Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PhDr. Ivica Kolečáni Lenčová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kolečáni Lenčová
I.2 - Meno
Ivica
I.3 - Tituly
doc. PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1954
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docentka/Associate professor
I.8 - E-mailová adresa
kolecani@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11321
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy / Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-4229-1785

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komeského v Bratislave, Filozofická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Arts
II.b - Rok
1978
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, nemecký jazyk - ruský jazyk / Teacher Training for General Education Subjects, German Language, Russian Language
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Arts
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
teória vyučovania predmetov všeobecno-vzdelávacej a odbornej povahy, špecializácia: teória vyučovania cudzích jazykov / Theory of Teaching General Education and Specialist Subjects, specialisation: Theory of Foreign Language Teaching
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Palackého Olomouc/Palacky University in Olomouc
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Pedagogika / Pedagogy
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
stredoškolská profesorka / secondary school teacher Gymnázium F. Švantnera Nová Baňa / F. Švantner Grammar School, Nová Baňa 1978 - 1997
externá metodička nemeckého jazyka / external German language methodology specialist Metodické centrum Banská Bystrica / Methodical Centre Banská Bystrica 1992 - 1997
docentka / Associate Professor Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Filozofická fakulta / Matej Bel University in Banská Bystrica, Faculty of Arts 1998 - 2014
docentka / Associate Professor Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Education 2014 - trvá / 2014 - continues

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
multiplikátor pre nemecký jazyk / Multiplier for German language Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta/Comenius University in Bratislava, Faculty of Arts 1982
multiplikátor pre nemecký jazyk / Multiplier for German language Goethe-Institut Bratislava / Goethe-Institut in Bratislava 2001
Kurz celostnej pedagogiky I (Aufbaukurs I) / Holistic Pedagogy Course I Pädagogische Hochschule Steiermark, Rakúsko / Pädagogische Hochschule Steiermark, Austria 2003
Kurz celostnej pedagogiky II (Aufbaukurs II) / Holistic Pedagogy Course II Pädagogische Hochschule Steiermark, Rakúsko / Pädagogische Hochschule Steiermark, Austria 2006
Kurz celostnej pedagogiky III (Aufbaukurs III) / Holistic Pedagogy Course III Pädagogische Hochschule Steiermark, Rakúsko / Pädagogische Hochschule Steiermark, Austria 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Úvod do didaktiky nemeckého jazyka/Introduction into didactics German language "učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) " I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
receptívne a produktívne zručnosti v didaktike nemeckého jazyka/Receptive and productive skills in didactics of German languages učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
postkomunikatívna didaktika nemeckého jazyka/Postcommunicative skills in didactics of German language učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
II.
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
didaktika cudzích jazykov a literatúr III. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Učiteľstvo a pedagogické vedy, špecializácia: odborová didaktika učiteľstvo a pedagogické vedy
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
26
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
78
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
5
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
jazykové prostriedky v didaktike nemeckého jazyka učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
zostavenie vyučovacej hodiny učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
od textu k projektu učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
didaktika literatúry Didactics of Foreign Languages ​​and Literatures III. učiteľstvo a pedagogické vedy
nové trendy v didaktike cudzích jazykov Didaktika cudzích jazykov a literatúr III. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
131
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
24
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
174
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
74
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Literárny artefakt vo výučbe cudzích jazykov. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2008. - 198 s. Lit. 178 zázn. ISBN 978-80-8083-572-9 / Literary Artifact in the Teaching of Foreign Languages. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej bel University, Faculty of Humanities, 2008. – 198 pp.  

2

AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Vizuálne médium vo výučbe cudzích jazykov : vybrané kapitoly s praktickými ukážkami z nemeckého jazyka. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2012. - 138 s. Lit. 101 zázn. ISBN 978-80-557-0428-9 / Visual Media in the Teaching of Foreign Languages: Selected Chapters with Practical Examples in German. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej Bel University, Faculty of Humanities, 2012. – 138 pp. 

3

AAA Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (46%) - Kováčová, Michaela (36%) - Tomášková, Simona [UKOPDNJL] (18%): Neue Wege im DaF-Unterricht : Bildende Kunst - Spielfilm - digitale Medien. - 1. vyd. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2018. - 177 s. Lit.: 142 zázn. ISBN 978-3-943906-46-2 / New Ways in the Teaching of German as a Foreign Language: Fine Arts – Film – Digital Media. – 1st Edition – Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2018. - 177 pp. 

4

V1: Fremdsprachenunterricht innovativ [textový dokument (print)] [monografia] : Gestaltpädagogische Ansätze und Implikationen / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, 100%] ; Gašová, Zuzana [Recenzent] ; Bučková, Tamara [Recenzent]. – 1. vyd. – Kolín nad Rýnom (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2024. – 166 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-3-943906-70-7 Počet všetkých autorov: 1

5

AEC Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Kunst im Fremdsprachenunterricht : (am Beispiel der Literatur und der bildenden Kunst im DaF-Unterricht) Lit. 30 zázn. In: Kontrastive Perspektiven im deutschen Sprach- und Kulturerwerb. - Frankfurt am Main : Peter Lang, 2015. - S. 67-84. - ISBN 978-3-631-66778-1

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1: Fremdsprachenunterricht innovativ [textový dokument (print)] [monografia] : Gestaltpädagogische Ansätze und Implikationen / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, 100%] ; Gašová, Zuzana [Recenzent] ; Bučková, Tamara [Recenzent]. – 1. vyd. – Kolín nad Rýnom (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2024. – 166 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-3-943906-70-7 Počet všetkých autorov: 1

2

V3: Das Imaginäre als Teil des Fremdsprachenunterrichts = The imaginary as the part of the foreign language education / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, UKOPDNJL, 60%] ; Tomčániová, Zuzana [Autor, UKOPDNJL, 40%]. – text, obr. – [nemčina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI :10.24193/subbphilo.2023.1.15. – SIGN-UKO PD NJ/23. – ESCI ; WOS CC In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai. Philologia [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Cluj-Napoca (Rumunsko) : Universitatea Babes-Bolyai. – ISSN 1220-0484. – ISSN (online) 2065-9652. – Roč. 68, č. 1 (2023), s. 267-284 [tlačená forma] [online] . – AIS: 0.012 ; IF: 0.099 AIS - Literature - Q4 JCI - Literature - Q4

3

AEC Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Visual Literacy und neue Medien im DaF-Unterricht UKOVO2020 Lit.: 32 zázn. In: Aussiger Beiträge : Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre : Roč. 13. - Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2019. - S. 139-155. - ISSN 1802-6419. – ISBN 978-80-7561-227-4 Edícia: (Acta Universitatis Purkynianae Facultatis Philosophicae : Studia Germanica ; ) Registrované v: SCOPUS / Visual Literacy and New Media in the Teaching of German as a Foreign Language -

4

V3 Kolečáni Lenčová, Ivica (aut) [UKOPDNJL] (100%): K vybraným otázkam vizuálnej gramotnosti vo výučbe nemeckého jazyka = On selected issues of visual literacy in the teaching of German language Lit.: 22 zázn. In: Lingua et vita. - Roč. 11/1, č. 21 (2022), s. 79-86. - ISSN (print) 1338-6743 Článok 020 Humanitné vedy 7320 humanitné vedy filológia Registrované v: ERIH PLUS European Reference Index for the Humanities and Social Sciences

5

AFC: Montivierender DaF-Unterricht mit Kunstbildern / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, UKOPDNJL, 100%] ; Linguistik- und Literaturtage, 26 [05.04.2018-07.04.2018, Montpellier, Francúzsko]. – text, obr. – [nemčina]. – [OV 020]. – [príspevok z podujatia]. – SIGN-UKO PD NJ/20 In: Tradition und Erneuerung [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft / Durand, Marie-Laure [Zostavovateľ, editor] ; Lefévre, Michel [Zostavovateľ, editor] ; Öhl, Peter [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Hamburg (Nemecko) : Verlag Dr. Kovač, 2020. – (Sprache und Sprachen in Forschung und Anwendung (SiFA), ISSN 2364-561X ; 9). – ISBN 978-3-339-11110-4. – ISBN (online) 978-3-339-11111-1. – ISSN 2364-561X, s. 289-297 [tlačená forma]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (75%) - Daňová, Mária (25%): Celostná pedagogika vo výučbe cudzích jazykov : s praktickými ukážkami z vyučovania nemeckého jazyka. - 1. vyd. –      Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied,2010. - 124 s.Lit. 103 zázn. ISBN 978-80-557-0054-0

[o2] 2016 Lojová, Gabriela: Current situation in the research of teaching English grammar in Slovakia. In: XLinguae, roč. 9, č. 3, 2016, s. 75 - SCOPUS / Holistic Pedagogy in the Teaching of Foreign Languages: with Practical Examples from German Language Classes. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej Bel University, Faculty of Humanities, 2010. – 124 pp. 

2022 [2/20] / SVK - Lojová, Gabriela. Možnosti skvalitňovania edukácie na báze poznatkov neurovied [elektronický dokument] In: Pedagogické rozhľady: Odborno-metodický časopis pre školy a školské zariadenia. Banská Bystrica: Metodicko-pedagogické centrum, 2022, Roč. 31, č. 4, s. 7-11 [online] [tlačená forma]. ISSN (online) 1335-0404, s. 10

2023 [2/20] / SVK - Revajová, Ingrida. Včasná čitateľská gramotnosť v slovensko-nemeckom edukačnom kontexte In: Juvenilia Paedagogica 2023: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov: z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 10.02.2023 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2023, s. 147-153 [CD-ROM]. ISBN 978-80-568-0576-3, s. 147 - 153

2023 [2/20] / SVK - Lojová, Gabriela, Sokolová, Lenka. Poznaj svojich žiakov [textový dokument (print)] : vývinová psychológia pre učiteľov cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5750-0, s. 62

2

AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Vizuálne médium vo výučbe cudzích jazykov : vybrané kapitoly s praktickými ukážkami z nemeckého jazyka. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2012. - 138 s.Lit. 101 zázn. ISBN 978-80-557-0428-9

[o1] 2018 Bajusová, Miroslava - Bohušová, Zuzan: Neue Medien im Fremdsprachenunterricht. In: Sprache & Sprache 48. Jena : Gessellschaft für Deutsche Sprache, 2018, S. 1-17 – ESCI

[o1] 2019 Kováčová, Michaela - Jurková, Veronika: Spielfilm als Lernmittel im DaF-Unterricht? In: Aussiger Beitrage 13. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2019, S. 171 - SCOPUS / Visual Media in the Teaching of Foreign Languages: Selected Chapters with Practical Examples in German. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej Bel University, Faculty of Humanities, 2012. – 138 pp.

[o1] 2017 ~ Besedová, Petra - Štočková, Kristyna - Šeslerová, Aneta: Student's attitude to music in foreign language lessons. In: 8th ICEEPSY - The International Conference on Education and Educational Psychology. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 71-82 -- CPCI-SSH;                                                                                                                                     [n1] [o1] 2022 zz ~ Kováčová, Michaela - Martausová, Martina: Audio-visual culture in textbooks of German as a foreign language: a crossroads between media competence and subject-specific objectives. In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai.Philologia, roč. 67, č. 2, 2022, s. 319 -- ESCI

2017 [2/20] / CZE - Betáková, Lucie, Homolová, Eva, Štulrajterová, Milena. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha: Wolters Kluwer. Wolters Kluwer SR, 2017. 1. vyd. ISBN 78-80-7552-486-7, s. 50

2020 [2/20] / SVK - Javorčíková, Jana, Kováč, Stanislav. Aktuálny stav výskumu čitateľskej gramotnosti skúsených používateľov anglického jazyka na Slovensku In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium. Bratislava: Z-F LINGUA, 2020, s. 207-228 [CD-ROM]. ISBN 978-80-8177-076-0, s. 225

2021 [2/20] / DEU - Tomčániová, Zuzana. Estetické učenie sa žiakov s Aspergerovým syndrómom vo vyučovaní nemeckého jazyka ako cudzieho In: Filologické štúdie. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2021, s. 85-91 [tlačená forma]. ISBN 978-3-943906-58-5, s. 86

2022 [1/20] / ROM - Kováčová, Michaela, Martausová, Martina. Audio-Visual Culture in Textbooks of German as a Foreign Language: A Crossroads Between Media Competence and Subject-Specific Objectives [elektronický dokument]. DOI 10.24193/subbphilo.2022.2.18. sign UPJS FSEP 012242 In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai. Philologia. Cluj-Napoca: Universitatea Babes-Bolyai, 2022, Roč. 67, č. 2, s. 311-328 [tlačená forma] [online]. ISSN 1220-0484. ISSN (online) 2065-9652. - WOS CC, s. 319

2022 [2/20] / DEU - Tomčániová, Zuzana. Multisenzorický prístup v cudzojazyčnej edukácii In: Filologické štúdie. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2022, s. 20-25 [tlačená forma]. ISBN 978-3-943906-64-6, s. 22

3

ADM_Kolečáni Lenčová, Ivica (Autor) [UKOPDNJL] (100%): Linguistic landscape and reading comprehension in foreign languages teaching. – text, obr. – WOS CC In: Ad alta [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 10, č. 1 (2020), s. 160-164 [tlačená forma] [online] Počet všetkých autorov: 1

2021 [1/12] / CZE - Molnárová, Eva. Multimodal aspects of the Banská Bystrica linguistic landscape [elektronický dokument] In: Ad alta: journal of interdisciplinary research. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2021, Roč. 11, č. 1, s. 209-213 [tlačená forma] [online]. ISSN 1804-7890. ISSN (online) 2464-6733. - WOS CC, s. 213

2021 [2/12] / SVK - Javorčíková, Jana, Badinská, Mária, Ližbetinová, Lenka, Brett, David. The need for integration of reading, critical thinking and academic reading skills [elektronický dokument]: a quantitative analysis of Slovak undergraduates' reading performance. DOI 10.2478/jolace-2021-0002 In: Journal of Language and Cultural Education. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta, 2021, Roč. 9, č. 1, s. 12-29 [tlačená forma] [online]. ISSN 1339-4045. ISSN (online) 1339-4584. - WOS CC, s. 12 - 29

2021 [2/20] / RUS - Javorčíková, Jana. Cultural semantics of linguistic landscape(s) of underground transit: London, New York, and Toronto In: Kuľturno-jazykovoj landšaft: na perekrestke issledovateľskich paradigm. Ufa: Baskirskij Gosudarstvennyj Universitet, 2021, s. 127-144 [tlačená forma]. ISBN 978-5-7477-5379-2, s. 127 - 144

2021 [1/20] / SRB - Javorčíková, Jana, Badinská, Mária. Reading and critical thinking skills of undergraduate students: a quantitative analysis [elektronický dokument]. DOI 10.22190/JTESAP2104655J In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Niš: Univerzitet u Nišu, 2021, Roč. 9, č. 4, s. 655-666 [1,05 AH] [tlačená forma] [online]. ISSN 2334-9182. ISSN (online) 2334-9212. - SCO ; WOS CC, s. 655 - 666

2022 [2/20] / CZE - Javorčíková, Jana, Pondelíková, Ivana. Intercultural situations [elektronický dokument]: inseparability of language and culture: (analysis of Slovak adult English users’ performance in intercultural situations) In: QUAERE 2022: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2022, s. 464-470 [online]. ISBN (online) 978-80-87952-36-8, s. 469

2022 [2/20] / CZE - Javorčíková, Jana. Cultural obstacles to reading comprehension, academic reading and critical thinking skills [elektronický dokument]: analysis of adult english users’ performance In: QUAERE 2022: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2022, s. 456-463 [online]. ISBN (online) 978-80-87952-36-8, s. 461

2022 [2/20] / SVK - Ferenčík, Milan. Manažovanie multilingvizmu v turistickej oblasti [elektronický dokument] = Managing multilingualism in a tourist area (with examples from pandemic regulatory discourse): (na príklade pandemického regulatívneho diskurzu) In: Jazykové a komunikačné problémy na Slovensku a ich manažment. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, s. 48-82 [tlačená forma] [online]. ISBN 978-80-223-5376-2. ISBN (online) 978-80-223-5476-9, s. 80

2023 [2/20] / SVK - Javorčíková, Jana. Literature and critical thinking: creative vs. critical reading [elektronický dokument] = Literatúra a kritické myslenie: tvorivé/kreatívne vs. kritické čítanie In: Literatúra vo výučbe – vyučovať literatúru. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. Filozofická fakulta, 2023, s. 9-26 [tlačená forma] [online]. ISBN 978-80-555-3174-8. ISBN (online) 978-80-555-3178-6, s. 11, 24

4

AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Literárny artefakt vo výučbe cudzích jazykov. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2008. - 198 s. Lit. 178 zázn. ISBN 978-80-8083-572-9 / Literary Artifact in the Teaching of Foreign Languages. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej bel University, Faculty of Humanities, 2008. – 198 pp.

[o1] 2017 Besedová, Petra - Štočková, Kristýna - Šeslerová, Aneta: ICEEPSY 2017. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 71-82 - CPCI-SSH

2018 [3/12] / DEU - Javorčíková, Jana -- Šipošová, Martina. When Genre Matters: New Ways with Poetry in a Language Improvement Classroom In: Studies in Foreign Language Education 10. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2018, s. 128

2020 [3/12] / DEU - Dovičák, Mária. Bilderbücher im Fremdsprachenunterricht für Jugendliche In: Filologické štúdie. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2020, s. 42-56 [tlačená forma]. ISBN 978-3-943906-54-7, s. 46

2020 [3/12] / CZE - Bučková, Tamara. Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury. Kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války [textový dokument (print)] . Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2020. 1 vyd., s. 32, 40, 151

2023 [2/20] / SVK - Revajová, Ingrida. Včasná čitateľská gramotnosť v slovensko-nemeckom edukačnom kontexte In: Juvenilia Paedagogica 2023: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov: z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 10.02.2023 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2023, s. 147-153 [CD-ROM]. ISBN 978-80-568-0576-3, s. 147 - 153

5

AAA Kolečáni Lenčová, Ivica (Autor) [UKOPDNJL] (46%) - Kováčová, Michaela (Autor) [UPS15025] (36%) - Tomášková, Simona (Autor) [UKOPDNJL] (18%) - Andrášová, Hana (Recenzent) - Molnárová, Eva (Recenzent) : Neue Wege im DaF-Unterricht [textový dokument (print)] : Bildende Kunst - Spielfilm - digitale Medien. – 1. vyd. – Nümbrecht (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2018. – 177 s. : text, ilustr., tab., obr. – ISBN 978-3-943906-46-2. – sign UPJS FSEP 010034. – SAF F 137614 Počet všetkých autorov: 3

2022 [2/20] / SVK - Tomčániová, Zuzana. Umenie a didaktika cudzích jazykov In: Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov : z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 11.02.2022 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty: zborník príspevkov. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. edagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2022, s. 222-228 [CD-ROM]. ISBN 978-80-568-0503-9, s. 222 - 228

2023 [2/20] / SVK - Marková, Zuzana. Mit Bildern und durch Bilder lernen: Förderung der visuellen Kompetenz im Fremdsprachenunterricht [elektronický dokument] In: Slowakische Zeitschrift für Germanistik. Bratislava: Spoločnosť učiteľov nemeckého jazyka a germanistov Slovenska, 2023, Roč. 15, č. 2, s. 25-37 [tlačená forma] [online]. ISSN 1338-0796. ISSN (online) 2729-8361, s. 32

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 051UK-4/2016 Prehĺbenie vyučovania kultúry a umenia v študijnom programe "nemecký jazyk a literatúra" prostredníctvom blended-learningu. hlavná riešiteľka, 2016-2018, hodnotený ako Top projekt 2018 / Fostering of Culture and Arts in the Study Programme "German Language and Literature" through blended-learning; leader of research team, 2016-2018; evaluated as TOP PROJECT of 2018

2

KEGA 042UK-4/2022: Facilitácia Visual Literacy v multimodálnom a multimediálnom prostredí cudzojazyčnej edukácie budúcich učiteľov nemeckého jazyka, 2022-2024, hlavná riešiteľka; Facilitating Visual Literacy in a Multimodal and Multimedia Environment of Foreign Language Education of Pre-Service Teachers of German, 2022-2024; leader of research team

3

Projekt OPĽZ - 312011AFX7. Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied (2020 – 2023); Zastúpenie KNJL: Pozície: 4.1.5. Odborný metodik 1 pre metodiku stáže, 4.1.16. Odborný metodik 1 pre tvorbu podporných materiálov

4

KEGA 004TU Z /2019: Didaktika terciárneho jazyka v kontexte viacjazyčnosti s uplatnením nových technológií a stratégií s facilitačným potenciálom v procese učenia sa druhého cudzieho jazyka po angličtine, zodpovedný riešiteľ spolupracujúceho pracoviska, 2019-2021 / Tertiary Language Methodology in the Context of Plurilingualism Using New Technologies and Strategies of Facilitating Potential in the Process of Second Foreign Language Learning after English, 2019-2021; Researcher in charge of cooperating team 

5

VEGA: 1/0538/21 Kultúrna pamäť európskych veľkomiest, 2021-2023, spoluriešiteľka/Cultural Memory of European Cities, 2021-2023; member of research team 

6

   KEGA 042UK-4/2017 Ligvistický opis, didaktizácia a integrácia kolokácií ako relevantnej súčasti slovnej zásoby do učebných plánov a učebných materiálov pre vysokoškolské štúdium, spoluriešiteľka, 2017 - 2019

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
doktorandské štúdium v študijnom programe Německý jazyk a literatura s didaktikou (PO111D300007), členka odborovej komisie, prednášajúca / Doctoral Studies in the Study Program German Language and Literature with Didactics (PO111D300007), member of the Study Field Committee, lecturer Univerzia Karlova, Pedagogická fakulta v Praha / Charles University, Faculty of Education, Prague, Czech Republic 2019 - trvá / 2019 – continues
Slowakische Zeitschrift für Germanistik, členka vedeckého výboru / Slovak Journal of German Studies, member of Scientific Committee SUNG, Spoločnosť učiteľov nemeckého jazyka a germanistov Slovenska / SUNG, Association of German Language Teachers and Germanists in Slovakia 2018 - trvá / 2018 – continues
Zeitschrift für Gestaltpädagogik, členka vedeckého výboru / Journal of Gestalt Pedagogy, member of Scientific Committee Gestaltpädagogische Vereinigung 2015 - 2023 – continues
KEGA, komisia č. 2, členka / KEGA, Commission No. 2, member Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR / Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic 2012 - 2021
Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, členka vedeckého výboru / Brno Notebooks, German as a Foreign Language, member of Scientific Committee Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta v Brne / Masaryk University, Faculty of Education, Brno, Czech Republic 2008- 2022
časopis APPS, členka výkonného výboru redakčnej rady ÚCJ, TU vo Zvolene 2023- trvá – continues
členka komisie doktorandského študijného programu didaktika cudzích jazykov a literatúr / Doctoral Committee Member in Didactics of Foreign Languages and Literatures Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta /Comenius University, Faculty of Education, Bratislava, Slovakia 2014 - trvá / 2014 – continues
redakčná rada časopisu Philologia (Erih plus) – členka / Editorial Board of the journal Philologia (Erih plus) – member Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta / Comenius University, Faculty of Education, Bratislava, Slovakia 2016 trvá / 2016 – continues
členka odborovej komisie ŠP Lingvodidaktika UKF Nitra 2022 - trvá
členka výberovej komisie pri KNJL pre mobilitu ERAZMUS+/ Selection Committee member for Mobility ERASMUS+ at the Department of German Language and Literature Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta / Comenius University, Faculty of Education, Bratislava, Slovakia 2014 - trvá / 2014 – continues

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Universita degli studi di Catania, Struttura didattica speciale di Lingue e Letterature Straniere Ragusa Catania, Taliansko 18. 3 - 26. 3. 2024 Erasmus
Universita degli studi di Catania, Struttura didattica speciale di Lingue e Letterature Straniere Ragusa Catania, Taliansko 8. 5. - 16. 5. 2023 štipendium Goethe-inštitútu / Goethe-Institut scholarship
Universität Trier, Johannes Gutenberg-Universität Mainz Trier, Mainz / Trier, Mainz, Federal Republic of Germany máj - júl 2002 DAAD-štipendium / DAAD scholarship
Ludwig-Maximilian-Universität Mníchov / Munich, Federal Republic of Germany 15.10 - 15.12. 2010 DAAD-štipendium / DAAD scholarship
UK, Pedagogická fakulta Praha / Prague, Czech Republic 14. - 19. 10: 2019 Burza - krátkodobý partnerský pobyt / short-term partnership stay
Paris-Est-Creteil (UPEC) a Sorbonne Nouvelle (CEREG) Paríž, Francúzsko 7. 6. – 10. 6. 2023 KEGA 042UK.4/2022
Universität Wien, Philologisch-Kulturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Germanistik Viedeň, Rakúsko 23.10 – 26.10. 2024 KEGA 042UK.4/2022
IU Internationale Hochschule Mníchov, SRN 24.11. – 26.11. 2023 KEGA 042UK.4/2022
Universidad Nacional Autonóma de México (UNAM) Mexico City, Mexico 26. 6. - 15. 7. 2014 UNAM - štipendium / UNAM scholarship
Universidad Nacional Autonóma de México (UNAM) Mexico City, Mexico 2. 3. 2016 - 5. 4. 2016 SAIA - cestovný grant + UNAM-štipendium / SAIA travel grant + UNAM scholarship

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Ivica Kolečáni Lenčová pôsobí na danej katedre ako vysokoškolská učiteľka od roku 2014. Jej vedecká a pedagogická činnosť je zameraná hlavne na oblasť didaktiky cudzích jazykov. Vo svojich prednáškach a seminároch v bakalárskom, magisterskom a doktorandskom stupni štúdia sprostredkúva nové prístupy a modely vo vyučovaní cudzích jazykov (celostný prístup, funkčné prepojenie nových médií s umeleckými artefaktmi), didaktiku literatúry v kontexte postkomunikatívnej interaktívnej didaktiky a alternatívne pedagogické koncepty (celostná pedagogika). Je školiteľkou a oponentkou záverečných bakalárskych, diplomových prác, rigoróznych a dizertačných prác, oponuje habilitačné práce ( UK Praha, MU Brno, UMB Banská Bystrica, UCM Trnava). Je školiteľkou študentských prác ŠVOUČ (2016 - účasť študentky v celofakultnom kole, 2021 - 1. miesto študentky v celofakultnom kole s postupom). Je posudzovateľkou projektov APVV, KEGA a VEGA, ďalej projektov SAAIC (LEONARDO, VETPRO).

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-27