Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Tomáš Hlava, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hlava
I.2 - Meno
Tomáš
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Výskumný pracovník
I.8 - E-mailová adresa
hlavaxxii@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26397
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5475-150X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov / Učiteľtvo anglického jazyka a literatúry a učiteľstvo pedagogiky
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov / Učiteľtvo anglického jazyka a literatúry a učiteľstvo pedagogiky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Odborová didaktika / Didaktika cudzích jazykov a literatúr
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
výskumný pracovník Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 19.09.2016 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Štatistické spracovanie dát v RStudio - GLM samoštúdium 2023
Manipulácia dát v RStudio - tidyverse samoštúdium 2023
Vizualizácia dát v RStudio - ggplot2 samoštúdium
Efektívna vizualizácia v .pptx samoštúdium 2023
Programovací jazyk html, css (základy) samoštúdium 2023
Štatistické spracovanie dát v RStudio - Structural equation modelling (SEM) samoštúdium 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
syntax anglického jazyka (seminár) učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
8
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
morfológia anglického jazyka II učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
17
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
42
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V3 Toth, Zuzana (45%) - Hlava, Tomas (45%) - Pablos-Gomez, Beatriz (10%): (2024) Tense and aspect in the interlanguage of Slavic speakers learning Romance languages. International Journal of Multilingualism, 21(4), 2239–2267. https://doi.org/10.1080/14790718.2023.2224007

2

V3 Hlava, Tomáš (100%): (2024). Aspektová korelácia v slovenčine a jej vplyv na preferenciu talianskych časov. Lingua et vita, 13(2), 9–22.

3

V1 Hlava, Tomáš (60%) - Šipošová, Martina (25%) - Hankerová, Kristína (15%): Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. - 1. vyd. - Bratislava :Vydavateľstvo Univerzity Komenského v Bratislave, 2020. - 179 s. ISBN 978-80-223-4879-9

4

V1 Lojová, Gabriela (50%) - Blight, Dagmar (13%) - Hankerová, Kristína (16%) - Hitková, Petra (4%) - Hlava, Tomáš: (17%): Deklaratívne a procedurálne vedomosti vo výučbe anglického jazyka. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. - 186 s. ISBN 978-80-223-3754-0

5

V2 Šipošová, Martina (50%) - Hlava, Tomáš (50%): Uses of augmented reality in tertiary education. In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8

6

V3 Hlava, Tomáš (100%): Use of present perfect by Slovak learners of English language. In: 3i: intellect, idea, innovation. č. 4 (2019), s. 118-125. ISSN (online) 2226-6070

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3 Toth, Zuzana (45%) - Hlava, Tomas (45%) - Pablos-Gomez, Beatriz (10%): (2024) Tense and aspect in the interlanguage of Slavic speakers learning Romance languages. International Journal of Multilingualism, 21(4), 2239–2267. https://doi.org/10.1080/14790718.2023.2224007

2

V3 Hlava, Tomáš (100%): (2024). Aspektová korelácia v slovenčine a jej vplyv na preferenciu talianskych časov. Lingua et vita, 13(2), 9–22.

3

V1 Hlava, Tomáš (60%) - Šipošová, Martina (25%) - Hankerová, Kristína (15%): Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. - 1. vyd. - Bratislava :Vydavateľstvo Univerzity Komenského v Bratislave, 2020. - 179 s. ISBN 978-80-223-4879-9

4

V2 Šipošová, Martina (50%) - Hlava, Tomáš (50%): Uses of augmented reality in tertiary education. In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8

5

V3 Hlava, Tomáš (100%): Use of present perfect by Slovak learners of English language. In: 3i: intellect, idea, innovation. č. 4 (2019), s. 118-125. ISSN (online) 2226-6070

6

V2 Hlava, Tomáš (100%): The place of time. In: Studies in foreign language education : Roč. 13. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021. - S. 33-47. – ISBN 978-3-943906-61-5

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

V3 Toth, Zuzana (45%) - Hlava, Tomas (45%) - Pablos-Gomez, Beatriz (10%): (2024) Tense and aspect in the interlanguage of Slavic speakers learning Romance languages. International Journal of Multilingualism, 21(4), 2239–2267. https://doi.org/10.1080/14790718.2023.2224007

Ohlasy:

Tribushinina, Elena (Autor) (25%) ; Boz, Betul (Autor) (25%) ; Aalbers, Vera (Autor) (25%) ; Blom, Elma (Autor) (25%): 2025. Revisiting bilingual foreign language learning advantages : the role of extramural exposure. International Journal of Bilingualism, Roč. 29, č. 1 (2025), s. 218-236. https://doi.org/10.1177/13670069231224542. – WOS CC ; SSCI ; AHCI ; CCC ; SCO

Vallerossa, F.; Toth, Z.: 2023. Tempo e aspetto nelle interlingue di apprendenti di italiano: considerazioni metodologiche in prospettiva plurilingue. Italiono LinguaDue, 15(2), 21-42. – WOS ESCI

2

V1 Lojová, Gabriela (50%) - Blight, Dagmar (13%) - Hankerová, Kristína (16%) - Hitková, Petra (4%) - Hlava, Tomáš: (17%): Deklaratívne a procedurálne vedomosti vo výučbe anglického jazyka. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. - 186 s. ISBN 978-80-223-3754-0

Ohlasy:

[o2] 2016 Bírová, Jana - Barancová, Monika - Šimková, Zuzana: A note on terminology: bilingualism, plurilingualism and plurilingual intercultural competence or are we all plurilingual?. In: XLinguae, roč. 9, č. 2, 2016, s. 114-127 - SCOPUS

[o1] 2016 Bírová, Jana- Klimova, Irina I. - Kalugina, Olga Anatolevna : Some critics on language education assessment. In: Mathematics Education, roč. 11, č. 7, 2016, s. 2470-2482 - SCOPUS

[o1] 2016 Jamtrichová, Valéria - Zamborová, Katarína: Medical ethics and the learner-centred approach: developing materials on organ transplant and euthanasia in an English as a foreign language classroom in higher education. In: Language Learning in Higher Education, roč. 6, č. 1, 2016, s. 144 - ESCI

3

V1 Hlava, Tomáš (60%) - Šipošová, Martina (25%) - Hankerová, Kristína (15%): Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. - 1. vyd. - Bratislava :Vydavateľstvo Univerzity Komenského v Bratislave, 2020. - 179 s. ISBN 78-80-223-4879-9

Ohlasy:

[o2] 2020 Bojo, Peter - Lančarič, Daniel: Diachronic perspectives of language economy in headlinese. In: XLinguae, roč. 14, č. 2, 2021, s. 312-319

4

V2 Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education. In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8

Ohlasy:

[o1] 2021 Javorčíková, Jana - Vanderková, Katarína - Ližbetinová, Lenka - Lorincová, Silvia - Hitka, Miloš: Teaching performance of Slovak primary school teachers : top motivation factors. In: Education sciences, roč. 11, č. 7, 2021, S. 2 - SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA č. 1/0684/23 (2023 - 2024) Analýza interakcie ontologického, gramatického a predikátového aspektu v medzijazyku hovoriaceho slovanským, germánskym a románskym jazykom.

hlavný riešiteľ

2

VEGA č. 1/0618/20 (2020 - 2022) Románske jazyky a multilingvizmus. Vývoj slovesného času a vidu v medzijazyku. - spoluriešiteľ

spoluriešiteľ

3

VEGA č. 1/0495/17 (2017 - 2019) Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka.

spoluriešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen redakčnej rady časopisu Philologia PdF UK / Faculty of Education, Comenius University "2017 - súčasnosť / 2017 - present"
člen SKASE (Slovak Association for the Study of English)/ member of SKASE The Slovak Association for the Study of English 2021 - súčasnosť
člen komisie ŠVOUČ Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2016 - súčasnosť
10. Medzinárodná konferencia doktorandov filologických odborov - hlavný organizátor, moderátor sekcie (Lingvistika) Ústav filologických štúdií, Pedagogická faulta, Univerzita komenského v Bratislave 2025
9. Medzinárodná konferencia doktorandov filologických odborov - hlavný organizátor, moderátor sekcie (Lingvistika) Ústav filologických štúdií, Pedagogická faulta, Univerzita komenského v Bratislave 2023
8. Medzinárodná konferencia doktorandov filologických odborov - hlavný organizátor, moderátor sekcie (Lingvistika) Ústav filologických štúdií, Pedagogická faulta, Univerzita komenského v Bratislave 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28