Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Mária Jucková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Jucková
I.2 - Meno
Mária
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1982
I.5 - Názov pracoviska
Katedra psychológie a patopsychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Šoltésovej 4, Bratislava 81108
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
maria.juckova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/81202?do=filterForm-submit&surname=juckov%C3%A1&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
sociálna psychológia a psychológia práce, sociálna psychológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Univerzita Komenského 2025
Personálny konzultant Drill B.S., Seiteq 2018-2024
Psycholog a školitel Institut aplikované psychologie 2015-2017
Psychológ Powerserv, ORS Slovakia 2015-2017
Penitencární psycholog Vězenská služba ČR 2010-2014

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
ZÁKLADY KRÍZOVEJ INTERVENCIE PRE POMÁHAJÚCE PROFESIE OZ Kvapka 2017
EFEKTÍVNA KOMUNIKÁCIA NA PRACOVISKU – KONFLIKT MANAGEMENT Partners for Democratic Change Slovakia 2016
ŠKOLENÍ 3Z – ZASTAV SE, ZAMYSLI SE A ZMĚŇ SE Akademie Vězeňské služby ČR 2013
RELAXACE – AUTOGENNÍ TRÉNINK Pražská vysoká škola psychosociálních studií 2013
PODZIMNÍ VZDĚLÁVACÍ KURZ ASOCIACE FORENZNÍCH PSYCHOLOGŮ/AUTUMN EDUCATIONAL COURSE OF THE ASSOCIATION OF FORENSIC PSYCHOLOGISTS Asociace forenzních psychologů 2012
KURZ HYPNÓZY/HYPNOSIS I Sekce pro hypnózu České psychiatrické společnosti a Psychiatrická léčebna v Kroměříži 2010
PRÁCA S EMÓCIAMI V PORADENSKOM PROCESE/WORKING WITH EMOTIONS DURING THE COUNSELLING PROCESS Coachingplus 2008
First Certificate in English (FCE – B2) Brittish Council 2006

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Vývinová psychológia učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Poruchy detského vývinu Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy psychiatrie Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia telesne postihnutých a chronicky chorých Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia zrakovo postuhnutých Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia I sociálna práca I. sociálna práca
Poruchy detského vývinu Predškolská a elementárna pedagogika II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vývinová psychológia Logopédia I. logopédia a liečebná pedagogika
Forenzná psychológia liečebná predagogika II. logopédia a liečebná pedagogika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Tomeková, M. (2009). Vybrané psychosociálne faktory diagnózy „syndróm dráždivého čreva“ – osobnosť, coping, kvalita života. In L. Golecká, J. Gurňáková, I. Ruisel (Eds.) Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie (s. 476 – 486). Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, ISBN 978-80-88910-26-8.

2

Tomeková, M., Szeliga, P. (2008). Kvalita života spojená so zdravím ako miera efektu psychoterapie u pacientov s diagnózou „syndróm dráždivého čreva“. In: Grác, J., Halama, P. (Eds.) Acta Psychologica Tyrnaviensia 11-12. Psychologické bádania v niektorých končiacich, pokračujúcich a začínajúcich projektoch (s. 80 – 90). Trnava: Filozofická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave a Typi Universitatis Tyrnaviensis, ISBN 978-80-8082-233-0.

3

Tomeková, M. (2007). Vybrané psychologické aspekty diagnózy „Syndróm dráždivého čreva“ (Colon Irritabile). In: Selko, D. (Ed.) Psychická odolnosť a psychológia zdravia (s. 141-148). Bratislava: MAURO Slovakia, s.r.o., ISBN 978-80-968092-4-0.

4

Tomeková, M. (2006). Prečo by mal psychológ vedieť o diagnóze Colon Irritabile (syndróm dráždivého čreva)? In: Kunová, J., Špajdel, M. (Eds.) Absolvent v teórii a praxi. Trnava: Katedra psychológie a Centrum komunikácie FF TU, ISBN 978-80-8082-122-7.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti