Meno a priezvisko:
|
Mgr. Miroslava Lemešová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.9.2008 - trvá |
projektová pracovníčka | Ulita, o. z. | 1.6.2009 - 30. 6. 2015 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Tréning trénerov | PDCS Bratislava | 2009 |
Certifikačný kurz pre lektorov vzdelávania dospelých | Asociácia inštitúcií vzdelávania dospelých v SR a UMB v BB | 2009 |
Špecializačné štúdium školskej psychológie | Univerzita Komenského, Filozofická fakulta | 2007 |
Tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina. Predgrafémová a grafémová etapa. | Dialóg plus s. r. o. | 2022 |
Vizuálne metódy vo vyučovaní psychológie | SAUP | 2022 |
Špeciálna pedagogika – poradenstvo (rozširujúce štúdium) | Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2022-2024 |
Klub Učiteľskej akadémie | Univerzita Komenského v Bratislave | 2023 |
Story that moves | Anna Frank House | 2023 |
Psychosociálny program STRONG | Inklucentrum | 2023 |
Základy kybernetickej bezpečnosti na UK | Univerzita Komenského v Bratislave | 2024 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Psychológia ľudí so zrakovým postihnutím | učiteľstvo psychológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov | spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálna psychológia pre učiteľov | spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálno-psychologický výcvik pre výchovu k občianstvu | učiteľstvo výchovy k občianstvu v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Psychologická propedeutika | predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálna psychológia | predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Osobnostný a sociálny rozvoj | spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálna psychológia | učiteľstvo psychológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (34%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (33%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (33%): Psychologická príprava budúcich učiteľov a učiteliek. - 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského, 2014. – 136 s. ISBN 978-80-223-3656-7. Ohlasy (17)
ADC Blažek, Matej (25%) - Smith, Fiona M. (25%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (25%) - Hricová, Petra (25%): Ethics of care across professional and everyday positionalities: The (un)expected impacts of participatory video with young female carers in Slovakia. In Geoforum, roč. 61, 2015, s. 45-55. - WOS, SCOPUS. (Ohlasy 16)
ADC Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (50%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (10%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV](10%) : Teachers' empathy: a cross-sectional study. In Československá psychologie, roč. 63, č. 1, 2019, s. 13-25. - WOS, SCOPUS (Ohlasy 2)
AAA Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (60%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (20%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (20%): Becoming a teacher professional motivation, personality characteristics and professional vision of pre-service teachers at the transition into practice. - 1. vyd. - Rím: D.I.T.I., 2019. -120. ISBN 978-88-90084-92-8. (Ohlasy 1)
ACB Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (100%): Metodika vedenia sociálno-psychologického tréningu v prostredí školy. 2.0. - 2. vyd. - Bratislava: Slovenská asociácia pre učiteľstvo psychológie, 2021. – 213 s. [online] ISBN 978-80-974026-1-7. Ohlasy (1)
ADC Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (50%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (10%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV](10%) : Teachers' empathy: a cross-sectional study. In Československá psychologie, roč. 63, č. 1, 2019, s. 13-25. - WOS, SCOPUS (Ohlasy 2)
ADE Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (35%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (5%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (5%), Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (25%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (25%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV](5%): Profesijné charakteristiky osobnosti študentov učiteľstva. In Psychologie a její kontexty, roč. 10, č. 1, 2019, s. 51-63. (Ohlasy 0)
ADM Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (30%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (10%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV] (10%) - Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (30%): Coping strategies and psychological constitution of pre-service and in-service teachers. In Pedagogika, roč. 142, č. 2, 2021, s. 24-42. - SCOPUS Ohlasy (1)
ADM Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (50%) - Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (10%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Hlaváč, Patrik (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV] (10%): Pohyby očí, selektívna pozornosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek. In Orbis scholae, roč. 14, č. 1, 2020, s.33-48. - SCOPUS. (Ohlasy 2)
AAA Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (60%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (20%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (20%): Becoming a teacher professional motivation, personality characteristics and professional vision of pre-service teachers at the transition into practice. - 1. vyd. - Rím: D.I.T.I., 2019. -120 s. ISBN 978-88-90084-92-8. (Ohlasy 1)
ADC Blažek, Matej (25%) - Smith, Fiona M.(25%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (25%) - Hricová, Petra (25%): Ethics of care across professional and everyday positionalities: The (un)expected impacts of participatory video with young female carers in Slovakia. In Geoforum, roč. 61, 2015, s. 45-55.Ohlasy [o1] 2020 - Brown, Alison : Connecting with a place through making a video. - In: Geography, roč. 105, 2020 ; s. 26-33 ; SSCI
[o1] 2020 - Graddy-Lovelace, Garrett : Plants: Crop diversity pre-breeding technologies as agrarian care co-opted?. - In: Area, roč. 52, č. 2, 2020 ; s. 235-243 ; SSCI ; SCOPUS
[o1] 2020 - Machen, Ruth : Critical research impact: on making space for alternatives. - In: Area, roč. 52, č. 2, 2020 ; s. 329-341 ; SSCI ; SCOPUS
[o1] 2020 - Vezne, Rabia : Participatory video: A non-formal education tool for adult educators. - In: World Journal on Educational Technology: Current Issues, roč. 12, č. 4, 2020 ; S. 234 ; SCOPUS
[o1] 2020 - Ibnouf, Fatma Osman : The ethics of care and the conceptualization of unpaid care work. - In: War-time care work and peacebuilding in Africa: the forgotten one . - Cham : Palgrave Macmillan, 2020 ; S. 53-74 ; BKCI-SSH
[o1] 2023 - Mason, Will. : On staying : extended temporalities, relationships and practices in community engaged scholarship - In: Qualitative Research, roč. 23, č. 3, 2023 ; s. 709 ;SSCI ; SCOPUS
2024 Trouwloon, Danick T.Van Laerhoven, FrankHegger, Dries L. T. Driessen, Peter P. J. Aligning research uptake with context : supporting researchers' decisions towards context-appropriate research uptake strategie. Environmental Science & Policy, 159.SCOPUS
AAB Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (34%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (33%) - Jursová Zacharová, Z. [UKOPDPS] (33%): Psychologická príprava budúcich učiteľov a učiteliek. - 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského, 2014. – 136 s. ISBN 978-80-223-3656-7. Ohlasy(16):
[o1] 2017 - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana : Perception of the degree of importance of teacher’s professional competences from the perspective of teacher and head teacher in the evaluation process of educational efficiency. - In: Pedagogika, vol. 127, no. 3, 2017 ; s. 7 ; SCOPUS
[o1] 2017 - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária : Assessment of teachers' professional competences in consideration of motivation factor. - In: 8th International conference on education and educational psychology - ICEEPSY . - Nicosia : Future Academy, 2017 ; S. 271-279 ; BKCI-SSH
[o1] 2018 - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana : Teachers motivation towards assessment of their professional competences. - In: Problems of education in the 21 st century, vol. 76, no. 4, 2018 ; s. 562 ; ESCI
AAB Lukšík, Ivan (50%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS](50%): Deti v ťažkých životných situáciách. - 1. vyd. - Bratislava: Veda, 2013. - 1. vyd. 159 s. ISBN 978-80-8082-762-5.
Ohlasy (8):
[o1] 2019 - Jursová Zacharová, Zlatica - Digital support of developing narrative competence among children from excluded rural communities in Slovakia. - In: New technologies and redesigning learning spaces . - Bucuresti: Carol 1 National Defence University, 2019 ; S. 86 ; CPCI-SSH
[o1] 2019 - Šiňanská, Katarína - The loneliness of adolescents from socially disadvantaged background. - In: AD ALTA, roč. 9, č. 1, 2019 ; s. 284-286 ; ESCI
VEGA 1/0409/17 Osobnosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období tranzitu do praxe (spoluriešiteľka): http://www.saup.sk/ucime-psychologiu/projekty/osobnost-a-profesijne-videnie-ucitelov-a-uciteliek
KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia – súbor metodických materiálov (spoluriešiteľka): https://www.havava.eu/1042?t=KEGA---Narativne-kompetencie-v-slovenskom-jazyku
VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (spoluriešiteľka)
KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora (hlavná riešiteľka)
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích | Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice, Česká republika | 25.11.2018-28.11.2018 | STA učiteľská mobilita Erasmus+ |
študijná poradkyňa pre učiteľstvo psychológie v kombinácii; spoluriešiteľka v roku 2010 - 2011: UK´ECONOMIC AND SOCIAL RESEARCH COUNCIL (RES-192-22-0060) - Community Youth Work and Social Research: Knowledge Transfer, Informing, Policy and Further Opportunities for Collaboration; pozvaný workshop na medzinárodnej konferencii učiteľov a učiteliek psychológie v Berlíne (2014), Reykjaviku (2018) a Bratislave (2021)