Meno a priezvisko:
|
prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ učiteľ - funkčné miesto profesor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 12.04.2011 - 30.06.2027 |
VŠ učiteľ | Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave, Katedra teórie a dejín umenia | 2016 - trvá |
VŠ učiteľ + zástupca vedúcej katedry | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky | 2005-2010 |
VŠ učiteľ | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky | 2004-2005 |
Metodik (učiteľ kontinuálneho vzdelávania učiteľov) | Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave | 2002-2005 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Metodológia pedagogického výskumu | Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Všeobecná didaktika | učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
III. |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
predškolská a elementárna pedagogika | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k diplomovej práci | Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Výskumné metódy v pedagogických vedách | Učiteľstvo primárneho vzdelávania | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
ACB Kostrub, D. Základy kvalitatívnej metodológie. Keď interpretované významy znamenajú viac ako vysoké čísla. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. ISBN 978-80-223-4166-0. 162s.
AAB Kostrub, D. Dieťa/žiak/študent - učivo - učiteľ, didaktický alebo bermudský trojuholník? Dušan Kostrub (autor 100%). Prešov : Rokus, 2008. ISBN 978-80-89055-87-6. 171s.
AAA Kostrub, D., Severini, E. Výučba a kvalitatívny výskum - akčný výskum v didaktickej realite. 2018. Akka Rzeszów
ISBN 978-83-948104-5-0
AEC Kostrub, D. La importancia de aprender el inglés - el estudio científico desde el punto de vista de estudiantes - el enfoque retroalimentado retos para los profesores. In Studies in foreign language education : Roč. 13. - : 1. vyd. ISBN 978-3-943906-61-5. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021. - S. 129-146
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok Kostrub, D. Učiteľ-výskumník profesia založená na výskume : dizajny výskumu a premeny výučby. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2022. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5390-8. 208 s.
V1_001 / Kostrub, Dušan (Autor) [UKOPDPED] (34%) - Kuruc, Martin (Autor) [UKOPDPED] (33%) - Ostradický, Peter (Autor) [UKOPDPED] (33%): New paradigm of pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : proleptic approach in education. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – 123 s. [tlačená forma] [online] : text, tab., obr. – [recenzované]. – ISBN 979-8-89113-689-2. – ISBN (online) 979-8-89113-745-5. – DOI 10.52305/KJMA6625. – SCO, Education in a Competitive and Globalizing World, [monografia], Lit.: 179
V3_005 / Gužíková, Žaneta (Autor) [Externý doktorand] [UKOPDPEP] (50%) - Kostrub, Dušan (Autor) [UKOPDPED] (50%): Digital technologies used by children in kindergarten = Digitálne technológie využívané dieťaťom v materskej škole. – text, tab. – [recenzované]. – DOI 10.18355/PG.2022.11.2.12. – ERIH PLUS.
In: Slavonic Pedagogical Studies Journal [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : the Scientific Educational Journal . – Nitra (Slovensko) : Slovenská Vzdelávacia a Obstarávacia. – ISSN 1339-8660. – ISSN (online) 1339-9055. – Roč. 11, č. 2 (2022), s. 310-319 [tlačená forma] [online]
V3_001 / Ostradický, Peter (Korešpondenčný autor) [UKOPDPED] (30%) - Kostrub, Dušan (Autor) [UKOPDPED] (30%) - Kšiňanová, Marína (Autor) [UKOLFUCJ] (30%) - Hradská, Lucia (Autor) [Interný doktorand] [UKOPDPEP] (10%): Teacher research on changing the concept of English language teaching. – text, tab. – [recenzované]. – DOI 10.2478/jolace-2024-0017. – WOS CC ; ESCI.
In: Journal of Language and Cultural Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Nitra (Slovensko) : SlovakEdu. – ISSN 1339-4045. – ISSN (online) 1339-4584. – Roč. 12, č. 3 (2024), s. 39-46 [tlačená forma] [online]
AFC Koreňová, L. Kostrub, D. Ostradický, P. Interpretive investigation of the use of augmented reality in family environment within children's play through the optics of qualitative methodology EDULEARN19, 11 [01.07.2019-03.07.2019, Palma de Mallorca, Španielsko]. – WOS CC
In: EDULEARN19 proceedings [elektronický dokument] : 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies / Gómez Chova, Luis [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; López, Agustín [Recenzent] ; Girós, Amparo [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 11. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2019. – ISBN 978-84-09-12031-4. – ISSN 2340-1117, s. 5733-5741 [CD-ROM]
AFD Kostrub, D. Ostradický, P. A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality. ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - : 1. vyd. ISBN 978-1-7281-4967-7. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. SCOPUS SCO.
ABA Gunčaga, J. (33%), Koreňová, L. (34%), Kostrub, D. (33%): Teaching with technology : perspectives, challenges and future directions. - : 1. vyd. ISBN 978-1-53613-260-1. - New York : NOVA Science Publishers, 2018. - S. 57-115. Ohlasy (3):
[o1] 2019 - Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina : Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy. - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11269 ; CPCI-SSH
[o1] 2019 - Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva : Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality. - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11276 ; CPCI-SSH
[o3] 2019 - Kazoka, Dzintra - Pilmane, Mara : Combination of new, innovative and demonstrative 3D elements with classical learning methods in human anatomy course. - In: Educational Alternatives, roč. 17 . - Burgas : Science Events, 2019 ; s. 255
ADM Kostrub, D. (34%) - Severini, E. (33%) - Ostradický, P. (33%): Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees. In: AD ALTA. Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos Ohlasy (3): [o1] 2020 Ha, Kyoo-Man: Conceptualization of major stakeholders in emergency management of childcare facilities. In: Journal of Evidence-Based Social Work, roč. 17, č. 5, 2020, s. 514-526 - ESCI [o3] 2020 - Nevřelová, Natálie : Rozšířená realita ve výuce dětí v primárním vzdělávání. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 173-182
[o3] 2020 - Gašparová, Eva : Rozvoj kľúčových kompetencií detí predškolského veku prostredníctvom interaktívnej tabule a robotických hračiek. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 301-311
AEC Kostrub, D. (50%), Šipošová, M. (50%): A Qualitative Research Paradigm - a tool to enhance the development of pedagogical science and interpersonal understanding in the field of human behaviour. In: Komunikacja w edukacji : język w komunikacji 3. - Siedlce : Siedleckie Towarzystwo Naukowe, 2015. – S. 197-206. - ISBN 978-83-62160-30-3
Ohlasy (1):
[o2] 2018 Lorincová, Silvia - Schmidtová, Jarmila - Javorčíková, Jana: The impact of the working position on the level of employee motivation in Slovak furniture companies. In: Acta Facultatis Xylologiae Zvolen, roč. 60, č. 2, 2018, S. 211-223- ESCI ; SCOPUS
ADM Kostrub, D. (45%), Ferková, Š. (30%), Ostradický, P. (15%), Tománková, M. (10%): Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents. AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. ISSN (print) 1804-7890 ISSN (online) 2464-6733. Registrované v: wos Ohlasy (1): [o2] 2020 - Zaviš, Monika - Procházka, Pavel - Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. - In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020 ; s. 28-39 ; SCOPUS
ADF01 Kostrub, D. (100%) : 3 krát meraj, potom rež, len si žiakov neporež! = Look before you leap, just dont jump on your students : interpretatívne skúmanie výučby matematiky. In: Pedagogická revue. - Roč. 64, č. 1 (2017), s. 103-124. - ISSN 1335-1982
Ohlasy (5):
[o1] 2017 Koreňová, Lilla: Use of mobile technology in various didactic situations in mathematics education
in primary school. In: DisCo 2017 : Open education as a way to a knowledge society. Praha : Centre for Higher Education Studies, 2017, S. 326, 329 - CPCI-SSH
[o1] 2018 Górajska, Magdalena - Stańdo, Jacek - Gunčaga, Ján: The influence of birth order on the results
of the state e-test in mathematics. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice : Uniwersytet Śląski w Katowicach 2018, S. 218 - CPCI-SSH
[o2] 2019 Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla: Visualisation in basic science and engineering education
of future primary school teachers in human biology education using augmented reality. In: European Journal
of Contemporary Education, roč. 8, č. 1, 2019, s. 94 - ESCI ; SCOPUS
[o1] 2020 Koreňová, Lilla - Kožuchová, Mária - Dostál, Jiří - Lavicza, Zsolt: Applications of augmented reality apps in teaching technical skills courses. In: Augmented reality in educational settings.
Leiden : Brill, 2020, S. 389 - BKCI-SSH[o1] 2018 - Górajska, Magdalena - Stańdo, Jacek - Gunčaga, Ján - The influence of birth order on the results of the state e-test in mathematics. - In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists . - Katowice : Uniwersytet Śląski w Katowicach 2018 ; S. 218 ; CPCI-SSH
Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR) 012UK-4/2018
(2018-2020)
Multilaterálny projekt v rámci EÚ (European Union, European Regional Development Fund) Bildungskooperation in Grenzgeblet SK-AT, INTERREG VA SR-AT 2014-2020
VEGA č. 1/0336/23 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie.
(2023-2025)
HKUU – Čítanka-pilot2 a HKUU – Šlabikár-pilot2 Celoslovenský projekt evalvácie učebníc pre primárne vzdelávanie (2018-2020).
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
(1.) Facultad de Artes y Letras Universidad de la Habana a (2.) Centro de Estudios para el Perfeccionamiento de la Educación Superior Universidad de La Habana. | La Habana, Cuba | 1. 10. 2019 do 13.11.2019. | Úspešné výberové konanie na získanie štipendií na základe medzivládnych bilaterálnych dohôd a ponúk zahraničných vlád |
Pädagogische Hochschule | Ludwigsburg/Stuttgart, Deutschland | 9.1. 2009 do 15.1.2009 | Medzinárodný multilaterálny výskumný projekt Comenius Natur und Technik in frühen Bildungsprozessen |
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Edukacji, Katedra Edukacji Nauczycielskiej | Siedlce - Polska | 9.12. do 21.12. 2012 | Visiting professor/Hosťujúci profesor |
Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte De Melilla. Departamento de Pedagogía y Didáctica. Campus Universitario. | Melilla (África) | 2.6 do 8.6. 2019 | Erasmus + |
Departamento de Pedagogía y Didáctica. Facultad de Ciencias de la Educación. | La Coruña España | 17.5. do 23.5. 2015 | Erasmus + |
Departamento de la didáctica general y organización escolar. Facultad de Educación - Centro de Formación del Profesorado, Universidad Complutense | Madrid España | 3.9. do 9.9. 2006 | Erasmus + |