Meno a priezvisko:
|
Mgr. Monika Mikulcová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 2023 - súčasnosť |
učiteľ pre primárne vzdelávanie | Základná škola | 2015 - 2023 |
odborný asistent | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně | 2012 - 2015 |
výskumný pracovník | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2011 - 2012 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2010 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Akademický mentoringový program - mentee | Univerzita Komenského v Bratislave | 2024 |
Kreatívne čítanie pre najmenších školákov | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
Ako učiť digitálne a interaktívne | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
Vychádzka ako forma bádateľského vyučovania na hodinách biológie | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
Logopédia včas alebo Kým čakáte na logopéda | Dr. Josef Raabe Slovensko, Expol Pedagogika | 2022 |
Výtvarné techniky a ich uplatnenie pi rozvoji tvorivosti v edukačnom procese | Metodicko-pedagogické centrum | 2016 |
Aktualizačné vzdelávanie: Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy v triede | Metodicko-pedagogické centrum | 2016 |
Tvorba E-kurzov II. | RUK Centrum informačných technológií | 2009 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teoretické základy výchovy | pedagogika v kombinácii (UAP) | 1 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Všeobecná didaktika | pedagogika v kombinácii (UAP) | 1 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Všeobecná didaktika 2 | pedagogika, pedagogika v kombinácii (UAP) | 1 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória školy | pedagogika v kombinácii (UAP) | 1 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do sociálnej pedagogiky | pedagogika | 1 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Diagnostika dieťaťa predškolského veku | pedagogika | 2 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Odborná prax 1 | pedagogika | 2 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Predškolská pedagogika | pedagogika | 2 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Bádateľské stratégie vzdelávania | pedagogika | 2 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Rodina a rodičovstvo | pedagogika, pedagogika v kombinácii (UAP) | 2 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Alternatívne školy | pedagogika v kombinácií (UAP) | 2 | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
SZIMETHOVÁ, M., VAŠÍKOVÁ, J., PACHOLÍK, V. Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: přírodní vědy po střední školy. Zlín: UTB, 2015. ISBN 978-80-7454-4798.
SZIMETHOVÁ, M. a kol. Vysokoškolský učiteľ – pozícia medzi vyučovaním a výskumom. Zlín: UTB, 2014. ISBN 978-80-7454-408-8.
WIEGEROVÁ, A., SZIMETHOVÁ, M., GAVORA, P., KALENDA, J. NAVRÁTILOVÁ, H., KOČICOVÁ, S. Začínající výzkumník - od magistra k postdoktorandovi. Zlín: UTB, 2013. ISBN 978-80-7454-315-9.
SZIMETHOVÁ, M., WIEGEROVÁ, A., HORKÁ, H. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy. Bratislava: OZV4, 2012. ISBN 978-80-89443-12-3.
SZIMETHOVÁ, M. Newly Qualified Teachers and Their Mentors During the Induction. In The Future of Education 2nd Edition. Conference Proceedings. Milano: Simonelli Editore, University Press, 2012. ISBN 978-88-7647-808-6. [Conference Proceedings - The Future of Education. Medzinárodná konferencia. Florence, 7.-8.6.2012]
Mikulcová, M. (2024) Transformation and implementation of curriculum changes in Slovak primary schools.
EDULEARN24: conference proceedings. Palma: IATED.
Mikulcová, M. (2024) A didactic toy for preschool children as part of the assessment of undergraduate student teachers. EDULEARN24: conference proceedings. Palma: IATED.
Mikulcová, M., & Wiegerová, A. (2024) Community education as an innovation to education of children and pupils in education in Slovakia. INTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Barcelona: IATED.
Mikulcová, M., & Matulčíková, M. (2024) School support team in inclusive education in slovak schools. NTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Barcelona: IATED.
Onyebinama, C. O., & Ngozi, Ch.-J. (2024) Promoting Faculty Research Excellence and Visibility in Nigerian Universities through the Open Access Paradigm Shift. Library philosophy and practice. Nebraska: University of Nebraska - Lincoln.
Pisoňová, M., Papcunová, V., Brečka, P., & Selecký E. (2021) Manažment vzdelávania: teoretické empirické a praxeologické aspekty riadenia vzdelávacích inštitúcií. Bratislava: Wolters Kluwer. Wolters Kluwer SR.
Tansu, A., & Bektas, O. (2020) Pre-Service science teachers’ experiences gained from teaching practice course. Research And Experience Journal. Nevsehir: DergiPark. 5(2)
Balaban, V., Koribská, I., & Chudý, Š. (2019) The Associations Among the Academic Self-Concept Elements of Entry Level Academic Staff. The European Journal of Social and Behavioural Sciences. Londýn: Future Academy. 25(2).
Kočvarová, I., & Soukup, P. (2018) Výuka kvantitativní analýzy dat jako součast metodologie výzkumu v pedagogických studijních programech veřejných vysokých škol v ČR. Orbis Scholae. 12(3).
Syslová, Z., & Hornáčková, V. (2014). Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol. Pedagogická orientace. 24(4).
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen | Česká asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) | 2012 - 2014 |
člen | Česká pedagogická společnosť (ČPdS) | 2014 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego W Bydgoszczy, Instytut Pedagogiki | Bydgoszcz, Poľsko | 2009-2010; 2013 | Študijný pobyt v rámci projektu LLP(ERASMUS); učiteľská mobilita |
Gothenburg University, Department of Education | Gothenburg, Švédsko | 2010 | Študijný pobyt - Medzinárodný kurz EERA Summer School - Writing educational research for international journal, publications, conferences, book chapters and thesis |