Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Lenka Nadányi, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Nadányi
I.2 - Meno
Lenka
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1996
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
nadanyi@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/58689?do=filterForm-submit&surname=nad%C3%A1nyi&university=701000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-1580-6053

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
Sociálna pedagogika a vychovávateľstvo
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
Špeciálna pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2023
II.c - Odbor a program
Špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Doktorand Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 10.9.2020 - 24.8.2023
Výskumný a vývojový zamestnanec Národný inštitút vzdelávania a mládeže 1.1.2023 - 31.1.2023
Odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2023 - súčasnosť
ABA terapeut Srdce Autizmu, OZ 1.7.2020 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Základný kurz Bazálnej stimulácie INSTITUT Bazální stimulace podle Prof. Dr. FRÖHLICHA, s. r. o. 2023
Kurz prvej pomoci Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby 2023
Vplyv raného detstva na vývin mozgu a správania Prof. RNDr. Márie Vágnerová, CSc. - Zvedavé rodičovstvo 2023
Skríning a diagnostika autizmu, worshop Akademické centrum výskumu autizmu 2022
RBT - 40 Hour training - kurz zameraný na získanie zručností v oblasti služieb behaviorálnej analýzy pri práci s deťmi s PAS. Autism Partnership Foundation 2021
Diagnostika autizmus: trénink v administraci a kódóvaní metody ADOS-2 NAUTIS, z.ú. 2024
Sexualita lidí s poruchou autistického spektra Freya, z. s. 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Špeciálnopedagogické intervencie pre jednotlivcov s poruchami autistického spektra Špeciálna pedagogika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Edukácia jednotlivcov s poruchami autistického spektra Špeciálna pedagogika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogika jednotlivcov s poruchami autistického spektra Špeciálna pedagogika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
12
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
15
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
26
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogika a výchovná rehabilitácia osôb s poruchami autistického spektra Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Seminár k bakalárskej práci Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
23
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
23
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Trellová, Ivana - Nadányi, Lenka : Parent report on compliance with medical examination in children with autism – preliminary study. In: ICERI 2024 [elektronický dokument] : 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-63010-3. - Valencia : IATED, 2024. - S. 1403-1411 [online] ((ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095 ; Nordic List 2024 = 1))

2

Nadányi, Lenka - Trellová, Ivana: Challenges in mandatory pre-primary education of children with autism spectrum disorder in Slovakia. In: ICERI 2024 [elektronický dokument] : 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-63010-3. - Valencia : IATED, 2024. - S. 1412-1421 [online] ((ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095 ; Nordic List 2024 = 1))

3

Nadányi, Lenka. Komparácia tradičného prístupu aplikovanej behaviorálnej analýzy a prístupu verbálneho správania v edukácii jednotlivcov s poruchami autistického spektra. In: Paedagogica specialis 35. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. - S. 139-151. – ISBN 978-80-223-5252-9

4

Nadányi, Lenka. Development of specific skills in children with autism spectrum disorders in the educational process [elektronický dokument]. In: University and institutional scientific research [elektronický dokument] : collective monograph. - Viedeň : Institut für Intellektuelle Integration, 2022. - S. 88-100 [online]. - ISBN 978-3-200-08879-5

5

Nadányi, Lenka - Vančová, Alica. Postoje učiteľov k inklúzii detí so špeciálnymi edukačnými potrebami = The attitudes of teachers towards inclusion of children with special educational needs. In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. – Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020. - S. 82-100. - ISBN 978-80-555-2591-4

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Nadányi, Lenka - Trellová, Ivana: Challenges in mandatory pre-primary education of children with autism spectrum disorder in Slovakia. In: ICERI 2024 [elektronický dokument] : 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-63010-3. - Valencia : IATED, 2024. - S. 1412-1421 [online] ((ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095 ; Nordic List 2024 = 1))

2

Trellová, Ivana - Nadányi, Lenka : Parent report on compliance with medical examination in children with autism – preliminary study. In: ICERI 2024 [elektronický dokument] : 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-63010-3. - Valencia : IATED, 2024. - S. 1403-1411 [online] ((ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095 ; Nordic List 2024 = 1))

3

Nadányi, Lenka. Komparácia tradičného prístupu aplikovanej behaviorálnej analýzy a prístupu verbálneho správania v edukácii jednotlivcov s poruchami autistického spektra. In: Paedagogica specialis 35. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. - S. 139-151. – ISBN 978-80-223-5252-9

4

Nadányi, Lenka. Development of specific skills in children with autism spectrum disorders in the educational process [elektronický dokument]. In: University and institutional scientific research [elektronický dokument] : collective monograph. - Viedeň : Institut für Intellektuelle Integration, 2022. - S. 88-100 [online]. - ISBN 978-3-200-08879-5

5

Nadányi, Lenka - Vančová, Alica. Postoje učiteľov k inklúzii detí so špeciálnymi edukačnými potrebami = The attitudes of teachers towards inclusion of children with special educational needs. In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. – Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020. - S. 82-100. - ISBN 978-80-555-2591-4

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA č. 1/0478/23 Posunkový jazyk a posunková komunikácia a ich využívanie v špeciálnej a inkluzívnej pedagogike na rozvíjanie komunikačnej kompetencie vybraných skupín detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

2

KEGA 060UK-4/23 Povinné predprimárne vzdelávanie detí s poruchami autistického spektra a detí s ťažkým viacnásobným postihnutím v paradigme špeciálneho a inkluzívneho vzdelávania.

3

VEGA 1/0694/24 Telesná a športová výchova ako prostriedok inklúzie žiakov s poruchami autistického spektra

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-10