Name and surname:
|
PaedDr. Zuzana Pekařová
|
Document type:
|
Research/art/teacher profile of a person
|
The name of the university:
|
Comenius University Bratislava
|
The seat of the university:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Occupation-position | III.b - Institution | III.c - Duration |
---|---|---|
assistant lecturer | Institute of Medical Terminology and Foreign Languages, Faculty of Medicine, Comenius University | from 2022 |
IV.a - Activity description, course name, other | IV.b - Name of the institution | IV.c - Year |
---|---|---|
Certification of Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) | Cambridge Assessment English | 2021 |
Language Teaching, Learning and Assessment at University | UNIcert® and UNIcert® LUCE | 2024 |
V.5.a - Name of the course | V.5.b - Study programme | V.5.c - Degree | V.5.d - Field of study |
---|---|---|---|
Slovak language 1, 2, 3, 4 | General Medicine | I. + II. | General Medicine |
English language 1, 2 | General Medicine | I. + II. | General Medicine |
Využívanie didaktických hier pri výučbe slovenčiny ako cudzieho jazyka, Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov 2023, Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2023. S. 78-80. ISBN 978-80-7435-919-4
Recenzia novej učebnice češtiny ako cudzieho jazyka pre ukrajinských zdravotníkov: Léčíme česky, Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 10, Bratislava: Z-F LINGUA Bratislava, 2023. S. 109 - 111. ISBN: 978-80-8177-104-0
Akčný výskum vo vysokoškolskom prostredí, Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe 8, Hradec Králové: Gaudeamus, 2024. S. 28-34. ISBN 978-80-7435-934-7.
Inovatívne prístupy vo výučbe cudzích jazykov pre špecifické účely, 1. slovenská konferencia medicínskeho vzdelávania a simulácií, Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. S. 53-53. ISBN 978-80-223-5988-7.
Enhancing reading comprehension assessment: a focus on evaluation in UNIcert luce, Academic journal of applied linguistics and languages, 2024, roč. 2, č. 1, s. 18-28. ISSN 2729-9805. DOI 10.17423/apps.2024.02.1.03.
Využívanie didaktických hier pri výučbe slovenčiny ako cudzieho jazyka, Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov 2023, Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2023. S. 78-80. ISBN 978-80-7435-919-4
Recenzia novej učebnice češtiny ako cudzieho jazyka pre ukrajinských zdravotníkov: Léčíme česky, Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 10, Bratislava: Z-F LINGUA Bratislava, 2023. S. 109 - 111. ISBN: 978-80-8177-104-0
Akčný výskum vo vysokoškolskom prostredí, Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe 8, Hradec Králové: Gaudeamus, 2024. S. 28-34. ISBN 978-80-7435-934-7.
Inovatívne prístupy vo výučbe cudzích jazykov pre špecifické účely, 1. slovenská konferencia medicínskeho vzdelávania a simulácií, Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. S. 53-53. ISBN 978-80-223-5988-7.
Enhancing reading comprehension assessment: a focus on evaluation in UNIcert luce, Academic journal of applied linguistics and languages, 2024, roč. 2, č. 1, s. 18-28. ISSN 2729-9805. DOI 10.17423/apps.2024.02.1.03.
VIII.a - Name of the institution | VIII.b - Address of the institution | VIII.c - Duration (indicate the duration of stay) | VIII.d - Mobility scheme, employment contract, other (describe) |
---|---|---|---|
Medical University of Gdansk | Poland | 2024 - 5 days | ERASMUS+ STA, under the leadership of Dr Anna Kuciejczyk |
Trinity College Dublin | Ireland | 2023 - a week-long study stay | ERASMUS+ STT, under the leadership of English Matters |
Eötvös Loránd University | Hungary | 2023 - a month-long study stay | under the leadership of Dr Bándli Judit |