Meno a priezvisko:
|
PhDr. Viera Hauskrechtová
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľka | Základná internátna škola pre nepočujúcich v Bratislave | 1973-1979 |
učiteľka | Základná internátna škola pre nedoslýchavých v Bratislave | 1979-1985 |
klinická logopédka | Ústav národného zdravia v Bratislave | 1985-1991 |
štátny zamestnanec - hlavný radca | Ministerstvo školstva SR | 1996-2007 |
klinická logopédka | Súkromné Detské integračné centrum (t.č. Centrum špeciálnopedagogického poradenstva) v Bratislave | 2008-2017 |
učiteľka- odborná asistentka | Pedagogická fakulta Univerzity komenského v Bratislave | 2016 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Rozširujúce štúdium logopédie | Špeciálna pedagogika pri Pedagogickej fakulte UK v Bratislave | 1979 |
Štátna rigorózna škúška v študijnom odbore Učiteľstvo na školách pre mládež vyžadujúcu osobitnú starostivosť | Filozofická fakulta UK v Bratislave | 1987 |
špeciílna príprava pre výkon práce v zdravotníctve pre vyspkoškolkov - nelekárov v odbore klinická logopédia | Inštitút pre ďalšie vzdelávanie lekárov a farmaceutov v Bratislave | 1989 |
Inovačný kurz v klinickej logopédii | Inštitút pre ďalšie vzdelávanie lekárov a farmaceutov v Bratislave | 1990 |
Základy špeciálnej pedagogiky pre prácu so študentmi základných, stredných a vysokých škôl - kurz ďalšieho vzdelávania - 150 hodín | projekt Európskeho sociálneho fondu Via Luces, Pedagogická fakulta UK v Bratislave | 2007 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Individuálna logopedická intervencia | špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogika detí s narušenou komunikačnou schopnosťou | špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Symptomatické poruchy reči u detí so špecifickými poruchami učenia | špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Špeciálnopedagogické intervencie u detí s NKS | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science | |
Základy logopédie pre špeciálnych pedagógov | iné / other | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science | |
Korekcia, stimulácia a terapia narušenej komunikačnej schopnosti u detí so špecifickými poruchami učenia | iné / other | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Dlhoročné praktické skúsenosti: 1. z výstavby tvorenia a rozvíjania hovorovej reči u nepočujúcuch a nedoslýchovaých žiakov (15 ročná prax v rezorte škostva - na škole pre nepočujúcich a následne nedoslýchavých), 2. z klinickej logopedickej praxe v rezorte zdravotnácva, 3. z legislatívnej, normotvornej, koncepčnej a metodickej činnosti z pôsobnosti na ministerstve školstva SR v oblasti vzdelávania detí s postihnutím a narušením (s narušenou komunikačnou schopnosťou, so zrakovým postihnutím, s deťmi s telesným postihnutím, chorými a zdravotne oslabenými)- participícia na legislatívnych predpisov týkajúcich sa integrácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, komplexné koncepčné riešenie problematiky špeciálnopedagogického poradenstva s vyústením do schválenej Koncepcie špeciálnopedagogického poradenstva, Programu na zdokonalenie raného poradestva pre deti s postihnutím a pre ich rodičov. 4. logopedická činnosť v centrách špeciálnopedagogického poradnestva v rezorte školstva. 5. v neposlednom rade významné dlhoročné osobné skúsenosti z aktívnej činnosti v oblasti zborového spevu (Lúčnica, Slovenská filharmónia, Operný zbor Slovenského národného divadla) prakticky využiteľné jednak v logopedických aktivitách a v ich skvalitňovaní v prospech detí s NKS ako aj v pedagogickej činnosti vo vysokoškolskom štúdiu študentov, pripravujúcich sa na profesnú prax v oblasti pedagogiky narušenej komunikačnej schopnosti.