|
Meno a priezvisko:
|
Mgr. Janka Medveďová, PhD.
|
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| odborná asistentka | Katedra pedagogiky FiF UK | 2009 - súčasnosť |
| marketing junior manager | Palace Cinemas | 2007-2009 |
| junior event manager | Artactive, s.r.o. | 2005-2007 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Plánovanie a príprava e-learningových kurzov | Rektorát Univerzity Komenského | 2015 |
| POWERPOINT: tvorba pútavej prezentácie | Rektorát Univerzity Komenského | 2023 |
| MS Outlook | Rektorát Univerzity Komenského | 2023 |
| ENLIGHT: Metodológia CBE | Rektorát Univerzity Komenského | 2023 |
| Školenie Ako používať Copilot | Rektorát Univerzity Komenského | 2025 |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Proseminár z pedagogiky | Pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Dejiny školstva a pedagogiky 1 | Pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Dejiny školstva a pedagogiky 2 | Pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Dejiny slovenského školstva a pedagogiky | Pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Súčasné pedagogické teórie | Pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Terotické základy výchovy | Učiteľské štúdium | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Dejiny pedagogiky 1 | UAP Pedagogika v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Dejiny pedagogiky 2 | UAP Pedagogika v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Pedagogika 20. storočia | UAP Pedagogika v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Základy školskej legislatívy | Pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Historické medzníky výchovy a vzdelávania | Pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Vybrané kapitoly zo života a diela J. A. Komenského | UAP Pedagogika v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Dejiny pedagogiky 3 | UAP Pedagogika v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Pedagogická prax z pedagogiky 1 | UAP Pedagogika v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Pedagogická prax z pedagogiky 2 | UAP Pedagogika v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AED15 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (100%) : Názory J. A. Komenského na osobnosť učiteľa a ich inšpirácia v akademickej príprave budúcich učiteľov [elektronický dokument] Lit.: 11 zázn. In: Pedagogika a andragogika 1 [elektronický dokument] : (vedy o výchove a vzdelávaní). - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. - p. 63-71 [online]. - ISBN 978-80-223-5146-1
AED12 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (100%) : Akademická príprava učiteľov v rokoch 1945-1968 Lit.: 21 zázn. In: Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1945 1989. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2019. - p. 291-316. - ISBN978-80-568-0369-1
AEC03 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (100%) : Pôsobenie a komeniologický odkaz Josefa Hendricha na Univerzite Komenského v Bratislave v rokoch 1928-1937 Lit.: 13 zázn. In: Komenský a první republika. - Přerov : Muzeum Komenského v Přerově, 2018. - p. 41-48. - ISBN 978-80-87190-49-4
ADE01 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (100%) : Úsilie o zachovanie akademickej autonómie na Slovenskej univerzite v období Slovenskej republiky 1939-1945 Lit. 17 zázn. In: Historia scholastica. - Roč. 3, č. 2 (2017), p. 54-68. - ISSN 2336-680X
ABD01 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (100%) : Vzdelávanie učiteľov Lit. 35 zn. In: Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1918-1945. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2016. - p. 250-269 [1,5 AH]. - ISBN 978-80-8082-955-1
V2 Medveďová Janka [UKOFIPA] (100%): Výchovné štýly rodičov. In Rodičovstvo s deťmi do troch rokov : teória a výskum. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5770-8. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. s. 31-51
V2 Dvorská Darina (50%) Medveďová Janka [UKOFIPA] (50%): Kurzy rodičovského vzdelávania navštevované slovenskými matkami detí do troch rokov. In Rodičovstvo s deťmi do troch rokov : teória a výskum. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5770-8. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. s. 136-156.
V2 Dvorská Darina, Medveďová Janka Sejčová Ľuboslava: Job (dis)satisfaction of Slovak teachers. In EDULEARN24 [elektronický dokument] : conference proceedings. 1. vyd. ISBN 978-84-09-62938-1. Palma : IATED, 2024. s. 5028-5037 [online] ((EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117.
V2 Gavora Peter, Dvorská Darina, Medveďová Janka: Sources of parenting self-efficacy a focus group study of parents who have very young children. In ICERI 2023 [elektronický dokument] : conference proceedings. 1. vyd. ISBN 978-84-09-55942-8. Valencia : IATED, 2023. s. 8240-8240 [online] ((ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095.
V3 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (50%) Vašíková Jana(50%) : The curriculum reform in education after 1989 in the Czech and Slovak Republic. Nepreryvnoje obrazovanie : XXI vek [elektronický dokument]. - Roč. 38, č. 2 (2022), s. [1-9], nest. [online] https://lll21.petrsu.ru/journal/article.php?id=7628
ADE01 Medveďová, Jana [UKOFIPA] (100%) : Úsilie o zachovanie akademickej autonómie na Slovenskej univerzite v období Slovenskej republiky 1939-1945Lit. 17 zázn. In: Historia scholastica. - Roč. 3, č. 2 (2017), s. 54-68. - ISSN 2336-680X
[o3] 2020 - Kaščák, M. - Česi a počiatky Univerzitnej knižnice v Bratislave. - In: Knihovna, roč. 31, č. 1, 2020 ; s. 79
[o4] 2020 - Palkovičová, E. - Začiatky vyučovania španielčiny na Slovensku. - In: Minulosť a perspektívy hispanistiky na Slovensku . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2020 ; S. 93
[o4] 2021 - Čikešová, M. - A bumpy road towards institutional autonomy and academic freedom in the case of Slovak universities. - In: Historické rozhľady . - Bratislava : Stimul, 2021 ; S. 269
AEC_002 Medveďová, Janka (Autor) [UKOFIPD] (100%) : František Musil a ideje jednotné diferencované školy na stránkách časopisu Naša škola v kontextu vývoje reformně pedagogického hnutí na Slovensku. – text In: Meziválečná školská reforma v Československu [textový dokument (print)] / Markéta Pánková, Dana Kasperová, Tomáš Kasper a kol. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Academia ; Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského, 2015. – ISBN 978-80-200-2496-1
[o1] 2018 Kasper, T., Kasperová, D., Pánková, M. Národní školství za první Československé republiky [textový dokument (print)] . Praha: Academia, 2018. 1 vyd., s. 52; 285
AFD_002 Medveďová, Janka (Autor) [UKOFIPD] (100%) : Vysoké školstvo na Slovensku v období Slovenskej republiky a výchovno-vzdelávací proces na Slovenskej univerzite. – text In: Pedagogické myslenie a školstvo na Slovensku v rokoch 1939-1945 [textový dokument (print)] / Kudláčová, Blanka [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Trnavská univerzita v Trnave. Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2015. – ISBN 978-80-8082-842-4, s. 122-140
[o1] 2016 Olejník, M. Ideologické základy vzdelávacieho procesu v období medzivojnovej Československej republiky a 1. Slovenskej republiky In: V duchu autority a slovenskej štátnosti : školstvo a vzdelávanie na Slovensku 1939-1945. Košice: Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, 2016, 165
AEF 001Medveďová, Janka (Autor) [UKOFIPD] (100%) : Učiteľské organizácie na Slovensku počas prvej Československej republiky. – text In: Paedagogica [textový dokument (print)] / Timková, Bibiána [Zostavovateľ, editor]. – 1 vyd. – č. 24. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2012. – ISBN 978-80-223-3283-5, s. 19-28
[o1] 2016 Marks, Igor. Osvetová a ľudovýchovná činnosť In: Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1918-1945. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, s. 349-367 [1 AH] [tlačená forma]. ISBN 978-80-8082-955-1, 367 - 367
[o2] 2014 Marks, Igor. Pohľad Antona Štefánka ako čelného predstaviteľa Školského referátu na prvé roky pôsobenia českých učiteľov v slovenských školách In: Pedagogické myslenie a školstvo na Slovensku v medzivojnovom období. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave. Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2014, s. 112-112 [tlačená forma]. ISBN 978-80-8082-811-0, [119] - 112
AED_015 Medveďová, Janka (Autor) [UKOFIPD] (100%) : Študenti pochádzajúci z územia dnešného Slovenska na stredoeurópskych univerzitách v 15. a v prvej polovici 16. storočia. – text In: Paedagogica [textový dokument (print)] / Timková, Bibiána [Zostavovateľ, editor] ; Kolláriková, Zuzana [Recenzent]. – 1. vyd. – č. 22. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2010. – (Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského). – ISBN 978-80-223-2912-5, s. 5-37
[o1] 2016 Tihányiová, Monika. Stredoveké školy v Bratislavskej župe a ich študenti na univerzitách vo Viedni, v Krakove a v Prahe [elektronický dokument] In: Verbum historiae: vedecký e-časopis Katedry histórie Pedagogickej fakulty UK v Bratislave. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. Pedagogická fakulta UK. Katedra histórie a didaktiky dejepisu, 2016, Roč. 4, č. 2, s. 9-37 [online]. ISSN (online) 1339-4053, 9 - 37
Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 020UK-2-1/2021 Systematická podpora vysokoškolských učiteľov ako kľúč rozvoja kvality vzdelávania. Tematická oblasť: 2021.1. Téma 2: Vytvorenie systému podpory vysokoškolských učiteľov. / Spoluriešiteľka projektu. / Hlavná riešiteľka projektu Mgr. Gabriela Pleschová, MSc. PhD. / 2021/2022.
VEGA 1/0484/21 Premeny rodinnej výchovy a rodičovského vzdelávania na Slovensku / spoluriešiteľka projektu / 2021 - 2023.
Erasmus+ Strategické partnerstvá IMPACT / Spoluriešiteľka projektu / Hlavná riešiteľka projektu Mgr. Gabriela Pleschová, MSc. PhD. / 2020 - 2023
VEGA 1/0316/22 Multidisciplinárne aspekty feminizácie školstva a ich personálne a sociálne konzekvencie / spoluriešiteľka projektu / 2022 - 2023.
EŠF program Slovensko: Národný projekt Digitálna transformácia vzdelávania a školy / Národné centrum pre digitálnu transformáciu vzdelávania / Riešitelia projektu: MŠVVaM SR, NIVAM, UPJŠ a UK / Riešiteľka projektu / 03/2024 - 08/2028
KEGA 049UK-4/2025 Sebapoňatie inštruktorov(iek) duálneho vzdelávania na Slovensku / Spoluriešiteľka projektu / 2025 - 2027.
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| Koordinátorka a lektorka doplňujúceho pedagogického štúdia na získanie pedagogickej spôsobilosti učiteľov na Filozofickej fakulte UK v Bratislave | Filozofická fakulta UK | 2010 - súčasnosť |
| Lektorka kurzu Ako inovatívne učiť na vysokej škole | Filozofická fakulta UK | od 2020 |
| Výkonná redaktorka zborníka Paedagogica | Filozofická fakulta UK | 2020-súčasnosť |
| Členka skúšobných štátnicových komisií | Filozofická fakulta UK | 2009-súčasnosť |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Karlova univerzita v Prahe/Filozofická fakulta | Celétna 20 | 2.3.-6.3.2020 | ERAZMUS+ |
| Technická univerzita v Libereci/Fakulta přírodovědne-humanitní a pedagogická | Studentská 2 | 01.4.-05.4.2019 | ERAZMUS+ |
| Technická univerzita v Libereci/Fakulta přírodovědne-humanitní a pedagogická | Studentská 2 | 23.11.-26.11. 2015 | ERAZMUS+ |
| Aucklandská univerzita, Nový Zéland | Symonds Street, 1010 Auckland | 10.03.- 21.03.2025 | ERAZMUS+ |
Tvorba odborných posudkov žiadostí o dotáciu na projekty Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR (KEGA)
Tvorba recenzných posudkov v odborných pedagogických časopisoch