Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Filip Tvrdý, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tvrdý
I.2 - Meno
Filip
I.3 - Tituly
Mgr. Ph.D.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Katedra logiky a metodológie vied
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2, 811 02 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
výskumný zamestnanec
I.8 - E-mailová adresa
filip.tvrdy@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/45716
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
filozofia
I.11 - ORCID iD
0000-0003-1264-9854

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Palackého v Olomouci
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
filozofie–sociologie
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Palackého v Olomouci
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
filozofie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Palackého v Olomouci 2005–2022
výskumný zamestnanec Univerzita Komenského v Bratislave 2022–

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
18
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
16
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
24
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
52
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
33
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

„Nesoulad mezi morfosyntaxí a sémantikou podmínkových souvětí“, Filozofia, roč. 78, čís. 2 (2024), s. 150-167.

2

„Bída racionální iracionality: případ konspiračních teorií“, Filozofia, roč. 77, čís. 10 (2022), s. 743-755.

3

„Biologie zbavená břemene teleologie“, Aither, roč. 13, čís. 1 (2021), s. 50-68.

4

„Vice Epistemology of Believers in Pseudoscience“, Filozofia, roč. 76, čís. 10 (2021), s. 735-751.

5

„Mysteriánství a dělba epistemické práce“, Filozofia, roč. 75, čís. 8 (2020), s. 693-705.

6

„Antiscientismus, konceptuální analýza, naturalismus“, Pro-Fil, roč. 19, čís. 1 (2018), s. 49-61.

7

„Místo myšlenkových experimentů ve filozofii“, Teorie vědy, roč. 40, čís. 2 (2018), s. 231-250.

8

„Hume proti náboženství“, Filosofický časopis, roč. 65, čís. 2 (2017), s. 207-220.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Nesnáze introspekce: svoboda rozhodování a morální jednání z pohledu filozofie a vědy, Praha: Togga, 2015.

2

Turingův test: filozofické aspekty umělé inteligence, Praha: Togga, 2014.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Sharda Vats Vadhwa & Aarav Dutta, “Epistemology & Pseudo-Science: A General Survey Among School Students Aspiring to Have a Career in Medicine“, International Journal of Life Sciences, Biotechnology and Pharma Research, Vol. 13, No. 11 (2024), s. 614.

2

Elena Klátiková & Norbert Kmeť, „Pravda, klamstvo a ich podoby v politike“, Politické vedy, roč. 26, čís. 3 (2023), s. 102.

3

Adam Greif, „Ethics and Naturalism“, Prolegomena, roč. 22, čís. 2 (2023), s. 238-239.

4

Menşure Alkış Küçükaydın et al., „Critical Thinking, Epistemological Beliefs, and the Science-Pseudoscience Distinction Among Teachers“, Journal of Pedagogical Research, roč. 7, čís. 3 (2023), s. 3.

5

Marián Ambrozy, „Searching for Criteria for a Thinking Machine“, in Nima Rezaei (ed.), Brain, Decision Making and Mental Health (Cham: Springer, 2023), s. 518-519.

6

Petra Chudárková, „Hluboký nesouhlas a naturalizovaná etika“, Filozofia, roč. 77, čís. 10 (2022), s. 761.

7

Juraj Hvorecký, „Introspekcia a kognitívna fenomenológia“, Filosofický časopis, roč. 70, čís. 3 (2022), s. 469.

8

Seher Esen & Menşure Alkış Küçükaydın, „Turkish Adaptation Study of the Trust in Science and Scientists Scale: Validity and Reliability Study“, Research on Education and Psychology, roč. 6, čís. Special Issue (2022), s. 58.

9

Stefaan Blancke & Maarten Boudry, „Pseudoscience as a Negative Outcome of Scientific Dialogue: A Pragmatic-Naturalistic Approach to the Demarcation Problem“, International Studies in the Philosophy of Science, roč. 34, čís. 3 (2022), s. 184.

10

Juraj Odorčák, „Niektoré problémy transhumanistickej koncepcie lásky“, Pro-Fil, roč. 21, čís. 1 (2020), s. 59.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Člen týmu Sémantika kondicionálov (2022-2026), Agentúra na podporu výskumu a vývoja, č.p. APVV-21-0405.

2

Spolunavrhovatel Perspektivy paternalismu v demokratické společnosti (2020–2022), Grantová agentura ČR, č.p. 20-06678S.

3

Hlavní řešitel Iracionalita a epistemický paternalismus (2019–2022), Fond pro podporu vědecké činnosti FF UP, č.p. FPVC2019/11.

4

Hlavní řešitel Inovace a e-learning v teorii argumentace (2017), Rozvojový projekt v rámci institucionálního plánu UP, č.p. FRUP_2017_046.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Edinburgh Edinburgh 2015/06–07 badatelský pobyt
University of Cambridge Cambridge 2015/01–02 badatelský pobyt
University of Oxford Oxford 2014/07–08 akademický návštěvník
University of Oxford Oxford 2014/01–02 akademický návštěvník
University of Cambridge Cambridge 2013/05–06 badatelský pobyt

IX. - Iné relevantné skutočnosti