Meno a priezvisko:
|
prof. PhDr. Gabriela Lojová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
stredoškoslká učiteľka | Stredná pedagogická škola, Bullova 2 Bratislava | 1.9.1981 - 31.8.1993 |
VŠ pedagóg (odborný asistent - docent - profesor) | UK v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.9.1993 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Študijný pobyt v rámci Fulbright programu - vedecko-výskumné / pedagogické zameranie na didaktiku anglického jazyka (1 semester) | Montclair State University, NJ, USA | 2003 |
Grammar and communicative Teaching of English - kurz zameraný na výučbu gramatiky AJ (60 hodín) | University of Edinburgh, 21 Hill Place, Edinburth EH 8 9DP, UK | 1997 |
Posilnenie regionálnych a lokálnych kapacít pre riadenie a realizáciu pomoci zo štrukturálnych fondov | MVRR SR | 2006 |
Global simulation in language teaching (1996), Facilitation in language teaching (2006) | European Centre for Modern Languages, Graz, Rakúsko | 2006 |
English language training for teachers in adult education | Anglolang Academy of English, UK, Scarborough | 2015 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
syntax anglického jazyka | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
prístup zameraný na žiaka vo výučbe anglického jazyka | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
"psychologické aspekty učenia sa cudzích jazykov " | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
teoretické východiská metodiky vyučovania cudzích jazykov | "didaktika cudzích jazykov a literatúr " | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
didaktika cudzích jazykov a literatúr | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
učiteľstvo a pedagogické vedy, špecializácia: odborová didaktika | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
morfológia anglického jazyka I | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
morfológia anglického jazyka II | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
aplikovaná psycholingvistika | "didaktika cudzích jazykov a literatúr " | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB01 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (100%) : Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov 1 : Niektoré psychologické aspekty učenia sa a vyučovania cudzích jazykov. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005, 2011, 2014, 2017. - 200 s.
ISBN 80-223-2069-2
Ohlasy (92)
ACA01 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (50%) - Vlčková, Kateřina (50%): Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. - Praha : Portál, 2011. - 232 s.
ISBN 978-80-7367-876-0
Ohlasy (67)
AAB02 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (50%) - Straková, Zuzana (50%): Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. - 240 s.
ISBN 978-80-223-3315-3
Ohlasy (42)
ACB01 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (100%) : Teória a prax vyučovania gramatiky cudzích jazykov. Bratislava : Monitor Promotion, 2004, 2011 - 104 s.
ISBN 80-968040-2-2
Ohlasy (54)
AAA02 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (100%) : Teach languages more effectively : insights into learners‘ minds, [Učme jazyky efektívnejšie. Pohľad do psychiky študenta]. Saarbrücken : Verlag Dr. Müller, 2011. - 99 s.
ISBN 978-3-639-34569-8
AAB Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (100%) : Učme cudzí jazyk efektívnejšie : prístup zameraný na žiaka. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 244 s.
ADF Lojová, Gabriela UKOPDAJ (100%) :S účasné smerovanie v psychológii učenia sa a vyučovania cudzích jazykov.
In: Philologia. - Roč. 31, č. 1 (2021), s. 7-20, ISSN (print) 1339-2026
Registrované v : ERIH PLUS
Lojová, G. Princípy prístupu zameraného na žiaka vo výučbe anglického jazyka: aktívne učenie sa / Lojová, Gabriela [Autor, 100%]. In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium L-6 [elektronický dokument] / Lančarič, Daniel [Zostavovateľ, editor] ; Adamcová, Lívia [Recenzent] ; Repka, Richard [Recenzent] ; Šipošová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. L-6. – Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2020. – ISBN 978-80-8177-075-3, s. 101-110 [CD-ROM]
Neuropsychological aspects of foreign language learning and teaching
In: Philologia. - Roč. 31, č. 2 (2021), s. 19-34
Registrované v : ERIH PLUS
In: Humanising Language Teaching [elektronický dokument]. - Roč. 22, č. 5 (2020), s. [1-4] [online]
AAB01 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (100%) : Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov 1 : Niektoré psychologické aspekty učenia sa a vyučovania cudzích jazykov. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005, 2011, 2014, 2017. - 200 s.
ISBN 80-223-2069-2
Ohlasy (92): [o2] 2013 Stranovská Eva: Tolerancia nejednoznačnosti v cudzom jazyku. In: XLinguae European Scientific Language Journal, roč. 6, č. 1, 2013, s. 22 - SCOPUS
[o1] 2016 Jamrichová, Valéria - Zamborová, Katarína: Medical ethics and the learner-centred approach: Developing materials on organ transplant and euthanasia in an English as a foreign language classroom
in higher education. In: Language Learning in Higher Education, roč. 6, č. 1, 2016, s. 144 - ESCI
[o1] 2017 Pisoňová, Mária: Implementation of motivational strategies between head teachers and foreign language teachers. In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 5, č. 1, 2017, s. 127-144 - AHCI
[o2] 2013 Bírová, Jana: Viacjazyčné a plurikultúrne prístupu k vyučovaniu cudzích jazykov intuitívne aplikované učiteľmi francúzskeho jazyka. In: XLinguae, roč. 3, č. 6, 2013, s. 99 - SCOPUS
[n1] 2020 sk ~ Lipková, Martina. : Mechanical engineering lexis and CLIL principles in acquisition of content-based lexical competence in English - In: XLinguae, roč. 13, č. 2, 2020 ; s. 176-187 ;SCOPUS
[n1] 2020 zz ~ Diep, Le Thi Ngoc. : Realia in english grammar classes with the attendance of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) children - In: Journal of Critical Reviews, roč. 7, č. 8, 2020 ; s. 1669 ;SCOPUS
AAB03 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (50%) - Blight, Dagmar [UKOPDAJ] (13%) - Hankerová, Kristína [UKOPDAJ] (16%) - Hitková, Petra (4%) - Hlava, Tomáš [UKOPDAJ] (17%): Deklaratívne a procedurálne vedomosti vo výučbe anglického jazyka. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. - 186 s.
ISBN 978-80-223-3754-0
Ohlasy (18):
[o2] 2016 Bírová, Jana - Barancová, Monika - Šimková, Zuzana: A note on terminology: bilingualism, plurilingualism and plurilingual intercultural competence or are we all plurilingual?. In: XLinguae, roč. 9, č. 2, 2016, s. 114-127 - SCOPUS
[o1] 2016 Bírová, Jana- Klimova, Irina I. - Kalugina, Olga Anatolevna : Some critics on language education assessment. In: Mathematics Education, roč. 11, č. 7, 2016, s. 2470-2482 - SCOPUS
[o1] 2016 Jamtrichová, Valéria - Zamborová, Katarína: Medical ethics and the learner-centred approach: developing materials on organ transplant and euthanasia in an English as a foreign language classroom
in higher education. In: Language Learning in Higher Education, roč. 6, č. 1, 2016, s. 144 - ESCI
ACA01 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (50%) - Vlčková, Kateřina (50%): Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků.- Praha : Portál, 2011. - 232 s.
ISBN 978-80-7367-876-0
Ohlasy (67):
[o1] 2013 Horký, Emil: Style stretching in adaptive e-language learning. In: Efficiency and Responsibility in Education 2013. Prague : Czech University of Life Sciences, 2013, S. 189-196 - CPCI-SSH
[o1] 2013 Nováková, Ladislava: Characteristics of language learning styles. In: Bildung und Sprachen in Europa. Münster : Lit, 2013, S. 393-401 - CPCI-SSH
[o2] 2013 Horváthová, Božena: Tracing the development of listening strategies in the absence of explicit instruction. In: XLinguae, roč. 3, č. 6, 2013, s. 39 - SCOPUS
[o2] 2013 Stranovská, Eva: Tolerancia nejednoznačnosti v cudzom jazyku. In: XLinguae, roč. 6, č. 1, 2013, s. 22 – SCOPUS
[o1] 2015 Kumorová, Zdenka: Training teacher trainees of the Slovak language and literature teacher in a minority environment. In: Procedia - Social and Behavioral Sciences, roč. 174, 2015, s. 2532-2537 – CPCI-SSH
[o1] 2016 Švarcova, Eva - Skořepova, Veronika: Analyses of learning styles in a group of tertiary students.
In: Mental health: actual views in psychology, medicine and anthropology. Bucharest : Editura universitara Nicolae Balcescu, 2016, S.107-114 - CPCI-SSH
[o1] 2017 Pisoňová, Mária: Implementation of motivational strategies between head teachers and foreign language teachers. In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 5, č. 1, 2017, s. 127-144 - AHCI
ACB01 Lojová, Gabriela [UKOPDAJ] (100%) : Teória a prax vyučovania gramatiky cudzích jazykov. Bratislava : Monitor Promotion, 2004, 2011. - 104 s.
ISBN 80-968040-2-2
Ohlasy (43):
[o1] 2010 Gondová, Danica: Using activities as a way of proceduralization of learners‘ language knowledge. In: Communications, roč. 12, č. 3, 2010, s. 34 - SCOPUS
[o2] 2013 Stranovská, Eva: Tolerancia nejednoznačnosti v cudzom jazyku. In: XLinguae, roč. 6, č. 1, 2013,
s. 22 - SCOPUS
[o2] 2018 Pčolinská, Adriana - Metruk, Rastislav: Development of foreign language speaking skills through the application of the Dynamic Model of Speech Production and activating methods. In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 6,č. 1, 2018, s. 20 - ESCI
VEGA č. 1/0495/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka, (2017 – 2019) - hlavný riešiteľ
VEGA č.1/0119/20 Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka.(2020-2022) - spoluriešiteľ
Erazmus +KA203 Strategic Partnership Project: 2020-1-SK01-KA203-078306 UPGRADE WITH Learner-centred approach (ULCA) (5 krajín)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka Vedeckej rady | PdF UK | 2004-2007, 2010 - tvrá |
Prodekanka pre zahraničné vzťahy | PdF UK | 2004 - 2006 |
Vedúca Katedry anglického jazyka a literatúry | PdF UK | 2006 - 2012 |
Členka Akademického senátu | PdF UK | 2000 - 2003, 2007 - 2011, 2019 - 2023 |
Členka grémia UFŠ PdF UK | PdF UK | 2011 -2023 |
Členka edičnej komisie | PdF UK | 2005 - trvá |
Členka redakčnej / vedeckej rady časopisu Philologia | PdF UK | 2006 / 2012 - trvá |
Členka odborovej komisie, spolugarantka a školiteľka doktorandského štúdia v študijnom odbore 1.1.10 Odborová didaktika študijného programu Didaktika cudzích jazykov a literatúr, zástupkyňa predsedníčky komisie (2012 - trvá) | PdF UK | 2012 - trvá |
Členka odborovej komisie a školiteľka doktorandského štúdia v študijnom odbore 1.1.5. Predškolská a elementárna pedagogika študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika (od 2005 - trvá) | PdF UK | 2005 - trvá |
Predsedníčka štátnicovej a rigoróznej komisie na KAJL | PdF UK | 2006 - trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Thames Valley University | London, UK (univerzita už zanikla) | 1994 -1997, 4x (spolu 12 týždňov) | Tempus - Phare |
University of Edinburgha, Department of Applied linguistics | 3 Charles st., Edinburgh EH8 9AD, UK | 13.4.-21.5.1999, august 2000 | IMG Tempus |
European Centre for Modern Languages | Nikolaiplatz 4, 8020 Graz, Rakúsko | 13.-15.2.1997, 11.-15.9.2001,27.3.-1.4.2006,5.-7.12.2019 | nominovaná MŠVV SR |
Montclair State University, Department of linguistics | Upper Montclair, NJ, USA | 26.10-12.11.1998, 1.-14.10.2011, 25.1.-25.5.2003 | bilaterálna zmluva UK , Fulbright grant |
Rijksuniversitait Chroningen | P.O. Box 72, 9700 AB Chroningen, Holandsko | 17.-24.11.2001 | bilaterálna zmluva UK |
Aristotle University, | Tritis Septemvrious Panepistimioupoli 54636, Thessalloniky, Grécko | 4. - 10. 6. 2007 | bilaterálna zmluva UK |
Uniwersytet Jagielloňski | ul. Ingardena 6, 30-060, Krakow, Poľsko | 5. -9. 11.2007, 2009 | Socrates teachers‘ mobility |
Complutense University | Av Séneca 2, 280 40, Madrid, Španielsko | 5. -11.5. 2008 | bilaterálna zmluva UK |
Nottinghamshire County Council | Nottingham, UK | 1.-.7.3.2009 | SAAIC – Prierezový program |
Mykolas Romeris University, Vilnius, Litva | Didlaukio st. 55, Vilnius 08303, Litva | 9.-13.7. 2023, 14.-18.7.2023 | Erazmus+ č. 2020-1-SK01-K203-078306 |
Participácia na 4 národných a 13 medzinárodných projektoch,
Aktívna účasť na 36 národných a 13 medzinárodných vedeckých konferenciách,
Pozvané prednášky v doktorandskom štúdiu na MU Brno, Zaradená do zoznamu špičkových pracovaníkov UK vypracovanom agentúrou ARRA - 2013,
Členka / predsedníčka habilitačných, doktorandských, rigoróznych a štátnicových komisií,
Hodnotiteľka projektov VEGA, KEGA, APVV, Fulbright, Erazmus+, GK Univrzity Karlovy
Pamätný list rektora UK pri príležitosti 100 výročia založenia UK,
Garantka a vyučujúca v rámci celoživotného vzdelávania učiteľov AJ v rozširujúcom štúdiu na PdF UK,
Členka atestačnej komisie a početných skúšobných komisií v rámci celoživotného vzdelávania učiteľov AJ v M-PC a ŠPÚ,
Rozsiahla prednášková činnosť v celoživotnom vzdelávaní učiteľov AJ v spolupráci s rôznymi vzdelávacími inštitúciami (38 seminárov a školení),
Recenzentka početných vedeckých a odborných publikácií
NIVAM - Členka ústrednej kurikulárne komisie pre predprimárne a základné vzdelávanie pre vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikáciea –Cudzie jazyky
NIVAM - členka ústrednej komisie pre vzdelávanie v jazykových školách.