Meno a priezvisko:
|
Mgr. Daniela Turoňová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Odborná asistentka | Katedra psychológie FiF UK Bratislava | od 2012 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Vývojové aspekty ROR metódy a ich použitie u detí | Psyche Educa s.r.o. | 2018 |
Heart Rate Variability - HRV | Mind Media B.V., Louis Eijssenweg 2B, 6049CD Roermond-Herten, The Netherlands | 2018 |
EEG spectral analysis | InsideScientific, PO Box 28044, London, ON, Canada N6H 5E1 | 2020 |
Remote Eye Tracking: Advanced Integration with Physiology Data |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná psychológia 1 | psychológia | I. | psychológia |
Biopsychológia | psychológia | I. | psychológia/psychológia |
Metódy psychológie | psychológia | I. | psychológia/psychológia |
Úvod do psychofyziológie | psychológia | I. | psychológia/psychológia |
Úvod do sociálnej, afektívnej, kognitívnej a behaviorálnej neurovedy | psychológia | II. | psychológia/psychológia |
Výskumné praktikum | psychológia | I. | psychológia/psychológia |
Úvod do sociálnej, afektívnej, kognitívnej a behaviorálnej neurovedy 2. | psychológia | II. | psychológia/psychológia |
"Psychologické a biologické koreláty adaptívneho správania u detí s poruchami autistického spektra v interdisciplinárnom náhľade" (APVV-20-0139) ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Projekt sa zameriava na výskum adaptívneho správania a kognitívnych schopností jedincov s PAS, ktorých posúdenie bude súčasťou diagnostického postupu v pripravovanej novej revízií Medzinárodnej klasifikácie chorôb MKCH-11. Sústreďuje sa tiež na skúmanie súvislostí medzi psychologickými a biologickými aspektmi so zámerom odhaliť biologické koreláty psychologických charakteristík PAS, identifikovať možné patomechanizmy a potenciálne biomarkery PAS. Cieľom je tiež Identifikovať vývinovú trajektóriu adaptívneho správania u detí s typickým vývinom s prihliadnutím na exekutívne funkcie, vek, pohlavie a overiť psychometrické parametre slovenskej verzie diagnostického nástroja Vineland Adaptive Behaviour Scale 3.
"Rozvoj výučby štatistických metód a praktík otvorenej vedy v spoločenských vedách". KEGA 21-003-00, (2021-2023) ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEHO PROJEKTU. Cieľom tohto projektu je diseminácia aktuálnych štatisticko-metodologických poznatkov a princípov otvorenej vedy primárne (no nie výlučne) medzi výskumníkov a študentov spoločenskovedných odborov, prostredníctvom troch vzájomne prepojených aktivít: 1) realizácie vzdelávacích workshopov; 2) vytvorením webstránky pre rozširovanie informácií, návodov, odkazov, a priestoru pre širšiu diskusiu a tzv. networking; 3) vytvorením ucelených výučbových materiálov z oblasti štatistiky a kvantitatívnej metodológie, ktoré budú reflektovať princípy otvorenej vedy s použitím voľne dostupných softvérových riešení.
"Informačné správanie človeka v digitálnom priestore" APVV (2016-2020). ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Cieľom projektu je skúmať nové fenomény informačného správania človeka a priniesť nové poznatky spojené so správaním sa človeka v digitálnych priestoroch, v kontexte rôznych situácií, typov zariadení a technológií pre zber a poskytovanie informácií s využitím najnovších poznatkov v oblasti sociálnych a behaviorálnych vied.
"Identifikácia psychických a somatických markerov v súvislosti s vulnerabilitou na stres a analýza efektivity psychologických intervencií". APVV-17-0451 (2018-2020). ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Projekt sa zameriava na vytvorenie čo najkomplexnejšieho modelu vulnerability na stres, na základe širokej analýzy všetkých relevantných psychických a somatických ukazovateľov stresuPlánuje identifikáciu maladaptívnej stresovej reaktivity, ktorá sa manifestuje alostatickým preťažením, v podobe hyper-reaktivity alebo hypo-reaktivy na stresové podnety. Jedným z cieľov je nájdenie optimálneho spôsobu hodnotenia kumulatívne skóre rizika alostatického preťaženia, prostredníctvom vyhodnotenia biomarkerov (kardiovaskulárne, neuroendokrinné, metabolické, zápalové) a psychologických parametrov (emocionálne, osobnostné, kognitívne).
"Kognitívne, osobnostné a psychofyziologické faktory zvládania stresu v kontexte vzťahu anxiety a alergie a možnosti ich optimalizácie". APVV-0496-12 (2013-2017). ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Projekt je zameraný na analýzu a konfrontáciu relevantných psychických a psychofyziologických ukazovateľov u alergických pacientov a u vysoko úzkostlivých jedincov vzhľadom na ich podobnosť v zmenenej reaktivite na stres. Projekt je zameraný aj na analýzu možných paralel s kognitívnymi procesmi, osobnostnými dispozíciami i emocionálnymi stavmi. Našim zámerom je aj popísať biomarkery a mechanizmy, ktoré odrážajú intenzitu psychoneuroendokrinnej odpovede alergikov i vysoko úzkostlivých jedincov v záťažových situáciách.
"Sebaregulácia detí v mladšom školskom veku - úloha temperamentu a exekutívnych funkcií". VEGA 1-0550-22 (2022-2025), ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU.
"Kognitívna regulácii emócií a jej psychofyziologické a neuroendokrinné koreláty" VEGA 1-0217-22. (2022-2025), ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Študijná poradkyňa | Katedra psychológie | 2015 |