Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Barbora Jaslovská, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Jaslovská
I.2 - Meno
Barbora
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1989
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
jaslovska@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28610
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-6182-4829

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo výchovy k občianstvu a učiteľstvo pedagogiky
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo výchovy k občianstvu a učiteľstvo pedagogiky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 01.09.2020 - 31.08.2023
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 01.09.2018 - 31.08.2020
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 27.11.2017 - 11.07.2018
Výskumný pracovník - výskumník Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 01.10.2018 - 30.06.2019
Výskumný pracovník - výskumník Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 25.09.2017 - 30.06.2018
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 01.09.2023 - 31.08.2027

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Stáž "Colegio Internacional SEK El Castillo, Madrid - IB school l" 2015
Jazykový pobyt Malta Clubclass - English Language School 2015
Školenie AKM: Akadémia kritického myslenia Dostaň sa z argumentačného praveku 2020
Online workshop: Creative Skills for Innovation New Generation of Founders, Google programme 2021
Workshop – Neurocoaching COMM-PASS 2022
Zážitkový metodický seminár Karty cností vo výchove Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity a FILIA – Asociácia pre etickú výchovu a charakter 2023
Transformačný workshop s Vikom Majarom Slovak Global Network 2023
Noc vzdelávania PdF UK v BA 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická komunikácia Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
32
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
14
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Rozvoj kritického myslenia Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Zvedavé učenie 1 Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Zvedavé učenie 2 Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
27
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
24
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADM (V3): Jaslovská, B. (50%) - Pisoňová, M. (50%). 2018. Person-centered approach in primary education In Ad Alta journal, 2018. Roč. 8, č. 2. 113-119 s. WOS. ISSN 1804-7890. 

2

ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.

3

(V1) TÓBLOVÁ, E., JASLOVSKÁ, B., KURUC. M. (2023). Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. London: STS Science Centre, Ltd. 2020p. ISBN 978-1-908235-27-5. Vedecká monografia vydaná v zahraničnom vydavateľstve.

4

(V3) KURUC, M., OSTRADICKÝ, P., JASLOVSKÁ, B., POLIAKOVÁ, A., BREZÁNY, D. D. (2024). The transformative impact of the project-based learning approach on students’ attitudes to own skills to cooperate and learn to learn in a teacher training program. In Pedagogical Perspective: Rethinking how we train teachers of tomorrow TSTT 2023. p. 87-100. ISSN (online) 2822-4841

5

AFC (V2): Tóblová, E. (35%), Poliaková A. (30%), Jaslovská B. (35%). 2021. Analysis of students 'attitudes of pregradual teacher training for distance learning during the Covid-19 pandemic period In INTED. Proceedings: 15th International Technology, Education and Development Conference, 2021. Valencia: IATED. p. 5841-5849. ISSN 2340-1079.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADM (V3): Jaslovská, B. (50%) - Pisoňová, M. (50%). 2018. Person-centered approach in primary education In Ad Alta journal, 2018. Roč. 8, č. 2. 113-119 s. WOS. ISSN 1804-7890. 

2

ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.

3

(V1) TÓBLOVÁ, E., JASLOVSKÁ, B., KURUC. M. (2023). Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. London: STS Science Centre, Ltd. 2020p. ISBN 978-1-908235-27-5. Vedecká monografia vydaná v zahraničnom vydavateľstve.

4

(V3) KURUC, M., OSTRADICKÝ, P., JASLOVSKÁ, B., POLIAKOVÁ, A., BREZÁNY, D. D. (2024). The transformative impact of the project-based learning approach on students’ attitudes to own skills to cooperate and learn to learn in a teacher training program. In Pedagogical Perspective: Rethinking how we train teachers of tomorrow TSTT 2023. p. 87-100. ISSN (online) 2822-4841

5

AFC (V2): Tóblová, E. (35%), Poliaková A. (30%), Jaslovská B. (35%). 2021. Analysis of students 'attitudes of pregradual teacher training for distance learning during the Covid-19 pandemic period In INTED. Proceedings: 15th International Technology, Education and Development Conference, 2021. Valencia: IATED. p. 5841-5849. ISSN 2340-1079.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.

[o1] 2021 - Qi, Xiong : University education management based on internet of Things technology. - In: The 2020 International conference on machine learning and big data analytics for IoT security and privac. SPIoT-2020 . - Cham : Springer Nature, 2021 ; S. 805-810 ; SCOPUS. DOI 10.1007/978-3-030-62743-0_115. SCOPUS

2


ADN (V3): Pisoňová, M. (50%), Brečka, P. (10%), Papcunová, V. (30%), Jaslovská, B. (10%). 2020. Historical-philosophical aspects of professional communication in education management In Xlinguae, 2020. Roč. 13, č. 3. 171-184 s. SCOPUS, ISSN (print) 1337-8384.

[o1] 2021 - Sura I., A., M., Marwah, N. 2021. Internet of Things for Education Field. Sixth International Scientific Conference for Iraqi Al Khwarizmi Society, 22-23 November 2020, Cairo, Egypt. ISSN 1742-6588, SCOPUS. DOI 10.1088/1742-6596/1897/1/012076. SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Projekt KEGA ako spoluriešiteľ: 046UK-4/2021 - Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov.

2

Projekt KEGA ako spoluriešiteľ: 066UK-4/2021 - Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice.

3

Projekt VEGA ako spoluriešiteľ: 1/0661/21 - Výskum spôsobilosti učiteľov prírodovedných predmetov nižšieho sekundárneho vzdelávania napĺňa ciele prírodovedného vzdelávania. 

4

Národný projekt „Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“ ITMS kód projektu: DVR6 Operačný program: 401000 – SK – Program Slovensko, 2024

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Koordinátor AIS Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2018 - súčasnosť
Koordinátor fakultného rozvrhu Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2018 - súčasnosť
Koordinátor katedrového rozvrhu Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2020 - súčasnosť
koordinátor ŠVOUČ Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2018 - 2020
Technický administrátor v MS Teams pre štátne škúšky Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2020 - 2022
Koordinátor DOD Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2018 - 2020
Pomocný koordinátor Noci vzdelávania PdF UK v BA jún - október 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Camilo José Cella, Madrid Urb. Villafranca del Castillo, Calle Castillo de Alarcón, 49, 28692 Villanueva de la Cañada, Madrid, Španielsko 14.09.2015 - 15.02.2016 Mobilita v rámci doktorandského štúdia - Erasmus+, International Education and Bilingualism - Medzinárodné štúdiá
Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Česká republika 10.06.2019 - 14.06.2019 Pracovná mobilita, Katedra pedagogiky
Univerzita Palackého v Olomouci Žižkovo nám. 5, 779 00 Olomouc, Česká republika 07.09.2020 - 11.09.2020 Pracovná mobilita, Ústav pedagogiky a sociálních studií
Jagellonská univerzita v Krakove Inštitút pedagogiky Jagellonskej univerzity v Krakove, ul. Batorego 12, 31 – 135, Krakov, Poľsko 05.10. - 11.10. 2022 Prac. mobilita - burza. Seminár: Seminarium Polskiej Myśli Pedagogicznej, 7.10. 2022

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Redakčné a zostavovateľské práce - editorstvo

- Rok 2019. Kategória: FAI Život a dielo profesora Zdeňka Obdržálka personálna biografia k 90. životnému jubileu. Adriana Nagyová a kolektív.

- Rok 2019. Kategória: FAI Súčasnosť a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov. Zborník príspevkov z konferencie k 100. výročiu založenia Univerzity Komenského v Bratislave.

Recenzná činnosť:

- Učiteľ výskumník – Profesia založená na výskume, dizajny výskumu a premeny výučby. 

Vedecká monografia. Autor: prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.

Rok vydania: 2022, Univerzita Komenského v Bratislave

- Interaktívne metódy vyučovania pedagogických disciplín 

Učebný text. Autorka: Ing. Eva Tóblová, PhD. 

Rok vydania: 2022, Univerzita Komenského v Bratislave

Hodnotiteľka projektov nadácie ZSE - Výnimočné školy (2024)

Získanie grantovej podpory Nadácie Tatra Banky - Zvedavé učenie (2023)

Dátum poslednej aktualizácie
2024-09-01