|
Meno a priezvisko:
|
Mgr. Monika Mikulcová, PhD.
|
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 2023 - súčasnosť |
| učiteľ pre primárne vzdelávanie | Základná škola | 2015 - 2023 |
| odborný asistent | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně | 2012 - 2015 |
| výskumný pracovník | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2011 - 2012 |
| odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2010 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Osvedčenie o čiastočnej kvalifikácii - Lektor | Asociácia inštitúcií vzdelávania dospelých v SR | 2025 |
| Akademický mentoringový program - mentee | Univerzita Komenského v Bratislave | 2024 |
| Kreatívne čítanie pre najmenších školákov | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
| Ako učiť digitálne a interaktívne | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
| Vychádzka ako forma bádateľského vyučovania na hodinách biológie | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
| Logopédia včas alebo Kým čakáte na logopéda | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
| Výtvarné techniky a ich uplatnenie pi rozvoji tvorivosti v edukačnom procese | Metodicko-pedagogické centrum | 2016 |
| Aktualizačné vzdelávanie: Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy v triede | Metodicko-pedagogické centrum | 2016 |
| Tvorba E-kurzov II. | RUK Centrum informačných technológií | 2009 |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Všeobecná didaktika | pedagogika v kombinácii (UAP) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Teória školy | pedagogika v kombinácii (UAP) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Úvod do sociálnej pedagogiky | pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Diagnostika dieťaťa predškolského veku | pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Odborná prax 1 | pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Predškolská pedagogika | pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Bádateľské stratégie vzdelávania | pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Rodina a rodičovstvo | pedagogika, pedagogika v kombinácii (UAP) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Pedagogika rodiny | pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Alternatívne školy | pedagogika v kombinácií (UAP) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
SZIMETHOVÁ, M., VAŠÍKOVÁ, J., PACHOLÍK, V. Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: přírodní vědy po střední školy. Zlín: UTB, 2015. ISBN 978-80-7454-4798.
SZIMETHOVÁ, M. a kol. Vysokoškolský učiteľ – pozícia medzi vyučovaním a výskumom. Zlín: UTB, 2014. ISBN 978-80-7454-408-8.
WIEGEROVÁ, A., SZIMETHOVÁ, M., GAVORA, P., KALENDA, J. NAVRÁTILOVÁ, H., KOČICOVÁ, S. Začínající výzkumník - od magistra k postdoktorandovi. Zlín: UTB, 2013. ISBN 978-80-7454-315-9.
SZIMETHOVÁ, M., WIEGEROVÁ, A., HORKÁ, H. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy. Bratislava: OZV4, 2012. ISBN 978-80-89443-12-3.
SZIMETHOVÁ, M. Newly Qualified Teachers and Their Mentors During the Induction. In The Future of Education 2nd Edition. Conference Proceedings. Milano: Simonelli Editore, University Press, 2012. ISBN 978-88-7647-808-6. [Conference Proceedings - The Future of Education. Medzinárodná konferencia. Florence, 7.-8.6.2012]
Mikulcová, M. (2024) Transformation and implementation of curriculum changes in Slovak primary schools.
EDULEARN24: conference proceedings. Palma: IATED.
Mikulcová, M. (2024) A didactic toy for preschool children as part of the assessment of undergraduate student teachers. EDULEARN24: conference proceedings. Palma: IATED.
Mikulcová, M., & Wiegerová, A. (2024) Community education as an innovation to education of children and pupils in education in Slovakia. INTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Barcelona: IATED.
Mikulcová, M., & Matulčíková, M. (2024) School support team in inclusive education in slovak schools. NTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Barcelona: IATED.
Výstup V2:
Študenti magisterského štúdia v pozícii začínajúcich výskumníkov / Mikulcová, Monika [Autor, 50%] ; Kočicová, Soňa [Autor, 50%]. – text. – [slovenčina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [kapitola]. – AKK-UKOFI-7605 A. In: Začínající výzkumník [textový dokument (print)] : (od magistra k postdoktorandovi) / Wiegerová, Adriana [Autor] ; Mikulcová, Monika [Autor] ; Gavora, Peter [Autor] ; Kalenda, Jan [Autor] ; Navrátilová, Hana [Autor] ; Kočicová, Soňa [Autor] ; Lukášová, Hana [Recenzent] ; Zelina, Miron [Recenzent] ; Svatoš, Tomáš [Recenzent] ; Zelinová, Milota [Recenzent]. – 1. vyd. – Zlín (Česko) : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013. – ISBN 978-80-7454-315-9, s. 21-33 [tlačená forma]
Ohlas:
Onyebinama, C. O., & Ngozi, Ch.-J. (2024) Promoting Faculty Research Excellence and Visibility in Nigerian Universities through the Open Access Paradigm Shift. Library philosophy and practice. Nebraska: University of Nebraska - Lincoln.
Výstup_O1:
Mentoring v učitelství [textový dokument (print)] [knižná publikácia - odborná] : výzkumný záměr : učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání / Píšová, Michaela [Autor, 14.29%] ; Duschinská, Karolina [Autor, 14.285%] ; Kargerová, Jana [Autor, 14.285%] ; Lampertová, Alena [Autor, 14.285%] ; Lukavská, Eva [Autor, 14.285%] ; Mikulcová, Monika [Autor, 14.285%] ; Tomková, Anna [Autor, 14.285%] ; Urbánek, Petr [Recenzent] ; Dvořáková, Markéta [Recenzent]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze, 2011. – 204 s. [10,2 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-7290-518-8
Ohlas:
(SCOPUS:2-s2.0-85126837432) 442327: The Change in Pedagogical Practice During Coronavirus Pandemic / Kvaššayová, Nika [Autor, 50%] ; Lovászová, Gabriela [Autor, 50%] ; ICETA 2021, 19 [11.11.2021-12.11.2021, Košice, Slovensko]. – SCO. In: ICETA 2021 [elektronický dokument] : 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings / Jakab, František [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Denver (USA) : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2021. – ISBN 978-1-6654-2101-0. – ISBN 978-1-6654-2102-7, s. 211-217 [online] [USB kľúč]
Výstup_V2:
Postavenie začínajúceho učiteľa v legislatívnom rámci vybraných európskych krajín / Mikulcová, Monika [Autor, 50%] ; Wiegerová, Adriana [Autor, 50%] ; Profesní rozvoj učitelů [23.04.2012-24.04.2012, Praha, Česko]. In: Profesní rozvoj učitelů [elektronický dokument] : sborník z konference / Kohnová, Jana [Zostavovateľ, editor] ; Maňák, Josef [Recenzent] ; Dopita, Miroslav [Recenzent]. – 1 vyd. – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze, 2012. – ISBN 978-80-7290-548-5, s. 171-178 [CD-ROM]
Ohlas:
(SCOPUS:2-s2.0-85165870156) 1065780: Application of the Positive Japanese Experience for Teacher Induction in Slovakia / Luchenko, Olha [Autor, 50%] ; Doronina, Olha [Autor, 50%]. – [recenzované]. – SCO. In: Studia Orientalia Slovaca [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave. Centrálne súčasti UK. Vydavateľstvo Univerzity Komenského. – ISSN 1336-3786. – Roč. 22, č. 1 (2023), s. 21-48 [tlačená forma] [online]
Výstup_V1:
Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy [textový dokument (print)] [monografia] / Mikulcová, Monika [Autor, 33.334%] ; Wiegerová, Adriana [Autor, 33.333%] ; Horká, Hana [Autor, 33.333%] ; Filipiak, Ewa [Recenzent] ; Muchacka, Božena [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Občianske združenie Výchova - Veda - Vzdelávanie - Výskum, 2012. – 78 s. [3,9 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-89443-12-3
Ohlas:
(Centrálny register evidencie publikačnej činnosti:PU.Prešov.2014021011083744) 264647: Informačno-komunikačné technológie v primárnom prírodovednom vzdelávaní [elektronický dokument] [monografia (do 2021)] / Bernátová, Renáta (Autor) (50%) ; Kochová, Hedviga (Autor) (50%) ; Poráčová, Janka (Recenzent) ; Zacłona, Zdzisława (Recenzent) ; Štefančínová, Iveta (Recenzent) . – 1. vyd. – Prešov (Slovensko) : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. – 145 s. [online]. – ISBN 978-80-555-0995-2
Výstup_V2:
Beginning teachers and their expectations of the school practice / Wiegerová, Adriana [Autor, 60%] ; Mikulcová, Monika [Autor, 40%] ; The future of education, 1 [16.06.2011-17.06.2011, Florence, Taliansko]. In: Conference Proceedings (1) [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1 vyd. – Milano (Taliansko) : Simonelli Editore, 2011. – ISBN 978-88-7647-647-1, s. 215-220 [online]
Ohlas:
(SCOPUS:2-s2.0-85021757550; Web of Science Core Collection:WOS:000400785700001) 1150359: Challenges and Solutions : The Experiences of Newly Qualified Science Teachers / Boakye, Cecilia [Autor, 50%] ; Ampiah, Joseph Ghartey [Autor, 50%]. – DOI 10.1177/2158244017706710. – WOS CC ; SCO. In: Sage open [elektronický dokument] . – Thousand Oaks (USA) : SAGE Publications. – ISSN (online) 2158-2440. – Roč. 7, č. 2 (2017), s. 1-10 [online]
Sebapoňatie inštruktorov/iek v duálnom vzdelávaní prostredníctvom grantovej schémy KEGA č. 049UK - 4/2025
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| člen | Česká asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) | 2012 - 2014 |
| člen | Česká pedagogická společnosť (ČPdS) | 2014 |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Univerzita v Tartu | Estónsko | 04. 05.2025 - 09. 05. 2025 | STT, Erasmus + Enlight |
| Uniwersytet Kazimierza Wielkiego W Bydgoszczy, Instytut Pedagogiki | Bydgoszcz, Poľsko | 2009-2010; 2013 | Študijný pobyt v rámci projektu LLP(ERASMUS); učiteľská mobilita |
| Gothenburg University, Department of Education | Gothenburg, Švédsko | 2010 | Študijný pobyt - Medzinárodný kurz EERA Summer School - Writing educational research for international journal, publications, conferences, book chapters and thesis |