Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PaedDr. Zsolt Cséfalvay, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Cséfalvay
I.2 - Meno
Zsolt
I.3 - Tituly
prof. PaedDr. PhD. , doctor et professor honoris causa
I.4 - Rok narodenia
1959
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
csefalvay@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
www.portalvs.sk/regzam/detail/4959
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-2845-2880

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, so sídlom v Trnave
II.b - Rok
1983
II.c - Odbor a program
učiteľstvo pre MVOS (mládež vyžadujúcu osobitnú starostlivosť, logopédia - surdopédia), spojený I.a II stupeň
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1995
II.c - Odbor a program
pedagogika - špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
logopédia
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
logopédia
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
logopéd Ústav Karola Matulaya pre mládež s mentálnym postihnutím 1983-1985
klinický logopéd I. neurologická klinika, Lekárska fakulta, Univerzita Komenského 1986-1991, 1991-1998 na čiastočný úväzok
odborný asistent Katedra logopédie, Pedagogická fakulta, Univ.Komenského v Bratislave 1991-2002
docent Katedra logopédie, Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave 2013 -2013
profesor Katedra logopédie, PdFUK v Bratislave 2013- trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
rigorózna skúška (PaedDr.) Pedagogická fakulta, Univerzity Komenského, Bratislava 1986
atestácia z klinickej logopédie Inštitút ďalšieho vzdelávania pracovníkov v zrdavotníctve, Bratislava 1987
doctor et professor honoris causa ELTE University, Budapest 2020
Mediznárodný kurz Augmentatívnej a alternatívnej komunikácie Bliss Kozpont, Budapest 1986

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Afázia logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Dyzartria logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Kazuistický seminár: augmenatatívna a alternatívna komunikácia logopédia I.+II. ogopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Kazuistický seminár: neurogénne poruchy komunikácie u dospelých logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Logopédia III. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Logopédia a liečebná pedagogika, špecializácia: logopédia logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Logopédia Logopédia a liečebná pedagogika
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
86
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
83
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
7
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Afázia Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Dyzartria Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Kazuistický seminár - augmentatívna a alternatívna komunikácia Logopédia spojený I. a II. stupeň Logopédia a liečebná pedagogika
Kazuistický seminár - neurogénne poruchy komunikácie Logopédia spojený I. a II. stupeň Logopédia a liečebná pedagogika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
252
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
74
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
378
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
54
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
98
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
39
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
20
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADM Cséfalvay, Zsolt (60%) - Bajtošová, Radoslava (5%) - Keller, Jiří (5%) - Straková, Eva (5%)- Matěj, Radoslav (5%) - Rusina, Robert (20%): Primární progresivní afázie = Primary progressive aphasia. In: Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. - Roč. 83, č. 3 (2020), s. 226-239. - ISSN (print) 1210-7859 (Registrované v: scopus/wos )

2

Nováková, Ľ., Gajdoš, M., Marková, J., Kušnírová, A., Košutzká, Z., Švantnerová, J., Valkovič, P., Cséfalvay, Z., & Rektorová, I. (2023). Language impairment in Parkinson’s disease: fMRI study of sentence reading comprehension. *Frontiers in Aging Neuroscience, 15*, Article 1117473, 1–8. https://doi.org/10.3389/fnagi.2023.1117473

3

ABC Cséfalvay, Zsolt - Lechta, Viktor: Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. - Praha : Portál, 2013. - S. 83-116. – ISBN 978-80-262-0364-3. (monografia v zahraničnom vydavateľstve)

4

Papathanasiou, Ilias (aut) (40%) - Efstratiadou, Evangelia-Antonia (aut) (20%) - Cséfalvay, Zsolt (aut) [UKOPDLOG] (40%): Written language and its impairments. In: Aphasia and related neurogenic communication disorders. - Burlington : Jones & Bartlett Learning, 2022. - S. 267-294. - ISBN 9781284184099

5

Rusina, Robert (aut) (20%) - Bajtošová, Radoslava (aut) (10%) - Cséfalvay, Zsolt (aut) [UKOPDLOG] (20%) - Keller, Jiří (aut) (10%) - Kavková, Anna (aut) (10%) - Kukal, Jaromír (aut) (10%) - Matěj, Radoslav (aut) (20%): Comorbid neurodegeneration in Primary progressive aphasia : clinicopathological correlations in a single-center study. In: Behavioural neurology. - Roč. 2022 (2022), s. [1-14], art. no. 6075511. - ISSN (print) 0953-4180

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Rusina, R., Matej, R., Cséfalvay, Z., Keller, J., Franková, V., & Vyhnánek, M. (2021). Frontotemporální demence. Minimonografie. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, 84(1), 9–29.

2

Cséfalvay, Z., Bajtošová, R., Keller, J., Straková, E., Matěj, R., & Rusina, R. (2020). Primární progresivní afázie = Primary progressive aphasia. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, 83(3), 226–239.

3

Nováková, Ľ., Gajdoš, M., Marková, J., Kušnírová, A., Košutzká, Z., Švantnerová, J., Valkovič, P., Cséfalvay, Z., & Rektorová, I. (2023). Language impairment in Parkinson’s disease: fMRI study of sentence reading comprehension. *Frontiers in Aging Neuroscience, 15*, Article 1117473, 1–8. https://doi.org/10.3389/fnagi.2023.1117473

4

Rusina, R., Bajtošová, R., Cséfalvay, Z., Keller, J., Kavková, A., Kukal, J., & Matěj, R. (2022). Comorbid neurodegeneration in primary progressive aphasia: Clinicopathological correlations in a single-center study. Behavioural Neurology, 2022, Article 6075511, 1–14. https://doi.org/10.1155/2022/6075511

5

Papathanasiou, I., Efstratiadou, E.-A., & Cséfalvay, Z. (2022). Written language and its impairments. In Aphasia and related neurogenic communication disorders (pp. 267–294). Jones & Bartlett Learning. ISBN 9781284184099.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Marková, Jana (aut) [UKOPDLOG] (70%) - Cséfalvay, Zsolt (aut) [UKOPDLOG] (30%): Morphological-syntactic deficits in the production of Slovak-speaking aphasic patients. In: Aphasiology. - Roč. 24, č. 10 (2010), s. 1197-1222. - ISSN 0268-7038

Ohlasy:

Sadeq, A. S. A. Y., Al Hammadi, F., Alyami, S., Almaflehi, N., & Al-Senani, M. F. (2013). Broca's area (BA) and language articulation: Evidence from Arab Broca's aphasic. International Journal of English Language Education, 1(2), 209.

Flanderková, E., Mertins, B., Bezdíček, O., Baborová, E., & Černá, M. (2014). Grammaticality judgement in Broca's aphasia: Two case studies. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, 77(2), 202-209.

Sekerina, I. A. (2017). Slavic psycholinguistics in the 21st century. Journal of Slavic Linguistics, 25(2), 463-487.

Cui, G., & Zhong, X.-Y. (2018). Adaptation in aphasia: Revisiting language evidence. Aphasiology, 32(8), 855-875.

Kevická, V. (2019). Jazykové deficity v orálnom diskurze pacientov s neurogénnymi poruchami komunikácie. Logopaedica, 21(1), 30.

Park, J., & Sung, J. E. (2020). Case marker assignment abilities as a function of the noun types of thematic roles in aphasia. Communication Sciences and Disorders, 25(3), 624-639.

Bode, M., Kalbe, E., & Liepelt-Scarfone, I. (2024). Cognition and activity of daily living function in people with Parkinson’s disease. Journal of Neural Transmission, 131(10), 1159-1186.

2

Here is the APA citation for the article you mentioned:

Marková, J., Horváthová, Ľ., Králová, M., & Cséfalvay, Z. (2017). Sentence comprehension in Slovak-speaking patients with Alzheimer's disease. International Journal of Language & Communication Disorders, 52(4), 456-468.

Ohlasy:

3

Picková, T., Matěj, R., Bezdicek, O., Keller, J., Van der Zee, J., Van Broeckhoven, C., Cséfalvay, Z., & Rusina, R. (2017). Genetic Alzheimer’s disease and sporadic dementia with Lewy bodies: A comorbidity presenting as primary progressive aphasia. Cognitive and Behavioral Neurology, 30(1), 23-29.

Ohlasy:

Azad, O. (2021). The significance of semantic hierarchy and canonicity in sentence comprehension: A study of Persian-speaking patients with Alzheimer. Journal of Modern Rehabilitation, 15(2), 83-92.

Boxtel, W. van, & Lawyer, L. (2021). Sentence comprehension in aging and Alzheimer's disease. Language and Linguistics Compass, 15(6), Article e12430, 1-16.

Iodice, R., Meilan, J. J. G., Ramos, J. C., & Small, J. A. (2018). Sentence context and word-picture cued-recall paired-associate learning procedure boosts recall in normal and mild Alzheimer's disease patients. Behavioural Neurology, 2018, Article 7401465.

Li, Y., Zhou, A., Zhao, L., Qiao, Y., Li, D., Wang, F., Wei, C. B., Tang, Y., & Jia, J. P. (2019). Features of connected speech in patients with mild Alzheimer's disease. Chinese Journal of Neurology, 52(3), 177-183.

Liu, X. M., Wang, W. B., Wang, H. Y., & Sun, Y. (2019). Sentence comprehension in patients with dementia of the Alzheimer's type. PEERJ, 7, Article e8181.

Martín-Aragoneses, M. T., del Río Grande, D., López-Higes Sánchez, R., Prados Atienza, J. M., Montejo Carrasco, P., & Delgado-Losada, M. L. (2020). Sentence reading in older adults with and without mild cognitive impairment: The role of working memory and interference control. In Typical and impaired processing in morphosyntax (pp. 239-277). John Benjamins Publishing Company.

Nasiri, M., Moayedfar, S., Purmohammad, M., & Ghasisin, L. (2022). Investigating sentence processing and working memory in patients with mild Alzheimer and elderly people. PLoS ONE, 17(11), Article e0266552.

Nohová, L., & Vitásková, K. (2021). Test porozumění větám česká verze s normami pro dospělou populaci. Listy klinické logopedie, 5(2), 17-20.

Nohová, L., & Vitásková, K. (2022). Porozumění řeči v kontextu jazykových deficitů u osob s neurokognitivními poruchami. Listy klinické logopedie, 6(2), 4-13.

Swords, G. M., Nguyen, L. T., Mudar, R. A., & Llano, D. A. (2018). Auditory system dysfunction in Alzheimer disease and its prodromal states. Ageing Research Reviews, 44, 49-59.

Sung, J. E., Choi, S., Eom, B., Yoo, J. K., & Jeong, J. H. (2020). Syntactic complexity as a linguistic marker to differentiate mild cognitive impairment from normal aging. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 63(5), 1416-1429.

Yurchenko, A. N., Golovteev, A. L., & Dragoy, O. V. (2020). Single-word, sentence, and discourse comprehension in individuals with temporal lobe epilepsy. Epilepsy and Behavior, 110, Article 107140.

4

Rusina, R., Cséfalvay, Z., Kovács, G., Keller, J., Javůrková, A., & Matěj, R. (2019). Globular glial tauopathy type 1 presenting as atypical progressive aphasia, with comorbid limbic-predominant age-related TDP-43 encephalopathy. Frontiers in Aging Neuroscience, 11, Article 336

Ohlasy:

Buciuc, M., Koga, S., Pham, N. T. T., Duffy, J. R., Knopman, D. S., Ali, F., ... & Josephs, K. A. (2023). The many faces of globular glial tauopathy: A clinical and imaging study. European Journal of Neurology, 30(2), 321-333.

Forrest, S. L., Kril, J. J., & Kovacs, G. G. (2021). Association between globular glial tauopathies and frontotemporal dementia—expanding the spectrum of gliocentric disorders: A review. JAMA Neurology, 78(8), 1004-1014.

Forrest, S. L., Shepherd, C. E., McCann, H., Kwok, J. B., Halliday, G. M., & Kril, J. J. (2021). Globular glial tauopathy with a mutation in MAPT and unusual TDP-43 proteinopathy in a patient with behavioural-variant frontotemporal dementia. Acta Neuropathologica, 141, 791-794.

Josephy-Hernandez, S., Brickhouse, M., Champion, S., Kim, D. D., Touroutoglou, A., Frosch, M., & Dickerson, B. C. (2022). Clinical, radiologic, and pathologic features of the globular glial tauopathy subtype of frontotemporal lobar degeneration in right temporal variant frontotemporal dementia with salient features of Geschwind syndrome. Neurocase, 28(4), 375-381.

Rusina, R., Cséfalvay, Z., Kovács, G., Keller, J., Javůrková, A., & Matěj, R. (2019). Globular glial tauopathy type 1 presenting as atypical progressive aphasia, with comorbid limbic-predominant age-related TDP-43 encephalopathy. Frontiers in Aging Neuroscience, 11, Article 336. https://doi.org/10.xxxx/xxxx

Ferrer, I. (2023). The unique neuropathological vulnerability of the human brain to aging. Ageing Research Reviews, 87, 101916.

5

Keller, J., Kavková, A., Matěj, R., Cséfalvay, Z., & Rusina, R. (2022). Corpus callosum hypersignals and focal atrophy: Neuroimaging findings in globular glial tauopathy type 1. European Journal of Neurology, 29(1), 324-328. https://doi.org/10.1111/ene.15199

Ohlasy:

Josephy-Hernandez, S., Brickhouse, M., Champion, S., Kim, D. D., Touroutoglou, A., Frosch, M. P., & Dickerson, B. C. (2022). Clinical, radiologic, and pathologic features of the globular glial tauopathy subtype of frontotemporal lobar degeneration in right temporal variant frontotemporal dementia with salient features of Geschwind syndrome. Neurocase, 28(4), 375-381. https://doi.org/10.1080/13554794.2022.2056739

Buciuc, M., Koga, S., Pham, N. T. T., Duffy, J. R., Knopman, D. S., Ali, F., Boeve, B. F., Graff-Radford, J., Botha, H., Lowe, V. J., Nguyen, A., Reichard, R. R., Dickson, D. W., Petersen, R. C., Whitwell, J. L., & Josephs, K. A. (2023). The many faces of globular glial tauopathy: A clinical and imaging study. European Journal of Neurology, 30(2), 329. https://doi.org/10.1111/ene.16299

Rusina, R., Bajtosova, R., Cséfalvay, Z., Keller, J., Kavkova, A., Kukal, J., & Matej, R. (2022). Comorbid neurodegeneration in primary progressive aphasia: Clinicopathological correlations in a single-center study. Behavioral Neurology, 2022, Article ID 6075511

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Grant VEGA (2022-2024): Kvalita života pacientov s afáziou. Hlavný riešiteľ. 

2

Grant VEGA 1/0433/23 (2023-2025), Liečebnopedagogická intervencia prostredníctvom muzikoterapie pri podpore reči u ľudí s Parkinsonovou chorobou. Spoluriešiteľ.

3

Grant AZV NV18-04-00346: Primární progresivní afázie - klinické, MRI a strukturální korelace. Prospektivní multicentrická studie (2018-2022). Agentura pro zdravotnický výzkum ČR. Spoluriešiteľ.

4

Grant APVV (2016-2019): Narušená komunikačná schopnosť pri Parkinsonovej chorobe. Zodpovedný riešiteľ.

5

Grant VEGA (2021-2022): Test tichého čítania slov ako skríningový nástroj na odhaľovanie rizika dyslexie. Spoluriešiteľ. 

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen vedeckej rady UK a vedeckej rady PdFUK Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta UK UK: 2019 - trvá, PdFUK: 2021 - trvá
Člen Komisie pre vedu Akademický senát, Pedagogická fakulta UK, Bratislava 2008 - 2016, 2019 - trvá
Predseda habilitačnej a inauguračnej komisie pre logopédiu Pedagogická fakulta UK, Bratislava 2016 - trvá
Predseda komisi pre PhD (logopédia) Pedagogická fakulta UK, Bratislava 2018 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Arizona, Tucson, AZ, USA Dept. of Speech and Hearing Research, Tucson AZ, USA, prof. A. L. Holland 1998 - 1999 Fulbright Commission
Interkantonalen Hochschule für Heilpädagogik mit Sitz in Zürich Institut für Sprache und Kommunikation unter erschwerten Bedingungen, Zuirch, Švajčiarsko, prof. Steiner 2009 Pozvanie uinverzity
University of Oslo Dept.of Psychology, Universityi Oslo, prof. Von Tetzchner 2004 Nadácia Jána Husa
Masarykova univerzia Neurologická klinika, LFUK, prof. MUDr. Rektorová 2000 - 2020 (opakovane) Pozvanie univerzity
Asociace klnických logopédu www.akl-cr.cz 1995 - 2020 (opakovane) pozvanie asociácie

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

World Federation of Neurology RG ADCD (Research Group Aphasia, Dementia and Cognitive Disorders) od 2014 - doteraz, 

LPP Erazmus Academic Network (www.netques.eu), projekt je zameraný na harmonizáciu štúdia logopédie v krajinách EU, zapojených je 65 inštitúcií., koordinátor za Slovenskú republiku (2010-2013).

 Hlavný autor a spoluautor štandardizovnaých testov DgAAA (2018), TPO( 2011), TPV (2015), AIQ 21 sk (2021), iniciátor a hlavný organizátor medzinárodných afaziologických sympózii (2000-2023)

Hlavný organizátor medzinárodných logopedických konferencií (1992-2023),

autor prvej monografie z oblasti klinickej afaziológie na Slovensku, autor dvoch vyžiadaných mini-monografie v časopise Česká a slovenská neurológia a neurochirurgia (2007,2020)

Hlavný autor testu a terapeutického postupu pre afázie vydaného v ČR a SR  (2003, 2007, 2011, 2015, 2018), kapitoly v zahraničných a domácich monografiách, zameraných na afaziológiu (USA, Anglicko, Nemecko, Maďarsko, Česká republika a Slovensko.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-13