Meno a priezvisko:
|
M. A. Linda Steyne, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
lektor | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky | od 2020 |
Odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky | september 2019-jún 2020 |
Odborný asistent | Bratislavská medzinárodná škola liberálnych štúdií | august 2016-január 2019 |
Odborný asistent | Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatúry | september 2015-jún 2016 |
Odborný asistent / lektor | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky | september 2014-jún 2015 / október 2007-december 2007 |
učiteľka anglického jazyka | Spojená škola Novohradská (Bratislava) | október 2012-august 2017 / august 2005-marec 2009 |
učiteľka anglického jazyka | Spojená škola Tilgnerova (Bratislava) | september 2013-máj 2014 / január 1995-jún 2004 |
učiteľka anglického jazyka | Gymnázium, Grösslingová 18 (Bratislava) | september 1991-jún 1994 |
na dohodu, práca na rôznych projektoch (olympiády, testovanie, školenie, odborné recenzie, kurzy, atď) | Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, Štátny pedagogický ústav, Metodicko-pedagogické centrum, IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže | od 2004 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do didaktiky anglického jazyka | anglický jazyk a literatúra | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do didaktiky anglického jazyka a literatúry | anglický jazyk a literatúra | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Tvorba učebných plánov a učebných materiálov | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodické prístupy k výučbe gramatiky a slovnej zásoby | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodické prístupy k výučbe ústneho jazykového prejavu | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodické prístupy k výučbe písomného prejavu | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Jazykové semináre | anglický jazyk a literatúra | I. | filogógia |
Odborné písanie a komunikácia so zamestnávateľmi | I. a II. | ||
Pedagogická prax 1 (anglický jazyk a literatúra) | anglický jazyk a literatúra | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 2 (anglický jazyk a literatúra) | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 3 (anglický jazyk a literatúra) | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax z anglického jazyka 1 | anglický jazyk | doplňujúce pedagogické štúdium | |
Pedagogická prax z anglického jazyka 2 | anglický jazyk | doplňujúce pedagogické štúdium |
kapitola
STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2023, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25478-4. [Tlačená forma].
STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia [online]. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2022, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25479-1. Dostupné z: https://doi.org/10.4324/9781003283409
článok
REID, E. a STEYNE, L.M. National vs international course book analysis: An English as a foreign language case in the Slovak context [online]. International Journal of Instruction, July 2023, vol. 16, no. 3, pp. 711–728. ISSN 1694-609X. DOI: 10.29333/iji.2023.16338a.
kapitola
STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2023, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25478-4. [Tlačená forma].
STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia [online]. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2022, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25479-1. Dostupné z: https://doi.org/10.4324/9781003283409
článok
REID, E. a STEYNE, L.M. National vs international course book analysis: An English as a foreign language case in the Slovak context [online]. International Journal of Instruction, July 2023, vol. 16, no. 3, pp. 711–728. ISSN 1694-609X. DOI: 10.29333/iji.2023.16338a.
LOHROVÁ, H. et al. Teachers of English for Future Europe (TEFE) [electronic document]: TEFE Framework for the Internationalisation of Teaching Practice and Employability. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. ISBN 978-80-223-5696-1. Dostupné z: https://2023.tefe.online/tefe-framework-for-the-internationalisation-of-teaching-practice-and-employability/#flipbook-df_980/1/.
2022-2025: Better Education through Long-term Investment into Inclusiveness and Student & Staff Wellbeing (BELONG )
Erasmus+ 2021-1-SK01-KA220-HED-00002352
Spoluriešiteľka (s kolegami zo Stredoeurópskej univerzity, Masarykovej univerzity, Univerzity Madeira, Nottingham Trent University a Slovenskej asociácie pre zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania) R 5: tvorba a realizácia magisterského kurzu o odbornom písaní a komunikácii so zamestnávateľmi.
2020-2023: Teachers of English for Future Europe (TEFE): EU mobility and employability through the Internationalisation of Teaching Practice
Erasmus+ 2020-1-CZ01-KA203-078201
Spolu s kolegami z ďalších 4 inštitúcií (Univerzita Južné Čechy, Univerzita Passau, Aston University a Jagiellonian University v Krakove) vyvíjame rámec zamestnateľnosti založený na kompetenciách, ktoré by mali učitelia anglického jazyka získať počas svojho vysokoškolského štúdia a programov mobility, ktorých sa počas neho zúčastňujú. Ja som zodpovedný za tie, ktoré sa týkajú metodiky vyučovania angličtiny.
2019-2022: Improving academic teaching and internationalisation through enhanced competences of university teachers (IMPACT)
Erasmus+ 2019-1-SK01-KA203-060671
V rámci projektu IMPACT viedla tím 5 akademikov z Masarykovej univerzity (CZ), Ostravskej univerzity (CZ), Stredoeurópskej univerzity (HU) a Technickej univerzity v Delfte (NL) pri navrhovaní a realizácii intenzívneho päťdňového kurzu akademického písania pre akademikov a inštruktorov z Filozofickej fakulty Univerzity Komenského (Bratislava) a Masarykovej univerzity (Brno): Akademické písanie pre publikácie I a II.
Kurz bol realizovaný dvakrát online (z dôvodu pandémie COVID-19) v januári 2021 a v januári 2022.
Hlavná autorka výslednej kapitoly o riešení transformácie tímu a kurzu z dôvodu pandemických obmedzení v knihe vydanej v októbri 2022 vo vydavateľstve Routledge.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen predstavenstva | Komisia J. Williama Fulbrighta | od 2019 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Universität Passau | Innstraße 41, 94032 Passau, Nemecko | 15.-20.09.2024 | Erasmus+ STA |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích | Branišovská 1645/31A, 370 05 České Budějovice 2, České republika | 26.2.2024-01.03.2024 | Erasmus+ STA |
Kontaktná osoba na katedre aj koordinátorka pre pedagogické praxe v oblasti výučby anglického jazyka ako cudzieho jazyka (od septembra 2020) - každý rok umiestňujem približne 150 študentov bakalárskeho a magisterského štúdia študentov s viac ako 50 učiteľmi na viac ako 30 základných, stredných a jazykových školách vo viac ako desiatich mestách na Slovensku.