Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
KOSTRUB
I.2 - Meno
Dušan
I.3 - Tituly
prof., doc., PaedDr.,PhD.
I.4 - Rok narodenia
1968
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
kostrub@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4949
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9381-4710

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1994
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UK v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UK v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UK v Bratislave
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy, predškolská a elementárna pedagogika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
VŠ učiteľ - funkčné miesto profesor Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 12.04.2011 - 30.06.2027
VŠ učiteľ Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave, Katedra teórie a dejín umenia 2016 - trvá
VŠ učiteľ + zástupca vedúcej katedry Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky 2005-2010
VŠ učiteľ Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky 2004-2005
Metodik (učiteľ kontinuálneho vzdelávania učiteľov) Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave 2002-2005

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná didaktika Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Metodológia pedagogického výskumu Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Všeobecná didaktika učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
III.
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
predškolská a elementárna pedagogika III. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
54
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
98
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
5
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Seminár k diplomovej práci Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Výskumné metódy v pedagogických vedách Učiteľstvo primárneho vzdelávania II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
205
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
58
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
940
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
350
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
56
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
50
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ACB Kostrub, D. Základy kvalitatívnej metodológie. Keď interpretované významy znamenajú viac ako vysoké čísla. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. ISBN 978-80-223-4166-0. 162s. 

2

AAB Kostrub, D. Dieťa/žiak/študent - učivo - učiteľ, didaktický alebo bermudský trojuholník? Dušan Kostrub (autor 100%). Prešov : Rokus, 2008. ISBN 978-80-89055-87-6. 171s. 

3

AAA Kostrub, D., Severini, E. Výučba a kvalitatívny výskum - akčný výskum v didaktickej realite. 2018. Akka Rzeszów

ISBN 978-83-948104-5-0

        

4

AEC Kostrub, D. La importancia de aprender el inglés - el estudio científico desde el punto de vista de estudiantes - el enfoque retroalimentado retos para los profesores. In Studies in foreign language education : Roč. 13. - : 1. vyd. ISBN 978-3-943906-61-5. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021. - S. 129-146

5

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok Kostrub, D. Učiteľ-výskumník profesia založená na výskume : dizajny výskumu a premeny výučby. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2022. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5390-8. 208 s.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1_001 / Kostrub, Dušan (Autor) [UKOPDPED] (34%) - Kuruc, Martin (Autor) [UKOPDPED] (33%) - Ostradický, Peter (Autor) [UKOPDPED] (33%): New paradigm of pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : proleptic approach in education. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – 123 s. [tlačená forma] [online] : text, tab., obr. – [recenzované]. – ISBN 979-8-89113-689-2. – ISBN (online) 979-8-89113-745-5. – DOI 10.52305/KJMA6625. – SCO, Education in a Competitive and Globalizing World, [monografia], Lit.: 179

2

V3_005 / Gužíková, Žaneta (Autor) [Externý doktorand] [UKOPDPEP] (50%) - Kostrub, Dušan (Autor) [UKOPDPED] (50%): Digital technologies used by children in kindergarten = Digitálne technológie využívané dieťaťom v materskej škole. – text, tab. – [recenzované]. – DOI 10.18355/PG.2022.11.2.12. – ERIH PLUS.

In: Slavonic Pedagogical Studies Journal [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : the Scientific Educational Journal . – Nitra (Slovensko) : Slovenská Vzdelávacia a Obstarávacia. – ISSN 1339-8660. – ISSN (online) 1339-9055. – Roč. 11, č. 2 (2022), s. 310-319 [tlačená forma] [online]

3

V3_001 / Ostradický, Peter (Korešpondenčný autor) [UKOPDPED] (30%) - Kostrub, Dušan (Autor) [UKOPDPED] (30%) - Kšiňanová, Marína (Autor) [UKOLFUCJ] (30%) - Hradská, Lucia (Autor) [Interný doktorand] [UKOPDPEP] (10%): Teacher research on changing the concept of English language teaching. – text, tab. – [recenzované]. – DOI 10.2478/jolace-2024-0017. – WOS CC ; ESCI.

In: Journal of Language and Cultural Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Nitra (Slovensko) : SlovakEdu. – ISSN 1339-4045. – ISSN (online) 1339-4584. – Roč. 12, č. 3 (2024), s. 39-46 [tlačená forma] [online]

4

AFC Koreňová, L. Kostrub, D. Ostradický, P. Interpretive investigation of the use of augmented reality in family environment within children's play through the optics of qualitative methodology  EDULEARN19, 11 [01.07.2019-03.07.2019, Palma de Mallorca, Španielsko]. – WOS CC

In: EDULEARN19 proceedings [elektronický dokument] : 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies / Gómez Chova, Luis [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; López, Agustín [Recenzent] ; Girós, Amparo [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 11. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2019. – ISBN 978-84-09-12031-4. – ISSN 2340-1117, s. 5733-5741 [CD-ROM]

5

AFD Kostrub, D. Ostradický, P. A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality. ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - : 1. vyd. ISBN 978-1-7281-4967-7. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. SCOPUS SCO.

   

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ABA Gunčaga, J. (33%), Koreňová, L. (34%), Kostrub, D. (33%): Teaching with technology : perspectives, challenges and future directions. - : 1. vyd. ISBN 978-1-53613-260-1. - New York : NOVA Science Publishers, 2018. - S. 57-115.                                                                                                                                                                                    Ohlasy (3):

[o1] 2019 - Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina : Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy. - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11269 ; CPCI-SSH

[o1] 2019 - Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva : Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality. - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11276 ; CPCI-SSH

[o3] 2019 - Kazoka, Dzintra - Pilmane, Mara : Combination of new, innovative and demonstrative 3D elements with classical learning methods in human anatomy course. - In: Educational Alternatives, roč. 17 . - Burgas : Science Events, 2019 ; s. 255

2

ADM Kostrub, D. (34%) - Severini, E. (33%) - Ostradický, P. (33%): Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees. In: AD ALTA. Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos                                                                  Ohlasy (3):                                                                                                                                                                                                                                                                                                              [o1] 2020 Ha, Kyoo-Man: Conceptualization of major stakeholders in emergency management of childcare facilities. In: Journal of Evidence-Based Social Work, roč. 17, č. 5, 2020, s. 514-526 - ESCI                                                                                                                                                                                                                                                            [o3] 2020 - Nevřelová, Natálie : Rozšířená realita ve výuce dětí v primárním vzdělávání. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 173-182

[o3] 2020 - Gašparová, Eva : Rozvoj kľúčových kompetencií detí predškolského veku prostredníctvom interaktívnej tabule a robotických hračiek. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 301-311

3

AEC Kostrub, D. (50%), Šipošová, M. (50%): A Qualitative Research Paradigm - a tool to enhance the development of pedagogical science and interpersonal understanding in the field of human behaviour. In: Komunikacja w edukacji : język w komunikacji 3. - Siedlce : Siedleckie Towarzystwo Naukowe, 2015. – S. 197-206. - ISBN 978-83-62160-30-3

Ohlasy (1):

[o2] 2018 Lorincová, Silvia - Schmidtová, Jarmila - Javorčíková, Jana: The impact of the working position on the level of employee motivation in Slovak furniture companies. In: Acta Facultatis Xylologiae Zvolen, roč. 60, č. 2, 2018, S. 211-223- ESCI ; SCOPUS

4

ADM Kostrub, D. (45%), Ferková, Š. (30%), Ostradický, P. (15%), Tománková, M. (10%): Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents. AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. ISSN (print) 1804-7890 ISSN (online) 2464-6733. Registrované v: wos                                                                      Ohlasy (1):                                                                                                                                                                                                                                                                            [o2] 2020 - Zaviš, Monika - Procházka, Pavel - Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. - In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020 ; s. 28-39 ; SCOPUS

5

ADF01 Kostrub, D. (100%) : 3 krát meraj, potom rež, len si žiakov neporež! = Look before you leap, just dont jump on your students : interpretatívne skúmanie výučby matematiky. In: Pedagogická revue. - Roč. 64, č. 1 (2017), s. 103-124. - ISSN 1335-1982

Ohlasy (5):

[o1] 2017 Koreňová, Lilla: Use of mobile technology in various didactic situations in mathematics education

in primary school. In: DisCo 2017 : Open education as a way to a knowledge society. Praha : Centre for Higher Education Studies, 2017, S. 326, 329 - CPCI-SSH

[o1] 2018 Górajska, Magdalena - Stańdo, Jacek - Gunčaga, Ján: The influence of birth order on the results

of the state e-test in mathematics. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice : Uniwersytet Śląski w Katowicach 2018, S. 218 - CPCI-SSH

[o2] 2019 Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla: Visualisation in basic science and engineering education

of future primary school teachers in human biology education using augmented reality. In: European Journal

of Contemporary Education, roč. 8, č. 1, 2019, s. 94 - ESCI ; SCOPUS

[o1] 2020 Koreňová, Lilla - Kožuchová, Mária - Dostál, Jiří - Lavicza, Zsolt: Applications of augmented reality apps in teaching technical skills courses. In: Augmented reality in educational settings.

Leiden : Brill, 2020, S. 389 - BKCI-SSH[o1] 2018 - Górajska, Magdalena - Stańdo, Jacek - Gunčaga, Ján - The influence of birth order on the results of the state e-test in mathematics. - In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists . - Katowice : Uniwersytet Śląski w Katowicach 2018 ; S. 218 ; CPCI-SSH

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR) 012UK-4/2018

(2018-2020)

2

Multilaterálny projekt v rámci EÚ (European Union, European Regional Development Fund) Bildungskooperation in Grenzgeblet SK-AT, INTERREG VA SR-AT 2014-2020

3

VEGA č. 1/0336/23 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie.

(2023-2025)

4

HKUU – Čítanka-pilot2 a HKUU – Šlabikár-pilot2 Celoslovenský projekt evalvácie učebníc pre primárne vzdelávanie (2018-2020).

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
(1.) Facultad de Artes y Letras Universidad de la Habana a (2.) Centro de Estudios para el Perfeccionamiento de la Educación Superior Universidad de La Habana. La Habana, Cuba 1. 10. 2019 do 13.11.2019. Úspešné výberové konanie na získanie štipendií na základe medzivládnych bilaterálnych dohôd a ponúk zahraničných vlád
Pädagogische Hochschule Ludwigsburg/Stuttgart, Deutschland 9.1. 2009 do 15.1.2009 Medzinárodný multilaterálny výskumný projekt Comenius Natur und Technik in frühen Bildungsprozessen
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Edukacji, Katedra Edukacji Nauczycielskiej Siedlce - Polska 9.12. do 21.12. 2012 Visiting professor/Hosťujúci profesor
Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte De Melilla. Departamento de Pedagogía y Didáctica. Campus Universitario. Melilla (África) 2.6 do 8.6. 2019 Erasmus +
Departamento de Pedagogía y Didáctica. Facultad de Ciencias de la Educación. La Coruña España 17.5. do 23.5. 2015 Erasmus +
Departamento de la didáctica general y organización escolar. Facultad de Educación - Centro de Formación del Profesorado, Universidad Complutense Madrid España 3.9. do 9.9. 2006 Erasmus +

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-25