Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta | Univerzita Mateja Bela / Matej Bel University | 1 . 9. 1997-trvá; ustanovený pracovný čas |
Jazyková škola Akadémia plus-lektorka anglického jazyka | Akadémia plus | 1998 - 2000 |
Katedra anglickéj jazyka a literatúry, Pedagogická fakulta | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 13.10.2016-trvá; od 1.1. 2022 - 49 % |
RK CENTRUM, Cambridge examiner | RK CENTRUM, Banská Bystrica | 2010-2020 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Vyučovanie online kurzov / Teaching online courses | Minneapolis Community and Technical College, MCTC, Minnesotta, USA | 2006 |
Vyučovanie v multikultúrnej triede / Teaching in a multicultural classroom | Minneapolis Community and Technical College, MCTC, Minnesotta, USA | 2005 |
Vyučovanie literatúry prostredníctvom technológií / Teaching literature via technologies | Salzburg Seminar, Rakúsko | 2000 |
Summer school of Literature and Pedagogy | Sokrates +, Leicester School of English |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do štúdia anglofónnej literatúry / Introduction to anglophone literatures | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) / English language and literature teacher training (double major study programme) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Kultúra anglicky hovoriacich krajín / Culture of English-speaking countries | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) / English language and literature teacher training (double major study programme) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Moderná anglická literatúra / Modern English literature | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) / English language and literature teacher training (double major study programme) | II | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Práca s literárnym textom / Literary text in action | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) / English language and literature teacher training (double major study programme) | II | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAA Javorčíková, Jana. (100%): Žánrové paralely v dramatickej tvorbe Eugena O’Neilla. - 1. vyd. - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2008. 200 s. ISBN: 978-80-7394-121-5
AAB Javorčíková, Jana. (100%): Profily prominentných osobností americkej dramatiky – Eugen O’Neill. Banská Bystrica : UMB, 2004, 95 s. ISBN 80-8055-990-2
ACB Javorčíková, Jana (60%) - Dove, Michael. E. (40%): Explorations in American life and culture : coursebook. - 1. vyd. - Bratislava : Z-F LINGUA, 2019. - 233 s. ISBN: 978-80-8177-056-2
ADN Javorčíková, Jana (60%) - Badinská, Mária (30%) - Ližbetinová, Lenka (5%) - Brett, David (5%): The need for integration of reading, critical thinking and academic reading skills: a quantitative analysis of Slovak undergraduates' reading performance. In JoLaCe. Roč. 9, č. 1, 2021. s. 12-29. DOI: 10.2478/jolace-2021-0002
ADN Javorčíková, Jana (50%) - Zelenková, Anna (50%): CLIL: Conceptual differences in teaching "realia" to philological and non-philological students . Journal of Language and Cultural Education = JoLaCE. Roč. 7, č. 3 , 2019, s. 18-34.
ADN Javorčíková, Jana (50%) - Zelenková, Anna (50%): CLIL: Conceptual differences in teaching "realia" to philological and non-philological students . Journal of Language and Cultural Education = JoLaCE. Roč. 7, č. 3 , 2019, s. 18-34.
AEC Javorčíková, Jana (50%) - Zelenková, Anna (50%): Business English Today: The Need for Intercultural Approach. Exploring Business Language and Culture- 1. vyd. - Cham : Springer Nature Switzerland AG, 2020. - s. 3-21. ISBN: 978-3-030-58550-1. ISSN: 2193-7648. SCOPUS
ADN Javorčíková, Jana (60%) - Badinská, Mária (30%) - Ližbetinová, Lenka (5%) - Brett, David (5%): The need for integration of reading, critical thinking and academic reading skills: a quantitative analysis of Slovak undergraduates' reading performance. In JoLaCe. Roč. 9, č. 1, 2021. s. 12-29. DOI: 10.2478/jolace-2021-0002
ACB Javorčíková, Jana (60%) - Zelenková, Anna (40%): Voices from beyond: A modern coursebook of cultural studies for philologists : with the focus on (e)migration as a political, ethical, linguistic and cultural phenomenon in the era of globalization. -Bratislava : Z-F LINGUA, Bratislava, 2020. - 249 s. ISBN:978-80-8177-071-5
ACB Javorčíková, Jana (60%) - Dove, Michael. E. (40%): Explorations in American life and culture : coursebook. - 1. vyd. - Bratislava : Z-F LINGUA, 2019. - 233 s. ISBN: 978-80-8177-056-2
ADN Javorčíková, Jana (50%) - Zelenková, Anna (50%): CLIL: Conceptual differences in teaching "realia" to philological and non-philological students . Journal of Language and Cultural Education = JoLaCE. Roč. 7, č. 3 , 2019, s. 18-34. Ohlasy:
[o1] 2020 - Maruki, Yasutaka: CLIL and intercultural competence in teaching Japanese language and literature. In: Journal of language and cultural education, Roč. 8, 2020. č. 1, s. 53-63; WOS
[o1] Kolečáni Lenčová, Ivica : Facilitating visual literacy in foreign language learning. In: Ad alta : journal of interdisciplinary research, Roč. 11, 2021 ; č. 1, s. 167-171 ; WOS
[o1] Ljalikova, Aleksandra - Meristo, Merilyn - Alas, Ene - Jung, Merle : Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers' meaningful experiences. In: Qualitative research in education, Roč. 10, č. 3, 2021 ; pp. 228-25 ; WOS
[o3] 2021 - Badinská, Mária: Conceptual and theoretical framework of content and language integrated learning at tertiary level education. In: QUAERE 2021, Hradec Králové : Magnanimitas, 2021. s. 502-508.
ACB Javorčíková, Jana (94%) - Dove, Michael. E. (6%): Explorations in American life and culture : coursebook. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Belianum, 152 s., 2013. - 200 s. Ohlasy: [o1] 2020 - Zelenková, Anna - Hanesová, Dana: In: Exploring business Language and Culture. - Cham : Springer Nature Switzerland, 2020.; SCOPUS
[o2] 2015 - Zelenková, Anna. 2015. Particularities of English for Specific Purposes and Development of Intercultural Competence. In: XLinguae. Nitra : UKF, ISSN 1337 8384 ; SCOPUS
ADE Javorčíková, Jana (100%): "Smiling Discrimination" in Canadian Society. In Central European Journal of Canadian Studies. - Brno : Masaryk University, 2005. - Roč. 5 s. 123-131. Ohlasy:
[o1] 2015 - Otrísalová, Lucia. (Re)inscribing blackness onto the Canadian soil : memory and resistance in contemporary Frican-Canadian drama. - In: Brno studies in English. Roč. 41, č. 1, 2015 ; s. 131-143 ; SCOPUS
ACD Javorčíková, Jana (100%): Slovakia and Canada : bridging two nations. In: Migrating memories : Central Europe in Canada, vol. 1 - Literary anthology. - Niš : CEACS, 2010. - S. 327-338. - ISBN 978-86-7746-233-8. Ohlasy:
[o2] 2013 - Janecová, Emília: Jazyk, literatúra, kultúra: prekladateľské reflexie o próze amerických autorov etnických menšín. - In: XLinguae European Scientific Language Journal. roč. 6, č. 2, 2013 ; s. 10-48 ; SCOPUS
[o3] 2012 - Otrísalová, Lucia - Gazdík, Marián: Canada in eight tongues : translating Canada in Central Europe, 2012 ; s. 127 ;
AAA Javorčíková, Jana. (100%): Žánrové paralely v dramatickej tvorbe Eugena O’Neilla. - 1. vyd. - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2008. 200 s. Ohlasy:
[o3] 2014 - Štulajterová, Alena: On some linguistic aspects of dramatic genres. - In: Radomskie studia filologiczne, Roč. 1, č. 1, 2014 ; s. 81-89 ;
[o1] 2020 - Mešková, Ľudmila - Hohn, Eva: The memory of the World War II in the contemporary art of Austria : the political voice of art. - In: Actual problems of theory and history of art, Roc. 10, 2020 ; s. 618-62 ; SCOPUS
KEGA (E)migrácia ako politický, jazykový a kultúrny fenomén v ére globalizácie / (E)migration as a political, linguistic and cultural phenomenon in the era of globalisation. Registračné číslo projektu: 033UMB-4/2017 (vedúca projektu – 2017-2019)
Zodpovedný riešiteľ: Doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD.
Výstup: Moderná učebnica kulturálnych štúdií pre filológov.
VEGA projekt č. 1/0118/20 Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čiateľskej gramotnosti v materinskom a cudzom jazyku / Dyslexia as a cognitive-linguistic disorder and its symptoms in developin literacy skills in the mother tongue (Slovak) and a foreign language (English). (2020 - 2022) (zástupkyňa vedúcej projektu) Zodpovedný riešiteľ: PaedDr. Kristína Hankerová, PhD.
VEGA Kultúrna pamäť Európskych veľkomiest / Cultural memory of European cities. Registračné číslo projektu: 1/0538/21. Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Eva Hohn, PhD. Od novembra 2021 zodpovedná riešiteľka doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD. / Principal researcher as of November 2021: doc. PaedDr. J. Javorčíková, PhD. (2021-2023)
Projekt IVF / Development of Urban Culture in V4 Countries. Registračné číslo projektu: 21920177. Riešiteľka. Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Eva Hohn, PhD. (2020-2022)
Projekt ERASMUS+ "Jean Monnet"-Modules / Cultural Transfer in the United Europe: differences, challenges and perspectives (CULTUrE). Registračné číslo projektu: 611357-EPP-1-2019-1-SK-EPPJMO-MODULE Riešiteľka. Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Eva Hohn, PhD. (2021-2023)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Prezidentka slovenskej pobočky CEACS (Central European Association of Canadian Studies) / The Slovak Chief CEACS representative | CEACS, Brno, Masarykova Univerzia / Masaryk University, Brno, Czech Republic | 2018-trvá |
Členka redakčnej rady časopisu: Philologia (Evidované v databáze ERIH) / Philologia - Editorial board memeber (Registered in the ERIH database) | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 2017-trvá |
Členka redakčnej rady časopisu: Radomskije studija filologiczne / editorial board member | UTHRAD, Radom, Poľsko / Radom, Poland | 2017-trvá |
Členka Eugene O´Neill ´s Society (2006-2009) / Member of Eugene O´Neill´s Society (2006-2009) | O´Neill´s Society, Boston, Massachusettes | 2006-2009 |
Členka komisie KEGA č. 4 / KEGA 4 member | MŠ, SR | 2017-trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Minneapolis Community and Technical College, Minnesotta , USA | MCTC, Minnesotta, USA | 12.8.2005-28.6.2006 | Fulbright sholarship, ACFR grant |
Oxford University, University College | Oxford, UK | 1.4. - 30.6. 2000 | Oxford College Hospitality Scheme |
PennState University, USA (výskumný pobyt v rámci programu Transatlantic Grant) | PennState University, Philadelphia, USA | 10.1.-30.3.2001 | Transatlantic Grant |
Secheny István University, Gyor, Maďarsko | Secheny István University, Gyor , Maďarsko / Hungary | 8.-12.10. 2015, 2018 | ERASMUS+ |
Leicester School of English, Londýn, UK | Londýn, UK | 1.7-15.7.2001 | SOCRATES + |
V r. 2018 získala publikácia J. Javorčíkovej A Compendium of American Literature (2017) zmienku v prestížnom americkom prehľade významných prebiehajúcich svetových výskumov: American Literary Scholarship, Duke University Press, pp. 365-434, 2018. In https://muse.jhu.edu/article/762599 / In 2018, a publication by Jana Javorčíková entitled A Compendium of American Literature (2017) was mentioned in a prestigious American review of current research: American Literary Scholarship, Duke University Press, pp. 365-434, 2018. In In https://muse.jhu.edu/article/762599 Radio programmes broadcasted by doc. J. Javorčíková: 1. ARS LITERA Susanna Moodie – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autorky (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 24/10/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
2. ARS LITERA Oskar Wilde – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 7/11/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
3. ARS LITERA Jaroslava Bažková – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autorky (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 26/9/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
4. ARS LITERA Conan Doyle – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 18/7/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
5. ARS LITERA George Orwell – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 29/8/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
6. ARS LITERA Agatha Christie – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autorky (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 4/7/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
7. ARS LITERA L. M. Montgomery – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autorky (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 23/5/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
8. ARS LITERA R. Kipling – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 28/2/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
9. ARS LITERA Ch. Dickens – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 14/2/2019, 17:00-18:00 v rádiu Devín
10. ARS LITERA Margaret Atwood – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autorky (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 16/1/2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
11. ARS LITERA Benjamin Franklin – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 5/3/2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
12. ARS LITERA Johathan Swift – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), vysielané 30. 7. 2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
13. ARS LITERA Daniel Defoe – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 10.8. 2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
14. ARS LITERA T. S. Eliot – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 24.9. 2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
15. ARS LITERA Stephen Leacock – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 19.10. 2020, vysielané 22.10. 2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
16. ARS LITERA Sir Walter Scott – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 23.11. 2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
17. ARS LITERA Sylvia Plath – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 21.12. 2020, 17:00-18:00 v rádiu Devín
15. ARS LITERA David Lodge – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 5. 3. 2021, 17:00-18:00 v rádiu Devín
Čítanie na pokračovanie: (vysielané 29.3-2.4.2021)
5.4.2021: Stephen Leacock: Ako tie vtáčky štebotajú (30 min.)
6.4.2021: Stephen Leacock: Sprievodca milenca (30 min.)
7.4.2021: Stephen Leacock: Fyziologický Filip (30 min.)
8.4.2021: Stephen Leacock: Guvernantka Gertrúda (30 min).
9.4.2021: Stephen Leacock: Detektívny príbeh (30 min.)
16. ARS LITERA Alice Munro – 60-minútové literárne pásmo venované tvorbe autora (analýza diela, kritické zhodnotenie), nahrávané 21.5. 2021, 17:00-18:00 v rádiu Devín