Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PhDr. Viera Hauskrechtová
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hauskrechtová
I.2 - Meno
Viera
I.3 - Tituly
PhDr.
I.4 - Rok narodenia
1946
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta UK v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59. Bratislava, 813 34
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
hauskrechtova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
hauskrechto3@uniba.sk
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
pedagogické

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Inštitút špeciálnej a liečebnej pedagogiky pri Filozofickej fakulte UK v Bratislave,
II.b - Rok
1973
II.c - Odbor a program
Surdopédia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľka Základná internátna škola pre nepočujúcich v Bratislave 1973-1979
učiteľka Základná internátna škola pre nedoslýchavých v Bratislave 1979-1985
klinická logopédka Ústav národného zdravia v Bratislave 1985-1991
štátny zamestnanec - hlavný radca Ministerstvo školstva SR 1996-2007
klinická logopédka Súkromné Detské integračné centrum (t.č. Centrum špeciálnopedagogického poradenstva) v Bratislave 2008-2017
učiteľka- odborná asistentka Pedagogická fakulta Univerzity komenského v Bratislave 2016 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rozširujúce štúdium logopédie Špeciálna pedagogika pri Pedagogickej fakulte UK v Bratislave 1979
Štátna rigorózna škúška v študijnom odbore Učiteľstvo na školách pre mládež vyžadujúcu osobitnú starostivosť Filozofická fakulta UK v Bratislave 1987
špeciílna príprava pre výkon práce v zdravotníctve pre vyspkoškolkov - nelekárov v odbore klinická logopédia Inštitút pre ďalšie vzdelávanie lekárov a farmaceutov v Bratislave 1989
Inovačný kurz v klinickej logopédii Inštitút pre ďalšie vzdelávanie lekárov a farmaceutov v Bratislave 1990
Základy špeciálnej pedagogiky pre prácu so študentmi základných, stredných a vysokých škôl - kurz ďalšieho vzdelávania - 150 hodín projekt Európskeho sociálneho fondu Via Luces, Pedagogická fakulta UK v Bratislave 2007

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Individuálna logopedická intervencia špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogika detí s narušenou komunikačnou schopnosťou špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Symptomatické poruchy reči u detí so špecifickými poruchami učenia špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Špeciálnopedagogické intervencie u detí s NKS I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Základy logopédie pre špeciálnych pedagógov iné / other učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Korekcia, stimulácia a terapia narušenej komunikačnej schopnosti u detí so špecifickými poruchami učenia iné / other učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
21
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Dlhoročné praktické skúsenosti: 1. z výstavby tvorenia a rozvíjania hovorovej reči u nepočujúcuch a nedoslýchovaých žiakov (15 ročná prax v rezorte škostva - na škole pre nepočujúcich a následne nedoslýchavých), 2. z klinickej logopedickej praxe v rezorte zdravotnácva, 3. z legislatívnej, normotvornej, koncepčnej a metodickej činnosti z pôsobnosti na ministerstve školstva SR v oblasti vzdelávania detí s postihnutím a narušením (s narušenou komunikačnou schopnosťou, so zrakovým postihnutím, s deťmi s telesným postihnutím, chorými a zdravotne oslabenými)- participícia na legislatívnych predpisov týkajúcich sa integrácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, komplexné koncepčné riešenie problematiky špeciálnopedagogického poradenstva s vyústením do schválenej Koncepcie špeciálnopedagogického poradenstva, Programu na zdokonalenie raného poradestva pre deti s postihnutím a pre ich rodičov. 4. logopedická činnosť v centrách špeciálnopedagogického poradnestva v rezorte školstva. 5. v neposlednom rade významné dlhoročné osobné skúsenosti z aktívnej činnosti v oblasti zborového spevu (Lúčnica, Slovenská filharmónia, Operný zbor Slovenského národného divadla) prakticky využiteľné jednak v logopedických aktivitách a v ich skvalitňovaní v prospech detí s NKS ako aj v pedagogickej činnosti vo vysokoškolskom štúdiu študentov, pripravujúcich sa na profesnú prax v oblasti pedagogiky narušenej komunikačnej schopnosti.

Dátum poslednej aktualizácie
2022-01-31