Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PhDr. Eva Rošková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Rošková
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
doc. PhDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1963
I.5 - Názov pracoviska
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova ulica 2, 811 02 Bratislava 1
I.7 - Pracovné zaradenie
docent; vedúca Katedry psychológie FiF UK od 1. 9. 2019 do 30.6.2023
I.8 - E-mailová adresa
eva.roskova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5727
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
32. psychológia

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1985
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1985
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1995
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Katedra psychológie FiF UK Bratislava Od 2013
odborný asistent Katedra psychológie FiF UK Bratislava 2010 - 2013
metodik/expert (HR) VÚB banka s. r. o. Bratislava 2009 - 2010
Human Resources Manager Siemens PSE s. r. o. 2001 – 2009
odborný /vedecký pracovník Katedra psychológie FiF UK Bratislava 1992 – 2001
odborný pracovník Psychologický Ústav FiF UK Bratislava 1987 – 1992

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
HRM Kvalifikačný program v Riadení ľudských zdrojov EXPERTIS Praha, ČR; Cranfield University, UK 2003
Tréning Hogan Personality Inventory (HPI) Assessment Systems, Praha, ČR 2004
Tréning Performance Management Process Siemens, Viedeň, AT 2004
HR know-how fórum Institute for International Research, Praha, ČR 2002, 2004, 2006, 2008
Tréning Syndróm vyhorenia a spoluzodpovednosť firiem HRcomm Slovensko 2021
Tréning Efektívny leadership v hybridnom svete Maxman Consultants Slovensko 2021
Workshop Well-being v hybride HRcomm Slovensko 2022
Workshop Psychologické potreby ako prevencia stresu HRcomm Slovensko 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Personálna psychológia psychológia II. psychológia
Doktorandský seminár klinická psychológia III. psychológia
Seminár k bakalárskej práci I psychológia I. psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Psychológia Psychológia
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
16
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
59
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Organizačná a pracovná psychológia psychológia I. psychológia
Dopravná psychológia psychológia II. psychológia
Metódy v personálnej psychológii psychológia II. psychológia
Výskumné praktikum psychológia I. psychológia
Seminár k bakalárskej práci II. psychológia I. psychológia
Seminár k diplomovej práci psychológia II. psychológia
Rizikové správanie vodičov v doprave klinická psychológia III. psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
107
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
149
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
71
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
96
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
61
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADC Kovácsová, N., Rošková, E., Lajunen, T. (2014). Forgivingness, anger, and hostility in aggressive driving. Accident, analysis and prevention. 62, 303-308.Registrované v: WOS CC Web of Science Core Collection, SCOPUS SCOPUS , CCC Current Content Connect, SSCI Social Sciences Citation Index

2

ADC05 Kovácsová, N., Lajunen, T., Rošková, E. (2016): Aggression on the road : relationships between dysfunctional impulsivity, forgiveness, negative emotions, and aggressive driving. Transportation research, part F-traffic psychology and behaviour. - Roč. 42, sp. iss., part 2 (2016), s. 286-298. - ISSN 1369-8478. Registrované v: WOS CC Web of Science Core Collection ,SCOPUS SCOPUS , CCC Current Content Connect, SSCI Social Sciences Citation Index

3

ADC Rošková, E., Kovácsová, N. (2012). Niektoré prediktory agresívneho správania v cestnej doprave. = Some predictors of aggressive behaviour in road transport. Československá psychologie. 56, 3, 241-252. Registrované v: WOS CC Web of Science Core Collection ,SCOPUS SCOPUS , CCC Current Content Connect, SSCI Social Sciences Citation Index

4

ADC Schraggeová, M., Rošková, E. (2016). Záväzok k organizácii vo vzťahu k organizačnému občianskemu správaniu a úmyslu zotrvať v organizácii. = Organizational commitment in relation with organizational citizenship behavior and intention to remain in organization. Československá psychologie. 60, 1, 38-50.Registrované v: WOS CC Web of Science Core Collection ,SCOPUS SCOPUS , CCC Current Content Connect, SSCI Social Sciences Citation Index

5

V3 Psychometric properties of the Technostress Creators Inventory among employed Slovak respondents / Urukovičová, Nina (Autor) (25%) ; Rošková, Eva (Autor) (25%) ; Schraggeová, Milica (Autor) (25%) ; Smoroň, Jozef (Autor) (25%). – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.chbr.2023.100324. – SCO ; WOS CC. In: Computers in Human Behavior Reports [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN (online) 2451-9588. – Roč. 12 (2023), s. 1-10 [online]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3 Psychometric properties of the Technostress Creators Inventory among employed Slovak respondents / Urukovičová, Nina (Autor) (25%) ; Rošková, Eva (Autor) (25%) ; Schraggeová, Milica (Autor) (25%) ; Smoroň, Jozef (Autor) (25%). – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.chbr.2023.100324. – SCO ; WOS CC In: Computers in Human Behavior Reports [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN (online) 2451-9588. – Roč. 12 (2023), s. 1-10 [online]

2

ADN Rošková, E., Faragová, L. (2020). Job crafting, work engagement, burnout: mediating role of self-efficacy. Studia Psychologica. 62, 2, 148-163. Registrované v: SCO SCOPUS, WOS CC Web of Science Core Collection, SSCI Social Sciences Citation Index, CCC Current Content Connect

3

V3 Transformational leadership and turnover intention: Mediating effect of commitment to the organization and commitment to the job / Rošková, Eva (Autor) (33.334%) ; Schraggeová, Milica (Autor) (33.333%) ; Jakubek, Martin (Autor) (33.333%). – [recenzované]. – DOI 10.26387/bpa.2024.00001. – SCO. In: BPA - Applied Psychology Bulletin [textový dokument (print)] . – Firenze (Taliansko) : Giunti Psychometrics. – ISSN 0006-6761. – Roč. 82, č. 299 (2024), s. 1-16 [tlačená forma]

4

V3 Do job crafting strategies enhance employee well-being in flexible working arrangements? / Urukovičová, Nina (Autor) (50%) ; Rošková, Eva (Autor) (50%). – [recenzované]. – DOI 10.51561/cspsych.68.6.527. – SCO ; SSCI ; WOS CC ; CCC In: Československá psychologie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : časopis pro psychologickou teorii a praxi. – Praha (Česko) : Akademie věd České republiky. Psychologický ústav AV ČR. – ISSN 0009-062X. – ISSN (online) 1804-6436. – Roč. 68, č. 6 (2024), s. 527-545 [tlačená forma] [online]

5

ACB Rošková, E., Schraggeová, M. (2020). Psychologické väzby v práci. = Psychological bonds at work. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 148 s.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADC Kovácsová, N., Rošková, E., Lajunen, T. (2014). Forgivingness, anger, and hostility in aggressive driving. Accident, analysis and prevention. 62, 303-308.

01 - 2023 Current Content Connect:CCC:000988569200001; Web of Science Core Collection:WOS:000988569200001) 1060494: Analysis of speed reductions and crash risk of aggressive drivers during emergent pre-crash scenarios at unsignalized intersections / Adavikottu, Anusha (Autor) ; Velaga, Nagendra (Autor) . – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.aap.2023.107088. – WOS CC ; CCC. In: Accident Analysis & Prevention [textový dokument (print)] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN 0001-4575. – ISSN (online) 1879-2057. – Roč. 187 (2023), s. 1-17 [tlačená forma]

2

ADC Kovácsová, N., Lajunen, T., Rošková, E. (2016): Aggression on the road: relationships between dysfunctional impulsivity, forgiveness, negative emotions, and aggressive driving. Transportation research, part F-traffic psychology and behaviour. 42, 2, 286-298.

[o1] 2020 Halim, Z. - Rehan, M.: On identification of driving-induced stress using electroencephalogram signals: A framework based on wearable safety-critical scheme and machine learning. In: Information fusion, č. 53, 2020, s. 66-79 - SSCI

3

V3 Psychometric properties of the Technostress Creators Inventory among employed Slovak respondents / Urukovičová, Nina (Autor) (25%) ; Rošková, Eva (Autor) (25%) ; Schraggeová, Milica (Autor) (25%) ; Smoroň, Jozef (Autor) (25%). – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.chbr.2023.100324. – SCO ; WOS CC In: Computers in Human Behavior Reports [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN (online) 2451-9588. – Roč. 12 (2023), s. 1-10 [online]

01 - 2024 (SCOPUS:2-s2.0-85202846953) 1990528: Technostress : A comprehensive literature review on dimensions, impacts, and management strategies / Sanjeeva Kumar, Pothuganti (Autor) (100%). – DOI 10.1016/j.chbr.2024.100475. – SCO. In: Computers in Human Behavior Reports [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN (online) 2451-9588. – Roč. 16 (2024), s. 1-16 [online]

4

AFC Rošková, E. (2013). Driver behavior questionnaire: introductory psychometric analysis. In: Psychologie práce a organizace 2013. Olomouc: Univerzita Palackého, 16-26 [CD-ROM]. Registered in: WOS CC Web of Science Core Collection, CPCI-SSH Conference Proceedings Citation Index - Social Science Humanities

[o1] 2015 Wahlberg, A. E. - Barraclough, P. - Freeman, J.: The driver behaviour questionnaire as accident predictor : a methodological re-meta-analysis. In: Journal of safety research, č. 55, 2015, s. 206 - SSCI

5

ADD Rošková, E., Faragová, L. (2020): Job crafting, work engagement, burnout : mediating role of self-efficacy. Studia Psychologica. - Roč. 62, č. 2 (2020), s. 148-163. - ISSN (print) 0039-3320

01- 2024 Web of Science Core Collection: WOS:001227057800001) 2007994: Crafting One's Life and its Relationship with Psychological Needs : A Scoping Review / Napier, Andrew D. (Autor) (33.333%) ; Slemp, Gavin R. (Autor) (33.334%) ; Vella-Brodrick, Dianne A. (Autor) (33.333%). – DOI 10.1007/s11482-024-10322-z. – WOS CC In: Applied Research in Quality of Life [textový dokument (print)] : The Official Journal of the International Society for Quality-of-Life Studies. – Dordrecht (Holandsko) : Springer Nature. Springer International Publishing AG. – ISSN 1871-2584. – ISSN (online) 1871-2576. – Roč. 19, č. 4 (2024), s. 2063-2101 [tlačená forma)

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Rekonceptualizovaný model záväzku v pracovnom kontexte: individuálne a organizačné súvislosti.

GA VEGA, 1/0273/18, 2018 -2020; ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU

Prínos výsledkov projektu spočíva v identifikácii individuálnych a organizačných faktorov ktoré prispievajú k vytvoreniu relevantných kognitívnych a afektívnych stavov a následne k vytvoreniu záväzku k vybraným typom objektov v pracovnom kontexte (organizácia, nadriadený, team, práca). Boli identifikované významné súvislosti medzi osobnostnými faktormi a záväzkom, medzi záväzkom a tendenciou k správaniu (úmysel opustiť organizáciu, organizačné občianske správanie) ako aj moderačné a mediačné modely poukazujúce na vzťahy medzi prediktormi, záväzkami a tendenciami k správaniu. Bola potvrdená validita a reliabilita nástroja na meranie záväzku voči konkrétnym pracovným a organizačným objektom (KUT; Klein et al. 2014) testovaním asociácií medzi jednodimenzionálnym konceptom záväzku a ďalšími, objektovo kongruentnými psychologickými stavmi a postojmi (záväzok v koncepcii trojzložkového modelu TCM, osobnostné faktory, organizačné faktory.

..............................................................................................

2

Temné stránky používania informačných technológií: dôsledky technologického stresu na pracovný well-being a produktivitu.

GA VEGA, 1/0603/21, 2021-2023; ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU

Cieľom projektu je analyzovať temné stránky používania IT a overiť modely vplyvov IT stresorov a osobnostných premenných ako zmierňovacích mechanizmov na „pozitívny pracovný well-being“ - pracovné postoje (angažovanosť, záväzok) a správanie (produktivita, výkon), ako aj na prežívanie stresu (buronout), úmysel odísť z organizácie. Teoretickým východiskom je heuristický model pracovných požiadaviek a zdrojov (Job demands - resources model; JDR; Bakker & Demerouti, 2007) a teória copingu (Lazarus, Folkman, 1984). Plánované sú dva metodologické prístupy: kvalitatívny (pološtruktúrované interview) a kvantitatívny. Výskumné výsledky budú prínosom pre oblasť teórie (fenomén technostresu v modeli JDR), výskumu (overenie nových nástrojov merania technostresu), manažérskej praxe (identifikácia spôsobov zmierňujúcich dopady technostresu na zamestnancov).

3

Individuálne a organizačné stratégie digitálneho detoxu a ich efekty na prežívanie a správanie zamestnancov.

GA VEGA, 1/0566/24 2024-2026; ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU

V dôsledku nárastu digitalizácie profesionálneho sveta sú tzv. znalostní zamestnanci, ktorých práca je spojená s tvorbou, šírením alebo aplikáciou poznania, každodenne konfrontovaní s informačnými a komunikačnými technológiami (IKT). IKT im na jednej strane umožňujú vyššiu flexibilitu a autonómiu, na druhej strane sú spájané s technologickým preťažením a jeho negatívnymi dôsledkami na pracovný výkon, well-being, fyzické aj duševné zdravie (Stewart, 2020; Pirkkalainen & Salo, 2016). Hlavným cieľom projektu je identifikácia efektívnych individuálnych a organizačných stratégií digitálneho detoxu ako stratégií vedomého odpojenia sa od informačných technológií s cieľom redukovať/eliminovať ich negatívne dôsledky. Sekundárnym cieľom je analýza dopadov digitálneho detoxu na správanie (výkon) a prežívanie (stres, vyhorenie, well-being) znalostných zamestnancov. Stanovené ciele budú dosahované prostredníctvom tzv. „mixed dizajnu“.

4

BURNOUT PREVENT: Enhancing Skills, Developing Innovative Service Solutions and Policy Recommendations for Burnout Prevention, in CE Smart Specialization Sectors

Interreg CENTRAL EUROPE CE0200521; 2024-2026; WORK PACKAGE LEADER (WP3)

BURNOUT PREVENT project will improve entrepreneurial skills, to tackle rising anxiety, burnout syndrome and depression among workforce of the SMEs. It will be the first project in the whole EU comprehensively considering all 3 burnout syndrome aspects: corporate environment, free time and digital stress.

Depression and anxiety are now the most prevalent psychological and emotional troubles faced in the workplace, representing more than 20% of all sick-leaves. This results in the negative impact on the productivity and innovativeness, estimated to 202 billion € loss for the Central Europe alone. Smart specialisation sectors are the most vulnerable, due to demanding competitive global environment.

Proposed project will strengthen entrepreneurial skills and set up organizational model for burnout syndrome resilience in the SMEs from 3 smart specialisation fields: Industry 4.0, Smart Health and Sustainable Food. It will provide managers and employees new knowledge and skills for implementing burnout preventive measures in the work and outside work environment.

Partnership is composed of 12 partners from 7 CE countries: Slovenia, Hungary, Poland, Italy, Croatia,Germany and Slovakia. They are coming from 3 different groups: (i) knowledge partners, (ii) business support institutions and (iii) policy-expert partners. Roles and knowledge are complementary: PP2 and PP3 are expert knowledge providers specialized in occupational health and work psychology, both needed for theoretical development of outputs. Partners from 4 to 10 are business support partners who will be responsible for testing of outputs in 3 smart specialisation fields across 7countries. Partners 11 and 12 are national public health institutes, responsible for development of occupational health policies. Lead partner has strong experiences in management of Interreg projects, as well as it brings relevant knowledge from previous Interreg CE projects, funded under SO1.2. Main beneficiaries of the project are (i) SMEs from 3 Smart specialisation sectors - improving capacities for organisational burnout prevention redesign, (ii) employees - receiving knowledge how to tackle stress and anxiety after work and (iii) policy stakeholders - receiving knowledge for better alignment of occupational health policies with modern era work.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka European association for work & organizational psychology – EAWOP od 2019
členka Slovenská Akademická Asociácia pre Personálny Manažment - SAAPM od 2020
členka odborová komisia doktorandského štúdia - Klinická psychológia; Katedra psychológie, Filozofická Fakulta UK v Bratislave od 2020
členka, spolugarantka odborová komisia doktorandského štúdia - Sociálna a pracovná psychológia, Katedra psychológie, Filozofická Fakulta UK v Bratislave 2015 – 2018
členka Komisia VEGA, Ministerstvo školstva SR od 2015
členka Etická komisia, Filozofická Fakulta UK v Bratislave 2018-2019
členka Združenie pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov (profesijné združenie) 2001-2009
členka Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV 1985–2001, 2013-2016

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

• Editorka zborníka Filozofickej fakulty UK Bratislava Psychologica; ročníky 2011, 2012, 2014, 2015, 2016, 2017;

• Odborná garantka a lektorka Špecializačného (postgraduálneho) štúdia z Dopravnej psychológie na FiF UK v Bratislave, 1996/1997, 1998/1999;

• Recenzná činnosť pre domáce a zahraničné vedecké časopisy a projektové agentúry;


Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-23