Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Viktória Čiernik Kevická, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Čiernik Kevická
I.2 - Meno
Viktória
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1993
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
kevicka@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34248
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-0016-9597

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
logopédia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
logopédia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
interný doktorand UK v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra logopédie 2017 - 2021
logopéd Ambulancia klinickej logopédie AS-LOGO 2018 - 2019
odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra logopédie 2021 - doteraz
vedecký zamestnanec Ústav informatiky, Slovenská akadémia vied 2022 - doteraz
logopéd Centrum Memory 2024 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
How to present data - workshop Palackého Univerzita v Olomouci 2018

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Biomedicínske základy pre logopédov 1. Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Afázia Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Úvod do logopédie Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Biomedicínske základy pre logopédov 2. Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Biomedicínske základy pre logopédov 3. Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Diplomový seminár Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Poruchy vývinu reči Liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Základy logopédie Liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Logopédia pre špeciálnych pedagógov Špeciálna pedagogika II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Cvičenia z aplikovanej lingvistiky a neurolingvistiky Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
19
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ACB01 Marková, Jana [UKOPDLOG] (80%) - Kevická, Viktória [UKOPDLOG] (20%): Získané kognitívno-komunikačné poruchy. - 1.vyd. - Bratislava: MABAG, 2021. - 78 s. [print] Lit.: 173 zázn. ISBN 978-80-971579-9-9

2

ADE01 Kevická, Viktória [UKOPDLOG] (60%) - Marková, Jana [UKOPDLOG] (30%) - Gavalerová, Mária (10%): Naratívny diskurz pacientov s Brocovou a anomickou afáziou [elektronický dokument] Lit.: 30 zázn. In: Listy klinické logopedie [elektronický dokument]. - Roč. 4, č. 2 (2020), s. 113-123 [online]. – ISSN (online) 2570-6179

3

V3 Zubáková, Martina, Čiernik Kevická, Viktória, Cséfalvay, Zsolt: Rýchle automatické menovanie ako prekurzor čitateľksých schopností a diagnostický marker dyslexie. In: Československá psychologie, roč. 67, č. 6 (2023), s. 423-439.

4

V3 Sabo, Robert, Beňuš, Štefan, Čiernik Kevická, Viktória, Trnka, Marian, Rusko, Milan, Kejriwal, Jay: Towards the use of social robot Furhat and generative AI in testing cognitive abilities. In: Human Affairs, roč. 34, č. 2 (2024).

5

V3 Kevická, Viktória, Marková, Jana, Buntová, Dana: Effect of age and education on discourse cohesion. In: Experimental Aging Research [online] (2024).

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ACB01 Marková, Jana [UKOPDLOG] (80%) - Kevická, Viktória [UKOPDLOG] (20%): Získané kognitívno-komunikačné poruchy. - 1.vyd. - Bratislava: MABAG, 2021. - 78 s. [print] Lit.: 173 zázn. ISBN 978-80-971579-9-9

2

ADE01 Kevická, Viktória [UKOPDLOG] (60%) - Marková, Jana [UKOPDLOG] (30%) - Gavalerová, Mária (10%): Naratívny diskurz pacientov s Brocovou a anomickou afáziou [elektronický dokument] Lit.: 30 zázn. In: Listy klinické logopedie [elektronický dokument]. - Roč. 4, č. 2 (2020), s. 113-123 [online]. – ISSN (online) 2570-6179

3

V3 Zubáková, Martina, Čiernik Kevická, Viktória, Cséfalvay, Zsolt: Rýchle automatické menovanie ako prekurzor čitateľksých schopností a diagnostický marker dyslexie. In: Československá psychologie, roč. 67, č. 6 (2023), s. 423-439.

4

V3 Sabo, Robert, Beňuš, Štefan, Čiernik Kevická, Viktória, Trnka, Marian, Rusko, Milan, Kejriwal, Jay: Towards the use of social robot Furhat and generative AI in testing cognitive abilities. In: Human Affairs, roč. 34, č. 2 (2024).

5

V3 Kevická, Viktória, Marková, Jana, Buntová, Dana: Effect of age and education on discourse cohesion. In: Experimental Aging Research [online] (2024).

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

[n2] 2022 zz ~ Nohová, Lucie - Vitásková, Kateřina. : Porozumění řeči v kontextu jazykových deficitů u osob s neurokognitivními poruchami - In: Listy klinické logopedie, roč. 6, č. 2, 2022 ; s. 4-13

2
Alrasheedi, A. A. et al. Utilizing Dry Electrode Electroencephalography and AI Robotics for Cognitive Stress Monitoring in Video Gaming. In: Applied System Innovation, 7(4), 68, 2024.

3

Jarošová, A. MORFOLOGICKÁ VARIANTNOSŤ SLOVIES V METODOLOGICKOM A APLIKAČNOM KONTEXTE. In Jazykovedný časopis, 74(2), 609-626.

4
LÁZNIČKA, Michal. Discourse Production of Czech Speakers with Aphasia: A Usage-based Exploration. Dizertační práce, vedoucí Lehečková, Eva. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace, 2023.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0214/18 Analýza spontánnej rečovej produkcie v slovenskom jazyku v intaktnej dospelej populácii a jej využitie v logopedickej praxi. (2018-2020) 

2

APVV 15-0155 Narušená komunikačná schopnosť pri Parkinsonovej chorobe. - člen riešiteľského kolektívu. (2016 - 2019) 

3

VEGA 1/0677/23 Porucha fatických funkcií vo včasných štádiách Alzheimerovej a Parkinsonovej choroby (2023 - 2025)

4

VEGA 1/0122/22 Kontexty verbálnej komunikácie a jazykové procesy subdominantnej mozgovej hemisféry (2022 - 2024)

5

APVV 21-0373 Diagnostika Alzheimerovej choroby z reči s použitím umelej inteligencie a sociálnej robotiky

6

APVV

sa

21

-AA

0373A

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-15