Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Martin Droščák, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Droščák
I.2 - Meno
Martin
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1980
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava, Slovenská republika
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
droscak1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21320
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0001-9379-6404

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, geológia - chémia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2022 - trvá
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta 2019 - 2022
učiteľ Základná škola, Nobelovo nám. 6, Bratislava 2016 - 2019
odborný asistent UCM v Trnave, Filozofická fakulta 2013 - 2016
učiteľ Gymnázium L. Sáru 1, Bratislava 2004 - 2010

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
ECDL (European Computer Driving Licence) Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2005
Spoločenský protokol, biznis protokol v praxi a základy diplomatického protokolu Univerzita Komenského v Bratislave, CĎV 2019
BBC micro:bit & MakeCode ‒ Základný SPy o.z. 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Prírodovedné štúdie v predprimárnej a voľnočasovej edukácii Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. učiteľstvo a pedagogické vedy
Primárne prírodovedné vzdelávanie Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. 38. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
24
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
15
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Prírodovedné pokusy Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. učiteľstvo a pedagogické vedy
Prírodovedné praktikum - neživá príroda Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. 38. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
40
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
15
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
31
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1
ADM Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling / Rochovská, Ivana [Autor, 34%] ; Droščák, Martin [Autor, 33%] ; Šilonová, Viera [Autor, 33%]. – SCOPUS In: New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 61, č. 3 (2020), s. 13-25 [tlačená forma] [online]
2

V1: Inquiry-based primary science education [textový dokument (print)] [monografia] / Droščák, Martin (Autor) (33%) ; Fuchsová, Mária (Autor) (40%) ; Rochovská, Ivana (Autor) (27%) ; Huľová, Zlatica (Recenzent) ; Kubiatko, Milan (Recenzent) . – 1. vyd. – London (Veľká Británia) : STS Science Centre ; Brno (Česko) : KEY Publishing, 2024. – 216 s. [12,79 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-1-908235-30-5

3
ACB : Úvod do všeobecnej didaktiky pre študentov učiteľstva / Droščák Martin, Matulčíková Mária (Recenzent), Danek Ján (Recenzent). - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 121 s. - ISBN 978-80-8105-655-0
4

V3: Compulsory examination of homeschoolers in Poland, the Czech Republic, and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children / Ivana Rochovská, Martin Droščák. SCOPUS In. Pedagogika. - Roč. 147, č. 3 (2022), s. 107-124. 

5

V3: Physics as a subject matter in primary education teacher students' training : possibilities for elimination of misconceptions / Rochovská, Ivana [Autor, 50%] ; Droščák, Martin [Autor, 30%] ; Kožuchová, Mária [Autor, 6%] ; Severini, Eva [Autor, 7%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 7%]. – [recenzované]. – DOI 10.15804/tner.2024.75.1.11. – SCO

In:The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 75, č. 1 (2024), s. 140-151 [tlačená forma] [online]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1
ADM Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling / Rochovská, Ivana [Autor, 34%] ; Droščák, Martin [Autor, 33%] ; Šilonová, Viera [Autor, 33%]. – SCOPUS In: New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 61, č. 3 (2020), s. 13-25 [tlačená forma] [online]
2

V3: Compulsory examination of homeschoolers in Poland, the Czech Republic, and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children / Ivana Rochovská, Martin Droščák. SCOPUS In. Pedagogika. - Roč. 147, č. 3 (2022), s. 107-124. 

3

V1: Inquiry-based primary science education [textový dokument (print)] [monografia] / Droščák, Martin (Autor) (33%) ; Fuchsová, Mária (Autor) (40%) ; Rochovská, Ivana (Autor) (27%) ; Huľová, Zlatica (Recenzent) ; Kubiatko, Milan (Recenzent) . – 1. vyd. – London (Veľká Británia) : STS Science Centre ; Brno (Česko) : KEY Publishing, 2024. – 216 s. [12,79 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-1-908235-30-5

4

V3: Physics as a subject matter in primary education teacher students' training : possibilities for elimination of misconceptions / Rochovská, Ivana [Autor, 50%] ; Droščák, Martin [Autor, 30%] ; Kožuchová, Mária [Autor, 6%] ; Severini, Eva [Autor, 7%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 7%]. – [recenzované]. – DOI 10.15804/tner.2024.75.1.11. – SCO

In:The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 75, č. 1 (2024), s. 140-151 [tlačená forma] [online]

5

AED Droščák, Martin: Domáce vzdelávanie [elektronický dokument] : čo už vieme a zvýši pandémia záujem o homeschooling? Lit.: 21 zázn. In: Teória a prax ekonomického vzdelávania 2020 [elektronický dokument] : recenzovaný nekonferenčný zborník vedeckých prác. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2020. - S. 22-28 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-225-4744-4

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAB01 Droščák, Martin: Aktivizujúce vyučovacie metódy v praxi vyučovania strednej školy. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2014. - 127 s. [print] Lit.: 102 zázn. ISBN 978-80-8105-620-8 URL: http://kped.ff.ucm.sk/docs/veda%20a%20vyskum/publikacie%20katedry/Droscak_Aktivizujuce%20vyucovacie%20metody.pdf Ohlasy (1): [o4] 2021 Matulčíková, M.: Paralely v uplatňovaní teórií výchovy (vychovávania) a didaktických teórii a prax školského vzdelávania. In: Pedagogika a andragogika 1 (vedy o výchove a vzdelávaní). Bratislava : Univerzita Komenského, 2021, S. 48

2

ACB01 Droščák, Martin: Úvod do všeobecnej didaktiky pre študentov učiteľstva. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2015. - 121 s. [print] Lit.: 70 zázn. ISBN 9788081056550 URL: http://kped.ff.ucm.sk/docs/veda%20a%20vyskum/publikacie%20katedry/Droscak_Uvod_do_vseobecnej_didaktiky.pdf Ohlasy (1): [o4] 2017 Čonková, A.: Školská pedagogika. Bratislava : Ekonóm, 2017, S. 113

3

ADM01 Rochovská, Ivana (34%) - Droščák, Martin (33%) - Šilonová, Viera (33%): Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling Lit.: 20 zázn. In: New Educational Review. - Roč. 61, č. 3 (2020), s. 13-25. - ISSN (print) 1732-6729 URL: https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_61_3_2020.pdf Registrované v: scopus Indikátor časopisu: SJR (SCOPUS) 2019=0,25 SNIP (SCOPUS) 2019=0,572 CiteScore (SCOPUS) 2019=0,8 Kvartil Q: scimago-sjr -- Q3 [Education] -- 2019 Ohlasy (1): [o1] 2021 Martín-Sánchez, M.: Two Centuries of Educational Innovation in Spain. Alternative Pedagogies: Are They Neo or Retro?. In: New Educational Review, roč. 63, č. 1, 2021, s. 58 - SCOPUS

4

ADM01 Rochovská, Ivana (34%) - Droščák, Martin (33%) - Šilonová, Viera (33%): Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling Lit.: 20 zázn. In: New Educational Review. - Roč. 61, č. 3 (2020), s. 13-25. - ISSN (print) 1732-6729 URL: https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_61_3_2020.pdf Registrované v: scopus Indikátor časopisu: SJR (SCOPUS) 2019=0,25 SNIP (SCOPUS) 2019=0,572 CiteScore (SCOPUS) 2019=0,8 Kvartil Q: scimago-sjr -- Q3 [Education] -- 2019 Ohlasy (1): [n2] 2022 - Turrado-Sevilla, M. A. - Cantón-Mayo, I. - Design and Validation of an Instrument to Measure Educational Innovations in Primary and Pre-Primary Schools. - In: The New Educational Review, roč. 11, č. 1, 2022 ; s. 96

5

ADM01 Rochovská, Ivana (34%) - Droščák, Martin (33%) - Šilonová, Viera (33%): Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling Lit.: 20 zázn. In: New Educational Review. - Roč. 61, č. 3 (2020), s. 13-25. - ISSN (print) 1732-6729 URL: https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_61_3_2020.pdf Registrované v: scopus Indikátor časopisu: SJR (SCOPUS) 2019=0,25 SNIP (SCOPUS) 2019=0,572 CiteScore (SCOPUS) 2019=0,8 Kvartil Q: scimago-sjr -- Q3 [Education] : [n1] 2022 Turrado-Sevilla, María A. - Cantón-Mayo, Isabel. - Design and Validation of an Instrument to Measure Educational Innovations in Primary and Pre-Primary Schools - In: The New Educational Review, roč. 11, č. 1, 2022 ; s. 96 ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

ITMS: 26110230098 Skvalitnenie vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov slovenského jazyka a slovenskej literatúry na ZŠ a SŠ s vyučovacím jazykom národnostných menšín pomocou metód výučby cudzích jazykov na UCM. Spoluriešiteľ.

2

ITMS: 26110230104 Podpora rozvoja ľudských zdrojov vo výskume a vývoji na FF UCM v Trnave. 09/2013-08/2015. Spoluriešiteľ.

3

VEGA 1/0033/22 Bádateľský orientovaná výučba v matematickom, prírodovednom a technickom vzdelávaní. Spoluriešiteľ.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Doplňujúce pedagogické štúdium Univerzita Komenského v Bratislave od 2011 - trvá
Doplňujúce pedagogické štúdium Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2014 - 2016
Výkonný redaktor časopis Pedagogika.sk 2017 - 2019
Akademický senát, člen Univerzita Komenského Bratislava, Pedagogická fakulta 2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Filozofski fakultet, Novi Sad, Serbia Dr Zorana Đinđića 2, 21102 Novi Sad 15.04.2019 - 19.04.2019 Erasmus+
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 30.09.2019 - 04.10.2019 Erasmus+
The Faculty of Education, University J. E. Purkyně, Czech Republic České mládeže 8, 400 01 Ústí nad Labem, Czech republic 20.05.2024 - 24.05.20204 Ceepus

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-30