Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PhDr. Ľubica Konrádová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Konrádová
I.2 - Meno
Ľubica
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1964
I.5 - Názov pracoviska
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova ulica 2, 811 02 Bratislava 1
I.7 - Pracovné zaradenie
lektor
I.8 - E-mailová adresa
lubica.konradova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3996
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
32. psychológia

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1987
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1987
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
lektor Filozofická Fakulta UK v Bratislave september 2023
odborný asistent Katedra psychológie FiF UK Bratislava od 1999 do augusta 2023
vedecký pracovník Katedra psychológie FiF UK Bratislava 1991-1998
interná ašpirantka Katedra psychológie FiF UK Bratislava 1987-1991

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
workshop: Vzťahová väzba-teória a prax Centrum pre rodinu Kvapka 2020
workshop: Ako sa formuje osobnosť človeka Centrum pre rodinu Kvapka 2018
workshop: Komplexná trauma Archa- Psychologická pomoc deťom a rodine 2016
kurz MS Word Školiace stredisko CIT UK
seminár: Vzťahová väzba a psychická traumatizácia v ľudskom živote Slovenská psychoterapeutická spoločnosť 2014

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná psychológia 2 psychológia I. psychológia
Vývinová psychológia 1 psychológia I. psychológia
Vývinová psychológia 2 psychológia I. psychológia
Vybrané otázky z vývinovej psychológie psychológia II. psychológia
Myslenie a reč psychológia I. psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Vzťahová väzba a jej kontexty I. psychológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
56
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
55
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Myslenie a reč psychológia I. psychológia
Seminár k bakalárskej práci psychológia I. psychológia
Seminár k diplomovej práci psychológia II. psychológia
Vzťahová väzba a jej kontexty psychológia I. psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
46
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
17
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADN Burič,R., Konrádová,Ľ. (2021) Mindware Instantiation as a Predictor of Logical Intuitions in Cognitive Reflection Test .Studia Psychologica, 63(2), 114-128. 

2

ADF01 Konrádová, Ľ., Szobiová, E., Kuklišová, M., Obdržálek, P. (1994) Model prijímacích skúšok na vysokoškolské štúdium - výsledky a skúsenosti s jeho overovaním. Pedagogická revue. 46, č.3-4, s. 144-157. 

3

AED Šrol, J., Konrádová, Ľ. (2015) Teórie duálnych procesov v kognitívnej psychológii.In: Psychologica 43, Bratislava : Univerzita Komenského, s. 156-164 

4

AED Konrádová, Ľ. (2013) Attachment adolescentov ako protektívny faktor reziliencie. In: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, s. 55-77 

5

AFD Konrádová, Ľ., Poláková, D. (2016) Vzťahová väzba a dobrovoľníctvo. In: Sociálne procesy a osobnosť 2016 [elektronický zdroj]. - Bratislava : Ústav experimentálnej psychológie, CSPV SAV, 2017. - S. 252-261

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADN Burič,R., Konrádová,Ľ. (2021) Mindware Instantiation as a Predictor of Logical Intuitions in Cognitive Reflection Test .Studia Psychologica, 63(2), 114-128. 

2

AED Konrádová, Ľ., Šingľárová, M. (2020) Nelátkové závislosti a vzťahová väzba u mladých ľudí. In: Psychologica : Roč. 50, Bratislava : Stimul, 2020. - S. 34-41.

3

V201 Konrádová, Ľubica (aut) [UKOFIPS] (50%) - Ludrovská, Katarína (aut) [UKOFIPS] (50%): Metodológia v psychológii zdravia In: Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. - S. 66-106. - ISBN 978-80-223-5447-9 kapitola 060 Spoločenské a behaviorálne vedy 7701 sociálne, ekonomické a právne vedy psychológia

4

V202 Konrádová, Ľubica (aut) [UKOFIPS] (50%) - Guľa, Štefan (aut) (50%): Vybrané psychologické premenné u ľudí s atopickým ekzémom In: Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. - S. 228-242. - ISBN 978-80-223-5447-9 kapitola 060 Spoločenské a behaviorálne vedy 7701 sociálne, ekonomické a právne vedy psychológia

5

V203 Mesárošová, Barbora (aut) [UKOFIPS] (50%) - Konrádová, Ľubica (aut) [UKOFIPS] (50%): Vybrané psychologické premenné a glykovaný hemoglobín u pacientov s diabetom 1. typu v kontexte reziliencie In: Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. - S. 168-185. - ISBN 978-80-223-5447-9 kapitola 060 Spoločenské a behaviorálne vedy 7701 sociálne, ekonomické a právne vedy psychológia

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AFC Konrádová,Ľ., Mihálik, J. (2011) Rozhodovanie a kontrafaktové myslenie v kontexte rozhodovania o voľbe povolania. In: Sociální procesy a osobnost. Člověk na cestě životem : křižovatky a mosty. Brno : MDS, s. 125-131

Ohlasy (2)

[o4] 2012 ~ Brezina, I. - Soláriková, P. - Moskaľová, D.: Psychologica 41 [elektronický dokument]. Bratislava : STIMUL, 2012, S. 58

[o4] 2013 ~ Brezina, I.: Kondášove dni 2012 [elektronický zdroj]. Trnava : UCM, 2013, S. 16

2

ADF01 Konrádová, Ľ., Szobiová, E., Kuklišová, M., Obdržálek, P. (1994) Model prijímacích skúšok na vysokoškolské štúdium - výsledky a skúsenosti s jeho overovaním. Pedagogická revue. 46, č.3-4, s. 144-157. 

Ohlasy (1):

[o4] 2004 ~ Gavora, P.: Pedagogický výskum na Slovensku v európskom kontexte. Trnava : UCM, 2004, S. 43

3

AED05 Konrádová, Ľ. (2014) Vzťahová väzba ako pilier reziliencie adolescentovIn: Psychologica 42 . Nové Zámky : Psychoprof, 2014. - S. 255-264

Ohlasy (1):

[o3] 2018 ~ Potočárová, M. - Napora, E.: Przywiazanie i wychowanie w rodzinie a poczucie bezpieczenstwa u dziecka. In: Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym. Czestochowa : Wydawnictwo im. StanisławaPodobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodnicznego im. Jana Długosza w Częstochowie, 2018, S. 29

4

AFD05 Konrádová, Ľ., Gendiarová, M. Rybárová, K.(2012) Kvalita vzťahovej väzby adolescentov. Sociálne procesy a osobnosť 2012 [elektronický zdroj]. - Bratislava : Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2012. - S. 331-336

Ohlasy (1):

[o3] 2018 ~ Potočárová, M. - Napora, E.: Przywiazanie i wychowanie w rodzinie a poczucie bezpieczenstwa u dziecka. In: Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym. Czestochowa : Wydawnictwo im. StanisławaPodobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodnicznego im. Jana Długosza w Częstochowie, 2018, S. 29

5

AFD02 Konrádová, Ľ. (2008)Ako študenti zdôvodňujú svoje voľby? Analýza odpovedí študentov psychológie v experimente CP3- usudzovanie a rozhodovanie. Psychologica 39 [elektronický zdroj]. Bratislava : Stimul, 2008. - S. 360-371

Ohlasy (1):

[o1] 2009 ~ Stríženec, M.: Československá psychologie, roč. 53, č. 6, 2009, s. 533-544 -- SSCI

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Seberegulácia detí v mladšom školskom veku -úloha temperament a exekutívnych funkcií 

Grant VEGA 1/0640/22         

Obdobie riešenia: 2022 spoluriešiteľ                                                                                                                                                                                                 


Hlavným cieľom projektu je analýza vzťahu medzi temperamentom a exekutívnymi funkciami vo vývinovom kontexte a ich kritická úloha v sebaregulačnom procese u detí v mladšom školskom období. Správanie detí sa bude hodnotiť prostredníctvom performačných úloh, zameraných na exekutívne funkcie, hodnotením ich deficitov rodičmi, ako aj cez rodičovské hodnotenie temperamentu. Tieto vzťahy sa budú testovať aj v biologickej rovine, pri sledovaní aktivity a reaktivity ANS počas performačných testov i v pokojovej fáze. Využitím viaczdrojového hodnotenia možno zvýšiť validitu zistení a lepšie porozumieť vekom podmieneným zmenám v sebaregulácii na biologickej aj behaviorálnej úrovni.  

2

Interaktívne kazuistiky a videá detí s typickým a atypickým vývinom

grant v programe Kvalita vzdelávania z Nadácie Tatra banky, 2019-2021, spoluriešiteľka


Cieľom projektu bolo vytvoriť sadu výučbových materiálov obsahujúcich videá a kazuistiky pre prepojenie teoretickej prípravy študentov psychológie s praktickými skúsenosťami. Približovali vybrané vývinové fenomény a psychopatológiu u detí vo veku 0-10 rokov. Videá zachytávajú: zdravé deti s typickým vývinom v rôznych vývinových obdobiach a modelové videá s vybranými poruchami u detí (s atypickým vývinom).  Ku každej téme vzniklo video, odborný text pre vyučujúceho (s relevantnými informáciami k téme, popisom obsahu videa, návod na spôsoby využitia videa vo výučbe, otázky k videu, doplňujúca literatúra). Cieľom vytvorených kazuistík bolo aktívne zapojiť študentov do praktického využívania nadobudnutých informácií z jednotlivých predmetov. Práca s kazuistikami bola koncipovaná ako interaktívna pomôcka, ktorú môže vyučujúci využívať rôznym spôsobom podľa výučbového zámeru. Práca s kazuistikami umožňuje posunúť výučbu od pasívneho prijímania informácii k „problem-based learning“.                                                                                                                                                                                                    

3

Osobnosť ako zdroj reziliencie i rizika u chronicky chorých pacientov

GA VEGA 1/1013/16, Obdobie riešenia: 2016 – 2018, spoluriešiteľka


V projekte sme vymedzili koncept reziliencie, ako rámec pre jeho objasnenie sme si zvolili socio-ekologický model Ungara. Poskytli sme prehľad jeho protektívnych i rizikových faktorov. S cieľom objasniť zníženú úroveň reziliencie u vzorky diabetikov (N = 57) a atopikov (N = 96), zaradili sme k výskumným nástrojom škály reziliencie a dotazníky zamerané na chronicky chorých pacientov. Uplatnili sme priekopnícke vizuálne metódy (tzv. Photo voice), vďaka nim sme odhalili ochranné faktory reziliencie, skryté témy a obranné mechanizmy. Pre skvalitnenie liečby diabetu sme podrobili skúmaniu na pacienta orientovaný model. Naviguje pacientov ako skvalitniť vlastný liečebný režim, ako sa zodpovedne správať k svojmu organizmu a ako rešpektovať vlastné potreby a preferencie.  

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
organizátorka ŠVOK FiF UK 2020-2025
koordinátorka vzdelávania na UTV (Univerzita tretieho veku) Univerzita Komenského v Bratislave 2020-2025

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2023-09-26