Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Patricia Kotlebová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kotlebová
I.2 - Meno
Patricia
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1972
I.5 - Názov pracoviska
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34, Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
kotlebova1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20960
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-0308-9701

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, slovenský jazyk - anglický jazyk
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
Odborová didaktika, Didaktika cudzích jazykov a literatúr
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 1998 - 2003, 5 rokov
odborný asistent UK v Bratislave, Lekárska fakulta 2017 - 2021, 4 roky
interný doktorand UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2013 - 2017, 4 roky
odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2018 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Beyond the Page, Critical Thinking and Problem Solving Cambridge University Press 2022
Total Connect, Let´s Get Motivated - seminár National Geographic Learning 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
úvod do štúdia anglického jazyka učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
morfológia I učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
kontrastívna lingvistika učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
lingvistická analýza textu I učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
lingvistická analýzy textu II učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
gramatická analýza textu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
cvičenia z gramatiky učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V2 Kotlebová, Patricia (100%) :The English Subject: key features and communicative function

In: Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 13 [elektronický dokument]- Bratislava : Z-F LINGUA, 2024. - S.1-13 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-8177-111-8.

2

V2 Hankerová, Kristína (50%), Kotlebová, Patricia (50%): Dyslexia ako motivačný alebo limitujúci faktor pri výučbe anglického jazyka na vysokej škole

In: Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe 8 [elektronický dokument] - Hradec Králové (Česko), 2024.- S. 114-119 [online]. - ISBN 978-80-7435-934-7

3

P1 Pavlík, Radoslav (50%), Kotlebová, Patricia (50%): A practical guide to the lexical analysis of written texts [učebnica pre vysoké školy] Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2023. – 83 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-8177-102-6

4

Význam využívania kritického čítania a myslenia v kontexte výučby budúcich pedagógov = The importance of using critical reading and thinking in the context of teacher training / Kotlebová, Patricia [Autor, 50%] ; Hankerová, Kristína [Autor, 50%]. – [recenzované]

In: Philologia [textový dokument (print)] : časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave. Pedagogická fakulta UK. Ústav filologických štúdií. – ISSN 1339-2026. – Roč. 34, č. 1 (2024), s. 157-169 [tlačená forma]

5

V2 Kotlebová, Patricia (100%). Používanie inovatívnych metód učiteľmi v závislosti od dĺžky ich praxe a vyučovacieho prístupu. 2022 In: Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 6 [elektronický dokument] : zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2022. – ISBN 978-80-8177-092-0, s. 56-65 [CD-ROM]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V2 Kotlebová, Patricia (100%) :The English Subject: key features and communicative function

In: Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 13 [elektronický dokument]- Bratislava : Z-F LINGUA, 2024. - S.1-13 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-8177-111-8.

2

V2 Hankerová, Kristína (50%), Kotlebová, Patricia (50%): Dyslexia ako motivačný alebo limitujúci faktor pri výučbe anglického jazyka na vysokej škole

In: Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe 8 [elektronický dokument] - Hradec Králové (Česko), 2024.- S. 114-119 [online]. - ISBN 978-80-7435-934-7

3

P1 Pavlík, Radoslav (50%), Kotlebová, Patricia (50%): A practical guide to the lexical analysis of written texts [učebnica pre vysoké školy] Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2023. – 83 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-8177-102-6

4

Význam využívania kritického čítania a myslenia v kontexte výučby budúcich pedagógov = The importance of using critical reading and thinking in the context of teacher training / Kotlebová, Patricia [Autor, 50%] ; Hankerová, Kristína [Autor, 50%]. – [recenzované]

In: Philologia [textový dokument (print)] : časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave. Pedagogická fakulta UK. Ústav filologických štúdií. – ISSN 1339-2026. – Roč. 34, č. 1 (2024), s. 157-169 [tlačená forma]

5

V2 Kotlebová, Patricia (100%): Dyslexia a vyučovanie angličtiny - potreba vytvárania prostredia priateľského k žiakom s dyslexiou. 2022. In: Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 7 [elektronický dokument] Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2022. – ISBN 978-80-8177-094-4. S. 90-99 [CD-ROM]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AED Kotlebová, Patricia [UKOLFUCJ] (100%) : Vplyv subjektívne vnímanej profesijnej zdatnosti učiteľa na jeho prístup a spôsoby vyučovania, In: HUMANITNÉ A SPOLOČENSKÉ VEDY V PREGRADUÁLNOM VZDELÁVANÍ 2. 2021. The Humanities and Social Sciences in Undergraduate Education 2- S. 94-108. - ISBN 978-80-8177-084-5

[o3] 2021 - Bojo, Peter : Hyperbole, linguistic mechanism of manipulation in the pandemic. - In: Studies in foreign language education 13 . - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021 ; S. 12

2

DAI Kotlebová, Patricia [UKOLFUCJ] : Subjektívne vnímanie ovládania angličtiny u učiteľov a jeho vplyv na sebaistotu a na využívanie inovatívnych metód vo vyučovaní angličtiny. Doktorandská dizertačná práca. Pedagogická fakulta UK. 2018

[o4] Lojová, Gabriela: Učme cudzí jazyk efektívnejšie. UK v Bratislave. 2019. S. 191,192

3

V2 Kotlebová, Patricia (100%): Dyslexia a vyučovanie angličtiny - potreba vytvárania prostredia priateľského k žiakom s dyslexiou. 2022. In: Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 7 [elektronický dokument] Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2022. – ISBN 978-80-8177-094-4. S. 90-99 [CD-ROM]

[02] 1126905: Poznaj svojich žiakov [textový dokument (print)] [učebný text] : vývinová psychológia pre učiteľov cudzích jazykov / Lojová, Gabriela [Autor, 50%] ; Sokolová, Lenka [Autor, 50%] ; Straková, Zuzana [Recenzent] ; Baránková, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. – 221 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-223-5750-0

4

O1 Repka, Richard, Kotlebová Patricia. Subject and object as clause constituents in English and Slovak. 2023. Bratislava: Z-F Lingua [02] (Emerging Sources Citation Index:WOS:001320709800002; Web of Science Core Collection:WOS:001320709800002) 1212336: Valency of verbs in sentential advertising slogans / Bojo, Peter [Autor, 50%] ; Lančarič, Daniel [Autor, 50%]. – [recenzované]. – DOI 10.34135/lartis.24.9.1.02. – ESCI ; WOS CC

In:  Web of Science Core Collection:WOS:001320709800002 Lege Artis [elektronický dokument] : Language yesterday, today, tomorrow. – Warsaw (Poľsko) : De Gruyter. De Gruyter Open, Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. – ISSN (online) 2453-8035. – Roč. 9, č. 1 (2024), s. 20-34 [online]

5

V2 Kotlebová Patricia: Používanie inovatívnych metód vo vyučovaní angličtiny v závislosti od dĺžky praxe učiteľov a ich vyučovacieho prístupu v prezenčnom a dištančnom vyučovaní = The use of innovative methods in teaching English with regard to length of teachers’ experience and their teaching approach during onsite and online education / Kotlebová, Patricia [Autor, 100%] ; Fúzia jazykového a odborného obsahu vo vzdelávaní, 10 [13.10.2022, Zvolen, Slovensko] In: Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte 9 [elektronický dokument] : recenzovaný zborník vedeckých prác 

In: Vývin bilingválnej a plurilingválnej kompetencie [textový dokument (print)] [monografia] / Smetanová, Eva [Autor, 50%] ; Hornáčková Klapicová, Edita [Autor, 50%] ; Baczkowska, Anna [Recenzent] ; Reid, Eva [Recenzent]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Wolters Kluwer. Wolters Kluwer ČR, 2024. – 116 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-286-0080-8

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA - spoluriešiteľ - VEGA 1/0118/20 Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čitateľskej gramotnosti v materinskom (slovenskom) a cudzom (anglickom) jazyku (2020-2022)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen revíznej komisie CASAJC 2020 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28