Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Zuzana Štefanec, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Štefanec
I.2 - Meno
Zuzana
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1981
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
stefanec@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5258
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-4771-7282

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo psychológie a pedagogiky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika "
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
školská psychologička Základná škola, Bratislava 1.9.2017-súčasnosť
odborná asistentka Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2011-súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
2-ročné špecializačné štúdium v odbore ,,školský psychológ“ Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta 2015
Typo3 Rektorát UK v Bratislave 2015
MS Teams UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2020
MS Teams Rektorát UK v Bratislave 2020

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
57
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
15
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Dejiny psychológie Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická a školská psychológia Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychologické aspekty výchovy dieťaťa rodine Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Poruchy detského vývinu, učenia sa a správania Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Výcvik sociálnych zručností I Sociálna práca I. Sociálna práca
Výcvik sociálnych zručností II Sociálna práca I. Sociálna práca
Poruchy detského vývinu Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Poruchy detského vývinu Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická psychológia Učiteľstvo psychológie v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
54
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
37
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Hamranová, Anežka [UKOPDPS] (18%) Šramová, Blandína [UKOPDPS] (18%) - Poliaková, Eva[UKOPDPS] (16%) - Brunclíková, Zuzana [UKOPDPS] (16%) - Fábik, Dušan [UKOPDPS] (16%): Hodnotové posolstvá v obraze školy a rodiny – 1. vyd. - Neratovice : VERBUM Publishing, 2018 – 146 s. ISBN 978-80-906706-2-4

2

ACB Pisoňová, Mária [UKOPDPED] [NUK] (29% [4,64 AH] - Brunclíková, Zuzana 1981 [UKOPDPS] (9% [1,36 AH]) - Eger, Ludvík (8% [1,31 AH]),Trojanová, Irena (8% [1,23 AH]) - Obdržálek, Zdeněk 1929- [UKOPDPED] [NUK] (9% [1,50 AH]) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (4% [0,67 AH]) - Rýdl, Karel [UKOPDPED] [NUK] (6% [0,90 AH]) -  Sitášová, Zuzana (8% [1,31 AH]) - Strakoš, Jozef [UKOPDPED] (autor) (4% [0,66 AH])- Tóblová, Eva [UKOPDPED] (autor) (8% [1,32 AH]) - Trojan, Václav (autor) (7% [1,09 AH]: Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2014. - 227 s.ISBN 78-80-223-3621-5.

3

AFD Brunclíková, Zuzana [UKOPDPS] (100%): K problematike šikanovania a prejavom agresie v základných školách. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 49, č. 1-2 (2015), s. 10-18. ISSN 0555-5574

4

V1 Šramová, B., Fábik, D., Hamranová, A., & Štefanec, Z. (2022).  Generácia Z v kontexte životného štýlu. Bratislava: Univerzita Komenského.

5

AED06 Andreánska, Viera [UKOPDPS] (10%) - Jariabková, Katarína (40%) - Cabanová, Katarína [UKOPDPS] (15%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Štefanec, Zuzana [UKOPDPS] (10%) - Basaliukov, Viacheslav [UKOPDPS] (10%) - Poslon, Xenia-Daniela (5%):Postoje učiteľov k školskej integrácii/inklúzii [elektronický dokument]

Úplný text

In: Aktivita a participácia detí so zdravotným postihnutím v kontexte integrovaného/inkluzívneho vzdelávania [elektronický dokument]. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - S. 97-140 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-223-4862-1

6

V301 Štefanec, Zuzana [UKOPDPS] (70%) - Švrčičová, Romana (30%): Postoje adolescentov k vlastnému telu a vnímanie samých seba

Lit.: 8 zázn.In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 28, č. 1 (2022), s. 48-58. - ISSN (print) 1335-1109

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1 Šramová, B., Fábik, D., Hamranová, A., & Štefanec, Z. (2023). Generácia Z v kontexte životného štýlu. Bratislava: Univerzita Komenského.

2

V3 Štefanec, Zuzana [UKOPDPS] (70%) - Švrčičová, Romana (30%): Postoje adolescentov k vlastnému telu a vnímanie samých seba

Lit.: 8 zázn.In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 28, č. 1 (2022), s. 48-58. - ISSN (print) 1335-1109

3

AED Brunclíková, Zuzana [UKOPDPS] (100%): Inkluzívne vzdelávanie z pohľadu učiteľov. In: Tolerancia inakosti ako priorita (nielen) sociálnej pedagogiky [elektronický dokument]. - 1. vyd . - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - s. 6-13 [online]. ISBN 978-80-223-4976-5.

4

V2  Štefanec, Zuzana (100%): Starostlivosť o duševné zdravie s dôrazom na pohybovú aktivitu z pohľadu adolescentov. In: Žiak, pohyb, edukácia [elektronický dokument] – 1. vyd. – Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5909-2, s. 197-204 [CD-ROM]

5

 V3 Štefanec, Zuzana(50%) ; Schunová, Romana (50%): Duševné zdravie z pohľadu adolescentov. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie. – ISSN 0555-5574. – ISSN (online) 2585-9056. – Roč. 58, č. 1-2 (2024), s. 6-16 [tlačená forma] [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AFC Brunclíková, Zuzana [UKOPDPS] (100%): Autoevalvácia kvality vyučovacieho procesu na 1. stupni ZŠ. In: Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů 7 [elektronický zdroj]. - Olomouc: Univerzita Palackého, 2010. - s. 523-529 [CD-ROM] ISBN 978-80-244-2593-1.

Ohlasy (2):

[o1] 2015 - Vernarcová, Jana: Body image and self-esteem through the school curriculum. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, september 2015 ; s. 98 ; SCOPUS

[o1] 2016 - Vernarcová, Jana - Vancu, Eva: Quality of life of pupils with special educational needs. In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, december, 2016 ; s. 311-314 ; SCOPUS 

2

AED Brunclíková, Zuzana [UKOPDPS] (100%): K otázkam kvality vyučovacieho procesu. In: Aktuálne otázky pedagogiky : vedecký zborník z príležitosti osláv 65. výročia založenia PdF UK v Bratislave [elektronický zdroj]. Bratislava : Univerzita Komenského, 2011. - S. 167-179 [CD-ROM] ISBN 978-80-223-3121-0.

Ohlasy (4)

[o1] 2015 - Šramová, Blandína - Social-inclusive competencies among Slovak teacherss and future Teachers. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, august, 2015 ; s. 479 ; SCOPUS





3

ACB Pisoňová, Mária [UKOPDPED] [NUK] (29% [4,64 AH] - Brunclíková, Zuzana 1981 [UKOPDPS] (9% [1,36 AH]) - Eger, Ludvík (8% [1,31 AH]),Trojanová, Irena (8% [1,23 AH]) - Obdržálek, Zdeněk 1929- [UKOPDPED] [NUK] (9% [1,50 AH]) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (4% [0,67 AH]) - Rýdl, Karel [UKOPDPED] [NUK] (6% [0,90 AH]) -  Sitášová, Zuzana (8% [1,31 AH]) - Strakoš, Jozef [UKOPDPED] (autor) (4% [0,66 AH])- Tóblová, Eva [UKOPDPED] (autor) (8% [1,32 AH]) - Trojan, Václav (autor) (7% [1,09 AH]: Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. - 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2014 - 227 s. ISBN 78-80-223-3621-5.

Ohlasy (14):

[o1] 2014 - Pavelová, Ľuba: Relationship problems in a family system and with people outside a family as an external motivator in addicted clients before entering a resocialization centre. - In: SGEM 2014 . - Sofia: STEF92 Technology, 2014, s. 351 - CPCI-SSH

[o1] 2017 - Nagyová, Adriana - Záhorec, Ján - Ferková, Štefánia: Some aspects in context of resolving questions of innovation of higher education in Slovak Republic. - In: INTED 2017: Conference Proceedings . - Valencia: IATED Academy, 2017, s. 8454-8463 - CPCI-SSH

[o1] 2017 - Tomšik, Robert - Čerešník, Michal: Differences in motivation of choosing teaching as a profession among teacher trainees of STEM and non-STEM study programs. In: TEM Journal, roč. 6, č. 2, 2017, s. 400-406 - ESCI

4

AED Brunclíková, Zuzana [UKOPDPS] (100%): K otázkam kvality vyučovacieho procesu. In: Aktuálne otázky pedagogiky : vedecký zborník z príležitosti osláv 65. výročia založenia PdF UK v Bratislave [elektronický zdroj]. Bratislava : Univerzita Komenského, 2011. - S. 167-179 [CD-ROM] ISBN 978-80-223-3121-0.

Ohlasy (4)

[o1] 2015 - Šramová, Blandína - Social-inclusive competencies among Slovak teacherss and future Teachers. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, august, 2015 ; s. 479 ; SCOPUS

5

V3 Štefanec, Zuzana [UKOPDPS] (70%) - Švrčičová, Romana (30%): Postoje adolescentov k vlastnému telu a vnímanie samých seba

Lit.: 8 zázn. In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 28, č. 1 (2022), s. 48-58. - ISSN (print) 1335-1109

Šramová, Blandína - Pavelka, Jiří - Generation Alpha Media Consumption During Covid‐19 and Teachers’ Standpoint. - :n Media and Communication (ISSN: 2183–2439)2023, Volume 11, Issue 4, Pages 227–238 https://doi.org/10.17645/mac.v11i4.7158

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA1/0191/19 Životné štýly a stratégie v kohortách slovenských adolescentov (2019-22, spoluriešiteľka) 

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka Akademického senátu Pedagogickej fakulty UK Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2017 - 2019
tajomníčka Katedry psychológie a patopsychológie Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2014 -2021
členka volebnej komisie AS Pedagogickej fakulty UK Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2017 - 2023
vedenie Katedry psychológie a patopsychológie Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2021 - 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Koordinátorka a tútorka externého štúdia UZ -spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva,výučba pre celoživotné vzdelávanie v študijnom programe Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie + vedenie a oponovanie záverečných prác.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-04-15