Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Monika Mikulcová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Mikulcová
I.2 - Meno
Monika
I.3 - Tituly
Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1984
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2, 811 02 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
monika.mikulcova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/58608
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0009-0008-9692-5011

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo pre I. stupeň základnej školy; predškolská pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta 2023 - súčasnosť
učiteľ pre primárne vzdelávanie Základná škola 2015 - 2023
odborný asistent Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2012 - 2015
výskumný pracovník Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2011 - 2012
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2010

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Akademický mentoringový program - mentee Univerzita Komenského v Bratislave 2024
Kreatívne čítanie pre najmenších školákov Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika 2022
Ako učiť digitálne a interaktívne Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika 2022
Vychádzka ako forma bádateľského vyučovania na hodinách biológie Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika 2022
Logopédia včas alebo Kým čakáte na logopéda Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika 2022
Výtvarné techniky a ich uplatnenie pi rozvoji tvorivosti v edukačnom procese Metodicko-pedagogické centrum 2016
Aktualizačné vzdelávanie: Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy v triede Metodicko-pedagogické centrum 2016
Tvorba E-kurzov II. RUK Centrum informačných technológií 2009

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
28
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Teoretické základy výchovy pedagogika v kombinácii (UAP) 1 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Všeobecná didaktika pedagogika v kombinácii (UAP) 1 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Všeobecná didaktika 2 pedagogika, pedagogika v kombinácii (UAP) 1 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Teória školy pedagogika v kombinácii (UAP) 1 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do sociálnej pedagogiky pedagogika 1 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Diagnostika dieťaťa predškolského veku pedagogika 2 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Odborná prax 1 pedagogika 2 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská pedagogika pedagogika 2 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Bádateľské stratégie vzdelávania pedagogika 2 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Rodina a rodičovstvo pedagogika, pedagogika v kombinácii (UAP) 2 Učiteľstvo a pedagogické vedy
Alternatívne školy pedagogika v kombinácií (UAP) 2 Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
32
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
32
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

SZIMETHOVÁ, M., VAŠÍKOVÁ, J., PACHOLÍK, V. Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: přírodní vědy po střední školy. Zlín: UTB, 2015. ISBN 978-80-7454-4798.


2

SZIMETHOVÁ, M. a kol. Vysokoškolský učiteľ – pozícia medzi vyučovaním a výskumom. Zlín: UTB, 2014. ISBN 978-80-7454-408-8.

3

WIEGEROVÁ, A., SZIMETHOVÁ, M., GAVORA, P., KALENDA, J. NAVRÁTILOVÁ, H., KOČICOVÁ, S. Začínající výzkumník - od magistra k postdoktorandovi. Zlín: UTB, 2013. ISBN 978-80-7454-315-9.


4

SZIMETHOVÁ, M., WIEGEROVÁ, A., HORKÁ, H. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy. Bratislava: OZV4, 2012. ISBN 978-80-89443-12-3.

5

SZIMETHOVÁ, M. Newly Qualified Teachers and Their Mentors During the Induction. In The Future of Education 2nd Edition. Conference Proceedings. Milano: Simonelli Editore, University Press, 2012. ISBN 978-88-7647-808-6. [Conference Proceedings - The Future of Education. Medzinárodná konferencia. Florence, 7.-8.6.2012]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Mikulcová, M. (2024) Transformation and implementation of curriculum changes in Slovak primary schools. 

EDULEARN24: conference proceedings. Palma: IATED. 

2

Mikulcová, M. (2024) A didactic toy for preschool children as part of the assessment of undergraduate student teachers. EDULEARN24: conference proceedings. Palma: IATED.

3

Mikulcová, M., & Wiegerová, A. (2024) Community education as an innovation to education of children and pupils in education in Slovakia. INTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Barcelona: IATED.

4

Mikulcová, M., & Matulčíková, M. (2024) School support team in inclusive education in slovak schools. NTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Barcelona: IATED.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Onyebinama, C. O., & Ngozi, Ch.-J. (2024) Promoting Faculty Research Excellence and Visibility in Nigerian Universities through the Open Access Paradigm Shift. Library philosophy and practice. Nebraska: University of Nebraska - Lincoln.

2

Pisoňová, M., Papcunová, V., Brečka, P., & Selecký E. (2021) Manažment vzdelávania: teoretické empirické a praxeologické aspekty riadenia vzdelávacích inštitúcií. Bratislava: Wolters Kluwer. Wolters Kluwer SR.

3

Tansu, A., & Bektas, O. (2020) Pre-Service science teachers’ experiences gained from teaching practice course. Research And Experience Journal. Nevsehir: DergiPark. 5(2)

4

Balaban, V., Koribská, I., & Chudý, Š. (2019) The Associations Among the Academic Self-Concept Elements of Entry Level Academic Staff. The European Journal of Social and Behavioural Sciences. Londýn: Future Academy. 25(2).

5

Kočvarová, I., & Soukup, P. (2018) Výuka kvantitativní analýzy dat jako součast metodologie výzkumu v pedagogických studijních programech veřejných vysokých škol v ČR. Orbis Scholae. 12(3).

6

Syslová, Z., & Hornáčková, V. (2014). Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol. Pedagogická orientace. 24(4).

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen Česká asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) 2012 - 2014
člen Česká pedagogická společnosť (ČPdS) 2014

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego W Bydgoszczy, Instytut Pedagogiki Bydgoszcz, Poľsko 2009-2010; 2013 Študijný pobyt v rámci projektu LLP(ERASMUS); učiteľská mobilita
Gothenburg University, Department of Education Gothenburg, Švédsko 2010 Študijný pobyt - Medzinárodný kurz EERA Summer School - Writing educational research for international journal, publications, conferences, book chapters and thesis

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-18