Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PhDr. Dušan Damián Brezány
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Brezány
I.2 - Meno
Dušan Damián
I.3 - Tituly
PhDr.
I.4 - Rok narodenia
1989
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
denný doktorand
I.8 - E-mailová adresa
brezany1@uniba.sk
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Predškolská a elementárna pedagogika
I.11 - ORCID iD
0009-0001-0423-8214

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo filozofie a histórie
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo filozofie a histórie
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Filozofia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ Cirkevná základná škola Narnia 24.08.2015

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz krízovej komunikácie FBE 2016
Kurz storytellingu EDUMA 2019
Kurz mentoringu Teach for Slovakia & LEAF Academy 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická prax (B) Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Zvedavé učenie 1 Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Zvedavé učenie 2 Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Project UNESCO - IESA SAS (2021-2025) / Erasmus+

Projekt sa sústredí na vývoj digitálneho nástroja vo forme hernej aplikácie, ktorej témou bude kultúrne dedičstvo na území partnerských krajín. Z hľadiska obsahu bude aplikácia pokrývať časti učebných osnov základných a stredných škôl v partnerských krajinách projektu. Konkrétnejšie sa však bude zaoberať týmito učebnými osnovami z hľadiska kultúrneho dedičstva podľa definície UNESCO dohovorov z rokov 1972 a 2003. Projekt vychádza zo spoločných mierových hodnôt UNESCO a Európskej únie. Projekt je v súlade s výskumnou líniou vedeckej koncepcie ÚESA SAV, v. v. i. (2021-2025) zameranej na kultúrne dedičstvo a jeho aktuálne podoby.

Vedúcim partnerom je Impact Games (SK), spolupracujúcimi partnermi sú okrem ÚESA SAV, v. v. i. aj CRHACK LAB FOLIGNO (IT), Enabler Ltd. (HU) a Art Rebel 9 d. o. o. (SL). Partnerstvo je zložené z dvoch mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti vzdelávania (Impact Games a CRHACK LAB) a dvoch spoločností, pričom Enabler pôsobí priamo v oblasti vzdelávania a Artrebel9 v oblasti interaktívnych digitálnych riešení. Metodológom vzdelávania je v projekte PhDr. Dušan Damián Brezány z Katedry pedagogiky, Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.

2

Project UNESCO - IESA SAS (2021-2025) / Erasmus+

The project will concentrate on developing a digital tool in the form of a gamified application focusinf on the cultural heritage present in the partner countries. In terms of content, the application will cover parts of the elementary and high school curricula in the project partner countries. More specifically, however, it will tackle this curriculum from the perspective of cultural heritage listed in the tools of the UNESCO Conventions 1972 and 2003. The project will strongly build on the global peaceful narrative of UNESCO and on the narrative of the European Union, especially its common values. Project follows the research line within the Research conception of IESA SAS (2021-2025) focused on current forms of cultural heritage.

 

The Lead partner is the Impact Games (SK), cooperating partners are CRHACK LAB FOLIGNO (IT), Enabler Ltd. (HU) and Art Rebel 9 d.o.o. (SL). The project brings together a core partnership composed of two education sector NGOs (Impact Games and CRHACK LAB) and two companies, where Enabler works directly in the field of education and Artrebel9 in the area of interactive digital solutions. The lead partner is Impact Games (SK), with collaborating partners including, in addition to the Institute of Ethnology and Social Anthropology of the Slovak Academy of Sciences (IESA SAS), CRHACK LAB FOLIGNO (IT), Enabler Ltd. (HU), and Art Rebel 9 d. o. o. (SL). The partnership consists of two non-governmental organizations working in the field of education (Impact Games and CRHACK LAB) and two companies, with Enabler directly involved in education and Art Rebel 9 specializing in interactive digital solutions. The education methodology for the project is provided by PhDr. Dušan Damián Brezány from the Department of Pedagogy, Faculty of Education, Comenius University in Bratislava.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Tallinna Ülikool Narva mnt 25, 10120 Tallinn 29.01.2024 až 30.06.2024 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-04