Meno a priezvisko:
|
doc. PhDr. Dana Buntová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľ | ZŠ pre sluchovo postihnutých, Hrdličkova ulica, Bratislava | 1990 - 1994 |
logopéd | Detské integračné centrum, Čajkovského 55, Trnava | 1994 - 2011 |
riaditeľ / logopéd | Súkromné CŠPP, Centrum detskej reči, Námestie J. Herdu1, Trnava | 2011 - trvá |
vysokoškolský pedagóg, odborný asistent, docent | Katedra logopédie PdF UK, Bratislava | 2009 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Greenspan Floortime Certification / Training | Stanleygreenspan.com | 2011 |
Odborné kurzy so zameraním na logopédiu | Slovenská asociácia logopédov, Bratislava | 2007 - 2024 |
Intervenčné stratégie odborného zamestnanca v práci s jednotlivcom a skupinou v kontexte poradenstva - aktualizačné vzdel. | Coachingplus, Bratislava | 2018 |
Webináre SLP, BMI- ASHA: SSD, CAS, AAK, phonological therapy, dynamic assessment | SLP, BMI, - ASHA | 2018 - 2024 |
Mentoring a koučing v školskom prostredí - aktualizačné vzdelávanie | PRO School s.r.o., Kosorín | 2018 |
Funkčné inovačné vzdelávanie pre vedúcich PZ a OZ. | Univerzita Komenského, Bratislava | 2019 |
Supervízia v pomáhajúcich profesiách, akreditované vzdelávanie | Akadémia humanitných a medzikultúrnych štúdií E. Steinovej, n.o., Bratislava | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Narušenie zvukovej roviny reči | logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Kazuistický seminár narušenie zvukovej roviny reči | logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Kazuistický seminár AAK | logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Logopedické poradenstvo | logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika |
Augmenatatívna a alterantívna komunikácia | logopédia / liečebná pedagogika | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Logopédia | I.+ II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Narušenie zvukovej roviny reči | Logopédia | I.+ II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Kazuistický seminár - narušenie zvukovej roviny reči | Logopédia | I.+ II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Augmenatatívna a alterantívna komunikácia | Logopédia / Liečebná pedagogika | I.+ II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Kazuistický seminár AAK | Logopédia | I. + II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Logopedické poradenstvo | Logopédia | I. + II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
BUNTOVÁ, D., ZAJÍČKOVÁ, P. (95%) Stimulácia fonetického repertoáru - StiFoR. Bratislava : MABAG. 2021. ISBN 978-80-973980-1-9
BUNTOVÁ, D., GÚTHOVÁ, M. (50%). Narušenie zvukovej roviny reči – artikulačná porucha, fonologická porucha. In: KEREKRÉTIOVÁ a kol. Logopédia . Bratislava: Univerzita Komenského. 2016 .ISBN 97880-223-4165-3. (s.57-82.)
BUNTOVÁ, D., TICHÁ, E. (50%). Autizmus. In: KEREKRÉTIOVÁ a kol. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského. 2016. ISBN 97880-223-4165-3. (s. 162-179).
BUNTOVÁ, D., MIKULAJOVÁ, M. (50%). Sémanticko-pragmatický deficit u detí s narušeným vývinom reči. Československá psychologie, 2012, roč. 56, č.4. s. 343 – 352.
BUNTOVÁ, Dana: Logopedické aspekty diagnostiky narušenej zvukovej roviny reči - artikulačných a fonologických porúch [elektronický dokument]. - 1. vyd. - Bratislava : MABAG, 2021. - 148 s. [print]; [CD-ROM]
ISBN 978-80-973980-4-0
ISBN (elektronické) 978-80-973980-2-6
BUNTOVÁ, D., MOCSÁRI, K. (60%). Fonologické poruchy a ich diagnostika v slovenských podmienkach. Listy klinické logopedie, 2019, č. 1. s. 3-7. ISSN (online) 2570-6179.
Buntová, Dana [UKOPDLOG] (80%) - Prosuchová, Kristína (20%): Efektivita fonologickej terapie Metaphon = Efficiency of phonological therapy Metaphon. In: e-Pedagogium. - Roč. 21, č. 3 (2021), s. 85-98. - ISSN (print) 1213-7758
Buntová, Dana (aut) [UKOPDLOG] (80%) - Hermanská, Kamila (aut) (20%): Použitie princípov terapie ReST u dieťaťa s vývinovou verbálnou dyspraxiou = Use of ReST therapy principles in a child with developmental verbal dyspraxia. In: Logopaedica. - Roč. 24, č. 1 (2022), s. 9-15. - ISSN (print) 2453-8450
BUNTOVÁ, D., ZAJÍČKOVÁ, P. (95%) Stimulácia fonetického repertoáru - StiFoR. Bratislava : MABAG, 2021, ISBN 978-80-973980-1-9
BUNTOVÁ, Dana: Logopedické aspekty diagnostiky narušenej zvukovej roviny reči - artikulačných a fonologických porúch [elektronický dokument]. - 1. vyd. - Bratislava : MABAG, 2021. - 148 s. [print]; [CD-ROM]
ISBN 978-80-973980-4-0
ISBN (elektronické) 978-80-973980-2-6
GÚTHOVÁ, M., BUNTOVÁ, D. (50%). Narušenie zvukovej roviny reči – artikulačná porucha, fonologická porucha. In: KEREKRÉTIOVÁ, A. a kol. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského; 2016: 57-81. Ohlasy: (8)
[o1] 2017 - Vašíková, Jana - Žáková, Iva - In: Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku . - Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017 ; S. 1-126 ; BCI-SSH
[o1] 2018 NEUBAUER, K. Vývojové a pretvávajúcí poruchy artikulace a fonologického rozlišování hlásek. IN: NEUBAUER, K. a kol.: Kompedium klinické logopedie. Diagnostika a terapia poruch komunikace. Portál. ISBN 9788026213901
BUNTOVÁ, D., MIKULAJOVÁ, M. (50%). Sémanticko-pragmatický deficit u detí s narušeným vývinom reči. Československá psychologie, 2012, roč. 56, č.4. s. 343 – 352. Ohlasy: (6)
[o1] 2017 - Vitásková, Kateřina - Kytnarová, Lucie - In: The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder. The perspective of a speech and language therapist . - Olomouc : Univerzita Palackého, 2017 ; S. 1-168 ; BKCI-SSH [o3] 2021 - Kapalková, Svetlana - Lizáková, Radoslava - Hodnotenie úrovne porozumenia u detí v ranom veku do tretieho roka. - In: Listy klinické logopedie, roč. 5, č. 2, 2021 ; s. 5
BUNTOVÁ, D., TICHÁ E., (50%) Autizmus. In Kerekrétiová a kol. Základy logopédie. Bratislava UK, 2009, ISBN 978-80-223-2574-5. - S. 257-272 ohlasy: (6)
[o1] 2012 Vitásková, Kateřina - Říhová, Alena: The current role of speech-language therapists in the diagnosis and complex intervention in children with autism spectrum disorder in the Czech Republic. In: ICEEPSY 2012. Procedia - Social and Behavioral Sciences, roč. 69, 2012, s. 1973 - CPCI-SSH
BUNTOVÁ, D., TICHÁ E., (50%) Autizmus. In Kerekrétiová a kol. Základy logopédie. Bratislava UK, 2009, ISBN 978-80-223-2574-5. - S. 257-272 ohlasy: (6)
[n1] 2015 Vitásková, Kateřina - Říhová, Alena: Speech and language therapy in the context of autism spectrum disorders assessment and intervention - professional undergraduate and graduate approach I. In: ICERI2015 Proceedings. Valencia : IATED Academy, 2015, S. 4484-4491 - CPCI-SSH
BUNTOVÁ, D., MIKULAJOVÁ, M. (50%). Sémanticko-pragmatický deficit u detí s narušeným vývinom reči. Československá psychologie, 2012, roč. 56, č.4. s. 343 – 352. Ohlasy: (6)
[o3] 2017 Vitásková, Kateřina - Kytnarová, Lucie: The role of speech and language therapist in autism spectrum disorders Intervention an inclusive approach. In: The Advances in speech-language pathology.
London : IntechOpen, 2017, S. 357
[o3] 2017 Vitásková, Kateřina - Šebková, Lucie - Schwarzová, Lucie: Možnosti hodnocení pragmatické roviny komunikace u dětí s poruchou autistického spektra - výsledky dílčího šetření. In: e-Pedagogium, roč. 17, č. 1, 2017, s. 141
Diagnostika zrozumiteľnosti reči u detí a dospelých. VEGA 1/0352/16 (2016-2018), spoluriešiteľka
Analýza spontánnej rečovej produkcie v slovenskom jazyku v intaktnej dospelej populácii a jej využitie v logopedickej praxi. VEGA 1/0214/18 (2018 – 2020), spoluriešiteľka
Artikulačný test ako prevencia dyslexie pre deti predškolského veku. Vedúca projektu VEGA 1/0263/22 : (2022 – 2024)
VEGA 1/0122/2022 (2022 – 2024) Kontexty verbálnej komunikácie a jazykové – procesy subdominantnej mozgovej hemisféry. Katedra logopédie, Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, spoluriešiteľka
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
viceprezident | Slovenská asociácia logopédov | 2002 - 2007 |
delegát za SAL | Európska asociácia logopédov - CPLOL | 2013 - 2016 |
zakladateľ a štatutár, člen vedenia | Komora školských logopédov | 2014 - 2018, trvá |
Člen pracovnej skupiny tvorby diagnostických a terapeutických štandardov pre autizmus pri MZ SR. | Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky | 2023 |
Člen Metodickej rady pre systém poradenstva a prevencie, poradný orgán štátneho tajomníka. | Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR | 2024 - trvá |
Predseda atestačnej komisie NIVAM pre odbor logopédia. | NIVAM Bratislava | 2018 - trvá |
Školiteľ odborných kurzov pre Slovenskú asociáciu logopédov, Výskumný ústav psychológie a patopsychológie, pre postgraduálne štúdium Asociácie klinických logopédov ČR.
Zakladateľ SCPP, Centra detskej reči, Trnava.