COVID-19 experience / Mcmanus, Ruth [Autor, 16.667%] ; Logan, Anna [Autor, 16.667%] ; Wilders, David [Autor, 16.666%] ; Pennycook, Caitriona [Autor, 16.667%] ; Vergara, Diego [Autor, 16.666%] ; Khine, Myint Swe [Autor, 16.667%]. – DOI 10.3390/educsci14010063. – WOS CC ; SCO. In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 14, č. 1 (2024), ar. no. 63, s. [1-24] [online]

SCOPUS:2-s2.0-85150187334) 1036825: A comparison of business student perceptions in Kazakhstan and the United States regarding ways to enhance the online learning process / Colvin, Randy G. [Autor, 25%] ; Delcoure, Natalya [Autor, 25%] ; Krueger, Thomas M. [Autor, 25%] ; Singh, Harmeet [Autor, 25%]. – DOI 10.15549/jeecar.v10i2.1113. – SCO. In: Journal of Eastern European and Central Asian Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Minneapolis (USA) : Institute of Eastern Europe and Central Asia. – ISSN 2328-8272. – ISSN (online) 2328-8280. – Roč. 10, č. 2 (2023), s. 251-263 [tlačená forma] [online]

Conference Proceedings Citation Index - Science:WOS:001159628500022; SCOPUS:2-s2.0-85178502658; Web of Science Core Collection:WOS:001159628500022) 1941623: Mining and analysis of search interests related to online learning platforms from different countries since the beginning of COVID-19 / Thakur, Nirmalya [Autor, 20%] ; Khanna, Karam [Autor, 20%] ; Cui, Shuqi [Autor, 20%] ; Azizi, Nazif [Autor, 20%] ; Liu, Zihui [Autor, 20%] ; International Conference on Human-Computer Interaction, 25 [23.07.2023-28.07.2023, Copenhagen, Dánsko]. – DOI 10.1007/978-3-031-48060-7_22. – WOS CC ; CPCI-S ; SCO. In: HCI International 2023 – Late Breaking Papers (7) [elektronický dokument] [textový dokument (print)] / Zaphiris, Panayiotis [Zostavovateľ, editor] ; Ioannou, Andri [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature, 2023. – (Lecture Notes in Computer Science, ISSN 0302-9743, ISSN 1611-3349 ; 14060). – ISBN 978-3-031-48059-1. – ISBN (elektronické) 978-3-031-48060-7, s. 280-307 [online]

2

Braille as an important means of communication for the blind and severely visually impaired / Lopúchová, Jana [Autor, 50%] ; Schallerová, Simona [Autor, 50%]. – DOI 10.31577/SlavSlov.2022.3.16. – SCO. In: Slavica Slovaca [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : orgán Slavistického ústavu Jána Stanislava SAV a Slovenského komitétu slavistov. – Bratislava (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Slavistický ústav Jána Stanislava. – ISSN 0037-6787. – ISSN (online) 1336-2364. – Roč. 57, č. 3 (2022), s. 354-359 [tlačená forma] [online] (2 citácie)

SCOPUS:2-s2.0-85204824007) 2001902: Education research focused on geometry teaching in the plane and the space / Gunčaga, Ján [Autor, 80%] ; Sýkora, Václav [Autor, 8%] ; Schöpf, Wolfgang [Autor, 7%] ; Ersari, Ebru [Autor, 5%]. – SCO. In: Advances in mathematics education research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Voskoglou, Michael Gr. [Zostavovateľ, editor] ; Stiles, Joanne M. [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – ISBN 979-8-89113-964-0. – ISBN (elektronické) 979-8-89530-014-5, s. 131-163 [tlačená forma] [online]

European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:491383; Central and Eastern European Online Library:2440) 2034401: Traditional versus modern ways of teaching reading and writing Braille in Slovakia = Tradičné verzus moderné spôsoby výučby čítania a písania Braillovho písma na Slovensku / Tkáčik, Michal [Autor, 50%] ; Ježíková, Mária [Autor, 50%]. – [recenzované]. In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : medzinárodný vedecký recenzovaný časopis. – Prešov (Slovensko) : Prešovská univerzita v Prešove. Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. – ISSN 2585-7363. – ISSN (online) 2730-0951. – Roč. 14, č. 1 (2025), s. 99-108 [tlačená forma] [online]

3

Reedukácia a komplexná rehabilitácia zraku u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. /Reeducation and comprehensive rehabilitation of vision in individuals with visual impairment- 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2010. - 210 s. ISBN 978-80-89238-40-8

Ohlasy (49): [o1] 2016 Brunclíková, Zuzana - Cabanová, Katarína - Ďurišová, Dana: People with disabilities and their quality of life. In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, december, 2016, s. 197 - SCOPUS

4

The level of opinions of majority population on the quality of life in persons with visual impairment. In: SGEM 2016 : Book 1 : Psychology & psychiatry, sociology & healthcare, education, vol. 3. – Sofia : STEF92 Technology, 2016. - S. 1155-1162. - ISSN 2367-5659. - ISBN 978-619-7105-72-8. AFC Růžičková, Veronika (34%) - Kroupová, Kateřina (33%) - Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (33%). [SGEM 2016 : International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts. 23rd, Albena, 24.-30.8.2016]. Registrované v: wos. Ohlasy (2)

[o1] 2017 Majerová, Hana - Ludíková, Libuše: Phenomenology of vision loss. In: ICEEPSY : proceedings paper. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 356-365 - CPCI-SSH

Digitálne technológie vo vzdelávaní žiaka s mozgovou obrnou v prostredí špeciálnej základnej školy - case study / Krajčí, Peter (Autor) (100%) In: Sociálne prostredie ako (ne)výchovný činiteľ [textový dokument (print)] . – 1 vyd. – Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2018

5

Základy pedagogiky zrakovo postihnutých. /Basics of pedagogy of the visually impaired.- 1. vyd. – Bratislava : Iris, 2011. - 245 s.ISBN 978-80-89238-61-3

Ohlasy (68): [o2] 2016 Jamrichová, Lívia: Múzeá bez bariér. Sprístupňovanie výstav a expozícií pre návštevníkov so špeciálnymi potrebami. In: Muzeológia a kultúrne dedičstvo, roč. 4, č. 2, 2016, s. 47-66 - ESCI ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA projekt č. 055UK-4/2023. Prevencia a eliminácia sociálno-patologických javov v prostredí internetu u jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením – digitálna bezpečnosť pre inkluzívne vzdelávanie. 2023-2025. Hlavný riešiteľ. / KEGA project No. 055UK-4/2023. Prevention and elimination of socio-pathological phenomena in the Internet environment for individuals with disabilities - digital safety for inclusive education. 2023-2025. Principal Investigator.




2

KEGA projekt č. 018UK-4/2023. Vytvorenie a implementácia nových didaktických prostriedkov na osvojovanie, rozvíjanie a hodnotenie špecifických komunikačných foriem detí a žiakov so zmyslovým postihnutím. / Creation and implementation of new didactic means for the acquisition, development and evaluation of specific communication forms of children and pupils with sensory disabilities. Co-investigator.

3

VEGA 1/582/18 Identifikácia, analýza a deskripcia špeciálnych edukačných potrieb jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením v produktívnom veku v procese objektívnej a subjektívnej evaluácie možností ich ďalšieho vzdelávania na Slovensku – výskumná analýza. Hlavná riešiteľka 2018-2020./Identification, analysis and description of special educational needs of individuals with disabilities in the productive age in the process of objective and subjective evaluation of the possibilities of their further education in Slovakia - research analysis. Principal Investigator 2018-2020.

4

Projekt VEGA č. 1/0196/23 Prístupy, intervencie a postoje učiteľov k žiakom so špecifickými poruchami učenia a špecifickými poruchami správania (ADHD) na slovenských základných školách.

5

OPLZ-P01/2019/NP/1.1.1-04. Národný projekt „Štandardizáciou systému poradenstva a prevencie k inklúzii a úspešnosti na trhu práce“. Organizácia: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave. 2021/ OPLZ-P01 / 2019 / NP / 1.1.1-04. National project "Standardization of the system of counseling and prevention of inclusion and success in the labor market". Organization: Research Institute of Child Psychology and Pathopsychology in Bratislava. 2021

6

KEGA 049UK-4/2019. Možnosti a limity integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím. Spoluriešiteľka 2019-2021. /Possibilities and limits of integrated / inclusive education of students with sensory disabilities. Co-researcher 2019-2021.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka Odbornej komisie NIVAM pre problematiku vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením / Member of the Expert Commission of the State Pedagogical Institute for the Education of Children and Pupils with Disabilities NIVAM, Bratislava / NIVAM, Bratislava 2016-2022
Členka Ústrednej komisie pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách pri ŠPÚ / Member of the Central Commission for Inclusive Education and Education in Special Schools at the SPU NIVAM, Bratislava / NIVAM, Bratislava 2021-súčasnosť/today
Členka expertnej skupiny pre tvorbu Stratégie inkluzívneho vzdelávania pri MŠ VVaŠ SR / Member of the expert group for the creation of the Strategy of Inclusive Education at the Ministry of Education Slovak republic Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR / Ministry of Education, Science, Research and Sports of the Slovak Republic 2021-2022
Externý expert A1b - Pilotné overenie multidisciplinárneho prístupu v praxi (VÚDPaP) / External expert A1b - Pilot verification of multidisciplinary approach in practice (VÚDPaP) Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie / Research Institute of Child Psychology and Pathopsychology 2021
Člen redakčnej rady vedeckého časopisu Paedagogica specialis / Member of the editorial board of the scientific journal Paedagogica specialis PdF UK v Bratislave / Faculty of Education, Comenius university in Bratislava 2011-súčasnosť/today
Člen vedeckej rady medzinárodného vedeckého recenzovaného časopisu Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, PdF PU, Prešov / Member of the Scientific Board of the international scientific peer-reviewed journal Studies in Special Education, PdF PU, Prešov PdF PU v Prešove / Facultyy of Education, University of Prešov 2019-súčasnosť/today
Členka komisie na vyhodnocovanie špecifických potrieb študentov so zdravotným znevýhodnením / Member of the commission for evaluating the specific needs of students with disabilities PdF UK v Bratislave / Faculty of Education, Comenius university in Bratislava 2014-súčasnosť/today
Členka medzinárodného hodnotiaceho panelu (IEP) pre hodnotenie vedecko-výskumnej činnosti vysokej školy AMBIS (ČR)/ Member of the International Evaluation Panel (IEP) for assessing the scientific research activities of AMBIS University (Czech Republic) Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky/Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic 2025
Predseda Rady pre kvalitu PdF UK v Bratislave / Chairman of Quality Council PdF UK, in Bratislava PdF UK v Bratislave / Faculty of Education, Comenius university in Bratislava 2019-súčasnosť/today
Členka Akreditačnej rady PdF UK/ Member of the Accreditation Board of PdF UK PdF UK v Bratislave / Faculty of Education, Comenius university in Bratislava 2021-súčasnosť/today

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky / Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Special Education M.D.Rettigové 4, Praha, Česká republika 24.6.-.28.6.2019 ERAZMUS+
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálněpedagogických studií / Palacký University in Olomouc, Faculty of Education, Department of Special Education Studies Žižkovo nám. 5, 771 47 Olomouc, Česká republika 10.12.-14.12.2018 ERAZMUS+
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálněpedagogických studií / Palacký University in Olomouc, Faculty of Education, Department of Special Education Studies Žižkovo nám. 5, 771 47 Olomouc, Česká republika 25.10.-26.10.2016 ERAZMUS+
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky / Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Special Education M.D.Rettigové 4, Praha, Česká republika 18.5.-21.5.2015 ERAZMUS+
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky / Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Special Education M.D.Rettigové 4, Praha, Česká republika 20.-24.10.2025 UČITEĽSKÁ BURZA/Teaching Job Fair
Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky / Masaryk University in Brno, Faculty of Education, Department of Special Education Poříčí 623/7, 603 00 Brno, Česká republika 1.5.-4.5.2018 ERAZMUS+
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky / Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Special Education M.D.Rettigové 4, 116 39 Praha 1 24.6.2019 - 28.6.2019 ERAZMUS+
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky / Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Special Education M.D.Rettigové 4, 116 39 Praha 1 14.10.2019 - 18.10.2019 Krátkodobý pobyt/Short stay
Prírodovedecká fakulta OSU v Ostrave/Faculty of science Ul. 30. dubna 22, 701 03 Ostrava 5.2.2023-10.2.2023 CEEPUS Teacher Mobility Program HU-0028-16-2223 - Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications
Krátkodobá mobilita FVP SLU v Opavě Fakulta veřejných politik Slezské univerzity v Opavě 1.12.2022 Krátkodobá mobilita. dr. Kateřina Janku

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Členka Hlavnej pracovnej skupiny pre vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami NIVAM

Členka pracovnej skupiny pre základné vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením a žiakov so všeobecným intelektovým nadaním NIVAM (člen pracovnej skupiny pre základné vzdelávanie žiakov so zrakovým postihnutím)

Členka skúšobných komisií pre dizertačné skúšky a obhajoby dizertačných prác PdF UK / Member of examination commissions for dissertation examinations and defense of dissertations PdF UK

Členka skúšobných komisií pre dizertačné skúšky a obhajoby dizertačných prác UPOL Olomouc / Member of examination commissions for dissertation examinations and dissertation defenses UPOL Olomouc

Členka rigoróznych komisií v odbore špeciálna pedagogika Olomouc, Česká republika / Member of rigorous commissions in the field of special pedagogy Olomouc, Czech Republic

Členka rigoróznych komisií v odbore špeciálna pedagogika Bratislava, Slovenská republika / Member of rigorous commissions in the field of special pedagogy Bratislava, Slovak Republic

Členka štátnicových komisií v bakalárskom, magisterskom stupni štúdia a v rozširujúcom vzdelávaní / Member of state commissions in bachelor's, master's degree and extended education

Recenzent vedeckého časopisu Journal of Exceptional People, Olomouc / Reviewer of the scientific journal Journal of Exceptional People, Olomouc

Členka skúšobnej komisie pre dizertačnú skúšku a obhajoby dizertačných prác v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy na PdF UK / Member of the examination commission for the dissertation examination and defense of dissertations in the field of study 38. Teaching and pedagogical sciences at PdF UK

Členka komisie pre obhajoby rigoróznych a dizertačných prác v študijnom odbore Špeciálna pedagogika na UPOL PdF v Olomouci (Česká republika) / Member of the commission for the defense of rigorous and dissertation theses in the study field of Special Education at UPOL PdF in Olomouc (Czech Republic)

Členka rigoróznych komisií v odbore špeciálna pedagogika na PdF UK / Member of rigorous commissions in the field of special pedagogy at PdF UK

Hlavná riešiteľka projektov KEGA a spoluriešiteľka projektov KEGA A VEGA / Principal investigator of KEGA projects and co-investigator of KEGA and VEGA projects

Aktívna reprezentácia na medzinárodných konferenciách / Active representation at international conferences

Recenzent odborných a metodických materiálov / Reviewer of professional and methodical materials

Posudzovanie grantových projektov (Granty UK, GAČR) / Assessment of grant projects (Grants UK, GAČR)

Prednášky na pozvanie – Slovenská republika, Česká republika / Invitation lectures - Slovak Republic, Czech Republic

Členstvo vo vedeckých výboroch domácich a zahraničných konferencií / Membership in scientific committees of domestic and foreign conferences

Školiteľ študentov v rámci ŠVOUČ / Supervisor of students ŠVOUČ

Prodekanka pre vnútorný systém kvality PdF UK v Bratislave/ Vice-Dean for Internal Quality System of PdF UK in Bratislava

Členka Rady kvality UK v Bratislave / Member of the Quality Council of the Comenius University in Bratislava

Členka Akreditačnej rady PdF UK / Member of the Accreditation Board of PdF UK

Členka medzinárodného hodnotiaceho panelu (IEP) pre hodnotenie vedecko-výskumnej činnosti vysokých škôl v ČR - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky/ Member of the International Evaluation Panel (IEP) for assessing the scientific research activities of universities in the Czech Republic – Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic

Dátum poslednej aktualizácie
2025-10-01