Meno a priezvisko:
|
prof. PhDr. Jela Steinerová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
informačný pracovník /information officer | ÚK MFF UK / Central Library, Faculty of Mathematics, Comenius University Bratislava | 1983 - 1985 |
metodik / methodological library worker | SNK, Matica slovenská, Bratislava /Slovak National Library, Bratislava | 1985-1988 |
výskumník / researcher in library automation | SlTK Bratislava / Slovak Technical Library Bratislava | 1988 - 1992 |
VŠ pedagóg, profesor / university teacher, professor | Univerzita Komenského v Bratislava, FiF / Comenius University, Faculty of Arts | 1992 - |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
anglický jazyk - štátna skúška | Jazyková škola Bratislava | 1988 |
anglický jazyk, First Cambridge Certificate,, FCE | British Council Bratislava | 1992 |
certifikát Kongresová knižnica, LOC professional develpoment certificate | LIbrary of Congress, Washington | 1994 |
skúška TOEFL | Open Society Foundation Bratislava | 1994 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Informačné správanie | informačné štúdiá | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Tvorba informačných produktov | informačné štúdiá | II | mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória informačnej vedy | informačné štúdiá | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Metodológia výskumu v mediálnych a informačných vedách | knižničná a informačná veda | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Úvod do informačnej vedy | informačné štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória informačnej vedy a informačná etika | mediálne a komunikačné štúdiiá | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Metodológia výskumu v informačnej vede | informačné štúdiá | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Informačný prieskum | informačné štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
mediiálne a komunikačné štúdiiá | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
mediálne a komunikačné vedy (informačná veda) | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Sociálne aspekty manažmentu znalostí | mediálne a komunikačné štúdiá | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Informačná etika | informačné štúdiá | I. | meediálne a komunikačné štúdiá |
Semiotika | informačné štúdiá | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Semiotické výskumy | mediálne a komunikačné štúdiá | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Steinerová, J. and Šušol, J. (2007). Users' information behaviour - a gender perspective. In Information Research, 12 (3) paper 320. Dostupné na: http://InformationR.net/ir/12-3/paper320.html
Steinerová, Jela (2018). Perceptions of the information environment by researchers : a qualitative study. In: Information Research. Roč. 23, č. 4 (2018) - ISSN (online) 1368-1613. URL: http://www.informationr.net/ir/23-4/isic2018/isic1812.html
Steinerová, J. (2008). Seeking relevance in the academic information use. In Information Research, 13, (4), 1-11. Dostupné na: http://www.informationr.net/ir/13-4/paper380.html
Steinerová, J. (2010). Ecological Dimensions of Information Literacy. In Information Research. Vol. 15, No. 4. Paper CoLIS 719. Dostupné na: http://informationr.net/ir/15-4/colis719.html
Steinerová, Jela. (2018). Informačné prostredie a vedecká komunikácia: informačné ekológie. Bratislava: Vyd. UK 2018. 262 s. ISBN978-80-223-4445-6
Steinerová, J. (2019). The societal impact of information behaviour research on developing models of academic information ecologies. In Proceedings of CoLIS, the Tenth International Conference on Conceptions of Library and Information Science, Ljubljana, Slovenia, June 16-19, 2019. Information Research, 24(4), paper colis1905. Retrieved from http://InformationR.net/ir/24-4/colis/colis1905.html (Archived by the Internet Archive at https://web.archive.org/web/20191216153846/http://informationr.net/ir/24-4/colis/colis1905.html, reg. vo wos, 2 cit.
Fázik, Jakub – Steinerová, Jela. (2021). Technologies, knowledge and truth: the three dimensions of information literacy of university students in Slovakia. In: Journal of Documentation, roč. 77, č. 1 (2021), s. 285-303. ISSN (print) 0022-0418 ISSN (online) 1758-7379, reg. vo wos, 17 citácií
Steinerová, Jela. (2023). Ethical Issues of Human Information Behaviour and Human Information Interactions. Open Information Science, vol. 7, no. 1, 2023, 20220155. https://doi.org/10.1515/opis-2022-0155, scopus, 1 cit.
Steinerová, Jela (2024). Information Literacy as an Ethical Experience. In: ECIL 2023. Information Experience and Information Literacy. Proceedings of the Conference. Part 2. Chapter 10. Ed. by S. Kurbanoglu, S. Špiranec,J. Boustany, Y. Unal, I. Sencan, D. Kos, E. Grassian, D. Mizrachi, L. Roy. Cham: Springer 2024, 119-128. CCIS, vol. 2043. ISBN 978-3-031-52997-9. https://doi.org/10.1007/978-3-031-52998-6, https://ecil2023.ilconf.org/
Steinerová, J., (2022). Ecological and Ethical Contexts of Digital Literacy in the Light of Phenomenographic Studies. In: Information Literacy in a Post-Truth Era [online]. Eds. S. Kurbanoglu, S. Špiranec, Y. Ünal, J. Boustany, D. Kos. 7th European Confer. on Inform. Literacy, ECIL 2021 Rev. Selected Papers. Cham: Springer Nature, pp. 157-166. ISBN 978-3-030-99884-4. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_14 https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99885-1_14
Steinerová, J., & Ondrišová, M. (2024). Information Ethics in Light of Bibliometric Analyses: Discovering a Shift to Ethics of Artificial Intelligence. Acta Informatica Pragensia, 13(3), 433-459. https://doi: 10.18267/j.aip.237, reg. wos
Steinerová, Jela. (2024). Informačná etika vo vzťahoch človeka a informácie v informačnej vede. Bratislava: Vyd. UK 2024. 252 s. ISBN 978-80-223-5772-2 (tlač),,ISBN 978-80-223-5773-9 (online). https://stella.uniba.sk/texty/FIF_JS_inf_etika_clovek-informacie_inf_veda.pdf
Steinerová, Jela - Šušol, Jaroslav (2005). Library users in human information behaviour. In: Online information review. - Roč. 29, č. 2 (2005), s. 139-156. - ISSN 1468-4527. Ohlasy (24).
[o1] 2011 - Bawden, D. - Robinson, L. - In: New directions in information behaviour, vol. 1 . - Bingley : Emerald group publ., 2011 ; S. 158 ; BKCI-SSH
Steinerová, Jela - Šušol, Jaroslava. (2007).Users´ information behaviour: a gender perspective. In Information research [elektronický zdroj]. - Roč. 12, č. 3 (2007), s. 1-16. - ISSN 1368-1613. URL: http://informationr.net/ir/12-3/infres123.html. Indikátor časopisu:
IF (JCR) 2008=1,000 [2012-0,520], SNIP (SCOPUS) 2008=0,702 [2012-0,724], SJR (SCOPUS) 2008=0,394 [2012-0,486]
Ohlasy (54)
[o1] 2019 - Solikhah, R.P. - Laksmi - Information behaviour of Indonesian women in website femaledaily.com. - In: Library Philosophy and Practice, roč. 2019, 2019 ; Art. No. 3030 ; SCOPUS
Steinerová, Jela: (2008). Seeking relevance in the academic information use.In: Information research. - Roč. 13, č. 4, (2008), s. 1-11. - ISSN 1368-1613
Indikátor časopisu: IF (JCR) 2008=1,000 [2012-0,520], SNIP (SCOPUS) 2008=0,702 [2012-0,724], SJR (SCOPUS) 2008=0,394 [2012-0,486]. Ohlasy (17).
[o1] 2012 - Peters, C. - Braschler, M. - Cough, P. - Interaction and User Interfaces. - In: Multilingual information retrieval . - Berlín : Springer, 2012 ; S. 85-128
Steinerová, J. (2010). Ecological Dimensions of Information Literacy. In Information Research. Vol. 15, No. 4. Paper CoLIS 719. Dostupné na: http://informationr.net/ir/15-4/colis719.html,
Indikátor časopisu: SJR (SCOPUS) 2010=0,555 [2012-0,486],SNIP (SCOPUS) 2010=1,058 [2012-0,724],IF (JCR) 2010=0,822 [2012-0,520] . Ohlasy (21).
[o1] 2018 - Fourie, I. - Maungwa, T. - Anderson, T. D. - Subject domain expertise of ISIC2018 reviewer community : a scoping review. - In: Information research-an international electronic journal, roč. 23, č. 4, 2018 ; nestr. ; SSCI
Widén, G., Steinerová, J. and Voisey, P. (2014). Conceptual modelling of workplace information practices: a literature review. In Information Research, Vol. 19, No.4. Proceedings of ISIC, the Information Behaviour Conference, Leeds, 2-5 September, 2014: Part 1, (paper isic08). Retrieved from http://InformationR.net/ir/19-4/isic/isic08.html (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/...) Indikátor časopisu: SJR (SCOPUS) 2010=0,555 [2012-0,486],SNIP (SCOPUS) 2010=1,058 [2012-0,724],IF (JCR) 2010=0,822 [2012-0,520] . Ohlasy (5).
[o1] 2017 - Haugen, I. - Mastel, K. - Pfander, J. - Librarians at land-grant universities working with extension : three case reports. - In: Library trends, roč. 65, č. 3, 2017 ; s. 394 ; SSCI
Steinerová, Jela (2019). The societal impact of information behaviour research on developing models of academic information ecologies. In: Information Research [elektronický dokument] : an International Electronic Journal. – Sheffield (Veľká Británia) : Professor Tom Wilson of the Department of Information Studies, University of Sheffield. – ISSN (online) 1368-1613. Roč. 24, č. 4 (2019), s. [1-23]. ID: 162153 [recenzované]. SSCI ; CPCI-SSH ; CCC ; WOS CC, Indikátor časopisu: IF - JCR: IF 0.763 - 2019, SJR - SCOPUS: 2019 - 0,454, SNIP - SCOPUS: 2019 - 0,9
Ohlasy (2)
Given, Lisa, Case, Donald, Willson, Rebekah (2023). Looking for information: examining research on how people engage with information. 5th ed. Bingley (U.K.), Emerald 2023. 376 s. - SCO
Fázik, Jakub – Steinerová, Jela. 2021. Technologies, knowledge and truth: the three dimensions of information literacy of university students in Slovakia. In: Journal of Documentation, roč. 77, č. 1 (2021), s. 285-303. ISSN (print) 0022-0418 ISSN (online) 1758-7379, Registrované vo wos,
Ohlasy: 17
Cibangu, Sylvain K. (2023). The origins and informed uses of the terms phenomenography phenoenomenology. In Journal of Documentation. Roč. 79, č. 3 (2023), s. 641-669. DOI 10.1108/JD-10-2021-0219. SCO ; CCC ; WOS CC.
Projekt APVV 15-0508-11. HIBER. Informačné správanie sa človeka v digitálnom priestore (2016-2020), FIIT STU, zodp. riešiteľ za KKIV FiFUK, https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/kkiv/veda-a-vyskum/granty-a-projekty/, https://hiber.fiit.stuba.sk/project / Human Information behavior in Digital Space, zodpovedný riešiteľ za KKIV FiFUK
Projekt VEGA 1/0360/21 Sociálne reprezentácie etických výziev digitálnej revolúcie / Social representations of ethical challenges of digital revolution (2021-2023), vedúca projektu, hlavný zodpovedný riešiteľ
Projekt InCreDe, Informačná tvorivosť v digitálnom prostredí, EÚ NextGeneration prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR v rámci projektu č.09I03-03-V04-00239“, InCreDe, 2024-2026
EU NextGenerationEUthrough the Recovery and Resilience Plan for Slovakia under the project No. 09I03-03-V04-00239“, InCreDE, hlavný zodpovedný riešiteľ, vedúci projektu
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka komisie Agentúry APVV pre spoločenské vedy | APVV, Agenúta na podporu vedy a výskumu | 2014 - 2018 |
posudzovateľ študijného programu | Karlova univerzita Praha | 2019-2020 |
posudzovateľ študijného programu | Masarykova univerzita Brno | 2018 |
členka komisie ÚKR pri MK SR | Ministerstvo kultúry SR | 2014 - 2018 |
vedúca Katedry knižničnej a informačnej vedy FiFUK | Univerzita Komenského v Bratislave | 2016-2020 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Oxford University, United Kingdom | Oxford | 1.8.- 31.8. 1991 | Oxford Hospitality Scheme / Visiting Scholar |
Library of Congress, USA | Washington, D.C. | 1.9. - 10.12. 1994 | Open Society and LC Scheme for Eastern Europe Scholars, professional development program |
Université Libre de Bruxelles | Brusel, Belgicko | 1.5.- 30.5. 1996 | Tempus Scheme, Visiting Scholar |
Karlova univerzita Praha | Praha, ČR | 1.11.- 8.11. 2008 | Erasmus / teaching mobility |
Brno, Masarykova univerzita Brno | Brno, Flozofická fakulta, Masarykova univerzita Brno | 2014, 2016 | Visegrad Fund scheme projects, prednášky |
Opava, Slezská univerzita | Opava,Slezská univerzita, Ústav informatiky i | apríl 2016 | pozvané prednášky |
Masarykova univerzita Brno | Brno, ČR | 2023, 2024 | pozvané prednášky |
Predsedníčka redakčnej rady Zborníka Knižničná a informačná veda, editorka (2009-), členka redakčných rád medzinárodných a národných vedeckých a odborných časopisov (Information research, Mousaion, ProInFlow ai.). Členka rád medzinárodných konferencií a spoločností (ECIL, ISIC, CoLIS, ELAG, ECDL, ISKO, ASIST). Recenzovanie príspevkov do karentovaných časopisov (JDoc, JASIST ai.), recenzovanie zahraničných publikácií (Elsevier, Facet). Hlavná zodpovedná osoba za doktorandský program Mediálne a komunikačné štúdiá (2021-). Predsedníčka komisie ŠZS a garantka magisterského programu informačné štúdiá, ŠVOK, predsedníčka komisie pre rigorózne konanie, členka odborovej komisie knižničná a informačná veda. Garant (zodpovedná osoba) študijného programu mediiálne a komunikačné štúdiá, 3. sdtupeň.Členka medzinárodných projektov ENWI, DELOS, ICIMSS. Členka medzinárodných rád v oblasti informačného manažmentu (ICIMSS, Open Society Foundation SR, Mellon Foundation, EUCLID ai. Účasť na medzinárodných projektoch IFLA, ESF, UNESCO ai. Tvorba a aktualizácia štuidjných programov. Koordinátorka zahraničnej spolupráce KKIV a programu Erasmus. odborné expertízy a posudky projektov a kvalifikačných prác. Organizácia medzinárodných konferencií a seminárov, najmä Informačné interakcie (2006, 2011, 2013-). Pamätný list Rektora UK (2015, 2019), pamätná medaila FiFUK (2022).