Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Blanka Kožík Lehotayová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kožík Lehotayová
I.2 - Meno
Blanka
I.3 - Tituly
doc., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1967
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
lehotayova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29101
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-7057-311X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
predškolská a elementárna pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
odborová didaktika/didaktika umelecko-výchovných predmetov
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika, Učiteľstvo a pedagogické vedy
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ materskej školy Materská škola Trenčín 25.8.1986-31.7.2009
manažér projektovej kancelárie Metodicko-pedagogické centrum Trenčín 1.8.2009-31.7.2010
špecialista pre materské školy Školské zariadenia mesta Trenčín 1.8.2010-31.10.2017
výskumný zamestnanec UK v Bratislave, Pedagogická fakulta, ÚPVaŠ 1.11.2017-31.8.2018
odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2018-31.7.2022
docent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.8.2022-trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózna skúška - predškolská a elementárna pedagogika Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2009
II. kvalifikačná skúška - predškolská a elementárna pedagogika Metodicko-pedagogické centrum, Trenčín 2009

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Kurikulárne projektovanie vo vzdelávaní predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Výtvarné umenie v predprimárnej a voľnočasovej edukácii predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálne štúdie v predprimárnej a voľnočasovej edukácii predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Semestrálny projekt predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Komunikačná gramotnosť v primárnom vzdelávaní učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Čítanie s porozumením učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vizuálna kultúra a umenie v primárnom vzdelávaní učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
29
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
24
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Adaptačná prax v materskej škole predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
70
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
55
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
69
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
66
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Kožík Lehotayová, B., Valachová, D.: Teoreticko-výskumná paradigma grafomotoriky v materskej škole. Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2018. - 140 s. ISBN 978-80-557-1397-7.

2

ADM Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Kuruc, M. Self-regulatory teaching in interpretations of slovak teachers. In AD ALTA (textový dokument (print)) (elektronický dokument). Roč. 10, č. 2 (2020), s. 294-297. ISSN (print) 1804-7890 ISSN (online) 2464-6733.

Registrované v: wos

3

AEC Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Csandová, E.: Uses of augmented reality in pre-primary education. In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 3-23. ISBN 978-90-04-40883-8. Registrované v: wos

4

AFC Líšková, D., Kožík Lehotayová, B., Kostolányová, K., Gašparová, E.: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality. In: ICERI2019 Proceedings: 12th International conference of education, research and innovation. - Valencia : IATED, 2019. - S. 11274-11282 [USB-key]. - ISSN 2340-1095. ISBN 978-84-09-14755-7. [ICERI 2019. 12, Seville, 11.11.2019 - 13.11.2019] Registrované v: wos

5

AFC V2 Gunčaga, J., Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Ostradický, P.: Digital technologies in education of preschool children – preparing for future. MIPRO 2020 [elektronický dokument] : 43rd International Convention. Rijeka: Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, 2020. - S. 681-688 [online]. Registrované v: wos, scopus

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AFC V2 Gunčaga, J., Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Ostradický, P.: Digital technologies in education of preschool children – preparing for future. MIPRO 2020 [elektronický dokument] : 43rd International Convention. Rijeka: Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, 2020. - S. 681-688 [online]. Registrované v: wos, scopus

2

ADM Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Kuruc, M. Self-regulatory teaching in interpretations of slovak teachers. In AD ALTA (textový dokument (print)) (elektronický dokument). Roč. 10, č. 2 (2020), s. 294-297. ISSN (print) 1804-7890 ISSN (online) 2464-6733. Registrované v: wos

3

AEC Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Csandová, E.: Uses of augmented reality in pre-primary education. In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 3-23. ISBN 978-90-04-40883-8. Registrované v: wos

4

AFC Líšková, D., Kožík Lehotayová, B., Kostolányová, K., Gašparová, E.: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality. In: ICERI2019 Proceedings: 12th International conference of education, research and innovation. - Valencia : IATED, 2019. - S. 11274-11282 [USB-key]. - ISSN 2340-1095. ISBN 978-84-09-14755-7. [ICERI 2019. 12, Seville, 11.11.2019 - 13.11.2019] Registrované v: wos

5

Kožík Lehotayová, B., Osaďan, R., Szentesiová, L. Individualization in the teaching of writing. In AD ALTA (textový dokument (print)) (elektronický dokument). Roč. 12, č. 2 (2022), s. 141-144. ISSN (print) 1804-7890 ISSN (online) 2464-6733. Registrované v: wos

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Kožík Lehotayová, B., Valachová, D. Teoreticko-výskumná paradigma grafomotoriky v materskej škole. Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2018. - 140 s. Lit.: 69 zázn. ISBN 978-80-557-1397-7

[o1] 2019 ~ Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina. - Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11273 ; CPCI-SSH

[o1] 2018 Kostrub, Dušan [Autor, 65%] ; Severini, Eva [Autor, 25%] ; Ostradický, Peter [Autor, 10%]. – Developing children`s autonomy in pre-primary education from parents perspective WOS CC In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 8, č. 2 (2018), s. 223-229 [tlačená forma] [online]  

[n2] 2023 ~ Magová, Martina. - Analýza oblastí reedukácie u žiakov s dysgrafiou - In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 22, č. 2, 2023 ; s. 92

[o3] 2019 ~ Kostrub, Dušan. - Model of children's autonomy development in pre-primary education - In: The inspiration by qualitative methodology in pedagogical research . - Horn : Verlag Ferdinand Berger & Söhne, 2019 ; S. 145-163

2

AEC Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Csandová, E. Uses of augmented reality in pre-primary education. In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 3-23. ISBN 978-90-04-40883-8.

[o1] 2019 - Koreňová, Lilla - Krpec, Radek - Gunčaga, Ján - Lavicza, Zsolt : Enhancing students’ mathematics learning skills with GeoGebra apps. - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 10762-10769 ; CPCI-SSH

[o1] Marin-Marin, J. A., Lopez-Belmonte, J., Pozo-Sanchez, S., Moreno-Guerrero, A. J. Attitudes towards the development of good practices with augmented reality in secondary education teachers in Spain. DOI 10.1007/s10758-023-09671-9. In: Technology, Knowledge and Learning. – Holandsko : Springer Nature. Springer International Publishing AG. – ISSN 2211-1662. – ISSN (online) 2211-1670. – Roč. 28, č. 4 (2023), s. 1443-1459.

[o2] 2020 - Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla : Modern technology in the form of mobile applications of augmented reality in human biology education for future school teachers. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 101-110 ; CPCI-SSH

[o2] 2020 - Koreňová, Lilla - Rahmadi, Imam - Lavicza, Zsolt : Students’ utilization of mobile devices with regards to learning mathematics compared in Central Europe and Indonesia. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 373-383 ; CPCI-SSH

[o2] 2020 - Nevřelová, Natálie - Koreňová, Lilla : Augmented reality in teaching children education. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 457-465 ; CPCI-SSH

[o3] 2021 - Rivas, Begona - Gértrudix, Felipe - Gértrudix, Manuel : Análisis sistemático sobre el uso de la realidad aumentada en educación infantil. - In: Edutec : Revista Electrónica de Tecnología Educativa, č. 76, 2021 ; s. 53-73

3

BEF Kožík Lehotayová, B. Dieťa s nadaním v materskej škole : D 4.1 : Dieťa v problémoch. Lit.: 24 zázn. In: Náročné dieťa: praktický pomocník pri práci s deťmi v materskej škole vyžadujúcimi si zvýšenú pozornosť. - Bratislava : Dr. Josef Raabe Slovensko, 2017. - S. 1-16. - ISBN 978-80-8140-288-3

[o1] 2020 Kováčová, Barbora - Lessner Lištiaková, Ivana - Fábry Lucká, Zuzana - Geršicová, Zuzana: Elements of relational aggression in pre-school groups in Slovak kindergartens. In: AD ALTA, roč. 10, č. 1, 2020, s. 139 - ESCI

[o3] 2021 ~ Kožuchová, Mária - Severini, Eva - Papierníková, Petra. - Atribúty aktérstva rodičov detí primárneho stupňa v čase pandémie COVID-19 - In: Trendy ve vzdělávání, roč. 14, č. 2, 2021 ; s. 17

[o4] 2019 ~ Chanasová, Zuzana - Gergelyová, Katarína. - Reakcie sociálnej skupiny na prejavy latentne agresívneho konania v skupinách detí predškolského veku - In: Štúdie o latentnej agresii . - Ružomberok : Verbum, 2019 ; S. 69

4

AFC Gunčaga, J., Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Ostradický, P. Digital technologies in education of preschool children – preparing for future. MIPRO 2020 [elektronický dokument] : 43rd International Convention.Rijeka : Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, 2020. s. 681-688 [online]. ISSN 1847-3946. Registrované v: wos, SCOPUS

[o1] Kovalchuk, V., Vasylykiv, I., Stasiv, N., Zhyhaylo, O., Moiko, O. Developing professional competence of future primary school teachers using informational technologies /– DOI 10.14571/brajets.v17.nse1.102-113. – ESCI ; WOS CC In: Cadernos de Educacao Tecnologia e Sociedade [elektronický dokument] . – Goiás (Brazília) : Federal Institute of Education, Science and Technology of Goiás. – ISSN (online) 2316-9907. – suppl. The global development of innovative technologies and their impact on the educat Roč. 17, č. se 1 (2024), s. 102-113 [online]

[o1] Khamza, A., Zhanguttin, B., Omarbekova, A., Nurman, S. Digital technologies in education – DOI 10.54919/physics/55.2024.195bw5. – SCO In: Naukovyj visnyk Užgorodskogo universytetu [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Serija fizyka. – Užhorod (Ukrajina) : Užgorodskij nacionalnij universitet. – ISSN 2415-8038. – ISSN (online) 2786-6688. – č. 55 (2024), s. 1955-1964 [tlačená forma] [online]

5

ADM Severini, E., Kožík Lehotayová, B., Kuruc, M. Self-regulatory teaching in interpretations of slovak teachers. In AD ALTA (textový dokument (print)) (elektronický dokument). Roč. 10, č. 2 (2020), s. 294-297. ISSN (print) 1804-7890 ISSN (online) 2464-6733. Registrované v: wos

[o1] Merica, M., Belešová, M., Osaďan, R., Petrikán, P. Horváth, R. Changes in motor performance in early school - aged Roma children. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. Hradec Králové Magnanimitas akademické sdružení. ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. Roč. 13, č. 2 (2023), s. 181-189 [tlačená forma] [online]

[o2] Merica, M., Hrubšová, D. Trávenie voľného času v spojení s pohybovými aktivitami pred a počas pandémie Covid 19 u detí na základnej škole / Spending of free time associated with physical activities before and during the Covid-19 pandemic in elementary school children / In: Žiak, pohyb, edukácia [elektronický dokument] : vedecký zborník 2023 / ed. Merica, M., Belešová, M. 1. vyd. Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. ISBN 978-80-223-5702-9, s. 102-113 [CD-ROM]

[o2] Merica, M., Petrikán, P., Belešová, M., Osaďan, R., Horváth, R. Changes in the motor performance of children in primary education. In: Ad alta [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 14, č. 2 (2024), s. 296-305 [tlačená forma] [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Zodpovedný riešiteľ KEGA 026UK-4/2021 (doba riešenia 2021-2023). Názov projektu: Preventívne stratégie špecifických porúch učenia z hľadiska grafomotoriky v predškolskom veku.

2

Spoluriešiteľ KEGA 002UK-4/2020 (doba riešenia 2020-2022). Názov projektu: Podpora dieťaťa s poruchou senzorického spracovania prostredníctvom multisenzorického prostredia

3

Spoluriešiteľ: KEGA 070UK-4/2016 (doba riešenia: 2016-2018). Názov projektu: Koncept ranej edukácie detí

4

Spoluriešiteľ: VEGA 1/0179/17 (doba riešenia: 2017-2019). Názov projektu: Výskum identifikátorov výtvarného nadania a talentu detí a mládeže.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen Akademického senátu PdF UK Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2020 - trvá
Člen Pedagogickej a vedeckej komisie AS UK Univerzita Komenského v Bratislave 2019 - trvá
Člen Akreditačnej rady PdF UK PdF UK v Bratislave 2023 - trvá
Člen skúšobných komisií pre štátne skúšky v bakalárskych a magisterských študijných programoch. Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave 2018 - trvá
Člen odborovej komisie doktorandského štúdia v študijnom programe učiteľstvo a pedagogické vedy študijného programu predškolská a elementárna pedagogika a člen skúšobnej komisie pre dizertačné skúšky a obhajoby dizertačných prác. Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave 2023 - 2028
Školiteľ doktorandského študijného programu predškolská a elementárna pedagogika v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave 2023-trvá
Študijný poradca pre magisterské a bakalárske štúdium Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave 2018 - 2022
Člen organizačného výboru konferencie "Súčasnosť a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov - Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov“ Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky a Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave 2018
Člen organizačného výboru elektronickej konferencie "CREA AE 2020" Katedra umenia a kultúry-Oddelenie výtvarnej výchovy, PdF UK v Bratislave 2020

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Poříčí 31 603 00 Brno 25.3.-29.3.2019 schéma BURZA (doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.)

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Posudzovateľská činnosť - grantová schéma KEGA (2022, 2024).

Posudzovanie - vedecký zborník Dieťa a materská škola (OMEP Slovensko, 2023), odborný zborník Digitálne technológie a ich využitie v materskej škole (OMEP Slovensko, 2022).

Spolupráca s NIVAM a UNICEF - posudzovateľ, lektor, autor odborných zdrojov inovačného vzdelávania (2021 - 2023).

Workshop pre učiteľov MŠ v rámci konferencie OMEP Slovensko (10.2023).

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-30