Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Wiegerová
I.2 - Meno
Adriana
I.3 - Tituly
prof. PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1969
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2 811 02 Bratislava 1
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
adriana.wiegerova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/45731
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-2188-4963

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Ekonomická univerzita v Bratislave
II.b - Rok
1994
II.c - Odbor a program
Marketing a manažment v školstve
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantina Filozofa Nitra
II.b - Rok
1992
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov Pedagogika-Biológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.6 - Titul DrSc.
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
-
II.b - Rok
-
II.c - Odbor a program
-

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
profesor Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta 2022 - súčasnosť
docent Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2010 - 2022
mimoriadny profesor Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1997 - 2011
odborný asistent Univerzita Konštantina Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta 1996 - 1997
odborný pracovník Iuventa - Centrum prieskumných a experimentálnych aktivít 1992 . 1994

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz práce v moodle UTB Zlín 2021
Kurz práce odhalovania tvorby záverečných prác a štúdií pomocou umelej inteligencie CVTI Bratislava 2023
Ako pracovať s medzinárodnými databázami UTB ve Zlíně 2014
Ako pracovať so šatistickým programom Atlas.ti FHS UTB ve Zlíně 2013
Podpora publikovania v medzinárodných databázach CVTI 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Predškolská pedagogika Pedagogika druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická diagnostika Pedagogika druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Všeobecná didaktika Pedagogika bakalársky Učiteľstvo a pedagogické vedy
Všeobecná didaktika 2 Pedagogika magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika pedagogiky Učiteľstvo pedagogiky magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Pedagogika prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Učiteľstvo pedagogiky druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Učiteľstvo pedagogiky prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogika druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
... ... ...
... ... ...
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
103
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
77
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
7
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogická diagnostika 1 Pedagogika bakalársky Učiteľstvo a pedagogické vedy
Riadenie vzdelávania Pedagogika magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická diagnostika Pedagogika magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská pedagogika Pedagogika magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Všeobecná pedagogika 2 Pedagogika magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
277
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
78
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
46
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
34
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
232
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
95
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V3_007 / Wiegerová, Adriana (Autor) (50%) - Gavora, Peter (Autor) (50%): Preschool attendance of very young children : Parents' choice and outcome satisfaction. – text. – [recenzované]. – DOI 10.2478/jolace-2018-0014. – WOS CC

In: Journal of Language and Cultural Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Slovensko : SlovakEdu, Warsaw (Poľsko) : De Gruyter. De Gruyter Open. – ISSN 1339-4045. – ISSN (online) 1339-4584. – Roč. 6, č. 2 (2018), s. 36-47 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2

[článok]

Lit.: 16

[OV 010 Pedagogické vedy]

[ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

2

V3_001 / Tirpáková, Anna (Autor) [UKFFPVKMA] (25%) - Gonda, Dalibor (Korešpondenčný autor) [ZUZRIAMOA] (25%) - Wiegerová, Adriana (Autor) [UKOFIPA] (25%) - Navrátilová, Hana (Autor) (25%): Developing the concept of task substitution and transformation by defining own equivalences. – text, obr. – [recenzované]. – DOI 10.1007/s10649-023-10264-7. – WOS CC ; SCO ; CCC ; SCIE

In: Educational Studies in Mathematics [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Springer Nature. – ISSN 0013-1954. – ISSN (online) 1573-0816. – Roč. 114, č. 3 (2023), s. 483-502 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 4

[článok]

Lit.: 69

[OV 240 Matematika a štatistika - OV 020 Humanitné vedy]

Indikátor časopisu:

IF: 3.4

SNIP: 2,322

SJR: 1,476

CiteScore: 5,6

AIS: 1.259

Nordic List: 2

Kvartil Q:

AIS - Education & educational research - Q2 JCI - Education & educational research - Q1 JIF - Education & educational research - Q2 Scimago - Education - Q1 Scimago - Mathematics (miscellaneous) - Q1

3

V3_014 / Wiegerová, Adriana (Korešpondenčný autor) (100%): A Study of the Motives of Doctoral Students. – text. – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.sbspro.2016.02.043. – WOS CC ; CPCI-SSH

In: Procedia - social and behavioral sciences [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN 1877-0428. – Roč. 217 (2016), s. 123-131 [online]

Počet všetkých autorov: 1

[článok]

Lit.: 6

[OV 010 Pedagogické vedy]

[ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

4

V3_006 / Wiegerová, Adriana (Autor) (50%) - Gavora, Peter (Korešpondenčný autor) (50%): Development of an instrument to measure preschool teachers' beliefs in inquiry-based activities. – text. – [recenzované]. – SCO ; WOS CC ; SSCI

In: Journal of Baltic Science Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Šiauliai (Litva) : Scientific Methodical Center. – ISSN 1648-3898. – ISSN (online) 2538-7138. – Roč. 18, č. 4 (2019), s. 558-568 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2

[článok]

Lit.: 28

[OV 010 Pedagogické vedy]

[ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Indikátor časopisu:

IF: 0.915

SNIP: 1,031

SJR: 0,435

CiteScore: 1,9

Kvartil Q:

JIF - Education & educational research - Q4 Scimago - Education - Q2

5

V3_002 / Gavora, Peter (Autor) (50%) - Wiegerová, Adriana (Autor) [UKOFIPA] (50%): Czech Preschool Teachers’ Contrasting Beliefs about Inquiry-based Activities’. – text, tab. – [recenzované]. – DOI 10.7160/eriesj.2022.150303. – WOS CC ; SCO ; ESCI

In: The Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Praha (Česko) : Česká zemědelská univerzita v Praze. – ISSN 2336-2375. – ISSN (online) 1803-1617. – Roč. 15, č. 3 (2022), s. 156-167 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2

[článok]

Lit.: 77

[OV 010 Pedagogické vedy]

[ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Indikátor časopisu:

IF: 1.1

SNIP: 0,724

SJR: 0,293

CiteScore: 1,8

AIS: 0.121

Kvartil Q:

AIS - Education & educational research - Q4 JCI - Education & educational research - Q3 Scimago - Education - Q3

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3_005 / Wiegerová, Adriana (Autor) (100%): PhD graduates at Czech Universities : the account of their study, postdoc options and job ambitions. – text. – [recenzované]. – DOI 10.2478/jolace-2019-0004. – WOS CC ; ESCI

In: Journal of Language and Cultural Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. – ISSN 1339-4045. – ISSN (online) 1339-4584. – Roč. 7, č. 1 (2019), s. 54-69 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 1

[článok]

[OV 010 Pedagogické vedy] [ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

2

V3_001 / Tirpáková, Anna (Autor) [UKFFPVKMA] (25%) - Gonda, Dalibor (Korešpondenčný autor) [ZUZRIAMOA] (25%) - Wiegerová, Adriana (Autor) [UKOFIPA] (25%) - Navrátilová, Hana (Autor) (25%): Developing the concept of task substitution and transformation by defining own equivalences. – text, obr. – [recenzované]. – DOI 10.1007/s10649-023-10264-7. – WOS CC ; SCO ; CCC ; SCIE

In: Educational Studies in Mathematics [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Springer Nature. – ISSN 0013-1954. – ISSN (online) 1573-0816. – Roč. 114, č. 3 (2023), s. 483-502 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 4

[článok]

Lit.: 69

[OV 240 Matematika a štatistika - OV 020 Humanitné vedy]

[ŠO 1113 matematika]

Indikátor časopisu:

IF: 3.4

SNIP: 2,322

SJR: 1,476

CiteScore: 5,6

AIS: 1.259

Nordic List: 2

Kvartil Q:

AIS - Education & educational research - Q2 JCI - Education & educational research - Q1 JIF - Education & educational research - Q2 Scimago - Education - Q1 Scimago - Mathematics (miscellaneous) - Q1

3

V1_001 / Gavora, Peter (Autor) (25%) - Mareš, Jiří (Autor) (25%) - Svatoš, Tomáš (Autor) (25%) - Wiegerová, Adriana (Autor) (25%) - Lukášová, Hana (Recenzent) - Průcha, Jan (Recenzent) - Zelina, Miron (Recenzent) : Self efficacy v edukačních souvislostech (2) [elektronický dokument] . – 1. vyd. – Zlín (Česko) : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2020. – 134 s. [online] : text. – ISBN (online) 978-80-7454-949-6. – DOI 10.7441/978-80-7454-949-6

Počet všetkých autorov: 4

[editovaná kniha]

[OV 010 Pedagogické vedy]

4

V3_006 / Wiegerová, Adriana (Autor) (50%) - Gavora, Peter (Korešpondenčný autor) (50%): Development of an instrument to measure preschool teachers' beliefs in inquiry-based activities. – text. – [recenzované]. – SCO ; WOS CC ; SSCI

In: Journal of Baltic Science Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Šiauliai (Litva) : Scientific Methodical Center. – ISSN 1648-3898. – ISSN (online) 2538-7138. – Roč. 18, č. 4 (2019), s. 558-568 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2

[článok]

Lit.: 28

[OV 010 Pedagogické vedy]

[ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Indikátor časopisu:

IF: 0.915

SNIP: 1,031

SJR: 0,435

CiteScore: 1,9

Kvartil Q:

JIF - Education & educational research - Q4 Scimago - Education - Q2

5

V3_002 / Gavora, Peter (Autor) (50%) - Wiegerová, Adriana (Autor) [UKOFIPA] (50%): Czech Preschool Teachers’ Contrasting Beliefs about Inquiry-based Activities’. – text, tab. – [recenzované]. – DOI 10.7160/eriesj.2022.150303. – WOS CC ; SCO ; ESCI

In: The Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Praha (Česko) : Česká zemědelská univerzita v Praze. – ISSN 2336-2375. – ISSN (online) 1803-1617. – Roč. 15, č. 3 (2022), s. 156-167 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2

[článok] Lit.: 77 [OV 010 Pedagogické vedy] [ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Indikátor časopisu:

IF: 1.1

SNIP: 0,724

SJR: 0,293

CiteScore: 1,8

AIS: 0.121

Kvartil Q:

AIS - Education & educational research - Q4 JCI - Education & educational research - Q3 Scimago - Education - Q3

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

V3_009 / Gavora, Peter (Autor) (50%) - Wiegerová, Adriana (Autor) (50%): Self-efficacy of Students in a Preschool Education Programme : the construction of a research instrument. – text. – [recenzované]. – DOI 10.15804/tner.2017.47.1.10. – SCO ; ERIH PLUS

In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 47, č. 1 (2017), s. 125-138 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2 [článok] [OV 010 Pedagogické vedy] [ŠO 7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy]

Indikátor časopisu: SNIP: 0,561 SJR: 0,207 CiteScore: 0,4 Kvartil Q: Scimago - Education - Q3

Ohlasy k štúdii 11

Najvýznamnejšie:

01 - 2019 [1/20] / POL - Mihajlović, Aleksandra. Increasing pre-service kindergarten teachers’ mathematics teaching efficacy through lesson study. DOI 10.15804/tner.2019.55.1.07 In: The New Educational Review: International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2019, Roč. 55, č. 1, s. 89-99 [tlačená forma] [online]. ISSN 1732-6729. - SCO, s. 91, 98

01 - 2020 [1/20] / POL - Mihajlović, Aleksandra M., Vulović, Nenad R., Milikić, Milan P. The teaching efficacy of preservice mathematics teachers: Research in the republic of serbia. DOI 10.15804/tner.2020.61.3.05 In: The New Educational Review: International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2020, Roč. 61, s. 63-75 [tlačená forma] [online]. ISSN 1732-6729. - SCO, s. 63 - 75.

2

AAB_001 / Wiegerová, Adriana (Autor) [UKOFIPA] (100%): Učiteľ - škola - zdravie [textový dokument (print)] : alebo pohľad na cieľový program zdravotnej výchovy cez názory a postoje učiteľov 1. stupňa základných škôl. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Regent, 2005. – 163 s. – ISBN 80-88904-37-4

Počet všetkých autorov: 1 [monografia (do 2021)] Lit.: 115

Ohlasy k monografii 30

Najvýznamnejše:

03 - 2008 [3/12] / - Maňák, Josef. Péče o zdraví vstupuje do kurikula In: Škola a zdraví pro 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 19.

3

V3_012 / Wiegerová, Adriana (Korešpondenčný autor) (100%): A Study of the Motives of Doctoral Students. – text. – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.sbspro.2016.02.043. – WOS CC ; CPCI-SSH

In: Procedia - social and behavioral sciences [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN 1877-0428. – Roč. 217 (2016), s. 123-131 [online]

Počet všetkých autorov: 1 [článok]

Lit.: 6 [OV 010 Pedagogické vedy] [ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Ohlasy k štúdii 11:

Najvýznamnejšie:

01 - 2021 [1/20] / USA - Vauterin, Johanna Julia, Virkki-Hatakka, Terhi. Mentoring PhD students working in industry: Using hermeneutics as a critical approach to the experience. DOI 10.1177/0950422220959233 In: Industry and Higher Education. New York: SAGE Publications, 2021, Roč. 35, č. 3, s. 252-263. ISSN 0950-4222. - SCO ; ESCI ; WOS CC, s. 263

01 - 2022 [1/20] / CHE - Dos Santos, Luis Miguel. Women’s learning motivations: Qualitative inquiry of doctoral students in civil engineering. DOI 10.3389/feduc.2022.962015 In: Frontiers in education. Lausanne: Frontiers Media, 2022, Roč. 7, s. 1-11 [online]. ISSN 2504-284X. - SCO ; ESCI ; WOS CC, s. 11.

4

V3_005 / Wiegerová, Adriana (Autor) (50%) - Gavora, Peter (Korešpondenčný autor) (50%): Development of an instrument to measure preschool teachers' beliefs in inquiry-based activities. – text. – [recenzované]. – SCO ; WOS CC ; SSCI

In: Journal of Baltic Science Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Šiauliai (Litva) : Scientific Methodical Center. – ISSN 1648-3898. – ISSN (online) 2538-7138. – Roč. 18, č. 4 (2019), s. 558-568 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2 [článok]

Lit.: 28 [OV 010 Pedagogické vedy]

[ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Indikátor časopisu: IF: 0.915 SNIP: 1,031 SJR: 0,435 CiteScore: 1,9

Kvartil Q: JIF - Education & educational research - Q4 Scimago - Education - Q2

Ohlasy k štúdii 5:

Najvýznamnejšia:

01 - 2020 [1/12] / LTU - Lazar, Iuliana, Panisoara, Georgeta, Panisoara, Ion Ovidiu. Adoption of digital storytelling tool in natural sciences and technology education by pre-service teachers using the technology acceptance model [elektronický dokument]. DOI 10.33225/jbse/20.19.429 In: Journal of Baltic Science Education. Šiauliai: Scientific Methodical Center, 2020, Roč. 19, č. 3, s. 429-453 [tlačená forma] [online]. ISSN 1648-3898. ISSN (online) 2538-7138. - SCO ; WOS CC, s. 443

01 - 2024 [2/20] / SRB - Astuti, Erni Puji, Wijaya, Ariyadi, Hanum, Farida. Teachers' Belief in Ethnomathematics-Based Numeracy Learning Scale [elektronický dokument]: A Rasch Model Analysis. DOI 10.18421/TEM132-14 In: TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics. Novi Pazar: Association for Information Communication Technology Education and Science, 2024, Roč. 13, č. 2, s. 992-1006 [tlačená forma] [online]. ISSN 2217-8309. ISSN (online) 2217-8333. - WOS CC ; SCO, s. 1004.

5

V3_014 / Wiegerová, Adriana (Autor) (50%) - Gavora, Peter (Autor) (50%): Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? : pohled kvalitativního výzkumu [Why do I want to become a preschool teacher? The perspective of qualitative research]. – text. – [recenzované]. – DOI 10.5817/PedOr2014-4-510

In: Pedagogická orientace [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vědecký časopis České pedagogické společnosti. – Brno (Česko) : Masarykova univerzita. – ISSN 1211-4669. – ISSN (online) 1805-9511. – Roč. 24, č. 4 (2014), s. 510-534 [tlačená forma] [online]

Počet všetkých autorov: 2 [článok]

Lit.: 32 [OV 010 Pedagogické vedy] [ŠO 7605 učiteľstvo a pedagogické vedy]

Ohlasy k štúdii 11:

Najvýznamnejšia:

01 - 2024 [1/20] / GBR - Jirásek, Ivo, Majerčíková, Jana. Images of the profession of pre-primary teacher in the drawings of Czech female student teachers [elektronický dokument]. DOI 10.1080/09575146.2022.2093336. TUTPFSPD signatúra E092570 In: Early Years: An International Research Journal. Oxon: Taylor & Francis Group. Routledge, 2024, Roč. 44, č. 1, s. 113-127 [tlačená forma]. ISSN 0957-5146. ISSN (online) 1472-4421. - SCO ; WOS CC ; NL, s. 127.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

OP VVV (Operačný program výskum, vývoj a vzdělávání)

Názov: Fakultní učitel jako facilitátor kvalitní přípravy budoucích učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol, roky 2020-2022

2

TAČR (Technická agentúra ČR)

Názov: Koncepce vzdělávání pro generaci Alfa s využitím badatelských principů učení se v mateřské škole, roky 2019-2020

3

MŠMT Fond vzdělávací politiky

Názov: Předcházení šoku z reality u budoucích učitelů mateřských a základních škol v období profesního startu, roky 2017-2020

4

.VEGA 1/0484/21 Premeny rodinnej výchovy a rodičovského vzdelávania na Slovensku / spoluriešiteľka projektu / 2023. 

5

Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 001UK-2-3/2022 Systematická podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na Univerzite Komenského v Bratislave / zodpovedná riešiteľka projektu / 12-2022 - 06-2023.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen Vedecká rada FHS UTB 2012 - 2022
predseda Oborovej rady doktorského studia Pedagogika FHS UTB ve Zlíně, ČR 2014 - 2022
člen Oborová rada doktorského studia (Pedagogika) PdF UP v Olomouci 2015-2022
člen Pracovná skupina pre tvorbu kurikula predškolského vzdelávania v ČR pri MŠMT 2016 - 2018
člen Vedecká rada FiF UK od 1.9.2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Kazimierza Wielkiego Bydgoscsz, Poľsko 2010 spolupráca pri výskume -. pobyt realizovaný v rámci inej univerzity
Univerzita Tampere Fínsko krátkodobý pobyt 1 týždeň - jún 2017 výučba - projekt inej univerzity
Univerzita Ochridski, Sofia Bulharsko marec - apríl 2011 tvorba spoločnej monografie - projektová podpora
Pedagogická fakulta, Warzsawa Polsko 1 týždeň - 2005 Erasmus
Fakulta kultúrno-spoločenských vied, Osnabruck, Nemecko marec 2003 medzinárodný projekt s MU Brno
Pedagogická akadémia Naarden Holansko 1 týždeň apríl 2004 projekt spolupráce s MU Brno

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Významné ocenenia

  • 2006 – bronzová medaila dekana PdF UK v Bratislave za pedagogickú a vedeckú činnosť
  • 2007 – udelená pamätná medaila rektora UK za projekt Študentské fórum
  • 2011 – pamätný list dekana PdF UK za prácu na učebniciach pre ZŠ
  • 2018 – ocenenie dekanky „Nejlepší pracovník roku“ FHS UTB v Zlíne
  • 2018 – nominácia na Cenu M. Paulové, cenu udeľuje MŠMT v spolupráci so AV ČR
  • 2021 - laureát ceny EDuín - cena za najlepší vzdelávací projekt


 

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-18