Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PhDr. Marta Horňáková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Horňáková
I.2 - Meno
Marta
I.3 - Tituly
prof., PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1950
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
hornakova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4873
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-8346-5238

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
1973
II.c - Odbor a program
liečebná pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Masarykova univerzita v Brne
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
profesor Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2010-2013, 2016 - doteraz
profesor Pedagogická fakulta Katolíckej Univerzity v Ružomberku 2013-2016
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2002-2010
odborný asistent s PhD. Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1998 -2002
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1990-1998

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Vzdelávanie supervízorov INC Training et Consulting. Modra, Bratislava 2011
integrovaná psychoterapia INC Training et Consulting 2008
"ICF-CY", kurz k funkčnej diagnostike vo včasnej intervencii Gera, Nemecko 2010

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogika osôb s poruchami správania liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Liečebná pedagogika 2, Liečebnopedagogická diagnostika liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Základy liečebnej pedagogiky liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Špeciálna pedagogika liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Klinická liečebná pedagogika liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika
Neurovedné základy liečebnej pedagogiky Liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika
Liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika
Logopédia III. logopédia a liečebná pedagogika
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Logopédia a liečebná pegagogika, špecializácia: logopédia logopédia a liečebná pedagogika
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
45
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
83
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
10
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Nové teórie a trendy v liečebnej pedagogike Špecializačné štúdium: liečebná pedagogika postgraduálne štúdium logopédia a liečebná pedagogika
Neurovedné kontexty v odbore Špecializačné štúdium: liečebná pedagogika postgraduálne štúdium logopédia a liečebná pedagogika
Proces zmeny Doktorandské štúdium 1. roč. logopédia a liečebná pedagogika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
225
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
43
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
278
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Integrale Heilpädagogik. - 1. vyd. - Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 2004. - 190 s. - (Heilpädagogik im Ost-West-Dialog)

ISBN 3-7815-1316-5

2

AAA02 Ondracek, Petr - Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (20 %) - Klenovský, Libor [UKOPDSOC]: Verhalten und handeln = Behaviour and action. - 1. vyd. - Berlin : Frank & Timme, 2006. - 151 s.

Lit. 83 zázn.

ISBN 3-86596-034-0

3

AAB01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebná pedagogika. - Bratislava : Perfekt, 1999. - 187 s.

ISBN 80-8046-126-0

4

AAB02 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebná pedagogika pre pomáhajúce profesie. - 2. prepr. vyd. - Bratislava : OZ Sociálna práca, 2007. - 175 s. - (Filozofia, sociológia, psychológia)

Lit. 134 zázn.

5

AAB03 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Kroky k inkluzívnej škole. - 1. vyd. - Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2014. - 159 s.

Lit. 89 zázn.

ISBN 978-80-561-0187-2

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V301 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Poruchy pozornosti u detí = Attention disorders in children. Lit.: 18 zázn.

In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. - Roč. 11, č. 1 (2022), s. 52-61. - ISSN (print) 2585-7363 

2

Horňáková, M. Hodnotenie vplyvu afázie na komunikáciu a sociálnu participáciu u osôb s cievnou mozgovou príhodou = Evaluation of the impact of aphasia on communication and social participation in persons with stroke / Cséfalvay, Zsolt [Autor, UKOPDLOG, 70%] ; Horňáková, Marta [Autor, UKOPDLBP, 15%] ; Janoško, Pavol [Autor, UKOPDLBP, 5%] ; Čiernik Kevická, Viktória [Autor, UKOPDLOG, 10%]. – text, tab., obr. – [slovenčina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.48095/cccsnn2024417. – SIGN-UKO PD LG,LP/24. – SCO ; WOS CC ; SCIE.

In: Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : časopis českých a slovenských neurologů a neurochirurgů. – Brno (Česko) : Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně, Brno (Česko) : Ambit Media, Brno (Česko) : Medica Healthworld. – ISSN 1210-7859. – ISSN (online) 1802-4041. – Roč. 87, č. 6 (2024), s. 417-422 [tlačená forma] [online]. – Nordic List: 1

3

Horňáková, M. Patients' view of the impact of stroke-induced Aphasia on their activities, participation, and integration in the community / Cséfalvay, Zsolt [Autor, UKOPDLOG, 70%] ; Janoško, Pavol [Autor, UKOPDLBP, 10%] ; Horňáková, Marta [Autor, UKOPDLBP, 10%] ; Čiernik Kevická, Viktória [Autor, UKOPDLOG, 10%] ; World Stroke Congress, 16 [23.10.2024-26.10.2024, Abu Dhabi, Spojené arabské emiráty]. – text. – [angličtina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [abstrakt z podujatia - ČL]. – [recenzované]. – SIGN-UKO PD LG/24. – WOS CC ; SCIE.

In: International Journal of Stroke [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Official Journal of the World Stroke Organization. – Thousand Oaks (USA) : SAGE Publications, Ženeva (Švajčiarsko) : World Stroke Organization. – ISSN 1747-4930. – ISSN (online) 1747-4949. – suppl. Roč. 19, č. Supplement 2 (2024), s. 358-359 [tlačená forma] [online]. – Nordic List: 1

4

V304 Horňáková, Marta (aut) [UKOPDLBP] (100%): Bezbariérovosť v komunikácii a písanom texte = accessibility in communication and written text

Lit.: 6 zázn.

In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. - Roč. 12, č. 1 (2023), s. 28-36. - ISSN (print) 2585-7363

článok 

5

ACB04 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebnopedagogická diagnostika. - 2. dopl. vyd. –      Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 131 s. [6,50 AH] [print]

Lit.: 86 zázn.

ISBN 978-80-223-4846-1

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAA01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Integrale Heilpädagogik. - 1. vyd. - Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 2004. - 190 s. - (Heilpädagogik im Ost-West-Dialog)

ISBN 3-7815-1316-5

Ohlasy - výber 5:

[o5] 2004 Neuhäuser, Gerhard: Zeitschrift Behinderung und Dritte Welt, č. 2, 2004, s. 93

[o5] 2004 Buchka, Maximilian: Lernen konkret, č. 4, 2004, s. 31

[o5] 2004 Ondracek, Petr: Unsere Jugend, č. 10, 2004, s. 445

[o3] 2004 Klein, Ferdinand - Krušinová, Anna: Lebensspuren. Über den Zusammenklang von Erziehung und Therapie. Biel : SZH/CSPS, 2005, S. 190

[o1] 2013 Lopúchová, Jana: Saturation of special educational needs for individuals with visual impairments. In: Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2013, S. 75-91 - BKCI-SSH

2

AAB01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebná pedagogika. - Bratislava : Perfekt, 1999. - 187 s.

ISBN 80-8046-126-0

Ohlasy - výber 5:

[o3] 2001 Klein, Ferdinand: Begegnung und Vertrauen. Luzern : Zwei Grunddimensionen des Erziehungsraumes, 2001, s.

[o3] 2010 Vojtová, Věra: Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno : Masarykova univerzita, 2010, S. 286

[o3] 2011 Skokanová, Anna: Vplyv motivácie na kvalitu verbálneho prejavu rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. In: Súčasné pohľady na sociálne služby. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawod

[o3] 2012 Skokanová, Anna: Troubles psychosociaux des adolescentes et soins de rééducation. Fribourg : Association Internationale S.É.C.T., 2012, S. 103

[o1] 2013 Lopúchová, Jana: Saturation of special educational needs for individuals with visual impairments. In: Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2013, S. 75-91 - BKCI-SSH

3

AAB02 – HORŇÁKOVÁ, M. 2007. Liečebná pedagogika pre pomáhajúce profesie. 2. prepr. vyd. Bratislava : OZ Sociálna práca, 2007. - 175 s. - (Filozofia, sociológia, psychológia). ISBN 978-80-89185-28-3.

Ohlasy (31) , výber (5):

[o3] 2010 Lechta, Viktor: Inkluzivní pedagogika-základní vymezení. In: Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha : Portál, 2010, S. 40

 [o4] 2009 Kudriová, Viera: Učiteľské povolanie - vzťah študentov k nemu v súčasnom období. In: Učiteľské povolanie v podmienkach súčasnej spoločnosti. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2009, S. 357

 [o3] 2010 Bursová, Janka: Metody pracy socjalnej w kontekście dziecka maltretowanego. In: Nowe aspekty pracy socjalnej. Łódź : Wydawnictvo Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych, 2010, S. 96

[o3] 2016 Kudláčová, Blanka: Antropologické determinanty inkluzivní pedagogiky. In: Inkluzivní pedagogika. Praha : Portál, 2016, S. 89

 [o1] 2017 Rusnáková, Alena: Muzikoterapia v sociálnej práci na Slovensku. In: Sociální práce/Sociálna práca : ERIS Journal - Summer 2017, roč. 17, č. 4, 2017, s. 17-35 – SCOPUS

4

AAB03 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Kroky k inkluzívnej škole. - 1. vyd. - Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2014. - 159 s.

Lit. 89 zázn.

ISBN 978-80-561-0187-2

Ohlasy - výber 5:

[o4] 2017 Majzlanová, Katarína: Dimenzie profesionálnej etiky v procese vytvárania inkluzívnej školy.

In: Inkluzívna škola a rodina. Bratislava : Univerzita Komenského, 2017, S. 248

[o4] 2017 Svetlíková, Jana: Komunikácia a spolupráca inkluzívne nasmerovanej základnej školy s rodinou (prípadová štúdia). In: Inkluzívna škola a rodina. Bratislava : Univerzita Komenského, 2017, S. 133

[o4] 2017 Kožárová, Jana - Tomovčíková, Monika: Spolupráca pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v systéme inkluzívnej podpory detí a žiakov. Bratislava : Metodicko-pedagogické centrum, 2017, S. 8

[o4] 2019 Janoško, Pavol: Vybraté aspekty komunikácie a spolupráce pri vytváraní učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej základnej škole. In: Psychológia inkluzívnej školy. Žilina : IPV Inštitút priemyselnej výchovy, 2019, S. 150

[o4] 2019 Vančová, Alica - Kečkešová, Marta - Dujsíková, Ľubomíra: Dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v procese výchovy profesionálneho rodiča - špecifické problémy.

In: Paedagogica specialis 33. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, S. 420

5

ADF01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Inklúzia - nové slovo, alebo aj nový obsah?

Lit. 11 zázn.

In: Efeta - otvor sa. - Roč. 16, č. 1 (2006), s. 2-4. - ISSN 1335-1397

Ohlasy - výber 5:

[o3] 2008 Gabaľová, Veronika - Kováčová, Barbora: Špecifiká aplikácie IKT s postihnutým žiakom v inkluzívnom školskom prostredí. In: E-learning, další vzdělávání a vzdělávání osob s postižením. Praha : Soukromná vysoká škola ekonomickýchstudií, 2008, S. 75

[o3] 2010 Lechta, Viktor: Inkluzivní pedagogika-základní vymezení. In: Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha : Portál, 2010, S. 40

[o1] 2016 Miskolci, Jozef: Inclusive education in the Slovak Republic two decades after the dissolution of Czechoslovakia. In: International journal of inclusive education, vol. 20, no. 2, 2016, s. 199-213 - SSCI

[o4] 2015 Beliková, Vladimíra: Sociálne paradigmy inklúzie žiakov a študentov so sluchovým postihnutím do bežných škôl. In: Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Prešov : Prešovskáuniverzita, 2015, S. 86

[o4] 2020 Horňák, Ladislav: Je inklúzia rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia reálnou inklúziou?. In: Integrované/inkluzívne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava : Iris, 2020, S. 154

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 072UK-4/2019 Formovanie učiaceho sa spoločentva v inkluzívnej materskej a základnej škole, garantka projektu (2019-2021)

2

Kega č. 002UK-4/2020 - Podpora senzorického spracovania u dieťaťa v predškolskom veku (2020-2022)

3

Vega č. 1/0598/17 Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike (2017-2019)

4

KEGA 030KU-4/2016: Komunikácia a spolupráca s rodinou v inkluzívnej škole - zástupkyňa vedúceho projektu a odborná garantka projektu (2016 - 2018)

5

VEGA 1/0114/22 Kvalita života osôb s afáziou - člen výskumného tímu (2022-2024)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Garancia a realizácia špecializačného štúdia Liečebná pedagogika Lekárska fakulta, SZU V Bratislave 2006-2019 - garancia, doteraz prednášajúca
Spolupráca s profesormi a tímami v EU projektoch Univerzita Kolín, Amsterdam, Curich, Viedeň, Berlín, Magdeburg 1999-2016, doteraz Berlín a Trebnitz
Liečebnopedagogické dni, založenie tradície prepájania školy a praxe Bratislava, PROLP Asociácia liečebných pedagógov, predseda, čestný predseda 1993- doteraz, predseda PROLP ALP od 2005 - 2015, doteraz spolupráca
Člen pracovnej skupiny akreditačnej komisie pre Pedagogické vedy MŠ SR, Bratislava 2008-2011
člen Hlavnej skupiny pre prípravu podporných opatrení v školách ŠPÚ, Bratislava 2022 - 2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Anadolu Eskisehir, Turecko 26.-29. 09. 2009. Projekt EU - Vzdelávanie vo včasnej intervencii.
Exekutívny výbor IGhB (Internationale Gesellschaft fuer heilpädagogische Berufs- und Fachverbände) Utrecht, Holandsko 18.–20. 4. 2008. Medzinárodná pracovná skupina ku koncepcii profesie liečebný pedagóg v EU, návšteva zaradení pre mladistvých
Exekutívny výbor IGhB Viedeň, Rakúsko 17.-19.9.2008 UNO konvencia, príprava medzinárodného kongresu, poradenstvo - návšteva zariadení
Vysoká škola pre liečebnú a špeciálnu pedagogiku Zürich, Švajčiarsko 20.-22. 4. 2007. Výmena skúseností s vyučovaním terapií, zariadenia pre deti s telesným postihnutím, rokovanie exekutívneho výboru IGhB
Návšteva univerzity v Nijmenegen, Katedra liečebnej pedagogiky Nijmegen, Holandsko 20.-25.01. 2004. Projekt EU Bachelor of Inklusion Studies, študijné programy pre liečebných pedagógov v EU
Európska akadémia pre liečebnú pedagogiku (EAH) Bochum, Nemecko 5.-6. 4. 2003. Prednáškový pobyt

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Iné: bývalý člen redakčnej rady odborného časopisu EFETA (2005 - 20016), zakladateľ, redaktor, garant e- časopisu Revue liečebnej pedagogiky (2005 -doteraz), predseda profesijnej organizácie O.z. PROLP Asociácia liečebných pedagógov, čestný predseda (2005 - doteraz), člen exekutívneho výboru Medzinárodnej spoločnosti pre profesijné a odborné liečebnopedagogické organizácie IGhB Internationale Gesellschaft fuer heilpädagogische Fach- und Berufsverbände) 2006-2015,člen pracovnej skupiny Liečebná pedagogika v projekte MZ SR (Štandardné diagnostické, preventívne a terapeutické postupy, 2019 - 2020), člen Hlavnej koordinačnej skupiny ŠPÚ pre podporné opatrenia, držiteľ čestnej ceny za prínos pre odbor liečebná pedagogika a medzinárodnú spoluprácu (Profesijný zväz liečebných pedagógov, BhP, Berlín, 2021)

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28