Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Ľubica Bánovčinová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Bánovčinová
I.2 - Meno
Ľubica
I.3 - Tituly
Mgr. PhD,
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Ústav pôrodnej asistencie
I.6 - Adresa pracoviska
Malá Hora 5, 03601 Martin
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
lubica.banovcinova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3676?do=filterForm-submit&name=%C4%BDubica&surname=B%C3%A1nov%C4%8Dinov%C3%A1&university=701000000&faculty=701080000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
pôrodná asistencia, ošetrovateľstvo, verejné zdravotníctvo
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-1472-4603

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, psychológia-biológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Jesseniova lekárska fakulta v Martine
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Ošetrovateľstvo
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent VŠ Jesseniova lekárska fakulta v Martine od 2013

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
19
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Psychológia 1 Ošetrovateľstvo 1. Bc Ošetrovateľstvo
Psychológia 2 Ošetrovateľstvo 1. Bc Ošetrovateľstvo
Psychológia I-1 Pôrodná asistencia 1. Bc Pôrodná asistencia
Psychológia I-2 Pôrodná asistencia 1. Bc Pôrodná asistencia
Psychológia a základy komunikácie I-1 Verejné zdravotníctvo 1. Bc Verejné zdravotníctvo
Psychológia a základy komunikácie I-2 Verejné zdravotníctvo 1. Bc Verejné zdravotníctvo
Sociálna psychológia Verejné zdravotníctvo 1. Bc Verejné zdravotníctvo

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
71
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
17
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
188
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
108
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
125
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
97
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADC  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (80%) - Lajčiaková, Petra (10%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (10%): Burnout Syndrome Among Health Care Students: The Role of Type D Personality In: Western Journal of Nursing Research. - Roč. 39, č. 3 (2017), s. 416-429. - ISSN 0193-9459 Registrované v: scopus Registrované v: wos Indikátor časopisu: IF (JCR) 2017=1.323; Q2 – SJR

2

ADC  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (50%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (50%): Type D Personality as a Predictor of Resilience Among Nursing Students In: Journal of Nursing Education. - Roč. 57, č. 5 (2018), s. 296-299. - ISSN (print) 0148-4834 Registrované v: scopus Registrované v: wos Indikátor časopisu: IF (JCR) 2017=1.185; Q2 – SJR

3

ADC  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (60%) - Bánovčinová, Ľubica 1983- [UKOLJ239] (5%) - Urbanová, Eva 1965- [UKOLJ239] (5%) - Grendár, Marián 1969- [UKOLJ110] (20%) - Bašková, Martina 1972- [UKOLJ239] (autor) (10%): Factor Structure of the Edinburgh Postnatal Depression Scale in a Sample of Postpartum Slovak Women In: International journal of environmental research and public health [elektronický dokument]. - Roč. 18, č. 12 (2021), s. [1-13], Art. no. 6298 [online] Registrované v: scopus Registrované v: wos Indikátor časopisu: IF - JCR: 2020 - 3,390; Q2 – SJR

4

ADM  Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (100%) : Work-related stress and coping among midwives in Slovakia In: Central European Journal of Nursing and Midwifery. - Roč. 8, č. 3 (2017), s. 667-674. - ISSN (print) 2336- 3517 Registrované v: scopus

5

ADM  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (80%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (10%) - Bánovčinová, Andrea (10%): Attitudes towards communication skills among nursing students and its association with sense of coherence In: Kontakt. - Roč. 20, č. 1 (2018), s. 18-23. - ISSN (print) 1212-4117 URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1212411717300648 Registrované v: scopus

6

ADM Bánovčinová, Ľubica [KAUT] [UKOLJ239] (85%) - Škodová, Zuzana [UKOLJ239] (10%) - Jakubčíková, Kristina (5%): Predictors of increased depressive symptoms in the postpartum period [elektronický dokument] In: Kontakt [elektronický dokument]. - Roč. 21, č. 1 (2019), s. 32-38 [print]. - ISSN (print) 1212-4117 URL: https://kont.zsf.jcu.cz/magno/knt/2019/mn1.php Registrované v: scopus

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADC  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (80%) - Lajčiaková, Petra (10%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (10%): Burnout Syndrome Among Health Care Students: The Role of Type D Personality In: Western Journal of Nursing Research. - Roč. 39, č. 3 (2017), s. 416-429. - ISSN 0193-9459 Registrované v: scopus Registrované v: wos Indikátor časopisu: IF (JCR) 2017=1.323; Q2 – SJR

2

ADC  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (50%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (50%): Type D Personality as a Predictor of Resilience Among Nursing Students In: Journal of Nursing Education. - Roč. 57, č. 5 (2018), s. 296-299. - ISSN (print) 0148-4834 Registrované v: scopus Registrované v: wos Indikátor časopisu: IF (JCR) 2017=1.185; Q2 – SJR

3

ADC  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (60%) - Bánovčinová, Ľubica 1983- [UKOLJ239] (5%) - Urbanová, Eva 1965- [UKOLJ239] (5%) - Grendár, Marián 1969- [UKOLJ110] (20%) - Bašková, Martina 1972- [UKOLJ239] (autor) (10%): Factor Structure of the Edinburgh Postnatal Depression Scale in a Sample of Postpartum Slovak Women In: International journal of environmental research and public health [elektronický dokument]. - Roč. 18, č. 12 (2021), s. [1-13], Art. no. 6298 [online] Registrované v: scopus Registrované v: wos Indikátor časopisu: IF - JCR: 2020 - 3,390; Q2 – SJR

4

ADM  Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (100%) : Work-related stress and coping among midwives in Slovakia In: Central European Journal of Nursing and Midwifery. - Roč. 8, č. 3 (2017), s. 667-674. - ISSN (print) 2336- 3517 Registrované v: scopus

5

ADM  Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (80%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (10%) - Bánovčinová, Andrea (10%): Attitudes towards communication skills among nursing students and its association with sense of coherence In: Kontakt. - Roč. 20, č. 1 (2018), s. 18-23. - ISSN (print) 1212-4117 URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1212411717300648 Registrované v: scopus

6

ADM Bánovčinová, Ľubica [KAUT] [UKOLJ239] (85%) - Škodová, Zuzana [UKOLJ239] (10%) - Jakubčíková, Kristina (5%): Predictors of increased depressive symptoms in the postpartum period [elektronický dokument] In: Kontakt [elektronický dokument]. - Roč. 21, č. 1 (2019), s. 32-38 [print]. - ISSN (print) 1212-4117 URL: https://kont.zsf.jcu.cz/magno/knt/2019/mn1.php Registrované v: scopus

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (80%) - Lajčiaková, Petra (10%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (10%): Burnout Syndrome Among Health Care Students: The Role of Type D Personality In: Western Journal of Nursing Research. - Roč. 39, č. 3 (2017), s. 416-429. - ISSN 0193-9459

Ohlasy:

2021 Tang, L. - Zhang, F. - Yin, R. - Fan, Z.: Frontiers in Psychology, č. 12, 2021, čl. č. 645662 - SCI ; SCOPUS

2

Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (80%) - Lajčiaková, Petra (10%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (10%): Burnout Syndrome Among Health Care Students: The Role of Type D Personality In: Western Journal of Nursing Research. - Roč. 39, č. 3 (2017), s. 416-429. - ISSN 0193-9459

Ohlasy:

2021 Zamanian, H. - Amini-Tehrani, M. - Mahdavi Adeli, A. - Daryaafzoon, M. - Arsalani, M. - Enzevaei, A. - Farjami, M.: Nursing Open, roč. 8, č. 4, 2021, s. 1731-1740 - SCI ; SCOPUS

3

Škodová, Zuzana [KAUT] [UKOLJ239] (50%) - Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (50%): Type D Personality as a Predictor of Resilience Among Nursing Students

Ohlasy:

2021 Jirásek, I. - Janošíková, T. - Sochor, F. - Češka, D.: Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, roč. 29, 2021, čl. č. 100315 - SCI ; SCOPUS

4

Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (100%) : Work-related stress and coping among midwives in Slovakia

In: Central European Journal of Nursing and Midwifery. - Roč. 8, č. 3 (2017), s. 667-674. - ISSN (print) 2336-3517

Ohlasy: 

2020 Qin, F. - Meng, G. - Luo, C. - Wei, H. - Zhang, L. - Shi, L.: The Journal of Perinatal and Neonatal Nursing, roč. 34, č. 4, 2020, s. 330-337 - SCI ; SCOPUS

5

Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (90%) - Bašková, Martina [UKOLJ239] (10%): Sources of work-related stress and their effect on burnout in midwifery In: Procedia - Social and Behavioral Sciences [elektronický zdroj]. - Roč. 132 (2014), s. 248-254 [online]. - ISSN 1877-0428 [International Conference on Intercultural Education : Education and Health: from a transcultural perspective. 6th, Almeria, 7.-9.11.2013]

Ohlasy:

2021 Hastings-Tolsma, M. - Temane, A. - Tagutanazvo, O. B. - Lukhele, S. - Nolte, A. G.: Health SA Gesondheid, č. 26, 2021, čl. č. a1524 - SCI ; SCOPUS

6

Bánovčinová, Ľubica [UKOLJ239] (90%) - Bašková, Martina [UKOLJ239] (10%): Sources of work-related stress and their effect on burnout in midwifery In: Procedia - Social and Behavioral Sciences [elektronický zdroj]. - Roč. 132 (2014), s. 248-254 [online]. - ISSN 1877-0428 [International Conference on Intercultural Education : Education and Health: from a transcultural perspective. 6th, Almeria, 7.-9.11.2013]

Ohlasy:

2021 Albendín-García, L. - Suleiman-Martos, N. - Canadas-De la Fuente, G. A. - Ramírez-Baena, L. - Gómez-Urquiza, J. L. - De la Fuente-Solana, E. I.: Journal of Midwifery and Women's Health, roč. 66, č. 1, 2021, s. 24-44 - SCI ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA č. 1/0333/21 Rizikové faktory spojené s posttraumatickou stresovou poruchou po pôrode


  • hlavná riešiteľka


Anotácia:

Hoci posttraumatická stresová porucha (PTSD) je často vyvolaná neočakávanou a traumatickou udalosťou, jej príznaky sa prejavujú približne u 3–4% všetkých žien po pôrode. Postihnuté ženy sú však zriedkavo identifikované a liečené na PTSD. PTSD po pôrodnej skúsenosti, ktorú žena vníma ako traumatickú, môže mať pritom ďalekosiahle následky, a to nielen pre samotné ženy, ale aj pre puto medzi matkou a dieťaťom, partnerský vzťah a celkové fungovanie matiek.

Hlavným zámerom výskumného projektu je preskúmanie vzťahu medzi vybranými psychosociálnymi faktormi (opora zo strany partnera, miera vnímaného stresu, spokojnosť s pôrodom,) a výskytom symptómov posttraumatickej stresovej poruchy u žien v popôrodnom období. Cieľom projektu je tiež zistenie súvislosti medzi PTSD po pôrode a popôrodnou depresiou. Súčasťou výskumného projektu bude aj preskúmanie psychometrických vlastnosti slovenskej verzie dotazníka City Birth Trauma Scale (City BiTS).

2

projekt: VEGA 1/0211/19, Psychosociálne faktory súvisiace s popôrodnou depresiou a možnosti skríningu depresie v období po pôrode

(2019-2021)

  • spoluriešiteľka


Anotácia:

Popôrodná depresia je závažný zdravotný problém, s ktorým sa stretáva podľa aktuálnych údajov takmer pätina žien po pôrode, a ktorého výskyt má stúpajúcu tendenciu. Depresia v popôrodnom období významne ovplyvňuje celkovú kvalitu života ženy, sťažuje jej adaptáciu na materstvo a môže negatívne ovplyvňovať vytváranie vzťahovej väzby s dieťaťom. Možnostiam prevencie, skríningu a adekvátnej liečby popôrodnej depresie na Slovensku stále nie je venovaná dostatočná pozornosť. Hlavným zámerom výskumného projektu je preskúmanie vzťahu medzi vybranými psychosociálnymi faktormi (o.i. opora zo strany partnera, miera vnímaného stresu, spokojnosť s pôrodom) a mierou depresívnej symptomatológie u žien v popôrodnom období. Cieľom projektu je tiež zistenie súvislosti medzi popôrodnou depresiou a kvalitou vzťahovej väzby medzi matkou a dieťaťom. V rámci výskumného projektu je tiež plánovaná validizácia slovenskej verzie Edinburskej škály postnatálnej depresie (Edinburgh Postnatal Depression Scale, EPDS).


3

KEGA Projekt č. 016UK-4/2021 Štandardizovaný pacient v pôrodnej asistencii


  • spoluriešiteľka


Anotácia:

Štandardizovaný pacient je metóda využívajúca vyškoleného herca alebo inú osobu, ktorá predstavuje pacienta s presne definovanou anamnézou a zdravotnými ťažkosťami. Pôrodné asistentky sa v rámci svojich každodenných činností v praxi stretávajú s množstvom rôznych klinických úkonov, ale aj s rozmanitými emóciami žien v prenatálnom, intrapartálnom ako aj postpartálnom období, a práve významnú úlohu v ich profesii zohráva aj adekvátna komunikácia so ženou v týchto obdobiach. V rámci pregraduálneho vzdelávania, je snahou, čo najlepšie pripraviť študentov do praxe, a zároveň eliminovať možný neprofesionálny prístupu študenta k pacientovi. Vzhľadom k čoraz obťažnejšiemu kontaktu študenta s pacientom je dôležité do pregraduálnej výučby pôrodných asistentiek implementovať túto, v našich podmienkach, inovatívnu formu výučby, ktorá by zahŕňala, okrem iných zručností, aj emocionálny aspekt a možnosť nácviku komunikácie s pacientom s priamou spätnou väzbou. Cieľom predkladaného projektu je vytvorenie a implementácia súboru štandardizovaných pacientov, ako aj vytvorenie multimediálnych záznamov výučby s využitím tejto metódy za účelom podpory interaktívneho a efektívneho vzdelávania, a zároveň podpora dištančného vzdelávania v tomto študijnom programe.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-30