Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Annamária Antalová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Antalová
I.2 - Meno
Annamária
I.3 - Tituly
Mgr. et Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova ulica 2, 811 02, Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
annamaria.antalova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/49764
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
psychológia
I.11 - ORCID iD
0000-0001-5642-7941

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
psychológia zdravia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave od 17.10.2022 - prebieha
Odborná asistentka Slovenská zdravotnícka univerzita, Lekárska fakulta od 1.11.2022 - prebieha
likvidátor poistných udalostí Groupama poisťovňa 2014
asistentka administratívy Bratfood s.r.o. 2013-2014
administratívna pracovníčka VitaFit s.r.o. 2010
manipulačná pracovníčka JEKA s.r.o. 2009-2010
embryológ GynFiv s.r.o. 2008

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Výcvikový vzdelávací program v adlerovskom poradenstve Slovenská asociácia individuálnej psychológie 2018 - 2021
Séria workshopov zameraných na rôzne témy učiteľskej prípravy. Cieľom workshopov bolo rozvíjať učiteľské kompetencie členov akademickej obce Univerzity Komenského v Bratislave, najmä pre osoby, ktoré sa podieľajú na príprave budúcich učiteľov. Klub Učiteľskej akadémie UK 2023
Challenge-based education tréning ENLIGHT - aliancia európskych univerzít 2023
16. ročník Letnej školy adlerovskej psychológie 2022: Spracovanie traumy v životnom štýle Slovenská asociácia individuálnej psychológie 2022
15. ročník Letnej školy adlerovskej psychológie 2021: Líderstvo v každom z nás Slovenská asociácia individuálnej psychológie 2021
14. ročník Letnej školy adlerovskej psychológie 2019: Párové poradenstvo Slovenská asociácia individuálnej psychológie 2019
13. ročník Letnej školy adlerovskej psychológie 2018: Nové trendy v psychopatológii a prevencii Slovenská asociácia individuálnej psychológie 2018
ISST certifikovaný výcvik v Individuálnej schématerapii Slovenský inštitút schématerapie 2024 - 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Poradenská psychológia Psychológia Prvý 3.1.9 Psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Psychológia pre učiteľov I Študijné programy v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy realizované na Fif UK Prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia pre učiteľov II Študijné programy v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy realizované na Fif UK Prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Silné stránky osobnosti a ich aplikácia v psychologickej praxi Psychológia Prvý 3.1.9 Psychológia
Praktické otázky poradenskej psychológie – vzdelávanie založené na výzvach (Challenge-based education) Psychológia Prvý 3.1.9 Psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Porucha pozornosti u vysokoškolských študentov: prehľadová štúdia. Annamária Antalová, Lenka Sokolová, Československá psychologie. - Roč. 66, č. 2 (2022), s. 111-129

2

Riziko dehumanizácie u ľudí žijúcich s demenciou. Annamária Antalová, Zuzana Kaššaiová, Jana Plichtová, Československá psychologie. - Roč. 64, č. 6 (2020), s. 690-701

3

Možnosti využitia virtuálnej reality u jednotlivcov s poruchou pozornosti s hyperaktivitou. Annamária Antalová, Eugen Antal, Lenka Sokolová,

Prohuman [elektronický dokument]. - č. 15.február (2022), s. 1-7 [online]

4

Strata u sekundárnych opatrovateliek: perspektíva vnučiek, ktorých staré mamy zomreli na demenciu. Annamária Antalová, Zuzana Kaššaiová, Kristína Hořeňovská, Paliatívna medicína a liečba bolesti [elektronický dokument]. - Roč. 14, č. 1-2e (2021), s. 25-29 [online]

5

The use of virtual reality in training professionals to understand ADHD and develop their competences Annamária Antalová ... [et al.], EHPS 2022 [elektronický dokument] : 36th Annual Conference of the European Health Psychology Society. - : 1. vyd. Galway : European Health Psychology Society, 2022. - S. 212-212 [online]


6

The Psychological Immune Competence Inventory A Pilot Validation Study in Slovakia. Kristína Široká, Annamária Antalová, Daniela Čechová, European Journal of Mental Health. - Roč. 19 (2024), s. 1-15

7

Rané spomienky študentov s ADHD perspektíva individuálnej psychológie. Annamária Antalová, Lenka Sokolová, Daniela Čechová, Psychoterapie. - Roč. 18, č. 1 (2024), s. 1-15

8

Copingové stratégie v kontexte psychopatologickej záťaže. Kristína Široká, Annamária Antalová, Daniela Čechová, Psychiatrie. - Roč. 28, č. 2 (2024), s. 49-54

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Porucha pozornosti u vysokoškolských študentov: prehľadová štúdia Annamária Antalová, Lenka Sokolová, Československá psychologie. - Roč. 66, č. 2 (2022), s. 111-129

2

Riziko dehumanizácie u ľudí žijúcich s demenciou Annamária Antalová, Zuzana Kaššaiová, Jana Plichtová, Československá psychologie. - Roč. 64, č. 6 (2020), s. 690-701

3

Možnosti využitia virtuálnej reality u jednotlivcov s poruchou pozornosti s hyperaktivitou Annamária Antalová, Eugen Antal, Lenka Sokolová,

Prohuman [elektronický dokument]. - č. 15.február (2022), s. 1-7 [online]

4

Strata u sekundárnych opatrovateliek: perspektíva vnučiek, ktorých staré mamy zomreli na demenciu Annamária Antalová, Zuzana Kaššaiová, Kristína Hořeňovská, Paliatívna medicína a liečba bolesti [elektronický dokument]. - Roč. 14, č. 1-2e (2021), s. 25-29 [online]

5

The use of virtual reality in training professionals to understand ADHD and develop their competences Annamária Antalová ... [et al.], EHPS 2022 [elektronický dokument] : 36th Annual Conference of the European Health Psychology Society. - : 1. vyd. Galway : European Health Psychology Society, 2022. - S. 212-212 [online]

6

The Psychological Immune Competence Inventory A Pilot Validation Study in Slovakia Kristína Široká, Annamária Antalová, Daniela Čechová, European Journal of Mental Health. - Roč. 19 (2024), s. 1-15

7

Rané spomienky študentov s ADHD perspektíva individuálnej psychológie Annamária Antalová, Lenka Sokolová, Daniela Čechová, Psychoterapie. - Roč. 18, č. 1 (2024), s. 1-15

8

Copingové stratégie v kontexte psychopatologickej záťaže Kristína Široká, Annamária Antalová, Daniela Čechová, Psychiatrie. - Roč. 28, č. 2 (2024), s. 49-54

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Stárek,L. (2023). Support and experience of families caring for a senior with dementia. Lex Humana 15 (2), s. 524-537.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (2021 – 2024) - členka riešiteľského kolektívu

Projekt sa venuje vysokoškolským študentkám a študentom s poruchami učenia. Jej cieľom je zistiť prevalenciu symptómov poruchy pozornosti a hyperkativity (ADHD) v populácii vysokoškolských študentov na Slovensku. Pomocou využitia kvalitatívnych a kvantitatívnych metód mapuje študijné a zvládacie stratégie, ktoré študenti s poruchami učenia využívajú.

2

APVV-22-0160 Analýza psychoneuroimunologických parametrov zdravia vo vybraných skupinách slovenskej populácie (2023 -2027) - členka riešiteľského kolektívu

Súčasná úroveň poznania prepojenia medzi nervovou sústavou, správaním a imunitným systémom človeka poukazuje na dôležité asociácie medzi psychologickou a biologickou imunitou. Predkladaný projekt skúma tieto vzťahy z perspektívy psychológie, epidemiológie a imunológie vo vzorke celkovej populácie a u ľudí liečených na závislosť od alkoholu. Vo výskume bude použité psychologické dotazníky, nástroje na zisťovanie epidemiologických údajov a imunologická analýza.

3

VEGA 1/0545/25 Meranie celoživotného stresu metódou STRAIN (2025-2028) - členka riešiteľského kolektívu

Téma stresu a jeho zvládania je v súčasnej spoločnosti stále aktuálna a dôležitá. Problémom pri psychologickom skúmaní stresu je však chýbanie vhodných a spoľahlivých nástrojov. Väčšina dostupných dotazníkov sa zameriava iba na niektoré aspekty stresu, napr. buď na objektívne stresory alebo na subjektívne vnímanie, buď na aktuálny stav alebo dlhodobú životnú históriu. Nástroj STRAIN je online klinické interview, ktoré mapuje stresory a ich subjektívne prežívanie naprieč celým životom participantov. Cieľom tohto projektu je validizácia slovenskej verzie metódy STRAIN a vytvorenie databázy obsahujúcej okrem dát o životnom strese aj neuroendokrinné ukazovatele.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Účasť na organizovaní ŠVOČ.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-31