Meno a priezvisko:
|
doc. Mgr. Olha Luchenko, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Starši laborant, metodický pracovník | Charkivská národná univerzita V.N. Karazina, Fakulta cudzích jazykov, Jazykové centrum | 2003-2022 |
Lektor japonského jazyka | Charkivská národná univerzita V.N. Karazina, Fakulta cudzích jazykov | 2004-2025 |
Lektor, Docent katedry anglického jazyka | Charkivská národná univerzita V.N. Karazina, Fakulta cudzích jazykov | 2012-2022 |
Docent katedry cudzích jazykov na profesijné účely | Charkivská národná univerzita V.N. Karazina, Fakulta cudzích jazykov | 2022-2025 |
Vedeckovýskumný pracovník, odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 2022 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Krátkodobý program pre zahraničných učiteľov japonského jazyka (zimný kurz, 140 hodín) | Japan Foundation Japanese-Language Institute (Saitama, Japonsko) | 2012 |
Úspešné absolvovanie testu znalosti japonského jazyka, ktorý spravovaný Japan Foundation (úroveň N2) | Japan Foundation | 2014 |
Program japonského jazyka pre odborníkov v kultúrnej a akademickej oblasti (130 hodín) | Japan Foundation Japanese-Language Institute (Osaka, Japonsko) | 2019 |
"Online výučba štyroch jazykových zručností" a "Sociálno-emocionálne vzdelávanie" (online seminár, 45 hodín) | TESOL-Ukraine Online Teacher Development Institute | 2021 |
Komplexný program vyučovacích metód japončiny pre učiteľov japonského jazyka (letný kurz, 130 hodín) | Japan Foundation Japanese-Language Institute (Saitama, Japonsko) | 2023 |
Séria vzdelávacích webinárov o scientometrii pre profesionálny rozvoj „Medzinárodné skúsenosti v oblasti publikovania. Úspešné publikácie v databázach Scopus a Web of Science“ (30 hodín) | Scientific publications | 2023 |
Séria vzdelávacích webinárov o scientometrii pre profesionálny rozvoj „Od myšlienky k úspešnej publikácii“ (30 hodín) | Scientific publications | 2024 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Geografia a etnografia súčasného Japonska | Východoázijské jazyky a kultúry | 1 | 11. Filológia |
Luchenko, O., Chervinko, Y., & Doronina, O. (2024). Teacher induction in Japan, the UK and the USA. Comenius University Bratislava. ISBN 978-80-223-5865-1
Luchenko, O. (2023). Introduction to Japanese. Comenius University in Bratislava. ISBN 978-80-223-5646-6
Luchenko, O., Doronina, O., & Chervinko, Y. (2024). The use of English medium instruction in multilingual classrooms in Japanese language teaching. Advanced Education, 24, 58-74. https://doi.org/10.20535/2410-8286.297391 (WoS, Scopus)
Luchenko, O., Doronina, O., & Chervinko, Y. (2024). Possible Factors Influencing the Willingness to Use English in Teaching Japanese as a Foreign Language by Non-Native Speakers. Sustainable Multilingualism, 24, 45-78. https://doi.org/10.2478/sm-2024-0003 (Scopus)
Luchenko, O., Doronina, O. (2023). Application of the Positive Japanese Experience for Teacher Induction in Slovakia. Studia Orientalia Slovaca, 22 (1), 21-48. (Scopus)
Luchenko, O., Chervinko, Y., & Doronina, O. (2024). Teacher induction in Japan, the UK and the USA. Comenius University Bratislava. ISBN 978-80-223-5865-1
Luchenko, O., Doronina, O., & Chervinko, Y. (2024). The use of English medium instruction in multilingual classrooms in Japanese language teaching. Advanced Education, 24, 58-74. https://doi.org/10.20535/2410-8286.297391 (WoS, Scopus)
Luchenko, O., Doronina, O., & Chervinko, Y. (2024). Possible Factors Influencing the Willingness to Use English in Teaching Japanese as a Foreign Language by Non-Native Speakers. Sustainable Multilingualism, 24, 45-78. https://doi.org/10.2478/sm-2024-0003 (Scopus)
Luchenko, O., Doronina, O. (2023). Application of the Positive Japanese Experience for Teacher Induction in Slovakia. Studia Orientalia Slovaca, 22 (1), 21-48. (Scopus)
Luchenko, O, Yurchenko, V. (2023). Entering the Teaching Profession in Slovakia. Educational Challenges, 28(1), 113-127. https://doi.org/10.34142/2709-7986.2023.28.1.09
Application of the positive Japanese experience in the professional adaptation of novice teachers for developing countries
[01] Reasons for an educational pact in Spain within the framework of decentralised government administration / Sánchez Lissen, Encarnación [Autor, 100%]. – DOI 10.22550/REP80-2-2022-03. – SCO. In: Revista Espanola de Pedagogia [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Logrono (Španielsko) : Universidad Internacional de La Rioja. – ISSN 0034-9461. – ISSN (online) 2174-0909. – Roč. 80, č. 282 (2022), s. 311-329
Entering the Teaching Profession in Slovakia
[01] Basic logical operation skills and logical reasoning competences of university students in a Western region of Romania / Debrenti, Edith [Autor] ; Bordás, Andrea [Autor]. – DOI 10.3389/feduc.2023.1273602. – WOS CC. In: Frontiers in education [elektronický dokument] . – Lausanne (Švajčiarsko) : Frontiers Media. – ISSN 2504-284X. – Roč. 8 (2023), s. 1-8
Entering the Teaching Profession in Slovakia
[02] Factors Influencing Teachers to Stay in The Profession Case of Albania / Agaj, Desara [Autor]. In: European journal of multidisciplinary studies [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Tirana (Albánsko): European center for science education and research. – ISSN 2414-8385. – Roč. 8, č. 2 (2023), s. 158-165
Translanguaging in teaching foreign languages
[02] Dynamics of Language Use in Socio-Academic Contexts and Their Implications for Language Teaching / Kholiq, Muh [Autor]. – DOI 10.37680/qalamuna.v17i1.5812. In: Qalamuna [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Jurnal Pendidikan, Sosial, dan Agama. – Jawa Timur (Indonézia) : Pascasarjana Institut Agama Islam Sunan Giri Ponorogo. – ISSN 1907-6355. – ISSN (online) 2656-9779. – Roč. 17, č. 1 (2025), s. 281-294
Translanguaging in teaching foreign languages
[02] Intellectual game as a tool for activating cognitive activity of students of non-linguistic schools / Fedorčenko, J. F. [Autor]; Turenko, R. L. [Autor]. – DOI 10.32782/2663- 6085/2024/78.2.23. In: Innovacijna pedahohika [textový dokument (print)] . – Odesa (Ukrajina) : Helvetica. – ISSN 2663-6085. – ISSN (online) 2663-6093. – Roč. 78, č. 2 (2024), s. 112-115
Medzinárodný výskumný grant v rámci programu UMB Schéma podpory zahraničných výskumníkov (apríl-júl 2022). Výskumný projekt "Uplatnenie pozitívnej japonskej skúsenosti v profesijnej adaptácii začínajúcich učiteľov na Slovensku". No. 008UMB-2-1/2021
Projekt v rámci implementácie Plánu obnovy a odolnosti SR. Stipendiá pre excelentné vyskumnícky - Financované Európskou úniou (december 2022 - apríl 2025). Kod projektu: No. 09I03-03-V01-00071
Japan Foundation Japanese Studies Fellowship Program (2025-2026). Research project "Analysis of Japanese language textbooks in the context of multilingual education". Project No. 21002460
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Riaditeľ projektu medzinárodnej vzdelávacej činnosti: Program grantovej podpory nákupu učebných materiálov pre organizácie v oblasti vzdelávania v japonskom jazyku | Financované nadáciou Japan Foundation na Charkivskej štátnej univerzite | 2015-2016 |
Riaditeľ projektu medzinárodnej vzdelávacej činnosti: Program grantovej podpory nákupu učebných materiálov pre organizácie v oblasti vzdelávania v japonskom jazyku | Financované nadáciou Japan Foundation na Charkivskej štátnej univerzite | 2020-2021 |
Členka poradného výboru medzinárodnej konferencie "Embracing the forte of SDGs in English language and literature: a cognitive perspective" | SRM Institute of Science and Technology Faculty of Engineering and Technology (Kattankulathur, India) | 28.-29. marca 2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Komenského v Bratislave | Gondova ulica 2, 811 02 Bratislava 1 | máj-jún 2022 | Erasmus+ teaching mobility |
Vedecký a jazykový poradca pre 10 študentských článkov v rokoch 2013 až 2022 (7 článkov je z oblasti japonských štúdií).
Medzinárodné aktivity: