Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Alexandra Straková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Straková
I.2 - Meno
Alexandra
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1994
I.5 - Názov pracoviska
Katedra psychológie, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova ulica 2, 811 02 Bratislava 1
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
alexandra.strakova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/61438?mode=full&do=filterForm-submit&university=701000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyhľadať
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
32. psychológia
I.11 - ORCID iD
0000-0003-0734-7173

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2023
II.c - Odbor a program
Klinická psychológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2023 -

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Metacognitívny tréning pre psychózu Klinik für Psychiatrie und Psychotherapie, Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf, Nemecko 2022
Neuropsychológia v praxi PsychEduca, s.r.o., Bratislava, SR 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Kvantitatívna metodológia psychológia II. psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
psychológia I. psychológia
psychológia II. psychológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metakognícia: teoretické modely a praktické implikácie psychológia I. psychológia
Výskumné praktikum psychológia I. psychológia
Experimentálna psychopatológia psychológia II. psychológia
Odborná prax psychológia II. psychológia
Úvod do sociálnej, afektívnej, kognitívnej a behaviorálnej neurovedy psychológia II. psychológia
Úvod do sociálnej, afektívnej, kognitívnej a behaviorálnej neurovedy 2 psychológia II. psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
19
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
19
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
41
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
41
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
41
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
41
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Riehle, M., Straková, A., Lincoln, T.M. (2024). Emotional Experience of People With Schizophrenia and People at Risk for Psychosis AMeta-Analysis. JAMA PSYCHIATRY, 81(1), 51–66.

2

Straková, A., Januška, J., Heretik, A., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Patarák, M., Pečeňák, J., & Hajdúk, M. (2023). Psychometric properties of the Slovak version of the Revised Social Anhedonia Scale-Brief. Current Psychology, 42(8), 2121-2127.

3

Dančík, D., Hajdúk M., Januška J., Straková, A.. & Heretik, A. (2023). Temporal pathways from attachment insecurity to paranoia in a heterogeneous clinical sample: An experience sampling study. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 96(3), 627-643.

4

Januška, J., Straková, A., Dančík, D., Pečeňák, J., Heretik, A., & Hajdúk, M. (2021). The interplay among paranoia, social relationships and negative affectivity in a heterogeneous clinical sample: A network analysis. Journal of Experimental Psychopathology, 12(4).

5

Hajdúk, M., Dančík, D., Januška, J., Svetský, V., Straková, A., Turček, M., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Heretik, A., & Pečeňák, J. (2020). Psychotic experiences in student population during the COVID-19 pandemic. Schizophrenia Research, 222, 520–521.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Riehle, M., Straková, A., Lincoln, T.M. (2024). Emotional Experience of People With Schizophrenia and People at Risk for Psychosis AMeta-Analysis. JAMA PSYCHIATRY, 81(1), 51–66.


2

Straková, A., Januška, J., Heretik, A., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Patarák, M., Pečeňák, J., & Hajdúk, M. (2023). Psychometric properties of the Slovak version of the Revised Social Anhedonia Scale-Brief. Current Psychology, 42(8), 2121-2127.


3

Dančík, D., Hajdúk M., Januška J., Straková, A.. & Heretik, A. (2023). Temporal pathways from attachment insecurity to paranoia in a heterogeneous clinical sample: An experience sampling study. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 96(3), 627-643.


4

Januška, J., Straková, A., Dančík, D., Pečeňák, J., Heretik, A., & Hajdúk, M. (2021). The interplay among paranoia, social relationships and negative affectivity in a heterogeneous clinical sample: A network analysis. Journal of Experimental Psychopathology, 12(4).


5

Hajdúk, M., Dančík, D., Januška, J., Svetský, V., Straková, A., Turček, M., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Heretik, A., & Pečeňák, J. (2020). Psychotic experiences in student population during the COVID-19 pandemic. Schizophrenia Research, 222, 520–521.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Robinson, E., Sutin, A. R., Daly, M., & Jones, A. (2022). A systematic review and meta-analysis of longitudinal cohort studies comparing mental health before versus during the COVID-19 pandemic in 2020. Journal of affective disorders296, 567-576.

2

Simione, L., Vagni, M., Gnagnarella, C., Bersani, G., & Pajardi, D. (2021). Mistrust and beliefs in conspiracy theories differently mediate the effects of psychological factors on propensity for COVID-19 vaccine. Frontiers in psychology12, 683684.

3

Wilczewski, M., Gorbaniuk, O., & Giuri, P. (2021). The psychological and academic effects of studying from the home and host country during the COVID-19 pandemic. Frontiers in psychology12, 644096.

4

Wilczewski, M., Gorbaniuk, O., & Giuri, P. (2021). The psychological and academic effects of studying from the home and host country during the COVID-19 pandemic. Frontiers in psychology12, 644096.

5

Zhand, N., & Joober, R. (2021). Implications of the COVID-19 pandemic for patients with schizophrenia spectrum disorders: narrative review. BJPsych open7(1), e35.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

APVV-23-0493 - Understanding heterogeneity of apathy in general and clinical populations,

Principal Investigator

2

VAIA - 09I03-03-V03-00035 - Social disconnection in general and clinical populations:

understanding the complex interplay among social, psychological, and neurobiological

processes, Co-Investigator

3

VEGA 1/0493/23 - Social withdrawal and the psychosis phenotype – psychological

mechanisms and their neurobiological correlates across the norm-pathology continuum, Co-

Investigator

4

APVV-20-0185 - Social processes in autism and schizophrenia, Co-Investigator

5

VEGA 1/0184/19 - Paranoia as a transdiagnostic construct, psychological mechanism and

neurobiological correlates, Co-Investigator

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Katedra klinickej psychológie a psychoterapie, Univerzita Hamburg Hamburg, Nemecko 1.10. - 31.10.2022 Odborná stáž - účasť na výskumných aktivitách, študentskom kolokviu a pravidelných stretnutiach s výskumným tímom, konzultácie k projektu dizertačnej práce a príprave odborného článku

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-09-10