Meno a priezvisko:
|
prof. PhDr. Marta Horňáková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
profesor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2010-2013, 2016 - doteraz |
profesor | Pedagogická fakulta Katolíckej Univerzity v Ružomberku | 2013-2016 |
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2002-2010 |
odborný asistent s PhD. | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1998 -2002 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1990-1998 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Vzdelávanie supervízorov | INC Training et Consulting. Modra, Bratislava | 2011 |
integrovaná psychoterapia | INC Training et Consulting | 2008 |
"ICF-CY", kurz k funkčnej diagnostike vo včasnej intervencii | Gera, Nemecko | 2010 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogika osôb s poruchami správania | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Liečebná pedagogika 2, Liečebnopedagogická diagnostika | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Základy liečebnej pedagogiky | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Špeciálna pedagogika | liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Klinická liečebná pedagogika | liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Neurovedné základy liečebnej pedagogiky | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika |
Liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Logopédia | III. | logopédia a liečebná pedagogika |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Logopédia a liečebná pegagogika, špecializácia: logopédia | logopédia a liečebná pedagogika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Nové teórie a trendy v liečebnej pedagogike | Špecializačné štúdium: liečebná pedagogika | postgraduálne štúdium | logopédia a liečebná pedagogika |
Neurovedné kontexty v odbore | Špecializačné štúdium: liečebná pedagogika | postgraduálne štúdium | logopédia a liečebná pedagogika |
Proces zmeny | Doktorandské štúdium | 1. roč. | logopédia a liečebná pedagogika |
AAA01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Integrale Heilpädagogik. - 1. vyd. - Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 2004. - 190 s. - (Heilpädagogik im Ost-West-Dialog)
ISBN 3-7815-1316-5
AAA02 Ondracek, Petr - Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (20 %) - Klenovský, Libor [UKOPDSOC]: Verhalten und handeln = Behaviour and action. - 1. vyd. - Berlin : Frank & Timme, 2006. - 151 s.
Lit. 83 zázn.
ISBN 3-86596-034-0
AAB01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebná pedagogika. - Bratislava : Perfekt, 1999. - 187 s.
ISBN 80-8046-126-0
AAB02 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebná pedagogika pre pomáhajúce profesie. - 2. prepr. vyd. - Bratislava : OZ Sociálna práca, 2007. - 175 s. - (Filozofia, sociológia, psychológia)
Lit. 134 zázn.
AAB03 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Kroky k inkluzívnej škole. - 1. vyd. - Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2014. - 159 s.
Lit. 89 zázn.
ISBN 978-80-561-0187-2
V301 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Poruchy pozornosti u detí = Attention disorders in children. Lit.: 18 zázn.
In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. - Roč. 11, č. 1 (2022), s. 52-61. - ISSN (print) 2585-7363
Horňáková, M. Hodnotenie vplyvu afázie na komunikáciu a sociálnu participáciu u osôb s cievnou mozgovou príhodou = Evaluation of the impact of aphasia on communication and social participation in persons with stroke / Cséfalvay, Zsolt [Autor, UKOPDLOG, 70%] ; Horňáková, Marta [Autor, UKOPDLBP, 15%] ; Janoško, Pavol [Autor, UKOPDLBP, 5%] ; Čiernik Kevická, Viktória [Autor, UKOPDLOG, 10%]. – text, tab., obr. – [slovenčina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.48095/cccsnn2024417. – SIGN-UKO PD LG,LP/24. – SCO ; WOS CC ; SCIE.
In: Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : časopis českých a slovenských neurologů a neurochirurgů. – Brno (Česko) : Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně, Brno (Česko) : Ambit Media, Brno (Česko) : Medica Healthworld. – ISSN 1210-7859. – ISSN (online) 1802-4041. – Roč. 87, č. 6 (2024), s. 417-422 [tlačená forma] [online]. – Nordic List: 1
Horňáková, M. Patients' view of the impact of stroke-induced Aphasia on their activities, participation, and integration in the community / Cséfalvay, Zsolt [Autor, UKOPDLOG, 70%] ; Janoško, Pavol [Autor, UKOPDLBP, 10%] ; Horňáková, Marta [Autor, UKOPDLBP, 10%] ; Čiernik Kevická, Viktória [Autor, UKOPDLOG, 10%] ; World Stroke Congress, 16 [23.10.2024-26.10.2024, Abu Dhabi, Spojené arabské emiráty]. – text. – [angličtina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [abstrakt z podujatia - ČL]. – [recenzované]. – SIGN-UKO PD LG/24. – WOS CC ; SCIE.
In: International Journal of Stroke [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Official Journal of the World Stroke Organization. – Thousand Oaks (USA) : SAGE Publications, Ženeva (Švajčiarsko) : World Stroke Organization. – ISSN 1747-4930. – ISSN (online) 1747-4949. – suppl. Roč. 19, č. Supplement 2 (2024), s. 358-359 [tlačená forma] [online]. – Nordic List: 1
V304 Horňáková, Marta (aut) [UKOPDLBP] (100%): Bezbariérovosť v komunikácii a písanom texte = accessibility in communication and written text
Lit.: 6 zázn.
In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. - Roč. 12, č. 1 (2023), s. 28-36. - ISSN (print) 2585-7363
článok
ACB04 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebnopedagogická diagnostika. - 2. dopl. vyd. – Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - 131 s. [6,50 AH] [print]
Lit.: 86 zázn.
ISBN 978-80-223-4846-1
AAA01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Integrale Heilpädagogik. - 1. vyd. - Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 2004. - 190 s. - (Heilpädagogik im Ost-West-Dialog)
ISBN 3-7815-1316-5
Ohlasy - výber 5:
[o5] 2004 Neuhäuser, Gerhard: Zeitschrift Behinderung und Dritte Welt, č. 2, 2004, s. 93
[o5] 2004 Buchka, Maximilian: Lernen konkret, č. 4, 2004, s. 31
[o5] 2004 Ondracek, Petr: Unsere Jugend, č. 10, 2004, s. 445
[o3] 2004 Klein, Ferdinand - Krušinová, Anna: Lebensspuren. Über den Zusammenklang von Erziehung und Therapie. Biel : SZH/CSPS, 2005, S. 190
[o1] 2013 Lopúchová, Jana: Saturation of special educational needs for individuals with visual impairments. In: Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2013, S. 75-91 - BKCI-SSH
AAB01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Liečebná pedagogika. - Bratislava : Perfekt, 1999. - 187 s.
ISBN 80-8046-126-0
Ohlasy - výber 5:
[o3] 2001 Klein, Ferdinand: Begegnung und Vertrauen. Luzern : Zwei Grunddimensionen des Erziehungsraumes, 2001, s.
[o3] 2010 Vojtová, Věra: Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno : Masarykova univerzita, 2010, S. 286
[o3] 2011 Skokanová, Anna: Vplyv motivácie na kvalitu verbálneho prejavu rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. In: Súčasné pohľady na sociálne služby. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawod
[o3] 2012 Skokanová, Anna: Troubles psychosociaux des adolescentes et soins de rééducation. Fribourg : Association Internationale S.É.C.T., 2012, S. 103
[o1] 2013 Lopúchová, Jana: Saturation of special educational needs for individuals with visual impairments. In: Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2013, S. 75-91 - BKCI-SSH
AAB02 – HORŇÁKOVÁ, M. 2007. Liečebná pedagogika pre pomáhajúce profesie. 2. prepr. vyd. Bratislava : OZ Sociálna práca, 2007. - 175 s. - (Filozofia, sociológia, psychológia). ISBN 978-80-89185-28-3.
Ohlasy (31) , výber (5):
[o3] 2010 Lechta, Viktor: Inkluzivní pedagogika-základní vymezení. In: Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha : Portál, 2010, S. 40
[o4] 2009 Kudriová, Viera: Učiteľské povolanie - vzťah študentov k nemu v súčasnom období. In: Učiteľské povolanie v podmienkach súčasnej spoločnosti. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2009, S. 357
[o3] 2010 Bursová, Janka: Metody pracy socjalnej w kontekście dziecka maltretowanego. In: Nowe aspekty pracy socjalnej. Łódź : Wydawnictvo Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych, 2010, S. 96
[o3] 2016 Kudláčová, Blanka: Antropologické determinanty inkluzivní pedagogiky. In: Inkluzivní pedagogika. Praha : Portál, 2016, S. 89
[o1] 2017 Rusnáková, Alena: Muzikoterapia v sociálnej práci na Slovensku. In: Sociální práce/Sociálna práca : ERIS Journal - Summer 2017, roč. 17, č. 4, 2017, s. 17-35 – SCOPUS
AAB03 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Kroky k inkluzívnej škole. - 1. vyd. - Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2014. - 159 s.
Lit. 89 zázn.
ISBN 978-80-561-0187-2
Ohlasy - výber 5:
[o4] 2017 Majzlanová, Katarína: Dimenzie profesionálnej etiky v procese vytvárania inkluzívnej školy.
In: Inkluzívna škola a rodina. Bratislava : Univerzita Komenského, 2017, S. 248
[o4] 2017 Svetlíková, Jana: Komunikácia a spolupráca inkluzívne nasmerovanej základnej školy s rodinou (prípadová štúdia). In: Inkluzívna škola a rodina. Bratislava : Univerzita Komenského, 2017, S. 133
[o4] 2017 Kožárová, Jana - Tomovčíková, Monika: Spolupráca pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v systéme inkluzívnej podpory detí a žiakov. Bratislava : Metodicko-pedagogické centrum, 2017, S. 8
[o4] 2019 Janoško, Pavol: Vybraté aspekty komunikácie a spolupráce pri vytváraní učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej základnej škole. In: Psychológia inkluzívnej školy. Žilina : IPV Inštitút priemyselnej výchovy, 2019, S. 150
[o4] 2019 Vančová, Alica - Kečkešová, Marta - Dujsíková, Ľubomíra: Dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v procese výchovy profesionálneho rodiča - špecifické problémy.
In: Paedagogica specialis 33. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, S. 420
ADF01 Horňáková, Marta [UKOPDLBP] (100%) : Inklúzia - nové slovo, alebo aj nový obsah?
Lit. 11 zázn.
In: Efeta - otvor sa. - Roč. 16, č. 1 (2006), s. 2-4. - ISSN 1335-1397
Ohlasy - výber 5:
[o3] 2008 Gabaľová, Veronika - Kováčová, Barbora: Špecifiká aplikácie IKT s postihnutým žiakom v inkluzívnom školskom prostredí. In: E-learning, další vzdělávání a vzdělávání osob s postižením. Praha : Soukromná vysoká škola ekonomickýchstudií, 2008, S. 75
[o3] 2010 Lechta, Viktor: Inkluzivní pedagogika-základní vymezení. In: Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha : Portál, 2010, S. 40
[o1] 2016 Miskolci, Jozef: Inclusive education in the Slovak Republic two decades after the dissolution of Czechoslovakia. In: International journal of inclusive education, vol. 20, no. 2, 2016, s. 199-213 - SSCI
[o4] 2015 Beliková, Vladimíra: Sociálne paradigmy inklúzie žiakov a študentov so sluchovým postihnutím do bežných škôl. In: Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Prešov : Prešovskáuniverzita, 2015, S. 86
[o4] 2020 Horňák, Ladislav: Je inklúzia rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia reálnou inklúziou?. In: Integrované/inkluzívne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava : Iris, 2020, S. 154
KEGA 072UK-4/2019 Formovanie učiaceho sa spoločentva v inkluzívnej materskej a základnej škole, garantka projektu (2019-2021)
Kega č. 002UK-4/2020 - Podpora senzorického spracovania u dieťaťa v predškolskom veku (2020-2022)
Vega č. 1/0598/17 Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike (2017-2019)
KEGA 030KU-4/2016: Komunikácia a spolupráca s rodinou v inkluzívnej škole - zástupkyňa vedúceho projektu a odborná garantka projektu (2016 - 2018)
VEGA 1/0114/22 Kvalita života osôb s afáziou - člen výskumného tímu (2022-2024)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Garancia a realizácia špecializačného štúdia Liečebná pedagogika | Lekárska fakulta, SZU V Bratislave | 2006-2019 - garancia, doteraz prednášajúca |
Spolupráca s profesormi a tímami v EU projektoch | Univerzita Kolín, Amsterdam, Curich, Viedeň, Berlín, Magdeburg | 1999-2016, doteraz Berlín a Trebnitz |
Liečebnopedagogické dni, založenie tradície prepájania školy a praxe | Bratislava, PROLP Asociácia liečebných pedagógov, predseda, čestný predseda | 1993- doteraz, predseda PROLP ALP od 2005 - 2015, doteraz spolupráca |
Člen pracovnej skupiny akreditačnej komisie pre Pedagogické vedy | MŠ SR, Bratislava | 2008-2011 |
člen Hlavnej skupiny pre prípravu podporných opatrení v školách | ŠPÚ, Bratislava | 2022 - 2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Anadolu | Eskisehir, Turecko | 26.-29. 09. 2009. | Projekt EU - Vzdelávanie vo včasnej intervencii. |
Exekutívny výbor IGhB (Internationale Gesellschaft fuer heilpädagogische Berufs- und Fachverbände) | Utrecht, Holandsko | 18.–20. 4. 2008. | Medzinárodná pracovná skupina ku koncepcii profesie liečebný pedagóg v EU, návšteva zaradení pre mladistvých |
Exekutívny výbor IGhB | Viedeň, Rakúsko | 17.-19.9.2008 | UNO konvencia, príprava medzinárodného kongresu, poradenstvo - návšteva zariadení |
Vysoká škola pre liečebnú a špeciálnu pedagogiku | Zürich, Švajčiarsko | 20.-22. 4. 2007. | Výmena skúseností s vyučovaním terapií, zariadenia pre deti s telesným postihnutím, rokovanie exekutívneho výboru IGhB |
Návšteva univerzity v Nijmenegen, Katedra liečebnej pedagogiky | Nijmegen, Holandsko | 20.-25.01. 2004. | Projekt EU Bachelor of Inklusion Studies, študijné programy pre liečebných pedagógov v EU |
Európska akadémia pre liečebnú pedagogiku (EAH) | Bochum, Nemecko | 5.-6. 4. 2003. | Prednáškový pobyt |
Iné: bývalý člen redakčnej rady odborného časopisu EFETA (2005 - 20016), zakladateľ, redaktor, garant e- časopisu Revue liečebnej pedagogiky (2005 -doteraz), predseda profesijnej organizácie O.z. PROLP Asociácia liečebných pedagógov, čestný predseda (2005 - doteraz), člen exekutívneho výboru Medzinárodnej spoločnosti pre profesijné a odborné liečebnopedagogické organizácie IGhB Internationale Gesellschaft fuer heilpädagogische Fach- und Berufsverbände) 2006-2015,člen pracovnej skupiny Liečebná pedagogika v projekte MZ SR (Štandardné diagnostické, preventívne a terapeutické postupy, 2019 - 2020), člen Hlavnej koordinačnej skupiny ŠPÚ pre podporné opatrenia, držiteľ čestnej ceny za prínos pre odbor liečebná pedagogika a medzinárodnú spoluprácu (Profesijný zväz liečebných pedagógov, BhP, Berlín, 2021)