Meno a priezvisko:
|
PaedDr. Anežka Hamranová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľka, školská psychologička | Piaristické gymnázium sv. J. Kalazanského v Nitre | 24.8.1995 - 31.8.1998 |
vysokoškolská učiteľka | Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre | 1.9.1998 - 31.8.2013 |
odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 21.9.2009 - 30.6.2010 |
výskumná pracovníčka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.9.2013 - 31.8.2018 |
odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.9.2018 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Základný seminár o krízovom manažmente v školách | European school psychology centre for training | 2012 |
Neverbálne psychoterapeutické techniky I. | Inštitút aplikovanej psychológie Banská Bystrica | 1995 |
Neverbálne psychoterapeutické techniky II. | Inštitút aplikovanej psychológie Banská Bystrica | 1995 |
Model Wirginie Satirové | Institut Virginie Satirové - Praha | 1995 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do vyučovania psychológie | učiteľstvo psychológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Tréning komunikačných kompetencií | učiteľstvo psychológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Sociálno-psychologický výcvik I. | učiteľstvo psychológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Psychológia ľudí s mentálnym postihnutím | učiteľstvo psychológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Neuropsychológia | logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
AAB Čerešník, Michal [UKFPFAKAP] (25 %) - Gatial, Viktor [UKFPFAKAP] (25 %) - Hamranová, Anežka [UKFPFAKAP] (25 %) - Vernarcová, Jana [UKFPFAKAP] (25 %): Osobnosť a činnosť učiteliek a učiteľov v kontexte psychologických výskumov. - 1. vyd. - Nitra: UKF, 2013 - 144 s. ISBN 978-80-558-0336-4
AAA Hodnotové posolstvá v obraze školy a rodiny [textový dokument (print)] [monografia (do 2021)] / Hamranová, Anežka (Autor) (18%) ; Šramová, Blandína (Autor) (18%) ; Poliaková, Eva (Autor) (16%) ; Štefanec, Zuzana (Autor) (16%) ; Fábik, Dušan (Autor) (16%) ; Andreánska, Viera (Autor) (16%) ; Gajdošová, Eva (Recenzent) ; Spálová, Lucia (Recenzent) . – 1. vyd. – Neratovice (Česko) : VERBUM Publishing, 2018. – 146 s. – ISBN 978-80-906706-2-4
ACB Šramová, Blandína [UKFFFAKMR] (40 %) - Hamranová, Anežka [UKFPFAKAP] (30 %) - Fichnová, Katarína [UKFFFAKMR] (30 %): Tolerancia a intolerancia. - 1. vyd. - Nitra: UKF, 2010 - 237 s. ISBN 978-80-8094-619-7
V1 Šramová, Blandína, Fábik, Dušan, Hamranová, Anežka, & Štefanec, Zuzana. (2022). Generácia Z v kontexte životného štýlu. Bratislava: Univerzita Komenského.
AFD Šramová, Blandína [UKOPDPS] (50%) - Hamranová, Anežka [UKOPDPS] (50%): Value orientation of adolescents in digital age. In: Marketing identity: digital life - part 2 [elektronický zdroj]. - Trnava: UCM, 2015 - s. 507-514. ISBN 978-80-8105-780-9
V1 Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku [elektronický dokument] [editovaná kniha] / Osaďan, Róbert (Autor) (20%) ; Žilková, Katarína (Autor) (20%) ; Hamranová, Anežka (Autor) (20%) ; Kondeková, Alexandra (Autor) (20%) ; Žilková, Viktória (Autor) (20%) ; Marcinek, Tibor (Recenzent) ; Poliaková, Eva (Recenzent) . – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 119 s. [online]. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5538-4
ACB Šramová, Blandína [UKOPDPS] (45,1%) - DEPTOVÁ, Tatiana - Hamranová, Anežka [UKOPDPS] (22,5%) - Poliaková, Eva (15,5%). 2019: Násilie v intímnych vzťahoch dospievajúcich. Metodika pre prácu v oblasti prevencie. - 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019 - 187 s. ISBN 978-80-223-4849-2
V1 Šramová, Blandína, Fábik, Dušan, Hamranová, Anežka, & Štefanec, Zuzana. (2022). Generácia Z v kontexte životného štýlu. Bratislava: Univerzita Komenského.
V2/ABA, AEC Hamranová, A., Šramová,B. (2022). Differences in preferred value structure between adolescent boys and girls. Education and New Developments 2022 : Volume 1: 1. vyd. ISBN 978-989-53614-3-4. Lisbon: World Institute for Advanced Research and Science, 2022. S. 262-264. ISSN 2184-1489.
V2 Šramová, B., Hamranová, A. (2022). Psychological and social risks of digitalization in adolescents. Education and New Developments 2022: Volume 1: 1. vyd. ISBN 978-989-53614-3-4. Lisbon : World Institute for Advanced Research and Science, 2022. S.256-258.
ABD Hamranová, Anežka [UKFPFAKAP] (100%): Pozitívna klíma školy a triedy - základ dobrého marketingu školy. In: Šramová, B. a kol.: Marketing uplatňovaný v školskom prostredí. 1. vyd. - Nitra: UKF, 2011, s. 124-154. ISBN 978-80-558-0036-3.
Ohlasy (2)
[o1] 2013 - Šramová, Blandína : Brand engagement for university students in depending on the structure of values. - In: Procedia - Social and behavioral sciences, Vol. 174, 2015 ; s. 2519-2523 - WOS
[o1] 2015 - Andreánska, Viera : The structure of rewards and punishments in the work of teachers in Slovakia and the UK. - In: Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 174, 2015 ; s. 2566–2570 - WOS
AFD Hamranová, Anežka [UKFPFAKAP] (100 %). Aplikácia sociálno - psychologického výcviku v príprave budúcich učiteľov. In: Orosová, O., Schnitzerová, E. (eds.): Pychológia v škole: zborník príspevkov z rovnomennej Česko - Slovenskej vedeckej konferenc. - Košice: UPJŠ, 2002 - s.92-95. ISBN 80-7097-497-4
Ohlasy (11)
[1] 2009 BRATSKÁ, M., 2009. Changes in Personality Dimensions and Counterfactual Thinking of Female University Students in the Context of Coping with Load Situations. In Studia Psychologica, vol. 51, no. 2-3, p. 251-258.
[o3] 2014 - Vernarcová, Jana - Hamranová, Anežka : Čo študentky a študenti učiteľstva nepsychologických predmetov najviac potrebujú?. - In: Učíme psychologii / Teaching psychology 2012 . - Brno : Masarykova univerzita, 2014 ; S. 38
[3] 2005 VERNARCOVÁ, J., 2005. The Beginning in the Teacher´s Job - his/her Subjective Difficulties. In: The Role of Education in the Process of Transition: from Concumer Society to Knowlewdge Society. Prague: CUA. p. 83-86. ISBN 80-213-1384-6.
[3] 2005 VERNARCOVÁ, J., 2005. Metódy školskej sexuálnej výchovy. In: 13. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Pardubice: SPRSV. s. 182-187. ISBN 80-86559-41-6.
[3] 2004 ZAŤKOVÁ, M., 2004. Meranie efektivity výcvikových foriem učenia na interpersonálne premenné. In: Pedagogický software 2004. České Budějovice: Scientific Pedagogical Publishing. s. 411-415. ISBN 80-85645-49-1.
[4] 2010 HUPKOVÁ, M., 2010. Rozvíjanie sociálnych spôsobilostí v pomáhajúcich profesiách. Nitra: UKF. ISBN 978-80-8094-704-0.
[4] 2009 POPELKOVÁ, M., ZAŤKOVÁ, M., 2009. Podpora rozvoja osobnosti a intervenčné programy. Nitra: UKF. 210 s. ISBN 978-80-8094-269-4.
[4] 2005 VERNARCOVÁ, J., 2005. Intervenčné, rozvíjajúce a stimulačné programy v príprave budúcich učiteľov. In: Univerzitné vzdelávanie po vstupe do Európskej únie. Nitra: SPU. ISBN 80-8069-581-4.
[4] 2004 LAJČIAKOVÁ, P., BLAŠČÍKOVÁ, A., 2004. Vstupujeme do EÚ ako morálne zrelé osobnosti ? In: Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ. Nitra: UKF. s. 436-441. ISBN 80-8050-657-4.
[4] 2004 ZAŤKOVÁ, M., 2004. Vplyv intervenčného programu vo vzťahu k reálnemu a ideálnemu vnímaniu vlastnej osoby. In: Práca školského psychológa pri riešení porúch správania žiakov. Nitra: UKF. s. 228-233. ISBN 80-8050-777-5.
[4] 2003 ZAŤKOVÁ, M., GEREKOVÁ, E, 2003. Humanizačné trendy v edukačnom procese. In: Technológia vzdelávania. roč. 11, č. 5, s. 13-15. ISSN 1335-003X.
ADF Hamranová, Anežka [UKOPDPS] (100%): Možnosti využitia sociálno - psychologického výcviku v pregraduálnej príprave učiteľov a vychovávateľov. In: Mládež a spoločnosť, roč. 9, č. 3, 2003 - s.62-67. ISSN 1335-1109 Ohlasy Ohlasy (11)
[o1] 2016 Vernarcová, Jana - Vancu, Eva - Quality of life of pupils with special educational needs. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, december, 2016 ; s. 311-314 - SCOPUS
[3] 2011 CHUDÝ, Š. 2011. Vybrané diskurzy teorie a praxe ve vzělávání a uplatnění sociálních pedagogú v kontextu pomáhajících profesí II. Brno: Paido. 125 s. ISBN 978-80-7315-227-7.
[3] 2009 ŠRAMOVÁ, B., POLIAKOVÁ, E., 2009 Diversion in Semantic Space of Future Teachers and Assistant Teachers for Roma Community. In: Problems of Education in the 21th Century. vol. 15, p. 155-162. ISSN 1822-7864.
[3] 2005 VERNARCOVÁ, J., 2005. The Beginning in the Teacher´s Job - his/her Subjective Difficulties. In: The Role of Education in the Process of Transition: from Concumer Society to Knowlewdge Society. Prague: CUA. p. 83-86. ISBN 80-213-1384-6.
[3] 2004 ŠRAMOVÁ, B., 2004. Možnosti merania efektivity intervenčných programov na osobnostné premenné. In: Pedagogický software 2004. České Budějovice: Scientific Pedagogical Publishing. s. 399-404. ISBN 80-85645-49-1.
[4] 2011 HUPKOVÁ, M., 2011. Rozvíjanie sociálnych spôsobilostí v pomáhajúcich profesiách. Bratislava: IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-61-7.
[4] 2011 HUPKOVÁ, M., 2011. Rozvíjanie sociálnych spôsobilostí v pomáhajúcich profesiách. Nitra: UKF. ISBN 978-80-8094-704-0.
[4] 2008 ŠRAMOVÁ, B. 2008. Sexuálne násilie páchané na deťoch a mládeži. In: Zdravotné a psychologické aspekty sexuálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu. Nitra: UKF. ISBN 978-80-8094-303-5.
[4] 2006 ŠRAMOVÁ, B., 2006 Násilie: Formy, rizikové faktory a prevencia v edukačnom prostredí. In: Násilie na školách. Banská Bystrica: Asociácia školskej psychológie SR a ČR. s. 307-316. ISBN 80-8083-3125.
[4] 2004 ŠRAMOVÁ, B. 2004. Domáce násilie páchané na deťoch a mládeži. Vybrané sociálno-psychologické aspekty. Nitra: UKF. 152 s. ISBN 80-8050-750-3.
[4] 2004 FICHNOVÁ, K., 2004. Anxieta a tvorivé schopnosti 4-7 ročných detí. In: Práca školského psychológa pri riešení porúch správania žiakov. Nitra: UKF. s. 27-42. ISBN 80-8050-777-5.
AFD Hamranová, Anežka [UKOPDPS] (100%): Intervenčný program vo výchovno - vzdelávacom procese. In: Slovenské školstvo v kontexte európskej integrácie. Zborník prednášok z medzinárodnej konferencie. Nitra: UKF, 2003 - s.377-379. ISBN 80-8050-470-9.
Ohlasy (19)
[o1] 2015 - Šramová, Blandína - Social-inclusive competencies among Slovak teacherss and future Teachers. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, august, 2015 ; s. 480 – SCOPUS
[o1] 2015 - Cabanová, Katarína - Teachers personality of various approbation orientation. - In: Procedia - Social and behavioral sciences, vol. 174, 2015 ; s. 2576 ; CPCI-SSH – WOS
[o1] 2015 - Cabanová, Katarína - Measuring students` attention by distribution of attention test and Bourdon` s attention test. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue 2, july 2015 ; s. 378-380 – SCOPUS
[o1] 2016 - Brunclíková, Zuzana - Cabanová, Katarína - Ďurišová, Dana - People with disabilities and their quality of life. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, december, 2016; s. 196 – SCOPUS
[o1] 2016 - Vernarcová, Jana - Vancu, Eva - Quality of life of pupils with special educational needs. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, december, 2016 ; s. 311-314 - SCOPUS
[2] 2008 ŠRAMOVÁ, B., FICHNOVÁ, K., 2008. Identity and creative personality. In: Studia psychologica. vol. 50, no. 4, p. 357-369. ISSN ISSN 0039-3320. - SSCI
[3] 2007 ŠRAMOVÁ, B., FICHNOVÁ, K., 2007. Identity and Creativity of Adolescents. In: Radoša personíba V. Riga: Izdevejs Kreativitates zinatniskais instituts. p. 25-30. ISBN 978-9984-39-372-8.
[3] 2006 ŠRAMOVÁ, B., 2006. Media and Child´s Personality. In: Globalisation Trends in Media. Newcastle: Cambridge Scholars Press. p. 119-125. ISBN 1-84718-058-2.
[3] 2005 ŠRAMOVÁ, B., 2005. Identita adolescentov a výchovný štýl v rodine. In: Prožitek a dobrodružství prožívání. Ústí nad Labem: UJEP. ISBN 80-7044-699-4.
[3] 2005 ŠRAMOVÁ, B., 2005. Prežívanie štýlu identity vysokoškolákmi. In: Kontexty prožitku a kvalita života. Ústí nad Labem: UJEP. s. 186-191. ISBN 80-7044-699-4.
[3] 2004 ZAŤKOVÁ, M., 2004. Meranie efektivity výcvikových foriem učenia na interpersonálne premenné. In: Pedagogický software 2004. České Budějovice: Scientific Pedagogical Publishing. s. 411-415. ISBN 80-85645-49-1.
[4] 2005 VERNARCOVÁ, J., 2005. Intervenčné, rozvíjajúce a stimulačné programy v príprave budúcich učiteľov. In: Univerzitné vzdelávanie po vstupe do Európskej únie. Nitra: SPU. ISBN 80-8069-581-4.
[4] 2005 ŠRAMOVÁ, B., 2005. Štruktúra rodinných vzťahov a sebaidentifikácia adolescentov. In: Rodina na prelome tisícročia. Nitra: UKF. s. 264-273. ISBN 80-8050-914-X.
[4] 2005 VERNARCOVÁ, J., 2005. Postoje študentov doplňujúceho pedagogického štúdia k svojej budúcej učiteľskej profesii. In: Osobnosť vysokoškolského študenta - budúceho učiteľa. Trnava: UCM. s. 56-61. ISBN 80-89034-44-6.
[4] 2005 ŠRAMOVÁ, B., 2005. Konotatívny význam vybraných pojmov vzhľadom na študijný odbor, úroveň identity a genderu. In: Postavenie a rola rómskej ženy v spoločnosti. II. štúdie. Nitra: UKF. s. 204. ISBN 80-89220-06-1.
[4] 2005 ŠRAMOVÁ, B., 2005. Konotatívny význam vybraných pojmov vzhľadom na úroveň identity vysokoškolákov. In: Psychológia pre život alebo ako je potrebná metanoia. Dunajská Streda: Pelikán. s. 325-329. ISBN 80-967311-7-3.
[4] 2009 POPELKOVÁ, M., ZAŤKOVÁ, M., 2009. Podpora rozvoja osobnosti a intervenčné programy. Nitra: UKF. 210 s. ISBN 978-80-8094-269-4.
[4] 2004 ŠRAMOVÁ, B., 2004. Identita vysokoškolákov. In: Mládež a spoločnosť, roč. 10, 4. s. 42-50. ISSN 1335-1109.
[4] 2004 ZAŤKOVÁ, M., 2004. Vplyv intervenčného programu vo vzťahu k reálnemu a ideálnemu vnímaniu vlastnej osoby. In: Práca školského psychológa pri riešení porúch správania žiakov. Nitra: UKF. s. 228-233. ISBN 80-8050-777-5.
BEE Hamranová, Anežka [UKOPDPS] (100%): Analysis of sense of community during a social – psychological training, 2013. In: Proceedings of World e-Conferences on Advances in Science and Technology [elektronický zdroj]. Amsterdam: World Standard Organization, 2013. - s. 15 - 18. [online].
Ohlasy (2)
[o1] 2015 - Andreánska, Viera - Brunclíková, Zuzana - Intersexual Differences in Adolescents ` Perception of Success. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, august, 2015 ; s. 267 - SCOPUS
[o1] 2015 - Vernarcová, Jana - Body image and self-esteem through the school curriculum. - In: Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, september 2015 ; s. 98 - SCOPUS
KEGA 043UK-4/2017 Tvorba a implementácia metodiky pre prácu v oblasti prevencie násilia v intímnych vzťahoch dospievajúcich (riešiteľka, r. 2017 - 2019)
VEGA 1/0592/20 Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku (riešiteľka, r. 2022)
VEGA 1/0191/19 Životné štýly a stratégie v kohortách slovenských adolescentov (riešiteľka, r. 2019 - 2022)
OP Ľudské zdroje, 312011AFX7 Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied (hlavná manažérka, r. 2020 - 2023), https://www.fedu.uniba.sk/veda/op-ludske-zdroje/ucprax/
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
prodekanka pre vzdelávaciu činnosť | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2014 - trvá |
členka Rady pre kvalitu UK v Bratislave | Univerzita Komenského v Bratislave | 1.5.2015 - 1.4.2019 |
členka Rady pre kvalitu PdF UK | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 10.6.2019 - trvá |
inovačné štúdium zo „Školskej psychológie“ na FF UK v Bratislave – ukončené v r. 1996