|
Meno a priezvisko:
|
prof. PaedDr. Ján Danek, CSc.
|
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| profesor | Katedra pedagogiky PdF UK | 2022 - súčasnosť |
| odborný asistent,docent, profesor | Katedra pedagogiky Filozofickej fakulty UCM v Trnave | 1998-2022 |
| odborný pracovník- špecialista, metodik II.stupňa | Akadémia Policajného zboru v Bratislave | 1993- 1998 |
| pracovník na študijnom pobyte a vedecký ašpirant | Ústav experimentálnej pedagogiky SAV v Bratislave | 1977-1982 |
| vedecký pracovník | Ústav experimentálnej pedagogiky SAV v Bratislave | 1982-1988 |
| samostatný vedecký pracovník | Ústav experimentálnej pedagogiky SAV v Bratislave | 1988-1993 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Kurz nemeckého jazyka s vysvedčením | Katedra jazykov Slovenskej akadémie vied | 1981 |
| Kurz anglického jazyka s certifikátom | Akadémia vzdelávania | 1983 |
| Kurz španielskeho jazyka s certifikátom | Európska škola korešpondenčných kurzov | 2003 |
| Kurz výpočtovej techniky s certifikátom | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2011 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Teoretické základy výchovy | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Všeobecná pedagogika, teória výchovy | Špeciálna pedagogika | I. | Špeciálna pedagogika |
| Pedagogika voľného času | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Pedagogická komunikácia | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
|---|---|---|
| učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V1 : Hodnotová orientácia v procese výchovy a vzdelávania / Danek Ján, Sirotová Mariana, Frýdková Eva, Žilínek Martin (Recenzent), Střelec Stanislav (Recenzent). - 1. vyd. - Brno : Tribun EU, 2013. - 334 s. - ISBN 978-80-263-0514-9.
V1 : Výchova ako súčasť života. Teória a prax / Danek Ján. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2007. - 155 s. - ISBN 978-80-89220-72-4.
P1 : Úvod do filozofie výchovy / Danek Ján. - 1. vyd. - Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. - 108 s. - ISBN 978-80-7452-011-2.
V1 : Osobnosť, spoločnosť, výchova. / Danek Ján Nadlak : Editura Ivan Krasko. 2018. 211 s. ISBN 978-973-107-127-5.
P1 : Výchova v teórii a praxi. / Danek Ján. Trnava : UCM 2022.152 s. ISBN 978-80-572-0248-6.
P1: Danek, J. 2022. Výchova v teórii a praxi. Trnava: UCM, 2022. 152s. ISBN 978-80-572-0248-6
V1: Philosophical and sociental elements of human upbringing / Danek Ján. In:XLLanguage.European ScientificLanguage Journal, roč.12,2019,č.4,s.66-76
V1: Obobščenie opyta i voprosy immigracii na territorii Zapadnoj Slovakii kak impuľsy k realizacii prosociaľnogo vospitanija = Experiences and suggestions of immigration to the territory of West Slovakia as impulses to realization of prosocial education / Danek, Ján [Autor, UCMFIFKPED, 100%]. – [angličtina]. – [OV 010]. – [článok]. – DOI 10.15293/2658-6762.2002.06. – SCOPUS. In: Science for Education Today [elektronický dokument] . – Novosibirsk (Ruská federácia) : Novosibirsk State Pedagogical University. – ISSN (online) 2658-6762. – Roč. 10, č. 2 (2020), s. 91-103 [online]
P1 : Pracovná výchova. In. Potočárová, M., Danek, J., Ferková, Š., Labudová, E. Teória výchovy 2. Bratislava : UK 2025. ss. 66 - 73. ISBN 978-80-223-6083-8.
P1:Estetická výchova. In. Potočárová, M., Danek, J., Ferková, Š., Labudová, E. Teória výchovy 2. Bratislava : UK 2025. ss. 85 - 92. ISBN 978-80-223-6083-8.
(o1) EXPERIENCE WITH THE ACTION ART IN THE COURSE OF LIFE OF PERSON: FROM EXPERIENCE TO THERAPY. Kovacova, B., Sevcovic, M. and Valachova, D. 2021 | AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH 11 (2), pp.139-144
(o1) SIGNIFICANCE OF EVALUATION IN ART EDUCATION IN THE PROCESS OF PARTICIPANT'S SELF-EXPRESSION. Valachova, D., Sevcovic, M., Bergerova, X. 2021 | AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH 11 (2), pp.289-294
(o1) USING THE ELEMENTS OF TRADITIONAL CULTURE IN THE TEACHING PROCESS FROM THE PERSPECTIVEOF ETHNOPEDAGOGY AND ETHNOLOGY. Novakova, K. S., Sirotova, M., Baghana, J. 2021 | JOURNAL OF EDUCATION CULTURE AND SOCIETY 12 (2), pp.495-504
(o1) Frýdková, E. The role of the family in forming values of children in teh post-modern society. In Goméz Chova, L., Lopez Martinez, A., Candel Torres, I. INTED 2012: International Technology. ISBN 978-84-615-5563-5. s. 5356, 5360.
(o1) Philosophical explication of requirements on the process of education - Novelty or Relic? | Filozofická explikácia požiadaviek na proces edukácie - Nóvum alebo prežitok? Pisoňová, M. 2016. XLinguae, 9 (1), pp. 83-90
Rozmery revitalizácie etnickej minority na Slovensku. Interdisciplinárny záchranný výskum zanikajúcej etnickej skupiny Huncokárov. APVV 15-360 - spoluriešiteľ. V projekte boli analyzované etnologické, jazykové i výchovno-vzdelávacie aspekty a súvislosti života a práce zahraničných nemeckých odborníkov ( drevorubačov ) na území západného Slovenska. Cieľom riešenia projektu bolo obnovenie poznatkov o živote a práci týchto ľudí v nadväznosti na ich revitalizáciu v súčasnosti. Výskum bol realizovaný v spolupráci so žijúcimi pamätníkmi, potomkami Huncokárov, literárnymi zdrojmi a archívnymi materiálmi s výsledkom publikovania monografií z etnológie, jazykovedy a pedagogiky ( Danek, J., Labudová, E., Lobotková, A. Výchova a vzdelávanie lesných ľudí na území západného Slovenska. Nadlak : Editura-Ivan Krasko 2019. ).
Projekt KEGA č. 020UCM - 4/ 2021 Výchova v teórii a praxi. Zodpovedný riešiteľ. V procese riešenia boli teoreticky analyzované existujúce prístupy a úlohy výchovy a následne aj praktická realizácia výchovy prostredníctvom aktuálnych inštitúcií, foriem, metód a prostriedkov. Vrátane úloh výchovy v hodnotových a spoločenských podmienkach Slovenska. Hlavným výstupom bola vysokoškolská učebnica hlavného riešiteľa Danek, J. 2022. Výchova v teórii a praxi. Trnava : UCM. ISBN 978-80-572-0248-6.
Projekt KEGA 046 UK - 4/ 2021 Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole : aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov. Spoluriešiteľ. Podiel spoluriešiteľa je v spracovaní dvoch metodických príručiek a to :1- Ferková, Š. ( ed. ). Morálna výchova v škole I. Metodická príručka pre učiteľov na primárnom stupni vzdelávania. Bratislava : UK 2023. ISBN 978-80-223-5759-3- Podiel spoluriešiteľa je 0, 57 AH, t,j, cca 9 % ( vlastiveda, svet práce ). 2. Druhým podielom sú texty v príručka Ferková, Š. ( ed. ). Morálna výchova v škole II. Metodická príručka pre učiteľov na nižšom strednom stupni vzdelávania. Bratislava : UK 2023. ISBN 978-80-223-5761-6. Podiel spoluriešiteľa je 0, 99 AH, t.j. cca 14 % ( slovenský jazyk a literatúra, dejepis, fyzika, technika ).
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| Doplňujúce pedagogické štúdium | Filozofická fakulta UCM v Trnave, Pedagogická fakulta UK v Bratislave | 2005 - 2022 na FF UCM a od 2024 na PdF UK |
| Prorektor UCM pre vedecko-výskumnú činnosť, edičnú činnosť a zahraničné styky | Univerzita sv. Cyrila a Metoda | 2002-2010 |
| Dekan Filozofickej fakulty UCM | Filozofická fakulta UCM v Trnave | 2010-2014 |
| Przeglad Badaň Pedagogicznych -člen redakčnej rady | Univerzita M. Kopernika v Toruni | od 2015 |
| Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV | Slovenská akadémia vied | 2002 - 2016, podpredseda |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Univerzita sv.Cyrila a Metoda Veliko Turnovo | Veliko Turnovo, Bulharsko | 11.-15.máj 2011 | Prednášky v rámci projektu Erasmus |
| Štátna karagandská univerzita E.A. Buketova v Karagande | Karaganda, Studentskaja 28, Kazachstan | 10.- 26.apríla 2012 | Prednášky pre študentov magisterského štúdia |
| Štátna karagandská univerzita E.A. Buketova v Karagande | Karaganda, Studentskaja 28, Kazachstan | 20.októbra-5.novembra 2014 | Prednášky pre študentov, podpis memoranda o vedení doktorandov |
| Štátny pedagogický inštitút I. Altynsaryna v Arkalyku | Arkalyk, Auelbekova 17, Kazachstan, | 5.-21.novembra 2016 | Prednášky pre študentov a pedagogických pracovníkov inštitútu |
| Štátna karagandská univerzita E.A. Buketova v Karagande | Karaganda, Studentskaja 28, Kazachstan | 4.novembra - 3.decembra 2019 | Prednášky pre študentov magisterského štúdia, pedagógov a doktorandov Pedagogickej fakulty univerzity a konzultácie s doktorandami |
| Pedagogický inštitút Diecézy Linz | Linz, Rakúsko | 5.-10.októbra 2015 | Prednášky v rámci projektu Erasmus |
V kolektívnom spracovaní bola spracovaná štúdia : The Integrative Model of Teaching Foreign Language Communication to Foreign Students ( I.Belayeva,E.Samarodova, J.Bírová, E.Burina, J. Danek ), ktorá bude publikovaná v časopise ( Web of Science) Journal of Education, Cultura and Society v apríli 2021.B1