Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Eva Labudová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Labudová
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
labudova@uniba.sk
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0009-0001-7756-1960

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
"Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta"
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a vychovávateľstvo
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
"Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta"
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
"Pedagogika a vychovávateľstvo"
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2023
odborný referent - kariérny konzultant Regionálne centrum kariéry, BBSK 01.09.2021 - 31.08.2023
odborný asistent Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Filozofická fakulta 1.10.2008 - 30.06.2020

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
"ECDL (Európsky vodičský preukaz na počítače" UCM v Trnave 2008
Vysokoškolská pedagogika Univerzita Karlova v Prahe 2010
Akreditovaný kurz Mediácie Forum For Communication in Mediation 2013
Jazykový pobyt Malaga Malaca Instituto 2013
Akreditovaný kurz Kariérového poradenstva Združenie pre kariérové poradenstvo a rozvoj kariéry 2022
MAMAT - Letná škola Hejného matematiky Komenského inštitút 2023
I CAN Design for Change Espaňa 2023
Mentoring Mentória 2023
Asertivita a riešenie problémov pedagógov Európska vzdelávacia akadémia Meridián s.r.o. 2023
Lektorské zručnosti NIVAM 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teória výchovy Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogika voľného času Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Všeobecná pedagogika Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax (A) Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
51
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
37
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Kolokvium k vybraným otázkam výchovy a vzdelávania Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Rétorika a komunikácia Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
82
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
84
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Danek Ján (33%) - Sirotová Mariana (36%) - Frýdková Eva (31%): Hodnotová orientácia v procese výchovy a vzdelávania, Brno : Tribun EU, 2013. - 334 s. - ISBN 978-80-263-0514-9.

2

AAA Danek Ján (34%) - Labudová Eva (33%) - Lobotková Alžbeta (33%): Výchova a vzdelávanie lesných ľudí na západnom Slovensku, Nadlak : Vydavateľstvo - Editura Ivan Krasko, 2019. - 114 s. - (Vedecké monografie). - ISBN 978-973-107-156-5.

3

AAB Frýdková Eva (100%): Rodičia ako edukační partneri školy, Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010. - 174 s. - ISBN 978-80-8105-200-2.

4

AFC Frýdková Eva (50%) - Pospíšil Radek (50%): What are the pupils` and their parents` opinions of the activities and competences of class teachers: experience with the research, 2010. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: EDULEARN10 : Proceedings CD / edited by L. Gómez Chova ... [et al.]. - Valencia : International Association of Technology, Education and Development, 2010. - ISBN 978-84-613-9386-2, S. 003510-003515.

5

AFC Frýdková Eva (100%): Family as a factor affecting the reference of undergraduate to study, 2012. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: EDULEARN12 : 4th International Conference on Education and New Learning Technologies : Conference Proceedings / edited by L. Gómez Chova, I. Candel Torres, A. López Martínez. - Barcelona : International Association of Technology, Education and Development, 2012. - ISBN 978-84-695-3491-5, S. 1966-1973.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AAA Danek Ján (34%) - Labudová Eva (33%) - Lobotková Alžbeta (33%): Výchova a vzdelávanie lesných ľudí na západnom Slovensku, Nadlak : Vydavateľstvo - Editura Ivan Krasko, 2019. - 114 s. - (Vedecké monografie). - ISBN 978-973-107-156-5.

2

AFC Sirotová Mariana (50%) - Frýdková Eva (50%): The Personality of a University Teacher from the Perspective of Academic Culture, 2018. In: HEAd´18 : 4th International Conference on Higher Education Advances / scientific editors Josep Domenech ... [et al.]. - València : Editorial Universitat Politècnica de València, 2018. - ISBN 978-84-9048-690-0. - ISSN 2603-5871, S. 381-387.

3

AFC Frýdková Eva (100%): Cooperation between family and school as part of a future teacher´s profession, 2018. In: EDULEARN18 : Conference Proceedings : 10th International Conference on Education and New Learning Technologies / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. - [Valencia] : IATED Academy, 2018. - ISBN 978-84-09-02709-5. - ISSN 2340-1117, S. 4042-4048.

4

AFC Labudová Eva (50%) - Lobotková Alžbeta (50%): The Ethnic Group of Huncokári in the Content of Teaching, 2019. In: 5th international conference on language, literature and culture in education / editorky: Ján Danek, Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Erich Petlák, Ladislav Lenovský, Tomáš Jablonský. - 1. vyd. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2019. - ISBN 978-3-943906-51-6, s. 45-58.

5

ADF Sirotová Mariana (34%) - Frýdková Eva (33%) - Lobotková Alžbeta (33%): Motivácia študentov k voľbe učiteľského povolania na FF UCM v Trnave = Students´ motivation to become a teacher at the faculty of Arts, University of ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2018. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. - ISSN 1336-2232, Roč. 17, č. 1 (2018), s. 113-123.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AFD Frýdková Eva (50%) - Pospíšil Radek (50%): Osobnosť vysokoškolského učiteľa zo študentského aspektu / Eva Frýdková, Radek Pospíšil, 2010.

In: Vysokoškolský učiteľ - vzdelávateľ učiteľov : zborník z medzinárodného vedeckého seminára konaného dňa 3. decembra 2009 v Trnave / editor: Mariana Sirotová, Eva Frýdková. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010. - ISBN 978-80-8105-166-1, S. 32-50.Ohlasy (1):

2015 [1] KRÁTKÁ, J. Narrative as a form of sharing tacit knowledge among future teachers. In: International Journal of Learning in Hogher Education. 2015, 22 (2), pp. 7-16. Scopus

2

AED Frýdková Eva (50%) - Pospíšil Radek (50%): Pohľad českých a slovenských študentov pedagogických fakúlt na učiteľské povolanie, 2009.

In: Učiteľské povolanie v podmienkach súčasnej spoločnosti / editor: Ján Danek, Mariana Sirotová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2009. - ISBN 978-80-8105-106-7, s. 384-395. Ohlasy (1):

2014 [1] KRATKA, Jana. Tacit Konowledge of Traines Teachers in Unexpected Educational Situations. In 2nd Interantional Conference on Economics and Social Science. Book Series: Advances in Education Research. 2014, vol. 61, pp. 264-271. WoS

3

AFD Frýdková Eva (100%): Názory a postoje budúcich učiteľov na spoluprácu rodiny a školy = Attitudes and relations of future teachers to family and school cooperation, 2009. In: Učiteľ pre školu 21. storočia = Teacher for school of 21st century : zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou / editor zborníka: Lenka Kasáčová. - Banská Bystrica : Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2009. - ISBN 978-80-8083-823-2, S. 124-132. Ohlasy (1):

2010 [1] POSPÍŠIL, Radek. Research of the significance of function of the class teacher from the point of view of the class teachers, the schiil management, the pupils and their parents. In CHOVA, L. Gómez (ed.). EDULEARN10 : International Conference ... 2010, s. 003520. WoS

4

AFC Sirotová Mariana (50%) - Frýdková Eva (50%): The Personality of a University Teacher as a Factor Influencing the Attitude of Students toward University Eduaction, 2014. In: ICEHM Int ́l Conference Proceedings of International Conference on Economics, Education and Humanities (ICEEH ́14) : Dec. 10-11, 2014 Bali (Indonesia) / editor: Khoren Albert Mkhitaryan, Michel Plaisent. - [Bali] : ICEHM, 2014. - ISBN 978-93-84422-01-1, S. 156-160. Ohlasy (1):

2016 [1] STEFL, Martin. THE PERSONALITY OF A UNIVERSITY (LANGUAGE) TEACHER: A SURVEY-BASED STUDY. In: Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in the Education. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, 2016, pp. 526-532. ISBN 978-80-213-2646-0. WoS

5

AFD Sirotová Mariana (50%) - Frýdková Eva (50%): Sebareflexia ako nástroj zvyšovania kvality pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave učiteľov, 2016.

In: Posolstvo Jána Pavla II. 2016 : "súčasné výzvy a trendy v ..." : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej v dňoch 21. - 22. apríla 2016 v Poprade / editori: Anton Lisnik, Katarína Greňová ; recenzenti: Bohuslava Mihalčová, Jiří Bílý, Piotr Mazur. - Ružomberok : Verbum, 2016. - ISBN 978-80-561-0369-2, S. 1255-1263. Ohlasy (1):

2018 [1] LOBOTKOVÁ, Alžbeta. Teaching practice as a motivating factor of prospective teachers. In: EDULEARN18: Conference Proceedings. [Valencia]: IATED Academy, 2018, s. 4068-4072. ISBN 978-84-09-02709-5. WoS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Projekt APVV ako spoluriešiteľ: 15 – 0360 Rozmery revitalizácie etnickej minority na Slovensku: interdisciplinárny záchranný výskum zanikajúcej etnickej skupiny Huncokárov

2

Projekt KEGA ako spoluriešiteľ: 015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie

3

Projekt KEGA ako spoluriešiteľ: 002UCM-4/2017 Inovatívne metódy výučby počiatkov antického sociálno-politického, právneho a etického myslenia

4

Projekt KEGA č. 046UK-4/2021 Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Fakultný koordinátor AIS Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta 2013 - 2020
Koordinátor fakultného rozvrhu Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta 2010 - 2017
Katedrový koordinátor AIS Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta 2010 - 2020

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Masarykova Univerzita, Pedagogická fakulta Poříčí 31, Brno september 2007 - december 2007 Mobilita v rámci doktorandského štúdia, Katedra pedagogiky
Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Česká republika 2010 Pracovná mobilita, Katedra pedagogiky
ČVUT Praha Kolejní 2637, 160 00 Praha 6 16.4.2018 - 20.4.2018 Erazmus, Masarykův ústav vyšších studií
Universidad Ciencias Pedagógicas EJV Havana, Cuba Calle 108 No.29F08 e/ 29E y 29F CP 11400, Kuba 5.10.2018-5.1.2019 študijný pobyt

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

FAI Redakčné a zostavovateľské práce knižného charakteru: Sirotová, M., Frýdková, E. Pedagogická veda a školská prax v historickom kontexte [elektronický zdroj] : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej dňa 28. januára 2010 v Trnave. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010. - 1 CD-ROM (700 s.). - Elektronický zborník. - ISBN 978-80-8105-182-1.


FAI Redakčné a zostavovateľské práce knižného charakteru: Lobotková, A., Frýdková, E. Pedagogica actualis IX. : autorita učiteľa a klíma edukačného procesu; recenzenti: Kr[z]ysztof Rubacha, Júlia Ivanovičová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2017. - 293 s. - ISBN 978-80-8105-848-6.


FAI Redakčné a zostavovateľské práce knižného charakteru: Frýdková, E. Quo vadis vysokoškolská pedagogika [elektronický zdroj] : vysokoškolská pedagogika - teória a prax : zborník z medzinárodnej vedeckej elektronickej konferencie. Trnava : Filozofická fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2011. - 1 CD-ROM (277 s.). - Elektronický zborník. - ISBN 978-80-8105-244-6.


FAI Redakčné a zostavovateľské práce knižného charakteru: Sirotová, M., Frýdková, E. Vysokoškolský učiteľ - vzdelávateľ učiteľov [elektronický zdroj] : zborník z medzinárodného vedeckého seminára konaného dňa 3. decembra 2009 v Trnave. 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010. - 1 CD-ROM (355 s.). - Elektronický zborník. - ISBN 978-80-8105-166-1.


Predseda atestačných komisií pre učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania a vychovávateľov, Metodicko-pedagogické centrum


Študijný pobyt Madrid, Španielsko. Február. 2014


Študijný pobyt na Universidad de la Habana. August.2014

Dátum poslednej aktualizácie
2024-09-30