Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PhDr. Dana Buntová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Buntová
I.2 - Meno
Dana
I.3 - Tituly
doc. PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1967
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
miesto docenta
I.8 - E-mailová adresa
buntova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15958
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-6826-4553

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta "
II.b - Rok
1990
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo MVOS
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, Bratislava
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
logopédia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, Bratislava
II.b - Rok
2024
II.c - Odbor a program
logopédia a liečebná pedagogika; logopédia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ ZŠ pre sluchovo postihnutých, Hrdličkova ulica, Bratislava 1990 - 1994
logopéd Detské integračné centrum, Čajkovského 55, Trnava 1994 - 2011
riaditeľ / logopéd Súkromné CŠPP, Centrum detskej reči, Námestie J. Herdu1, Trnava 2011 - trvá
vysokoškolský pedagóg, odborný asistent, docent Katedra logopédie PdF UK, Bratislava 2009 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Greenspan Floortime Certification / Training Stanleygreenspan.com 2011
Odborné kurzy so zameraním na logopédiu Slovenská asociácia logopédov, Bratislava 2007 - 2024
Intervenčné stratégie odborného zamestnanca v práci s jednotlivcom a skupinou v kontexte poradenstva - aktualizačné vzdel. Coachingplus, Bratislava 2018
Webináre SLP, BMI- ASHA: SSD, CAS, AAK, phonological therapy, dynamic assessment SLP, BMI, - ASHA 2018 - 2024
Mentoring a koučing v školskom prostredí - aktualizačné vzdelávanie PRO School s.r.o., Kosorín 2018
Funkčné inovačné vzdelávanie pre vedúcich PZ a OZ. Univerzita Komenského, Bratislava 2019
Supervízia v pomáhajúcich profesiách, akreditované vzdelávanie Akadémia humanitných a medzikultúrnych štúdií E. Steinovej, n.o., Bratislava 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Narušenie zvukovej roviny reči logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika
Kazuistický seminár narušenie zvukovej roviny reči logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika
Kazuistický seminár AAK logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika
Logopedické poradenstvo logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika
Augmenatatívna a alterantívna komunikácia logopédia / liečebná pedagogika I.+II. logopédia a liečebná pedagogika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Logopédia I.+ II. Logopédia a liečebná pedagogika
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
31
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Narušenie zvukovej roviny reči Logopédia I.+ II. Logopédia a liečebná pedagogika
Kazuistický seminár - narušenie zvukovej roviny reči Logopédia I.+ II. Logopédia a liečebná pedagogika
Augmenatatívna a alterantívna komunikácia Logopédia / Liečebná pedagogika I.+ II. Logopédia a liečebná pedagogika
Kazuistický seminár AAK Logopédia I. + II. Logopédia a liečebná pedagogika
Logopedické poradenstvo Logopédia I. + II. Logopédia a liečebná pedagogika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
42
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
54
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
39
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

BUNTOVÁ, D., ZAJÍČKOVÁ, P. (95%) Stimulácia fonetického repertoáru - StiFoR. Bratislava : MABAG. 2021. ISBN 978-80-973980-1-9

2

BUNTOVÁ, D., GÚTHOVÁ, M. (50%). Narušenie zvukovej roviny reči – artikulačná porucha, fonologická porucha. In: KEREKRÉTIOVÁ a kol. Logopédia . Bratislava: Univerzita Komenského. 2016 .ISBN 97880-223-4165-3. (s.57-82.) 

3

BUNTOVÁ, D., TICHÁ, E. (50%). Autizmus. In: KEREKRÉTIOVÁ a kol. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského. 2016. ISBN 97880-223-4165-3. (s. 162-179).

4

 BUNTOVÁ, D., MIKULAJOVÁ, M. (50%). Sémanticko-pragmatický deficit u detí s narušeným vývinom reči. Československá psychologie, 2012, roč. 56, č.4. s. 343 – 352. 

5

BUNTOVÁ, Dana: Logopedické aspekty diagnostiky narušenej zvukovej roviny reči - artikulačných a fonologických porúch [elektronický dokument]. - 1. vyd. - Bratislava : MABAG, 2021. - 148 s. [print]; [CD-ROM]

ISBN 978-80-973980-4-0

ISBN (elektronické) 978-80-973980-2-6

 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

 BUNTOVÁ, D., MOCSÁRI, K. (60%). Fonologické poruchy a ich diagnostika v slovenských podmienkach. Listy klinické logopedie, 2019, č. 1. s. 3-7. ISSN (online) 2570-6179. 

2

Buntová, Dana [UKOPDLOG] (80%) - Prosuchová, Kristína (20%): Efektivita fonologickej terapie Metaphon = Efficiency of phonological therapy Metaphon. In: e-Pedagogium. - Roč. 21, č. 3 (2021), s. 85-98. - ISSN (print) 1213-7758

3

Buntová, Dana (aut) [UKOPDLOG] (80%) - Hermanská, Kamila (aut) (20%): Použitie princípov terapie ReST u dieťaťa s vývinovou verbálnou dyspraxiou = Use of ReST therapy principles in a child with developmental verbal dyspraxia. In: Logopaedica. - Roč. 24, č. 1 (2022), s. 9-15. - ISSN (print) 2453-8450

4

BUNTOVÁ, D., ZAJÍČKOVÁ, P. (95%) Stimulácia fonetického repertoáru - StiFoR. Bratislava : MABAG, 2021, ISBN 978-80-973980-1-9

5

BUNTOVÁ, Dana: Logopedické aspekty diagnostiky narušenej zvukovej roviny reči - artikulačných a fonologických porúch [elektronický dokument]. - 1. vyd. - Bratislava : MABAG, 2021. - 148 s. [print]; [CD-ROM]

ISBN 978-80-973980-4-0

ISBN (elektronické) 978-80-973980-2-6

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

GÚTHOVÁ, M., BUNTOVÁ, D. (50%). Narušenie zvukovej roviny reči – artikulačná porucha, fonologická porucha. In: KEREKRÉTIOVÁ, A. a kol. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského; 2016: 57-81. Ohlasy: (8)

[o1] 2017 - Vašíková, Jana - Žáková, Iva - In: Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku . - Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017 ; S. 1-126 ; BCI-SSH

[o1] 2018 NEUBAUER, K. Vývojové a pretvávajúcí poruchy artikulace a fonologického rozlišování hlásek. IN: NEUBAUER, K. a kol.: Kompedium klinické logopedie. Diagnostika a terapia poruch komunikace. Portál. ISBN 9788026213901

2

BUNTOVÁ, D., MIKULAJOVÁ, M. (50%). Sémanticko-pragmatický deficit u detí s narušeným vývinom reči. Československá psychologie, 2012, roč. 56, č.4. s. 343 – 352. Ohlasy: (6)

[o1] 2017 - Vitásková, Kateřina - Kytnarová, Lucie - In: The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder. The perspective of a speech and language therapist . - Olomouc : Univerzita Palackého, 2017 ; S. 1-168 ; BKCI-SSH [o3] 2021 - Kapalková, Svetlana - Lizáková, Radoslava - Hodnotenie úrovne porozumenia u detí v ranom veku do tretieho roka. - In: Listy klinické logopedie, roč. 5, č. 2, 2021 ; s. 5

3

BUNTOVÁ, D., TICHÁ E., (50%) Autizmus. In Kerekrétiová a kol. Základy logopédie. Bratislava UK, 2009, ISBN 978-80-223-2574-5. - S. 257-272 ohlasy: (6)

[o1] 2012 Vitásková, Kateřina - Říhová, Alena: The current role of speech-language therapists in the diagnosis and complex intervention in children with autism spectrum disorder in the Czech Republic. In: ICEEPSY 2012. Procedia - Social and Behavioral Sciences, roč. 69, 2012, s. 1973 - CPCI-SSH

4

BUNTOVÁ, D., TICHÁ E., (50%) Autizmus. In Kerekrétiová a kol. Základy logopédie. Bratislava UK, 2009, ISBN 978-80-223-2574-5. - S. 257-272 ohlasy: (6)

[n1] 2015 Vitásková, Kateřina - Říhová, Alena: Speech and language therapy in the context of autism spectrum disorders assessment and intervention - professional undergraduate and graduate approach I. In: ICERI2015 Proceedings. Valencia : IATED Academy, 2015, S. 4484-4491 - CPCI-SSH

5

BUNTOVÁ, D., MIKULAJOVÁ, M. (50%). Sémanticko-pragmatický deficit u detí s narušeným vývinom reči. Československá psychologie, 2012, roč. 56, č.4. s. 343 – 352. Ohlasy: (6)

[o3] 2017 Vitásková, Kateřina - Kytnarová, Lucie: The role of speech and language therapist in autism spectrum disorders Intervention an inclusive approach. In: The Advances in speech-language pathology.

London : IntechOpen, 2017, S. 357

[o3] 2017 Vitásková, Kateřina - Šebková, Lucie - Schwarzová, Lucie: Možnosti hodnocení pragmatické roviny komunikace u dětí s poruchou autistického spektra - výsledky dílčího šetření. In: e-Pedagogium, roč. 17, č. 1, 2017, s. 141

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Diagnostika zrozumiteľnosti reči u detí a dospelých. VEGA 1/0352/16 (2016-2018), spoluriešiteľka

2

Analýza spontánnej rečovej produkcie v slovenskom jazyku v intaktnej dospelej populácii a jej využitie v logopedickej praxi. VEGA 1/0214/18 (2018 – 2020), spoluriešiteľka

3

Artikulačný test ako prevencia dyslexie pre deti predškolského veku. Vedúca projektu VEGA 1/0263/22 : (2022 – 2024)


4

VEGA 1/0122/2022 (2022 – 2024) Kontexty verbálnej komunikácie a jazykové – procesy subdominantnej mozgovej hemisféry. Katedra logopédie, Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, spoluriešiteľka

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
viceprezident Slovenská asociácia logopédov 2002 - 2007
delegát za SAL Európska asociácia logopédov - CPLOL 2013 - 2016
zakladateľ a štatutár, člen vedenia Komora školských logopédov 2014 - 2018, trvá
Člen pracovnej skupiny tvorby diagnostických a terapeutických štandardov pre autizmus pri MZ SR. Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky 2023
Člen Metodickej rady pre systém poradenstva a prevencie, poradný orgán štátneho tajomníka. Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR 2024 - trvá
Predseda atestačnej komisie NIVAM pre odbor logopédia. NIVAM Bratislava 2018 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Školiteľ odborných kurzov pre Slovenskú asociáciu logopédov, Výskumný ústav psychológie a patopsychológie, pre postgraduálne štúdium Asociácie klinických logopédov ČR.

Zakladateľ SCPP, Centra detskej reči, Trnava.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-26