Meno a priezvisko:
|
doc. Mgr. Martin Kuruc, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Funkčné miesto docenta/Associate Professor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta/Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 01.01.2022 - trvá/until now |
Odborný asistent, VŠ učiteľ/Assistant professor, University teacher | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta/Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 01.09.2017 - 31.12.2021 |
Vedecko-výskumný zamestnanec/Researcher | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta/Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 31.8.2012 - 31.08.2017 |
skupinový terapeut/group terapist | Liečbno-výchovné sanatórium/Residantial care | 2011 -2013 |
manažér vzdelávania/manager of education | Akadémia vzdelávania, n.o. | 2010 - 2011 |
Špeciálny pedagóg/Special Educator | Liečebno-výchovné sanatórium/Residantial care | 2006 - 2009 |
mentor-lektor/mentor-lecturer | Regionálne centrum podpory učiteľov - n.o. Indícia/Regional Teacher Support Centre, n.g.o. Indícia | 2022 - trvá/ongoing |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
posgraduálne štúdium skupinovej psychoterapie | Karlová Univerzita v Prahe CZ, Pedagogická fakulta | 2011 |
školenie, on-line výučba, práca s Moodle | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2019 |
Kurz Design Thinking (rozsah 5 hodín, forma: on-line | New Generation of Founders, A Grow with Google Programme | 2020 |
Kurz Respektovat a být respektován (v rozsahu 42 výukových hodin) | Společnost pro mozkově kompatipilní vzdelávaní MŠMT ČR č.j. 35559/2012-25-201. (lektori: Tatjána a Pavel Kopřivovci) | 2017 |
Kurz Nenásilnej komunikácie 1 ( rozsah 14 hodín) Lukov dvor Nitra, lektor páter Jozef Hegglin. | Lukov dvor Nitra, lektor páter Jozef Hegglin. | 2015 |
Školská mediácia – alternatívne riešenie konfliktov. Kontinuálne – aktualizačné vzdelávanie. Rozsah: 60 vyučovacích hodín. | Akreditácia MŠVVaŠ pre ARK Consulting, s.r.o. č.a. 731/2012-KV. (Lektor: prof. PhDr. Vladimír Labáth, PhD.) | 2013 |
Kurz Mediácia – odborná príprava mediátor (rozsah: 155 výukových hodín) | Akreditovaný vzdelávací program ďalšieho vzdelávania 2606/2008/69/1. Lektor: Mgr. Andrej Bábsky. | 2011 |
Vzdelávanie mentrov RCPU - oblasť Mentoring v rozsahu 50 hodín. | Teach for Slovakia, n.o. a Leaf, n.o. | 2022 |
Didaktické reflektívne komunity | NIVaM | 2022-2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická diagnostika a evaluácia | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická komunikácia | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogika voľného času | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Zvedavé učenie 1 | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Zvedavé učenie 2. | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Tréning sociálnych kompetencií učiteľov | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Tréning zážitkovej pedagogiky | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Súčasné alternatívne smery v pedagogike | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Rozvoj tvorivosti | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Výskumné projekty v edukácii | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická diagnostika a evaluácia | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V3 Zahorec, Ján, [Autor, 60%] - Kuruc, Martin [Autor, 40%] (40%): Testing of digital skills of students and teachers in Slovakia . In: European journal of contemporary education.. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1472-1487. - ISSN (print) 2304-9650. Registrované v: scopus esci, wos cc. DOI 10.13187/ejced.2023.4.1472
V1 Jaslovská, Barbora [Autor, 40%]; Kuruc, Martin [Autor, 20%]; Tóblová, Eva [Autor, 40%]: Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. 1. vyd. – Londýn (Veľká Británia) : STS Science Centre ; Brno (Česko) : KEY Publishing, 2023. – 220 s. [13,2 AH] [tlačená forma]. – (Monograph). – ISBN 978-1-908235-27-5. – ISBN 978-80-7418-404-8.
AAA Kožuchová, Mária [Autor, 80%] - Kuruc, Martin [Autor, 20%]: Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education : theory and research. - 1. vyd. – Karlsruhe : Ste-Con, 2020. - 128 s. [7,5 AH] [print] ISBN 978-3-945862-39-1. Ohlasy (3)
AAB Kuruc, Martin [Autor, 100%]: Akademická a prosociálna motivácia v škole. Bratislava: UK, 2017. 130s. ISBN 978-80-223-4480-7. Ohlasy (6)
ACB Kuruc, Martin [Autor, 100%] Poruchy správania u detí a adolescentov a ich pedagogická diagnostika. [elektronický zdroj]. - 1. vyd. Bratislava: UK, 2013. 65s. [CD-ROM] ISBN 978-80-223-3512-6. Ohlasy (13)
V3 Zahorec, Ján, [Autor, 60%] - Kuruc, Martin [Autor, 40%] (40%): Testing of digital skills of students and teachers in Slovakia . In: European journal of contemporary education.. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1472-1487. - ISSN (print) 2304-9650. Registrované v: scopus esci, wos cc. DOI 10.13187/ejced.2023.4.1472
V1 Jaslovská, Barbora [Autor, 40%]; Kuruc, Martin [Autor, 20%]; Tóblová, Eva [Autor, 40%]: Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. 1. vyd. – Londýn (Veľká Británia) : STS Science Centre ; Brno (Česko) : KEY Publishing, 2023. – 220 s. [13,2 AH] [tlačená forma]. – (Monograph). – ISBN 978-1-908235-27-5. – ISBN 978-80-7418-404-8.
AAA Kožuchová, Mária [Autor, 80%) - Kuruc, Martin [Autor, 20%]: Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education : theory and research. - 1. vyd. – Karlsruhe : Ste-Con, 2020. - 128 s. [7,5 AH] [print] ISBN 978-3-945862-39-1. Ohlasy (3)
AAA Kuruc, M. [Autor, 100%]: Motivácia k učeniu sa študentov predprimárnej a primárnej pedagogiky. - 1. vyd. Týn nad Vltavou: Nová Forma, 2021. 65s. [print] ISBN 978-80-7612-362-5. Ohlasy (3)
AAB Kuruc, Martin [Autro, 27%] - Kožuchová, Mária [Autor, 24%] - Severini, Eva [Autor, 15%] - Zelina, Miron [Autor, 14%] - Žilková, Katarína [Autor, 20%]: Sebaregulácia učenia sa študentov predprimárneho a primárneho vzdelávania. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - 218 s. [print] ISBN 978-80-223-4996-3. Ohlasy (3)
AAB Kuruc, Martin [UKOPDPED] (100%) : Akademická a prosociálna motivácia v škole : analýza motivácie žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2017. - 128 s.ISBN 978-80-223-4480-7
Ohlasy (5)
[o1] 2020 Brestovanský, Martin: Súvislosti vzťahu učiteľ žiak a školského výkonu: perspektívy pripútania a motivácie. In: Československá psychologie, roč. 64, č. 6, 2020, s. 686 - SSCI Current Content Connect:CCC:000609001800004; SCOPUS:2-s2.0-85112604103; Web of Science Core Collection:WOS:000609001800004)
AED05 Kuruc, Martin [UKOPDPED] (100%) : Autonómiu podporujúce učenie ako výzva pre súčasného pedagóga = Autonomy supportive teaching as a challenge to the current teacher. In: Edukácia [elektronický zdroj] ; Roč. 2, č. 1. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, 2017. - S. 149-159 [online]. - ISSN 1339-8725
URL: https://www.upjs.sk/public/media/15903/Kuruc.pdf Ohlasy (3) [o1] 2018 Danihelová, Zuzana: Motivational strategies in foreign language teaching and young learners. In: AD ALTA, roč. 8, č. 2, 2018, s. 45 - ESCI
AFD01 Kuruc, Martin [UKOPDPED] (100%) : Reziliencia a chlapci s poruchami správania. Recenzované In: Reziliencia a nové prístupy k výchove a vzdelávaniu. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2009. – S. 20-25. - ISBN 978-80-223-2729-9 [Reziliencia a nové prístupy k výchove a vzdelávaniu : medzinárodná vedecká konferencia. Bratislava, 23.1.2009]
Ohlasy (2)
[o1] 2018 Lukšík, Ivan: Resilience of young people in residential care. In: Journal of Social Service Research, roč. 44, č. 5, 2018, s. 714-729 - SSCI ; SCOPUS
AFD Kuruc, Martin [UKOPDPED] (100%) : Špecifiká motivácie detí s ADHD a poruchami správania umiestnenými v špeciálnych výchovných zariadeniach In: Najnovšie trendy a výzvy európskeho výskumu v edukačných vedách [elektronický zdroj]. - Trnava : Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave, 2014. - S. 115-121 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-8105-567-6. [Najnovšie trendy a výzvy európskeho výskumu v edukačných vedách : medzinárodná vedecká konferencia. Trnava, 7.2. 2014]
Ohlasy (1)
[o1] 2018 Lukšík, Ivan: Resilience of young people in residential care. In: Journal of Social Service Research, roč. 44, č. 5, 2018, s. 714-729 - SSCI ; SCOPUS
AAA02 Kožuchová, Mária [UKOPDPEP] (80%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%): Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education : theory and research. - 1. vyd. – Karlsruhe : Ste-Con, 2020. - 128 s. [7,5 AH] [print] ISBN 978-3-945862-39-1
Ohlasy (3)
[o6] 2021 - Stebila, Ján - Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education : theory and research. - In: Technika a vzdelávanie, roč. 10, č. 1, 2021 ; s. 47-48
VEGA č. 1/0661/21 Názov: Výskum spôsobilostí učiteľov prírodovedných predmetov nižšieho sekundárneho vzdelávania napĺňať ciele prírodovedného vzdelávania. Obdobie riešenia: 2021 – 2023. (PdF UK v Bratislave) - hlavný riešiteľ.
VEGA 1/0443/18 Názov: Analýza sebaregulačných štýlov učenia sa študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Obdobie riešenia 2018 – 2020. (PdF UK v Bratislave) - zástupca hlavného riešiteľa.
VEGA - 1/0635/15 Názov: Výskum sebaregulácie u žiakov v nižšom sekundárnom vzdelávaní - štandardizácia dotazníkových meracích nástrojov SRQ -Academic a SRQ Prosocial. Obdobie riešenia: 2015 – 2018. (PdF UK v Bratislave) - hlavný riešiteľ.
KEGA 066UK-4/2021: Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice, Obdobie riešenia, 2021-2023. PdF UK v Bratislave - spoluriešiteľ.
VEGA 1/0336/23: Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie, Obdobie riešenia, 2023-2025. PdF UK v Bratislave - spoluriešiteľ.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen Vedeckej rady fakulty | Pedagogická fakulta UK | 2023 - trvá |
člen Správnej rady univerzity | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici | 2023 - trvá |
člen Akademického senátu | Pedagogická fakulta UK | 2017-2018 |
člen správnej rady n.o. Indícia | n.o. Indícia | 2010 - trvá |
Expert na metodické usmerňovanie, ITMS 312011APV4 Národný projekt: Aktualizácia systému usmerňovania a rozvoja ďalších zložiek v systéme poradenstva a prevencie (Usmerňovanie pre prax) | Výskumný ustav detskej psychológie a patopsychológie | 2021 - trvá/until now |
Analytic, konzultant - expert ITMS - 312011AUN7 Národný projekt Profesijný rozvoj učiteľov (TEACHERS) | Metodickopedagogické centrum SR | 2021 |
člen tematickej pracovnej skupiny „Vzdelávanie“ pre spracovanie Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja hlavného mesta SR Bratislavy na roky 2021 – 2030 s víziou do roku 2050 v zmysle príslušných programových dokumentov | Magistrát hlavného mesta SR Bratislava | 2021 - trvá/until now |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Karlovej University v Prahe, CZ | Magdalény Rettigové 4, 116 39, Praha 1 | 3.6. - 9.6. 2019 | Erasmus |
Departmenmt of Education, Faculty of Psychology, University of Bergen, No | "Christies gate 13, Bergen, No " | 16.2. - 20.2.2016 19.4. - 28.4.2016 23.8. - 27.8.2016 | SK06-IV-02-0006 - projekt štipendijného programu EHP Slovensko |
CELCIS, University of Strathclyde, Glassgow, Scotland, UK | University of Strathclyde, Curran Building, Level 6, 94 Cathedral St, Glasgow G4 0LG | 8.7. - 12.7.2014 | projekt APVV–0368–12 |
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Karlovej University v Prahe, CZ | Magdalény Rettigové 4, 116 39, Praha 1 | 10.4.- 14.4.2023 | ERAZMUS |
Dep. of Computer Science, ETH Zurich, Switzerland | Inform.technologie und Ausbildung CAB F 16 Universitätstrasse 6 8092 Zürich Switzerland | 26.1.-28.1.2023 | projekt VEGA 1/0336/23 |
• 2020 – trvá: v spolupráci s Mgr. Adrianou Poliakovou, PhD. a kolegami z n.o. Greenpower a súkromnou vzdelávacou a poradenskou spoločnosťou Maxman Consultants sme zostavili a zaradili do vzdelávacieho programu magisterského štúdia Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii (predmet je však prístupný všetkým študentom fakulty na bakalárskom stupni štúdia – vzdelávaciu skupinu aj tak zostavujeme) voliteľný predmet Tvorivá trieda. Na projekte participujú lektori zo spoločností Microsoft (téma: Project Based Learning), Aceenture (téma: Design Thinking) a Pixel Federation (téma: Radical Candor), mentori z n.o. Leaf a SZŠ Felix a Edulienka z Bratislavy. Dnes je tento predmet zaradený ako dvoj fázový predmet Zvedavé učenie 1 a Zvedavé učenie 2 ako výberový predmet v štúdijnom pláne Spoločenskovedného základu pre učiteľov.
• 2020: zorganizovanie on-line tréningu Design Thinking pre študentov a kolegov z PdF UK v Bratislave, v rámci programu: New Generation of Founders, A Grow with Google Programme.
• 2018 -2019 získal finančnú podporu od Nadácie Tatrabanky na projekt „BeTeacher“ v rámci, ktorého realizoval inováciu kurzu Pedagogická diagnostika, v rámci magisterského študijného programu pedagogicko-psychologický a spoločenskovedný základ učiteľstva.
• Zakladajúci člen a opakovane pozvaný účastník podujatia KIVY - konferencia inovatívneho vyučovania (2019), ktoré prebehlo na Pedagogickej a Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Cieľom podujatia je sprostredkovať transfer inovácií do procesu prípravy učiteľov pre primárny aj nižší sekundárny stupeň. Hlavný organizátor n.o. Indícia.
• 2015 – 2016 Participácia na príprave a realizovaní prednášok a workshopov: associate professo Ivar Nordmo a Robert Grey z Pedagogického inštitútu, Fakulty psychológie Univerzity v Bergene - pre kolegov a študentov z celej Univerzity Komenského v rámci projektu: SK06-IV-02-0006 Názov: Tvorba nástrojov na zvyšovanie kvality vysokoškolských učiteľov v oblasti skúmania a riadenia procesov vyučovania a učenia, projekt štipendijného programu EHP Slovensko. (PdF UK v Bratislave). V rámci projektu sme realizovali aj tri týždňové návštevy Bergenu: raz zmiešaná skupina kolegovia a študenti, druhá návšteva len kolegovia z pedagogickej fakulty UK v Bratislave, a tretia návšteva len malej pracovnej skupiny z projektu.
• 2020 zorganizovanie prednášky associate professor Marek Tesar z Faculty of Education and Social Work, Auckland Univerzity, NZ zameranej na proces prípravy budúcich učiteľov na Novom Zélande pre kolegov a študentov Pedagogickej fakulty UK v Bratislave.