Meno a priezvisko:
|
Mgr. Barbora Jaslovská, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 01.09.2020 - 31.08.2023 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 01.09.2018 - 31.08.2020 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 27.11.2017 - 11.07.2018 |
Výskumný pracovník - výskumník | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 01.10.2018 - 30.06.2019 |
Výskumný pracovník - výskumník | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 25.09.2017 - 30.06.2018 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 01.09.2023 - 31.08.2027 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Stáž | "Colegio Internacional SEK El Castillo, Madrid - IB school l" | 2015 |
Jazykový pobyt Malta | Clubclass - English Language School | 2015 |
Školenie AKM: Akadémia kritického myslenia | Dostaň sa z argumentačného praveku | 2020 |
Online workshop: Creative Skills for Innovation | New Generation of Founders, Google programme | 2021 |
Workshop – Neurocoaching | COMM-PASS | 2022 |
Zážitkový metodický seminár Karty cností vo výchove | Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity a FILIA – Asociácia pre etickú výchovu a charakter | 2023 |
Transformačný workshop s Vikom Majarom | Slovak Global Network | 2023 |
Noc vzdelávania | PdF UK v BA | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická komunikácia | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rozvoj kritického myslenia | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Zvedavé učenie 1 | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Zvedavé učenie 2 | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
ADM (V3): Jaslovská, B. (50%) - Pisoňová, M. (50%). 2018. Person-centered approach in primary education In Ad Alta journal, 2018. Roč. 8, č. 2. 113-119 s. WOS. ISSN 1804-7890.
ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.
(V1) TÓBLOVÁ, E., JASLOVSKÁ, B., KURUC. M. (2023). Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. London: STS Science Centre, Ltd. 2020p. ISBN 978-1-908235-27-5. Vedecká monografia vydaná v zahraničnom vydavateľstve.
(V3) KURUC, M., OSTRADICKÝ, P., JASLOVSKÁ, B., POLIAKOVÁ, A., BREZÁNY, D. D. (2024). The transformative impact of the project-based learning approach on students’ attitudes to own skills to cooperate and learn to learn in a teacher training program. In Pedagogical Perspective: Rethinking how we train teachers of tomorrow TSTT 2023. p. 87-100. ISSN (online) 2822-4841
AFC (V2): Tóblová, E. (35%), Poliaková A. (30%), Jaslovská B. (35%). 2021. Analysis of students 'attitudes of pregradual teacher training for distance learning during the Covid-19 pandemic period In INTED. Proceedings: 15th International Technology, Education and Development Conference, 2021. Valencia: IATED. p. 5841-5849. ISSN 2340-1079.
ADM (V3): Jaslovská, B. (50%) - Pisoňová, M. (50%). 2018. Person-centered approach in primary education In Ad Alta journal, 2018. Roč. 8, č. 2. 113-119 s. WOS. ISSN 1804-7890.
ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.
(V1) TÓBLOVÁ, E., JASLOVSKÁ, B., KURUC. M. (2023). Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. London: STS Science Centre, Ltd. 2020p. ISBN 978-1-908235-27-5. Vedecká monografia vydaná v zahraničnom vydavateľstve.
(V3) KURUC, M., OSTRADICKÝ, P., JASLOVSKÁ, B., POLIAKOVÁ, A., BREZÁNY, D. D. (2024). The transformative impact of the project-based learning approach on students’ attitudes to own skills to cooperate and learn to learn in a teacher training program. In Pedagogical Perspective: Rethinking how we train teachers of tomorrow TSTT 2023. p. 87-100. ISSN (online) 2822-4841
AFC (V2): Tóblová, E. (35%), Poliaková A. (30%), Jaslovská B. (35%). 2021. Analysis of students 'attitudes of pregradual teacher training for distance learning during the Covid-19 pandemic period In INTED. Proceedings: 15th International Technology, Education and Development Conference, 2021. Valencia: IATED. p. 5841-5849. ISSN 2340-1079.
ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.
[o1] 2021 - Qi, Xiong : University education management based on internet of Things technology. - In: The 2020 International conference on machine learning and big data analytics for IoT security and privac. SPIoT-2020 . - Cham : Springer Nature, 2021 ; S. 805-810 ; SCOPUS. DOI 10.1007/978-3-030-62743-0_115. SCOPUS
ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.
[o1] 2021 - Sura I., A., M., Marwah, N. 2021. Internet of Things for Education Field. Sixth International Scientific Conference for Iraqi Al Khwarizmi Society, 22-23 November 2020, Cairo, Egypt. ISSN 1742-6588, SCOPUS. DOI 10.1088/1742-6596/1897/1/012076. SCOPUS
Projekt KEGA ako spoluriešiteľ: 046UK-4/2021 - Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov.
Projekt KEGA ako spoluriešiteľ: 066UK-4/2021 - Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice.
Projekt VEGA ako spoluriešiteľ: 1/0661/21 - Výskum spôsobilosti učiteľov prírodovedných predmetov nižšieho sekundárneho vzdelávania napĺňa ciele prírodovedného vzdelávania.
Národný projekt „Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“ ITMS kód projektu: DVR6 Operačný program: 401000 – SK – Program Slovensko, 2024
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Koordinátor AIS | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2018 - súčasnosť |
Koordinátor fakultného rozvrhu | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2018 - súčasnosť |
Koordinátor katedrového rozvrhu | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2020 - súčasnosť |
koordinátor ŠVOUČ | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2018 - 2020 |
Technický administrátor v MS Teams pre štátne škúšky | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2020 - 2022 |
Koordinátor DOD | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2018 - 2020 |
Pomocný koordinátor Noci vzdelávania | PdF UK v BA | jún - október 2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Camilo José Cella, Madrid | Urb. Villafranca del Castillo, Calle Castillo de Alarcón, 49, 28692 Villanueva de la Cañada, Madrid, Španielsko | 14.09.2015 - 15.02.2016 | Mobilita v rámci doktorandského štúdia - Erasmus+, International Education and Bilingualism - Medzinárodné štúdiá |
Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta | Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Česká republika | 10.06.2019 - 14.06.2019 | Pracovná mobilita, Katedra pedagogiky |
Univerzita Palackého v Olomouci | Žižkovo nám. 5, 779 00 Olomouc, Česká republika | 07.09.2020 - 11.09.2020 | Pracovná mobilita, Ústav pedagogiky a sociálních studií |
Jagellonská univerzita v Krakove | Inštitút pedagogiky Jagellonskej univerzity v Krakove, ul. Batorego 12, 31 – 135, Krakov, Poľsko | 05.10. - 11.10. 2022 | Prac. mobilita - burza. Seminár: Seminarium Polskiej Myśli Pedagogicznej, 7.10. 2022 |
Redakčné a zostavovateľské práce - editorstvo
- Rok 2019. Kategória: FAI Život a dielo profesora Zdeňka Obdržálka personálna biografia k 90. životnému jubileu. Adriana Nagyová a kolektív.
- Rok 2019. Kategória: FAI Súčasnosť a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov. Zborník príspevkov z konferencie k 100. výročiu založenia Univerzity Komenského v Bratislave.
Recenzná činnosť:
- Učiteľ výskumník – Profesia založená na výskume, dizajny výskumu a premeny výučby.
Vedecká monografia. Autor: prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.
Rok vydania: 2022, Univerzita Komenského v Bratislave
- Interaktívne metódy vyučovania pedagogických disciplín
Učebný text. Autorka: Ing. Eva Tóblová, PhD.
Rok vydania: 2022, Univerzita Komenského v Bratislave
Hodnotiteľka projektov nadácie ZSE - Výnimočné školy (2024)
Získanie grantovej podpory Nadácie Tatra Banky - Zvedavé učenie (2023)