Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Daniela Turoňová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Turoňová
I.2 - Meno
Daniela
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1979
I.5 - Názov pracoviska
Filozofická Fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2, 81102, Bratislava 1
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
daniela.turonova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19114
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Psychológia

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.c - Odbor a program
psychológia/klinická psychológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Katedra psychológie FiF UK Bratislava od 2012

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Vývojové aspekty ROR metódy a ich použitie u detí Psyche Educa s.r.o. 2018
Heart Rate Variability - HRV Mind Media B.V., Louis Eijssenweg 2B, 6049CD Roermond-Herten, The Netherlands 2018
EEG spectral analysis InsideScientific, PO Box 28044, London, ON, Canada N6H 5E1 2020
Remote Eye Tracking: Advanced Integration with Physiology Data

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
34
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Všeobecná psychológia 1 psychológia I. psychológia
Biopsychológia psychológia I. psychológia/psychológia
Metódy psychológie psychológia I. psychológia/psychológia
Úvod do psychofyziológie psychológia I. psychológia/psychológia
Úvod do sociálnej, afektívnej, kognitívnej a behaviorálnej neurovedy psychológia II. psychológia/psychológia
Výskumné praktikum psychológia I. psychológia/psychológia
Úvod do sociálnej, afektívnej, kognitívnej a behaviorálnej neurovedy 2. psychológia II. psychológia/psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1
Rajčáni, Jakub, Brezina, Igor, Soláriková, Petra, Turoňová, Daniela (2016): Heart rate variability in psychosocial stress : comparison between laboratory and real-life setting. In: Activitas Nervosa Superior Rediviva. - Roč. 58, č. 3 (2016), s. 77-82.
2
Soláriková, Petra, Brezina, Igor, Turoňová, Daniela, Rajčáni, Jakub (2016): Anxiety and sympathetic response to stress in allergic patients Lit. 42 zázn. In: Activitas Nervosa Superior Rediviva. - Roč. 58, č. 3 (2016), s. 88-94
3
Solarikova, P., Brezina, I.., Turoňová, D., Rajčáni, J., Mlynčeková, S. (2018). Long-term monitoring of heart rate variability and state anxiety in allergic patients: Comparison of four stress protocols. Ceskoslovenska Psychologie. 62. 258-271.
4
Svobodova Kosnacova, H., Vavrinsky, E., Turoňova, D., Donoval, M., Dariček, M., Telek, P., Kopáni, M.. (2018). Optimization of the Position of Single-Lead Wireless Sensor with Low Electrodes Separation Distance for ECG-Derived Respiration. Advances in Electrical and Electronic Engineering. 16. 10.15598/aeee.v16i4.277
5
Blahunkova, S., Solarikova, P., Brezina, I., Turonova, D., Rajčáni, J.. (2020). Autonomic Nervous System Activity in the Context of the ‘Big Five’ Personality Model. Psychologie a její kontexty 10 (2), 2019, 35–43
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1
Rajčáni, Jakub, Brezina, Igor, Soláriková, Petra, Turoňová, Daniela (2016): Heart rate variability in psychosocial stress : comparison between laboratory and real-life setting. In: Activitas Nervosa Superior Rediviva. - Roč. 58, č. 3 (2016), s. 77-82.
2
Soláriková, Petra, Brezina, Igor, Turoňová, Daniela, Rajčáni, Jakub (2016): Anxiety and sympathetic response to stress in allergic patients Lit. 42 zázn. In: Activitas Nervosa Superior Rediviva. - Roč. 58, č. 3 (2016), s. 88-94
3
Solarikova, P., Brezina, I.., Turoňová, D., Rajčáni, J., Mlynčeková, S. (2018). Long-term monitoring of heart rate variability and state anxiety in allergic patients: Comparison of four stress protocols. Ceskoslovenska Psychologie. 62. 258-271.
4
Svobodova Kosnacova, H., Vavrinsky, E., Turoňova, D., Donoval, M., Dariček, M., Telek, P., Kopáni, M.. (2018). Optimization of the Position of Single-Lead Wireless Sensor with Low Electrodes Separation Distance for ECG-Derived Respiration. Advances in Electrical and Electronic Engineering. 16. 10.15598/aeee.v16i4.277
5
Blahunkova, S., Solarikova, P., Brezina, I., Turonova, D., Rajčáni, J.. (2020). Autonomic Nervous System Activity in the Context of the ‘Big Five’ Personality Model. Psychologie a její kontexty 10 (2), 2019, 35–43
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

"Psychologické a biologické koreláty adaptívneho správania u detí s poruchami autistického spektra v interdisciplinárnom náhľade" (APVV-20-0139) ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Projekt sa zameriava na výskum adaptívneho správania a kognitívnych schopností jedincov s PAS, ktorých posúdenie bude súčasťou diagnostického postupu v pripravovanej novej revízií Medzinárodnej klasifikácie chorôb MKCH-11. Sústreďuje sa tiež na skúmanie súvislostí medzi psychologickými a biologickými aspektmi so zámerom odhaliť biologické koreláty psychologických charakteristík PAS, identifikovať možné patomechanizmy a potenciálne biomarkery PAS. Cieľom je tiež Identifikovať vývinovú trajektóriu adaptívneho správania u detí s typickým vývinom s prihliadnutím na exekutívne funkcie, vek, pohlavie a overiť psychometrické parametre slovenskej verzie diagnostického nástroja Vineland Adaptive Behaviour Scale 3.

2

"Rozvoj výučby štatistických metód a praktík otvorenej vedy v spoločenských vedách". KEGA 21-003-00, (2021-2023) ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEHO PROJEKTU. Cieľom tohto projektu je diseminácia aktuálnych štatisticko-metodologických poznatkov a princípov otvorenej vedy primárne (no nie výlučne) medzi výskumníkov a študentov spoločenskovedných odborov, prostredníctvom troch vzájomne prepojených aktivít: 1) realizácie vzdelávacích workshopov; 2) vytvorením webstránky pre rozširovanie informácií, návodov, odkazov, a priestoru pre širšiu diskusiu a tzv. networking; 3) vytvorením ucelených výučbových materiálov z oblasti štatistiky a kvantitatívnej metodológie, ktoré budú reflektovať princípy otvorenej vedy s použitím voľne dostupných softvérových riešení.

3

"Informačné správanie človeka v digitálnom priestore" APVV (2016-2020). ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Cieľom projektu je skúmať nové fenomény informačného správania človeka a priniesť nové poznatky spojené so správaním sa človeka v digitálnych priestoroch, v kontexte rôznych situácií, typov zariadení a technológií pre zber a poskytovanie informácií s využitím najnovších poznatkov v oblasti sociálnych a behaviorálnych vied.

4

"Identifikácia psychických a somatických markerov v súvislosti s vulnerabilitou na stres a analýza efektivity psychologických intervencií". APVV-17-0451 (2018-2020). ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Projekt sa zameriava na vytvorenie čo najkomplexnejšieho modelu vulnerability na stres, na základe širokej analýzy všetkých relevantných psychických a somatických ukazovateľov stresuPlánuje identifikáciu maladaptívnej stresovej reaktivity, ktorá sa manifestuje alostatickým preťažením, v podobe hyper-reaktivity alebo hypo-reaktivy na stresové podnety. Jedným z cieľov je nájdenie optimálneho spôsobu hodnotenia kumulatívne skóre rizika alostatického preťaženia, prostredníctvom vyhodnotenia biomarkerov (kardiovaskulárne, neuroendokrinné, metabolické, zápalové) a psychologických parametrov (emocionálne, osobnostné, kognitívne).

5

"Kognitívne, osobnostné a psychofyziologické faktory zvládania stresu v kontexte vzťahu anxiety a alergie a možnosti ich optimalizácie". APVV-0496-12 (2013-2017). ČLENKA RIEŠITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU. Projekt je zameraný na analýzu a konfrontáciu relevantných psychických a psychofyziologických ukazovateľov u alergických pacientov a u vysoko úzkostlivých jedincov vzhľadom na ich podobnosť v zmenenej reaktivite na stres. Projekt je zameraný aj na analýzu možných paralel s kognitívnymi procesmi, osobnostnými dispozíciami i emocionálnymi stavmi. Našim zámerom je aj popísať biomarkery a mechanizmy, ktoré odrážajú intenzitu psychoneuroendokrinnej odpovede alergikov i vysoko úzkostlivých jedincov v záťažových situáciách.

6

"Sebaregulácia detí v mladšom školskom veku - úloha temperamentu a exekutívnych funkcií". VEGA 1-0550-22 (2022-2025), ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU.

7

"Kognitívna regulácii emócií a jej psychofyziologické a neuroendokrinné koreláty" VEGA 1-0217-22. (2022-2025), ZÁSTUPKYŇA VEDÚCEJ PROJEKTU.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Študijná poradkyňa Katedra psychológie 2015

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti