Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Angelika Schmid, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Schmid
I.2 - Meno
Angelika
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1978
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského Bratislava, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, Bratislava, 813 34
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
angelika.schmid@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/81239
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0009-0002-8721-1478

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského Bratislava, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: matematika a deskriptívna geometria
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2025
II.c - Odbor a program
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského Bratislava, Pedagogická fakulta
vedecko-výskumný pracovník Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Letná škola Hejného metódy Praha, Didaktika 2. stupeň ZŠ H-mat 2024
Letná škola Hejného metódy na 2. stupni ZŠ, Ostrava H-mat 2023
Školenie 3D tlače, Olomouc Prusa Academy 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Manipulačná geometria Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metódy rozvíjania geometrických pojmov Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Zobrazenia v primárnej matematike Učiteľstvo primárneho vzdelávania II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
35
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Ulbrich, E., Tejera, M., Schmid, A., Sabitzer, B., & Lavicza, Z. (2025). Fostering the Four C’s: A Gendered Perspective on Technology Use in STEAM Education. Education Sciences, 15(5), 528.

2

Nevrelova, N., Korenova, L., Lavicza, Z., Bruzkova, N., & Schmid, A. (2024, November). Enhancing digital literacy in primary education through augmented reality. In Frontiers in Education (Vol. 9, p. 1390491). Frontiers Media SA.

3

Nam, P. S., Thai, L. H., Lavicza, Z., Schmid, A., & Houghton, T. (2024). Augmented Reality as a Tool to Support the Connection Between Reality and Mathematical Knowledge: A Case for Teaching Parallel Relations of Planes in Space. International Journal for Technology in Mathematics Education, 31(3), 135-142.

4

Kočková, P., Kiliánová, K., Slepankova, M., Kostolanyova, K., & Schmid, A. (2024, October). AI Literacy in Teacher Education in the Czech Republic. In Proceedings of The 23rd European Conference on e-Learning (pp. 178-186). Academic Conferences International.

5

Schmid, A., Ferdiánová, V., Hvorecký, J., & Korenova, L. (2024). Integrating 3D Modelling into STEAM Education. In: Proceedings of the 29th Asian Technology Conference in Mathematics (pp. 447-457). ATCM

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Ulbrich, E., Tejera, M., Schmid, A., Sabitzer, B., & Lavicza, Z. (2025). Fostering the Four C’s: A Gendered Perspective on Technology Use in STEAM Education. Education Sciences, 15(5), 528.

2

Nevrelova, N., Korenova, L., Lavicza, Z., Bruzkova, N., & Schmid, A. (2024, November). Enhancing digital literacy in primary education through augmented reality. In Frontiers in Education (Vol. 9, p. 1390491). Frontiers Media SA.

3

Nam, P. S., Thai, L. H., Lavicza, Z., Schmid, A., & Houghton, T. (2024). Augmented Reality as a Tool to Support the Connection Between Reality and Mathematical Knowledge: A Case for Teaching Parallel Relations of Planes in Space. International Journal for Technology in Mathematics Education, 31(3), 135-142.

4

Kočková, P., Kiliánová, K., Slepankova, M., Kostolanyova, K., & Schmid, A. (2024, October). AI Literacy in Teacher Education in the Czech Republic. In Proceedings of The 23rd European Conference on e-Learning (pp. 178-186). Academic Conferences International.

5

Schmid, A., Ferdiánová, V., Hvorecký, J., & Korenova, L. (2024). Integrating 3D Modelling into STEAM Education. In: Proceedings of the 29th Asian Technology Conference in Mathematics (pp. 447-457). ATCM

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Kočková, P., Kiliánová, K., Slepankova, M., Kostolanyova, K., & Schmid, A. (2024, October). AI Literacy in Teacher Education in the Czech Republic. In Proceedings of The 23rd European Conference on e-Learning (pp. 178-186). Academic Conferences International.

ohlasy:

Tomczyk, Ł., & Majkut, A. (2025). Integrating AI in education: an analysis of factors influencing the acceptance, concerns, attitudes, competencies and use of generative artificial intelligence among Polish teachers. Human Behavior and Emerging Technologies2025(1), 5599169.

Nurhayati, S., Taufikin, T., Judijanto, L., & Musa, S. (2025). Towards Effective Artificial Intelligence-Driven Learning in Indonesian Child Education: Understanding Parental Readiness, Challenges, and Policy Implications. Educational Process. International Journal15, 1-29.

2

Nam, P. S., Thai, L. H., Lavicza, Z., Schmid, A., & Houghton, T. (2024). Augmented Reality as a Tool to Support the Connection Between Reality and Mathematical Knowledge: A Case for Teaching Parallel Relations of Planes in Space. International Journal for Technology in Mathematics Education, 31(3), 135-142.

ohlasy:

Kramarenko, T., & Pylypenko, O. (2024). Enhancing mathematics education with GeoGebra and augmented reality.

3

Nevrelova, N., Korenova, L., Lavicza, Z., Bruzkova, N., & Schmid, A. (2024, November). Enhancing digital literacy in primary education through augmented reality. In Frontiers in Education (Vol. 9, p. 1390491). Frontiers Media SA.

ohlasy:

Guo, Y., Ou-yang, L., & Liu, J. (2025, May). Application of Augmented Reality in Cultural Education: A Case Study of Enhancing Aesthetic Education for Elementary Students Using AR Pop-Up Books on Xiguan Culture. In International Conference on Human-Computer Interaction (pp. 136-150). Cham: Springer Nature Switzerland.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Erasmus+ 2023-1-CZ01-KA220-HED-000160664: “Accelerating STEAM-related Knowledge and Skills via 3D Modelling and 3D Printing”

2

TAČR TL05000459: “Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu”

3

SGS06/PdF/2025: “Integrace e-learningu, e-testování a softwaru GeoGebra do výuky matematiky”

4

SGS09/PdF/2024: “Využití nových digitálních technologií ve výuce geometrie pro budoucí učitele matematiky”

5

SGS16/PdF/2023: “Mobilné technológie a rozšírená realita vo vyučovaní matematiky a STEAM”

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Johannes Kepler Universität Linz Altenberger Straße 69, 4040 Linz, Rakúsko 1.1.-31.1.2023, 1.5.-30.6.2023, 1.10.2023-31.3.2024, 1.6.-31.7.2024, 1.2.-31.7.2025 CEEPUS
Technische Universität Wien Karlsplatz 13, 1040 Wien, Rakúsko 1.4.-30.4.2023, 1.4.-31.5.2024 CEEPUS

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-10-08