Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
M. A. Linda Steyne, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Steyne
I.2 - Meno
Linda
I.3 - Tituly
M.A., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1964
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2, 811 02 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
lektor
I.8 - E-mailová adresa
steyne1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20815
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-6254-2038

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Columbia International University
II.b - Rok
1987
II.c - Odbor a program
Biblical Studies and Intercultural Studies
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Columbia International University
II.b - Rok
1991
II.c - Odbor a program
Teaching English as a Foreign Language and Intercultural Studies
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Všeobecná jazykoveda
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
lektor Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky od 2020
Odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky september 2019-jún 2020
Odborný asistent Bratislavská medzinárodná škola liberálnych štúdií august 2016-január 2019
Odborný asistent Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatúry september 2015-jún 2016
Odborný asistent / lektor Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky september 2014-jún 2015 / október 2007-december 2007
učiteľka anglického jazyka Spojená škola Novohradská (Bratislava) október 2012-august 2017 / august 2005-marec 2009
učiteľka anglického jazyka Spojená škola Tilgnerova (Bratislava) september 2013-máj 2014 / január 1995-jún 2004
učiteľka anglického jazyka Gymnázium, Grösslingová 18 (Bratislava) september 1991-jún 1994
na dohodu, práca na rôznych projektoch (olympiády, testovanie, školenie, odborné recenzie, kurzy, atď) Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, Štátny pedagogický ústav, Metodicko-pedagogické centrum, IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže od 2004

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Úvod do didaktiky anglického jazyka anglický jazyk a literatúra I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Úvod do didaktiky anglického jazyka a literatúry anglický jazyk a literatúra I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Tvorba učebných plánov a učebných materiálov anglický jazyk a literatúra II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodické prístupy k výučbe gramatiky a slovnej zásoby anglický jazyk a literatúra II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodické prístupy k výučbe ústneho jazykového prejavu anglický jazyk a literatúra II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodické prístupy k výučbe písomného prejavu anglický jazyk a literatúra II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Jazykové semináre anglický jazyk a literatúra I. filogógia
Odborné písanie a komunikácia so zamestnávateľmi I. a II.
Pedagogická prax 1 (anglický jazyk a literatúra) anglický jazyk a literatúra I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 2 (anglický jazyk a literatúra) anglický jazyk a literatúra II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 3 (anglický jazyk a literatúra) anglický jazyk a literatúra II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax z anglického jazyka 1 anglický jazyk doplňujúce pedagogické štúdium
Pedagogická prax z anglického jazyka 2 anglický jazyk doplňujúce pedagogické štúdium

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

kapitola

STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2023, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25478-4. [Tlačená forma].

STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia [online]. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2022, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25479-1. Dostupné z: https://doi.org/10.4324/9781003283409

2

článok

REID, E. a STEYNE, L.M. National vs international course book analysis: An English as a foreign language case in the Slovak context [online]. International Journal of Instruction, July 2023, vol. 16, no. 3, pp. 711–728. ISSN 1694-609X. DOI: 10.29333/iji.2023.16338a.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

kapitola

STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2023, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25478-4. [Tlačená forma].

STEYNE, L. et al. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia [online]. V: International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. London: Taylor & Francis Group, Routledge, 2022, s. 155–166. ISBN 978-1-032-25479-1. Dostupné z: https://doi.org/10.4324/9781003283409

2

článok

REID, E. a STEYNE, L.M. National vs international course book analysis: An English as a foreign language case in the Slovak context [online]. International Journal of Instruction, July 2023, vol. 16, no. 3, pp. 711–728. ISSN 1694-609X. DOI: 10.29333/iji.2023.16338a.

3

LOHROVÁ, H. et al. Teachers of English for Future Europe (TEFE) [electronic document]: TEFE Framework for the Internationalisation of Teaching Practice and Employability. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. ISBN 978-80-223-5696-1. Dostupné z: https://2023.tefe.online/tefe-framework-for-the-internationalisation-of-teaching-practice-and-employability/#flipbook-df_980/1/.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

2022-2025: Better Education through Long-term Investment into Inclusiveness and Student & Staff Wellbeing (BELONG )

Erasmus+ 2021-1-SK01-KA220-HED-00002352


Spoluriešiteľka (s kolegami zo Stredoeurópskej univerzity, Masarykovej univerzity, Univerzity Madeira, Nottingham Trent University a Slovenskej asociácie pre zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania) R 5: tvorba a realizácia magisterského kurzu o odbornom písaní a komunikácii so zamestnávateľmi.

2

2020-2023: Teachers of English for Future Europe (TEFE): EU mobility and employability through the Internationalisation of Teaching Practice

Erasmus+ 2020-1-CZ01-KA203-078201


Spolu s kolegami z ďalších 4 inštitúcií (Univerzita Južné Čechy, Univerzita Passau, Aston University a Jagiellonian University v Krakove) vyvíjame rámec zamestnateľnosti založený na kompetenciách, ktoré by mali učitelia anglického jazyka získať počas svojho vysokoškolského štúdia a programov mobility, ktorých sa počas neho zúčastňujú. Ja som zodpovedný za tie, ktoré sa týkajú metodiky vyučovania angličtiny.

3

2019-2022: Improving academic teaching and internationalisation through enhanced competences of university teachers (IMPACT)

Erasmus+ 2019-1-SK01-KA203-060671


V rámci projektu IMPACT viedla tím 5 akademikov z Masarykovej univerzity (CZ), Ostravskej univerzity (CZ), Stredoeurópskej univerzity (HU) a Technickej univerzity v Delfte (NL) pri navrhovaní a realizácii intenzívneho päťdňového kurzu akademického písania pre akademikov a inštruktorov z Filozofickej fakulty Univerzity Komenského (Bratislava) a Masarykovej univerzity (Brno): Akademické písanie pre publikácie I a II.


Kurz bol realizovaný dvakrát online (z dôvodu pandémie COVID-19) v januári 2021 a v januári 2022.


Hlavná autorka výslednej kapitoly o riešení transformácie tímu a kurzu z dôvodu pandemických obmedzení v knihe vydanej v októbri 2022 vo vydavateľstve Routledge.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen predstavenstva Komisia J. Williama Fulbrighta od 2019

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Universität Passau Innstraße 41, 94032 Passau, Nemecko 15.-20.09.2024 Erasmus+ STA
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Branišovská 1645/31A, 370 05 České Budějovice 2, České republika 26.2.2024-01.03.2024 Erasmus+ STA

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Kontaktná osoba na katedre aj koordinátorka pre pedagogické praxe v oblasti výučby anglického jazyka ako cudzieho jazyka (od septembra 2020) - každý rok umiestňujem približne 150 študentov bakalárskeho a magisterského štúdia študentov s viac ako 50 učiteľmi na viac ako 30 základných, stredných a jazykových školách vo viac ako desiatich mestách na Slovensku.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-05-03