Meno a priezvisko:
|
doc. PhDr. Ivica Kolečáni Lenčová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
stredoškolská profesorka / secondary school teacher | Gymnázium F. Švantnera Nová Baňa / F. Švantner Grammar School, Nová Baňa | 1978 - 1997 |
externá metodička nemeckého jazyka / external German language methodology specialist | Metodické centrum Banská Bystrica / Methodical Centre Banská Bystrica | 1992 - 1997 |
docentka / Associate Professor | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Filozofická fakulta / Matej Bel University in Banská Bystrica, Faculty of Arts | 1998 - 2014 |
docentka / Associate Professor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 2014 - trvá / 2014 - continues |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
multiplikátor pre nemecký jazyk / Multiplier for German language | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta/Comenius University in Bratislava, Faculty of Arts | 1982 |
multiplikátor pre nemecký jazyk / Multiplier for German language | Goethe-Institut Bratislava / Goethe-Institut in Bratislava | 2001 |
Kurz celostnej pedagogiky I (Aufbaukurs I) / Holistic Pedagogy Course I | Pädagogische Hochschule Steiermark, Rakúsko / Pädagogische Hochschule Steiermark, Austria | 2003 |
Kurz celostnej pedagogiky II (Aufbaukurs II) / Holistic Pedagogy Course II | Pädagogische Hochschule Steiermark, Rakúsko / Pädagogische Hochschule Steiermark, Austria | 2006 |
Kurz celostnej pedagogiky III (Aufbaukurs III) / Holistic Pedagogy Course III | Pädagogische Hochschule Steiermark, Rakúsko / Pädagogische Hochschule Steiermark, Austria | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do didaktiky nemeckého jazyka/Introduction into didactics German language | "učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) " | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
receptívne a produktívne zručnosti v didaktike nemeckého jazyka/Receptive and productive skills in didactics of German languages | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
postkomunikatívna didaktika nemeckého jazyka/Postcommunicative skills in didactics of German language | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
II. |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
didaktika cudzích jazykov a literatúr | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Učiteľstvo a pedagogické vedy, špecializácia: odborová didaktika | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
jazykové prostriedky v didaktike nemeckého jazyka | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
zostavenie vyučovacej hodiny | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
od textu k projektu | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
didaktika literatúry | Didactics of Foreign Languages and Literatures | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
nové trendy v didaktike cudzích jazykov | Didaktika cudzích jazykov a literatúr | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Literárny artefakt vo výučbe cudzích jazykov. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2008. - 198 s. Lit. 178 zázn. ISBN 978-80-8083-572-9 / Literary Artifact in the Teaching of Foreign Languages. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej bel University, Faculty of Humanities, 2008. – 198 pp.
AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Vizuálne médium vo výučbe cudzích jazykov : vybrané kapitoly s praktickými ukážkami z nemeckého jazyka. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2012. - 138 s. Lit. 101 zázn. ISBN 978-80-557-0428-9 / Visual Media in the Teaching of Foreign Languages: Selected Chapters with Practical Examples in German. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej Bel University, Faculty of Humanities, 2012. – 138 pp.
AAA Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (46%) - Kováčová, Michaela (36%) - Tomášková, Simona [UKOPDNJL] (18%): Neue Wege im DaF-Unterricht : Bildende Kunst - Spielfilm - digitale Medien. - 1. vyd. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2018. - 177 s. Lit.: 142 zázn. ISBN 978-3-943906-46-2 / New Ways in the Teaching of German as a Foreign Language: Fine Arts – Film – Digital Media. – 1st Edition – Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2018. - 177 pp.
V1: Fremdsprachenunterricht innovativ [textový dokument (print)] [monografia] : Gestaltpädagogische Ansätze und Implikationen / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, 100%] ; Gašová, Zuzana [Recenzent] ; Bučková, Tamara [Recenzent]. – 1. vyd. – Kolín nad Rýnom (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2024. – 166 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-3-943906-70-7 Počet všetkých autorov: 1
AEC Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Kunst im Fremdsprachenunterricht : (am Beispiel der Literatur und der bildenden Kunst im DaF-Unterricht) Lit. 30 zázn. In: Kontrastive Perspektiven im deutschen Sprach- und Kulturerwerb. - Frankfurt am Main : Peter Lang, 2015. - S. 67-84. - ISBN 978-3-631-66778-1
V1: Fremdsprachenunterricht innovativ [textový dokument (print)] [monografia] : Gestaltpädagogische Ansätze und Implikationen / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, 100%] ; Gašová, Zuzana [Recenzent] ; Bučková, Tamara [Recenzent]. – 1. vyd. – Kolín nad Rýnom (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2024. – 166 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-3-943906-70-7 Počet všetkých autorov: 1
V3: Das Imaginäre als Teil des Fremdsprachenunterrichts = The imaginary as the part of the foreign language education / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, UKOPDNJL, 60%] ; Tomčániová, Zuzana [Autor, UKOPDNJL, 40%]. – text, obr. – [nemčina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI :10.24193/subbphilo.2023.1.15. – SIGN-UKO PD NJ/23. – ESCI ; WOS CC In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai. Philologia [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Cluj-Napoca (Rumunsko) : Universitatea Babes-Bolyai. – ISSN 1220-0484. – ISSN (online) 2065-9652. – Roč. 68, č. 1 (2023), s. 267-284 [tlačená forma] [online] . – AIS: 0.012 ; IF: 0.099 AIS - Literature - Q4 JCI - Literature - Q4
AEC Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Visual Literacy und neue Medien im DaF-Unterricht UKOVO2020 Lit.: 32 zázn. In: Aussiger Beiträge : Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre : Roč. 13. - Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2019. - S. 139-155. - ISSN 1802-6419. – ISBN 978-80-7561-227-4 Edícia: (Acta Universitatis Purkynianae Facultatis Philosophicae : Studia Germanica ; ) Registrované v: SCOPUS / Visual Literacy and New Media in the Teaching of German as a Foreign Language -
V3 Kolečáni Lenčová, Ivica (aut) [UKOPDNJL] (100%): K vybraným otázkam vizuálnej gramotnosti vo výučbe nemeckého jazyka = On selected issues of visual literacy in the teaching of German language Lit.: 22 zázn. In: Lingua et vita. - Roč. 11/1, č. 21 (2022), s. 79-86. - ISSN (print) 1338-6743 Článok 020 Humanitné vedy 7320 humanitné vedy filológia Registrované v: ERIH PLUS European Reference Index for the Humanities and Social Sciences
AFC: Montivierender DaF-Unterricht mit Kunstbildern / Kolečáni Lenčová, Ivica [Autor, UKOPDNJL, 100%] ; Linguistik- und Literaturtage, 26 [05.04.2018-07.04.2018, Montpellier, Francúzsko]. – text, obr. – [nemčina]. – [OV 020]. – [príspevok z podujatia]. – SIGN-UKO PD NJ/20 In: Tradition und Erneuerung [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft / Durand, Marie-Laure [Zostavovateľ, editor] ; Lefévre, Michel [Zostavovateľ, editor] ; Öhl, Peter [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Hamburg (Nemecko) : Verlag Dr. Kovač, 2020. – (Sprache und Sprachen in Forschung und Anwendung (SiFA), ISSN 2364-561X ; 9). – ISBN 978-3-339-11110-4. – ISBN (online) 978-3-339-11111-1. – ISSN 2364-561X, s. 289-297 [tlačená forma]
AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (75%) - Daňová, Mária (25%): Celostná pedagogika vo výučbe cudzích jazykov : s praktickými ukážkami z vyučovania nemeckého jazyka. - 1. vyd. – Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied,2010. - 124 s.Lit. 103 zázn. ISBN 978-80-557-0054-0
[o2] 2016 Lojová, Gabriela: Current situation in the research of teaching English grammar in Slovakia. In: XLinguae, roč. 9, č. 3, 2016, s. 75 - SCOPUS / Holistic Pedagogy in the Teaching of Foreign Languages: with Practical Examples from German Language Classes. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej Bel University, Faculty of Humanities, 2010. – 124 pp.
2022 [2/20] / SVK - Lojová, Gabriela. Možnosti skvalitňovania edukácie na báze poznatkov neurovied [elektronický dokument] In: Pedagogické rozhľady: Odborno-metodický časopis pre školy a školské zariadenia. Banská Bystrica: Metodicko-pedagogické centrum, 2022, Roč. 31, č. 4, s. 7-11 [online] [tlačená forma]. ISSN (online) 1335-0404, s. 10
2023 [2/20] / SVK - Revajová, Ingrida. Včasná čitateľská gramotnosť v slovensko-nemeckom edukačnom kontexte In: Juvenilia Paedagogica 2023: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov: z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 10.02.2023 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2023, s. 147-153 [CD-ROM]. ISBN 978-80-568-0576-3, s. 147 - 153
2023 [2/20] / SVK - Lojová, Gabriela, Sokolová, Lenka. Poznaj svojich žiakov [textový dokument (print)] : vývinová psychológia pre učiteľov cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5750-0, s. 62
AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Vizuálne médium vo výučbe cudzích jazykov : vybrané kapitoly s praktickými ukážkami z nemeckého jazyka. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2012. - 138 s.Lit. 101 zázn. ISBN 978-80-557-0428-9
[o1] 2018 Bajusová, Miroslava - Bohušová, Zuzan: Neue Medien im Fremdsprachenunterricht. In: Sprache & Sprache 48. Jena : Gessellschaft für Deutsche Sprache, 2018, S. 1-17 – ESCI
[o1] 2019 Kováčová, Michaela - Jurková, Veronika: Spielfilm als Lernmittel im DaF-Unterricht? In: Aussiger Beitrage 13. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2019, S. 171 - SCOPUS / Visual Media in the Teaching of Foreign Languages: Selected Chapters with Practical Examples in German. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej Bel University, Faculty of Humanities, 2012. – 138 pp.
[o1] 2017 ~ Besedová, Petra - Štočková, Kristyna - Šeslerová, Aneta: Student's attitude to music in foreign language lessons. In: 8th ICEEPSY - The International Conference on Education and Educational Psychology. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 71-82 -- CPCI-SSH; [n1] [o1] 2022 zz ~ Kováčová, Michaela - Martausová, Martina: Audio-visual culture in textbooks of German as a foreign language: a crossroads between media competence and subject-specific objectives. In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai.Philologia, roč. 67, č. 2, 2022, s. 319 -- ESCI
2017 [2/20] / CZE - Betáková, Lucie, Homolová, Eva, Štulrajterová, Milena. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha: Wolters Kluwer. Wolters Kluwer SR, 2017. 1. vyd. ISBN 78-80-7552-486-7, s. 50
2020 [2/20] / SVK - Javorčíková, Jana, Kováč, Stanislav. Aktuálny stav výskumu čitateľskej gramotnosti skúsených používateľov anglického jazyka na Slovensku In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium. Bratislava: Z-F LINGUA, 2020, s. 207-228 [CD-ROM]. ISBN 978-80-8177-076-0, s. 225
2021 [2/20] / DEU - Tomčániová, Zuzana. Estetické učenie sa žiakov s Aspergerovým syndrómom vo vyučovaní nemeckého jazyka ako cudzieho In: Filologické štúdie. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2021, s. 85-91 [tlačená forma]. ISBN 978-3-943906-58-5, s. 86
2022 [1/20] / ROM - Kováčová, Michaela, Martausová, Martina. Audio-Visual Culture in Textbooks of German as a Foreign Language: A Crossroads Between Media Competence and Subject-Specific Objectives [elektronický dokument]. DOI 10.24193/subbphilo.2022.2.18. sign UPJS FSEP 012242 In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai. Philologia. Cluj-Napoca: Universitatea Babes-Bolyai, 2022, Roč. 67, č. 2, s. 311-328 [tlačená forma] [online]. ISSN 1220-0484. ISSN (online) 2065-9652. - WOS CC, s. 319
2022 [2/20] / DEU - Tomčániová, Zuzana. Multisenzorický prístup v cudzojazyčnej edukácii In: Filologické štúdie. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2022, s. 20-25 [tlačená forma]. ISBN 978-3-943906-64-6, s. 22
ADM_Kolečáni Lenčová, Ivica (Autor) [UKOPDNJL] (100%): Linguistic landscape and reading comprehension in foreign languages teaching. – text, obr. – WOS CC In: Ad alta [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 10, č. 1 (2020), s. 160-164 [tlačená forma] [online] Počet všetkých autorov: 1
2021 [1/12] / CZE - Molnárová, Eva. Multimodal aspects of the Banská Bystrica linguistic landscape [elektronický dokument] In: Ad alta: journal of interdisciplinary research. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2021, Roč. 11, č. 1, s. 209-213 [tlačená forma] [online]. ISSN 1804-7890. ISSN (online) 2464-6733. - WOS CC, s. 213
2021 [2/12] / SVK - Javorčíková, Jana, Badinská, Mária, Ližbetinová, Lenka, Brett, David. The need for integration of reading, critical thinking and academic reading skills [elektronický dokument]: a quantitative analysis of Slovak undergraduates' reading performance. DOI 10.2478/jolace-2021-0002 In: Journal of Language and Cultural Education. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta, 2021, Roč. 9, č. 1, s. 12-29 [tlačená forma] [online]. ISSN 1339-4045. ISSN (online) 1339-4584. - WOS CC, s. 12 - 29
2021 [2/20] / RUS - Javorčíková, Jana. Cultural semantics of linguistic landscape(s) of underground transit: London, New York, and Toronto In: Kuľturno-jazykovoj landšaft: na perekrestke issledovateľskich paradigm. Ufa: Baskirskij Gosudarstvennyj Universitet, 2021, s. 127-144 [tlačená forma]. ISBN 978-5-7477-5379-2, s. 127 - 144
2021 [1/20] / SRB - Javorčíková, Jana, Badinská, Mária. Reading and critical thinking skills of undergraduate students: a quantitative analysis [elektronický dokument]. DOI 10.22190/JTESAP2104655J In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Niš: Univerzitet u Nišu, 2021, Roč. 9, č. 4, s. 655-666 [1,05 AH] [tlačená forma] [online]. ISSN 2334-9182. ISSN (online) 2334-9212. - SCO ; WOS CC, s. 655 - 666
2022 [2/20] / CZE - Javorčíková, Jana, Pondelíková, Ivana. Intercultural situations [elektronický dokument]: inseparability of language and culture: (analysis of Slovak adult English users’ performance in intercultural situations) In: QUAERE 2022: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2022, s. 464-470 [online]. ISBN (online) 978-80-87952-36-8, s. 469
2022 [2/20] / CZE - Javorčíková, Jana. Cultural obstacles to reading comprehension, academic reading and critical thinking skills [elektronický dokument]: analysis of adult english users’ performance In: QUAERE 2022: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2022, s. 456-463 [online]. ISBN (online) 978-80-87952-36-8, s. 461
2022 [2/20] / SVK - Ferenčík, Milan. Manažovanie multilingvizmu v turistickej oblasti [elektronický dokument] = Managing multilingualism in a tourist area (with examples from pandemic regulatory discourse): (na príklade pandemického regulatívneho diskurzu) In: Jazykové a komunikačné problémy na Slovensku a ich manažment. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, s. 48-82 [tlačená forma] [online]. ISBN 978-80-223-5376-2. ISBN (online) 978-80-223-5476-9, s. 80
2023 [2/20] / SVK - Javorčíková, Jana. Literature and critical thinking: creative vs. critical reading [elektronický dokument] = Literatúra a kritické myslenie: tvorivé/kreatívne vs. kritické čítanie In: Literatúra vo výučbe – vyučovať literatúru. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. Filozofická fakulta, 2023, s. 9-26 [tlačená forma] [online]. ISBN 978-80-555-3174-8. ISBN (online) 978-80-555-3178-6, s. 11, 24
AAB Kolečáni Lenčová, Ivica [UKOPDNJL] (100%) : Literárny artefakt vo výučbe cudzích jazykov. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2008. - 198 s. Lit. 178 zázn. ISBN 978-80-8083-572-9 / Literary Artifact in the Teaching of Foreign Languages. – 1st Edition – Banská Bystrica, Matej bel University, Faculty of Humanities, 2008. – 198 pp.
[o1] 2017 Besedová, Petra - Štočková, Kristýna - Šeslerová, Aneta: ICEEPSY 2017. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 71-82 - CPCI-SSH
2018 [3/12] / DEU - Javorčíková, Jana -- Šipošová, Martina. When Genre Matters: New Ways with Poetry in a Language Improvement Classroom In: Studies in Foreign Language Education 10. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2018, s. 128
2020 [3/12] / DEU - Dovičák, Mária. Bilderbücher im Fremdsprachenunterricht für Jugendliche In: Filologické štúdie. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2020, s. 42-56 [tlačená forma]. ISBN 978-3-943906-54-7, s. 46
2020 [3/12] / CZE - Bučková, Tamara. Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury. Kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války [textový dokument (print)] . Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2020. 1 vyd., s. 32, 40, 151
2023 [2/20] / SVK - Revajová, Ingrida. Včasná čitateľská gramotnosť v slovensko-nemeckom edukačnom kontexte In: Juvenilia Paedagogica 2023: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov: z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 10.02.2023 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2023, s. 147-153 [CD-ROM]. ISBN 978-80-568-0576-3, s. 147 - 153
AAA Kolečáni Lenčová, Ivica (Autor) [UKOPDNJL] (46%) - Kováčová, Michaela (Autor) [UPS15025] (36%) - Tomášková, Simona (Autor) [UKOPDNJL] (18%) - Andrášová, Hana (Recenzent) - Molnárová, Eva (Recenzent) : Neue Wege im DaF-Unterricht [textový dokument (print)] : Bildende Kunst - Spielfilm - digitale Medien. – 1. vyd. – Nümbrecht (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2018. – 177 s. : text, ilustr., tab., obr. – ISBN 978-3-943906-46-2. – sign UPJS FSEP 010034. – SAF F 137614 Počet všetkých autorov: 3
2022 [2/20] / SVK - Tomčániová, Zuzana. Umenie a didaktika cudzích jazykov In: Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov : z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 11.02.2022 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty: zborník príspevkov. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. edagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2022, s. 222-228 [CD-ROM]. ISBN 978-80-568-0503-9, s. 222 - 228
2023 [2/20] / SVK - Marková, Zuzana. Mit Bildern und durch Bilder lernen: Förderung der visuellen Kompetenz im Fremdsprachenunterricht [elektronický dokument] In: Slowakische Zeitschrift für Germanistik. Bratislava: Spoločnosť učiteľov nemeckého jazyka a germanistov Slovenska, 2023, Roč. 15, č. 2, s. 25-37 [tlačená forma] [online]. ISSN 1338-0796. ISSN (online) 2729-8361, s. 32
KEGA 051UK-4/2016 Prehĺbenie vyučovania kultúry a umenia v študijnom programe "nemecký jazyk a literatúra" prostredníctvom blended-learningu. hlavná riešiteľka, 2016-2018, hodnotený ako Top projekt 2018 / Fostering of Culture and Arts in the Study Programme "German Language and Literature" through blended-learning; leader of research team, 2016-2018; evaluated as TOP PROJECT of 2018
KEGA 042UK-4/2022: Facilitácia Visual Literacy v multimodálnom a multimediálnom prostredí cudzojazyčnej edukácie budúcich učiteľov nemeckého jazyka, 2022-2024, hlavná riešiteľka; Facilitating Visual Literacy in a Multimodal and Multimedia Environment of Foreign Language Education of Pre-Service Teachers of German, 2022-2024; leader of research team
Projekt OPĽZ - 312011AFX7. Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied (2020 – 2023); Zastúpenie KNJL: Pozície: 4.1.5. Odborný metodik 1 pre metodiku stáže, 4.1.16. Odborný metodik 1 pre tvorbu podporných materiálov
KEGA 004TU Z /2019: Didaktika terciárneho jazyka v kontexte viacjazyčnosti s uplatnením nových technológií a stratégií s facilitačným potenciálom v procese učenia sa druhého cudzieho jazyka po angličtine, zodpovedný riešiteľ spolupracujúceho pracoviska, 2019-2021 / Tertiary Language Methodology in the Context of Plurilingualism Using New Technologies and Strategies of Facilitating Potential in the Process of Second Foreign Language Learning after English, 2019-2021; Researcher in charge of cooperating team
VEGA: 1/0538/21 Kultúrna pamäť európskych veľkomiest, 2021-2023, spoluriešiteľka/Cultural Memory of European Cities, 2021-2023; member of research team
KEGA 042UK-4/2017 Ligvistický opis, didaktizácia a integrácia kolokácií ako relevantnej súčasti slovnej zásoby do učebných plánov a učebných materiálov pre vysokoškolské štúdium, spoluriešiteľka, 2017 - 2019
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
doktorandské štúdium v študijnom programe Německý jazyk a literatura s didaktikou (PO111D300007), členka odborovej komisie, prednášajúca / Doctoral Studies in the Study Program German Language and Literature with Didactics (PO111D300007), member of the Study Field Committee, lecturer | Univerzia Karlova, Pedagogická fakulta v Praha / Charles University, Faculty of Education, Prague, Czech Republic | 2019 - trvá / 2019 – continues |
Slowakische Zeitschrift für Germanistik, členka vedeckého výboru / Slovak Journal of German Studies, member of Scientific Committee | SUNG, Spoločnosť učiteľov nemeckého jazyka a germanistov Slovenska / SUNG, Association of German Language Teachers and Germanists in Slovakia | 2018 - trvá / 2018 – continues |
Zeitschrift für Gestaltpädagogik, členka vedeckého výboru / Journal of Gestalt Pedagogy, member of Scientific Committee | Gestaltpädagogische Vereinigung | 2015 - 2023 – continues |
KEGA, komisia č. 2, členka / KEGA, Commission No. 2, member | Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR / Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic | 2012 - 2021 |
Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, členka vedeckého výboru / Brno Notebooks, German as a Foreign Language, member of Scientific Committee | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta v Brne / Masaryk University, Faculty of Education, Brno, Czech Republic | 2008- 2022 |
časopis APPS, členka výkonného výboru redakčnej rady | ÚCJ, TU vo Zvolene | 2023- trvá – continues |
členka komisie doktorandského študijného programu didaktika cudzích jazykov a literatúr / Doctoral Committee Member in Didactics of Foreign Languages and Literatures | Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta /Comenius University, Faculty of Education, Bratislava, Slovakia | 2014 - trvá / 2014 – continues |
redakčná rada časopisu Philologia (Erih plus) – členka / Editorial Board of the journal Philologia (Erih plus) – member | Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta / Comenius University, Faculty of Education, Bratislava, Slovakia | 2016 trvá / 2016 – continues |
členka odborovej komisie ŠP Lingvodidaktika | UKF Nitra | 2022 - trvá |
členka výberovej komisie pri KNJL pre mobilitu ERAZMUS+/ Selection Committee member for Mobility ERASMUS+ at the Department of German Language and Literature | Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta / Comenius University, Faculty of Education, Bratislava, Slovakia | 2014 - trvá / 2014 – continues |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Universita degli studi di Catania, Struttura didattica speciale di Lingue e Letterature Straniere Ragusa | Catania, Taliansko | 18. 3 - 26. 3. 2024 | Erasmus |
Universita degli studi di Catania, Struttura didattica speciale di Lingue e Letterature Straniere Ragusa | Catania, Taliansko | 8. 5. - 16. 5. 2023 | štipendium Goethe-inštitútu / Goethe-Institut scholarship |
Universität Trier, Johannes Gutenberg-Universität Mainz | Trier, Mainz / Trier, Mainz, Federal Republic of Germany | máj - júl 2002 | DAAD-štipendium / DAAD scholarship |
Ludwig-Maximilian-Universität | Mníchov / Munich, Federal Republic of Germany | 15.10 - 15.12. 2010 | DAAD-štipendium / DAAD scholarship |
UK, Pedagogická fakulta | Praha / Prague, Czech Republic | 14. - 19. 10: 2019 | Burza - krátkodobý partnerský pobyt / short-term partnership stay |
Paris-Est-Creteil (UPEC) a Sorbonne Nouvelle (CEREG) | Paríž, Francúzsko | 7. 6. – 10. 6. 2023 | KEGA 042UK.4/2022 |
Universität Wien, Philologisch-Kulturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Germanistik | Viedeň, Rakúsko | 23.10 – 26.10. 2024 | KEGA 042UK.4/2022 |
IU Internationale Hochschule | Mníchov, SRN | 24.11. – 26.11. 2023 | KEGA 042UK.4/2022 |
Universidad Nacional Autonóma de México (UNAM) | Mexico City, Mexico | 26. 6. - 15. 7. 2014 | UNAM - štipendium / UNAM scholarship |
Universidad Nacional Autonóma de México (UNAM) | Mexico City, Mexico | 2. 3. 2016 - 5. 4. 2016 | SAIA - cestovný grant + UNAM-štipendium / SAIA travel grant + UNAM scholarship |
Ivica Kolečáni Lenčová pôsobí na danej katedre ako vysokoškolská učiteľka od roku 2014. Jej vedecká a pedagogická činnosť je zameraná hlavne na oblasť didaktiky cudzích jazykov. Vo svojich prednáškach a seminároch v bakalárskom, magisterskom a doktorandskom stupni štúdia sprostredkúva nové prístupy a modely vo vyučovaní cudzích jazykov (celostný prístup, funkčné prepojenie nových médií s umeleckými artefaktmi), didaktiku literatúry v kontexte postkomunikatívnej interaktívnej didaktiky a alternatívne pedagogické koncepty (celostná pedagogika). Je školiteľkou a oponentkou záverečných bakalárskych, diplomových prác, rigoróznych a dizertačných prác, oponuje habilitačné práce ( UK Praha, MU Brno, UMB Banská Bystrica, UCM Trnava). Je školiteľkou študentských prác ŠVOUČ (2016 - účasť študentky v celofakultnom kole, 2021 - 1. miesto študentky v celofakultnom kole s postupom). Je posudzovateľkou projektov APVV, KEGA a VEGA, ďalej projektov SAAIC (LEONARDO, VETPRO).