Meno a priezvisko:
|
Mgr. Štefánia Ferková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vš - učiteľka - odborná asistentka | Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta | 2012 - do súčasnosti |
školská psychologička | Základná škola s MŠ M. Hodžu, Bratislava | 2009 - do súčastnosti |
učiteľka | Základná škola s MŠ M. Hodžu, Bratislava | 2006 - 2020 |
učiteľka | Základná škola s MŠ Hargašova, Bratislava | 2005 - 2006 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Špecializačné štúdium školskej psychológie | Univerzita Komenského, Filozofická fakulta | 2007 |
Špecializačné vzdelávanie Modernizácia vzdelávania na ZŠ s podporou IKT | Ústav informácií a prognóz školstva | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teoretické základy výchovy | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Poruchy psychického vývinu detí a dospievajúcich | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 1 (A) | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika pedagogiky | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Prevencia a intervencia sociálno-patologických javov v škole | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prevencia závislostí | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Výchova k tolerancii | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Tréning sociálnych kompetencií učiteľov | Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAA Derková, Jitka [UKOPDPED] (62%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (11%) - Poláková,Lucie (7%): Nové výzvy v psychologii.- 1. vyd. - Silůvky : Palma, 2017. - 238 s. ISBN 978-80-904620-0-7. Ohlasy (0)
ACB Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (23%) - Tóthová, Renáta [UKOPDPED] (56%) - Ferková, Štefánia (21%) : Žiak, učiteľ, výučba. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva: - 1. vyd. - Prešov : Rokus. - 2017. - 368 s. ISBN 978-80-89510-61-0. Ohlasy (21)
ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Súvislosti medzi rizikovým správaním žiakov a ich hodnotením výchovného štýlu uplatňovanom v rodine. In Sociálně zdravotnícky horizont. roč. 1, č. 1. 2014 ISSN 2336-3479 . Ohlasy (0)
ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Úloha školského psychológa pri riešení problému sebapoškodzovania dospievajúcich. In Školský psycholó/Školní psycholog. roč. 16, č. 1. 2015 ISSN 11212-0529. Ohlasy (1)
ADF Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Možnosti skúmania morálnych postojov detí a dospelých. In Prevencia. roč. 15, č. 1. 2016 ISSN 136-3689. Ohlasy (1)
AFC Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (30%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) : The moral reasoning of pupils in managing conflicts. 2020. In IEDULEARN20: Conference Proceedings [elektronický zdroj]. - Valencia : IATED Academy, 2020. - ISBN 978-84-09-17979-4. s. 7081-7090. Ohlasy (2)
ACB Potočárová, Mária [UKOPDPED] (25%) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (25%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (25%) - Koldeová, Lujza [UKOPDPED] (25%) : Teória výchovy 1: - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského. - 2020. - 169 s. ISBN 978-80-223-5327-4. Ohlasy (0)
ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%)- Tomková, Martina [UKOPDPED] (10%) - : Educating children up to three years of age in the narrations of todayś parents. In Ad Alta. roč. 9, č. 1., 2019. ISSN 2464 - 6733. SCOPUS. Ohlasy (1)
AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (30%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (40%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) : Analysis of classroom management and approaches to the training to the classroom teachers. In IR&E-Source : Factory of Engineering Pedagogy - FEP [elektronický dokument]. - č. 24, 2022, s. 87-93. Ohlasy (0)
V3 Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Zacharová, Zlatica [UKOPDPED] (50%) : Implementation of moral education by teachers of foreign languages. In Journal of Language and Cultural Education [elektronický dokument]. - Roč. 11, č. 3 (2023), s. 67-75. wos. Ohlasy (0)
ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tomková, Martina [UKOPDPED] (10%) : Educating children up to three years of age in the narrations of todayś parents. In Ad Alta. roč. 9, č. 1., 2019. ISSN 2464 - 6733. SCOPUS. Ohlas: [o2] 2020 - Zaviš, Monika - Procházka, Pavel - Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. - In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020 ; s. 28-39 ; SCOPUS
ACB Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (23%) - Tóthová, Renáta [UKOPDPED] (56%) - Ferková, Štefánia (21%) : Žiak, učiteľ, výučba. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva: - 1. vyd. - Prešov : Rokus. - 2017. - 368 s. ISBN 978-80-89510-61-0. Ohlas: [o1] 2020 - Fuchsová, Mária - Adamková, Miriam - Pirháčová Lapšanská, Miroslava : Uses of augmented reality in biology education. - In: Augmented Reality in Educational Settings . - Leiden : Brill, 2020 ; S. 169 ; BKCI-SSH; [o2] 2020 - Kvapil, Roman - Šipošová, Martina : The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics. - In: XLinguae : European scientific language journal, roč. 13, č. 1, 2020 ; s. 161 ; SCOPUS; [o2] 2019 - Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla : Visualisation in basic science and engineering education of future primary school teachers in human biology education using augmented reality. - In: European journal of contemporary education, roč. 8, č. 1, 2019 ; s. 94 ; ESCI ; SCOPUS; [o2] 2018 - Hovorecký, Jozef - Koreňová, Lilla : Learning critical thinking without teacher`s presence. - In: DIVAI 2018 . - Praha : Wolters Kluwer, 2018 ; S. 294 ; CPCI-SSH
ADF Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Možnosti skúmania morálnych postojov detí a dospelých. In Prevencia. roč. 15, č. 1. 2016 ISSN 136-3689. Ohlas: [o3] 2017 - Katuščáková, Tina : Autonómnosť, odvolávanie sa na autoritu a profesionalita učiteľa v rámci interakcie učiteľ-žiak. - In: Evropské pedagogické fórum 2017 : koncepce vzdělávání a psychologie . - Hradec Králove : Magnanimitas, 2017 ; S. 89
AFC Záhorec, Ján [UKOPDPED] (40%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) - Ferková Štefánia [UKOPDPED] (30%) : Some aspects in context of resolving questions of innovation of higher education in Slovak Republic. In INTED 2017: Conference Proceedings [elektronický zdroj]. - Valencia : IATED Academy, 2017. - ISBN 978-84-617-8491-2. - S. 8454-8463 Ohlas: [o2] 2018 - Hašková, Alena - Hodal, Peter - Van Merode, Dirk : Achievements of technology teachers' professional development resulted from an international cooperation. - In: Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, roč. 20, č. 1PartA, 2018 ; s. 91 ; SCOPUS
ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Úloha školského psychológa pri riešení problému sebapoškodzovania dospievajúcich. In Školský psychológ/Školní psycholog [elektronický zdroj]. - Roč. 16, č. 1 (2015), s. 82-90 [online] Ohlas: [o4] 2021 - Derková, Jitka : Úloha sociálneho pedagóga v podmienkach rúcajúceho sa doterajšieho systému výchovy a vzdelávania. - In: Pedagogika a andragogika 1 (vedy o výchove a vzdelávaní) . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2021 ; S. 175
KEGA 026UK-4/2015; Morálne postoje detí a dospelých v rodine a škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov, výchovných poradcov a koordinátorov prevencie (2015 – 2017). Hlavná riešiteľka.
KEGA 012UK-4/2018 Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR); (2018 – 2020). Spoluriešiteľka.
VEGA 1/0635/15; Výskum sebaregulácie u žiakov v nižšom sekundárnom vzdelávaní - štandardizácia dotazníkových meracích nástrojov SRQ - Academic a SRQ Prosocial (2015 – 2017) Spoluriešiteľka.
VEGA 1/0266/14; Indikátory kvality života v kontexte edukácie; (2014 – 2016) Spoluriešiteľka.
KEGA 046UK-4/2021; Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov (2021-2023) Hlavná riešiteľka
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Výkonná redaktorka časopisu pedagogika.sk | Slovenská pedagogická spoločnosť | 2016 -2017 |
"Koordinátor pre ZŠ v medzinárodnom projekte; Zvyšovanie gramotnosti v európskych jazykoch“ " | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta, ZŠ s MŠ M. Hodžu | 2009 - 2011 |
Koordinátor v medzinárodnom projekte INNOTE – Induction for Novice Teachers, projekt zameraný na prácu začínajúcich učiteľov | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta, ZŠ s MŠ M. Hodžu | 2009 - 2012 |
Členka asociácie školskej psychológie | Asociácia školskej psychológie | 2007 |
Členka BIP programu (Blended Intesive Programme) Erasmus+ v spolupráci s Českou republikou, Fínskom a Estónskom | Pedagogická fakulta Univerzity Komenského | 2024 - 2025 |
Tútorstvo v rámci bakalárskeho a magisterského študijného programu - učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii)