Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Eva Vancu, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Vancu
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
PaedDr., Ph.D.
I.4 - Rok narodenia
1981
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
vancu@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5467
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-9367-8977 0000-0001-9367-8977

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo psychológie a Biológie
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Masarykova Univerzita, Psychologický ústav AVČR
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Vývinová psychologie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent - funkčné miesto docent od roku 2023 Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2011- súčasnosť
odborný pracovník výskumu a vývoja Psychologický ústav Akademie věd České republiky 2007-2011
odborný asistent Institute on Drug Dependencies 2005-2005
stredoškolský profesor Gymnázium sv. Uršule 2005-2011

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
2-ročné špecializačné štúdium v odbore ,,školský psychológ“ Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta 2006
Štatistické spracovávaní dat I, II, III Centrum výuky SPSS, Krakovská 7, 110 005, Praha 1 2015
MS Teams UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2020
MS Teams Rektorát UK v Bratislave 2020
The R2 resilience expert training course Resilience research Centre, Toronto, Kanada 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná psychológia Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia psychologického výskumu Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vývinová psychológia Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia osobnosti Liečebná pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Štatistické metódy a techniky Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodika písania odborného textu v psychológii Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
38
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
15
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metodika písania odborného textu Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Štatistické metódy a techniky 1 Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia II - vývinová a sociálna psychológia Sociálna práca I. sociálna práca

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
66
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
30
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Glasová, Mária [UKOPDPS] - Harvanová, Silvia - Vancu, Eva [UKOPDPS]: Multimodalita vývinu emocionálnej regulácie u adolescentov [elektronický dokument]. – 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. - 43 s. [3,66 AH] [CD-ROM Lit.: 128 zázn. ISBN 978-80-223-5131-7

2

AAB Glasová, Mária [UKOPDPS] ; Vancu, Eva [UKOPDPS], Felcanová, Lucia: Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2024. ISBN: 978-80-223-5931-3 (tlač. verzia), ISBN: 978-80-223-5932-0 (online verzia)

 

3

ADE Vancu, Eva [UKOPDPS]: Coping strategies in relation with personality resources of resilience and possibilities of intervention in adolescents Lit. 17 zázn. In: Journal of Health Science. - Vol. 2, Num. 3 (2014), s. 109-118. - ISSN 2328-7136

 

4

ADE Vancu, Eva [UKOPDPS] : Influence of disability on the coping strategies and personality structure in early adolescence. Lit. 40 zázn.Journal of Health Science. - Vol. 2, Num. 2 (2014), s. 63-74,- ISSN 2328-7136

5

BBA Baumgartner, František - Vancu, Eva [UKOPDPS]: Emoční inteligence a její vztah k zvládání Lit. 50 zázn. In: Člověk v kontextech celoživotního vývoje. - Brno : Psychologický ústav AV ČR, 2014. - S. 39-59. – ISBN 978-80-86174-21-1

6

BCI Vancu, Eva [UKOPDPS] - Glasová, Mária [UKOPDPS]: Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie žiakov a adolescentov program na zvyšovanie odolnosti voči stresu. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2016, 65 s.

7

V 3 Emotion regulation and executive functions in adolescents / Vancu, Eva [Autor, 80%] ; Jonášová, Lea [Autor, 20%] ; International congress of psychology, 33 [21.07.2024-26.07.2024, Praha, Česko]. – [recenzované] In: International journal of psychology [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Chichester (Veľká Británia) : John Wiley & Sons. – ISSN 0020-7594. – ISSN (online) 1464-066X. – suppl. Roč. 59, č. S1 (2024), s. 270-271.

8

V 2 The method for interpersonal communication enhancement and fostering of resilience and emotional regulation / Vancu, Eva [Autor, 100%] ; Education and new developments 2024 [15.06.2024-17.06.2024, Porto, Portugalsko] In: Education and new developments 2024 (1) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Carmo, Mafalda [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Lisabon (Portugalsko) : InScience Press, 2024. – ISBN 978-989-35106-9-8. – ISSN 2184-044X. – ISSN (online) 2184-1489, s. 463-465

9

V 1 Vancu, E., Glasová, M., Felcanová, L. (2024). Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy. Vydavateľstvo Univerzity Komenského. ISBN: 978-80-223-5931-3 (tlač. verzia), ISBN: 978-80-223-5932-0 (online verzia).

10

V 3 Vancu, E. (2024). Specifics of structure of executive functions in adolescents with learning disorders. International journal of psychology. Chichester (Veľká Británia) : John Wiley & Sons. – ISSN 0020-7594. – ISSN (online) 1464-066X. – suppl. Roč. 59, č. S1. s. s. 571.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AAB Glasová, Mária [UKOPDPS] - Harvanová, Silvia - Vancu, Eva [UKOPDPS]: Multimodalita vývinu emocionálnej regulácie u adolescentov [elektronický dokument]. – 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. - 43 s. [3,66 AH] [CD-ROM] Lit.: 128 zázn. ISBN 978-80-223-5131-7

2

ADE Vancu, Eva [UKOPDPS]: Vplyv kvality vzťahových väzieb na emočnú reguláciu u adolescentov [elektronický dokument] Lit.: 16 zázn. In: GRANT journal [elektronický dokument]. - Roč. 8, č. 2 (2019), s. 82-85 [CD-ROM]. –  ISSN (online) 1805-0638

3

ADF Baumgartner, František - Vancu, Eva [UKOPDPS] - Kelmendi, Kaltrina: Bullying at school and cognitive emotion regulation [elektronický dokument] Lit.: 49 zázn. In: Človek a spoločnosť [elektronický dokument]. - Roč. 23, č. 4 (2020), s. 18-31 [online]. –  ISSN (online) 1335-3608

4

AFC Vancu, Eva [UKOPDPS]: Kvalita vzťahových väzieb a emočná regulácia u adolescentov so zdravotným postihnutím. QUAERE 2020 [elektronický dokument] : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů, Hradec Králové, 22.- 26.6.2020 : Roč. 10. - : 1. vyd. ISBN 978-80-87952-32-0. - Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2020. - S. 1163-1170 

5

AAB Glasová, Mária [UKOPDPS] ; Vancu, Eva [UKOPDPS], Felcanová, Lucia: Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2024. ISBN: 978-80-223-5931-3 (tlač. verzia), ISBN: 978-80-223-5932-0 (online verzia)

6

V 3 Emotion regulation and executive functions in adolescents / Vancu, Eva [Autor, 80%] ; Jonášová, Lea [Autor, 20%] ; International congress of psychology, 33 [21.07.2024-26.07.2024, Praha, Česko]. – [recenzované] In: International journal of psychology [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Chichester (Veľká Británia) : John Wiley & Sons. – ISSN 0020-7594. – ISSN (online) 1464-066X. – suppl. Roč. 59, č. S1 (2024), s. 270-271.

7

V 2 The method for interpersonal communication enhancement and fostering of resilience and emotional regulation / Vancu, Eva [Autor, 100%] ; Education and new developments 2024 [15.06.2024-17.06.2024, Porto, Portugalsko] In: Education and new developments 2024 (1) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Carmo, Mafalda [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Lisabon (Portugalsko) : InScience Press, 2024. – ISBN 978-989-35106-9-8. – ISSN 2184-044X. – ISSN (online) 2184-1489, s. 463-465

8

V 3 Vancu, E. (2024). Specifics of structure of executive functions in adolescents with learning disorders. International journal of psychology. Chichester (Veľká Británia) : John Wiley & Sons. – ISSN 0020-7594. – ISSN (online) 1464-066X. – suppl. Roč. 59, č. S1. s. s. 571.

9

V 1 Vancu, E., Glasová, M., Felcanová, L. (2024). Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy. Vydavateľstvo Univerzity Komenského. ISBN: 978-80-223-5931-3 (tlač. verzia), ISBN: 978-80-223-5932-0 (online verzia).

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Influence of disability on the coping strategies and personality structure in early adolescence / Vancu, Eva (Autor) (100%). In: Journal of health science [elektronický dokument] . – El Monte (USA) : David Publishing Company. – ISSN (online) 2328-7136. – Roč. 2, č. 2 (2014), s. 63-74 [online]

 

2

Coping strategies in relation with personality resources of resilience and possibilities of intervention in adolescents / Vancu, Eva (Autor) (100%). In: Journal of health science [elektronický dokument] . – El Monte (USA) : David Publishing Company. – ISSN (online) 2328-7136. – Roč. 2, č. 3 (2014), s. 109-118 [online]

3

Quality of life of pupils with special educational needs / Vernarcová, Jana (Autor) (50%) ; Vancu, Eva (Autor) (50%) ; INTE 2016 - International New Horizons in Education Conference, 7 [Vienna]. – [recenzované]. – SCO. In: The Turkish Online Journal of Educational Technology. – ISSN 1303-6521. – 2016, s. 311-314

4

Zvládanie problémových situácií a možnosti intervencie pre dospievajúcich s telesným postihnutím / Vancu, Eva (Autor) (100%) ; Bugelová, Tatiana (Recenzent) ; Žiaková, Eva (Recenzent) ; Psychologické aspekty sebaregulácie a jej kontexty : konferencia [Košice]. In: Psychologické aspekty a kontexty sebaregulácie [elektronický zdroj]. – 1 vyd. – Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta, 2011 : N/A, 2011. – ISBN 9788070979334, s. 139-150

5

Špecifiká zvládania záťaže u dospievajúcich s telesným postihnutím / Glasová, Mária (Autor) (50%) ; Vancu, Eva (Autor) (50%) ; Psychológia pre život, alebo, ako je potrebná metanoia : psychologické dni, 23 [Bratislava] In: Psychológia pre život alebo ako je potrebná metanoia [textový dokument (print)] : 23. Psychologické dni = zborník príspevkov / Sarmány Schuller, Ivan [Zostavovateľ, editor] ; Bratská, Mária [Zostavovateľ, editor] ; Ruisel, Imrich [Recenzent]. – 1 vyd. – Bratislava (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Pracoviská SAV. Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV ; Dunajská Streda (Slovensko) : Pelikán, 2005. – ISBN 80-967311-7-3, s. 227-233 [tlačená forma]

6

Príprava vzdelávacieho programu pre učiteľov a učiteľky v rámci podpory ich emočnej regulácie / Vancu, Eva (Autor) (100%) ; Groma, Marian (Recenzent) ; Andreánska, Viera (Recenzent) In: Osobnosť a sociálno-psychologické kompetencie učiteľov a učiteliek [textový dokument (print)] / Sokolová, Lenka [Zostavovateľ, editor] ; Zacharová, Zlatica [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. – ISBN 978-80-223-3950-6, s. 149-158 [tlačená forma]

7

Social competence, emotional intelligence in adolescents within a stress-resilience model / Vancu, Eva (Autor) (100%) ; HASSACC 2014 : Virtual Conference Human And Social Sciences at the Common Conference, 2nd [Žilina]. In: HASSACC 2014 [elektronický dokument] : proceedings in the 2nd Human and social sciences at the common conference : 17.-21. November 2014, Slovak Republic / Mokryš, Michal [Zostavovateľ, editor] ; Baďura, Štefan [Zostavovateľ, editor] ; Abd-Allah, Saber Mohamed [Recenzent] ; Alfehaid, Abdulaziz Fahad T. [Recenzent]. – 1. vyd. – Žilina (Slovensko) : Žilinská univerzita v Žiline, 2014. – ISBN 978-80-554-0949-8, s. 128-130 [CD-ROM]

8

Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy / Vancu, E., Glasová, M., Felcanová, L. (2024). Vydavateľstvo Univerzity Komenského. ISBN: 978-80-223-5931-3 (tlač. verzia), ISBN: 978-80-223-5932-0 (online verzia).

9

Strategie zvládání ve vztahu k aspektům vynořující se dospělosti = Coping strategies in relation to features of emerging adulthood = Bewältigungstragegien des Erwachsenwerdens / Baumgartner, František (Autor) (50%) ; Vancu, Eva (Autor) (50%). – [recenzované] In: Psychologie pro praxi [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum. – ISSN 1803-8670. – ISSN (online) 2336-6486. – Roč. 47, č. 1 (2012), s. 11-25 [tlačená forma] [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA1/0955/17/11 – Multimodalita vývinu emocionálnej regulácie u dospievajúcich s typickým a atypickým vývinom (2017-2020, zástupca projektu)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

koordinátorka SVOUČ, koordinátorka a tútorka externého štúdia psychologické a karierové poradenstvo, študijná poradkyňa pre denné štúdium 3.ročník Učiteľstvo PS, technická administrátorka na ŠS, zapisovateľka na ŠS, členka štátnicových komisií, koordinátor AIS2.