Meno a priezvisko:
|
PhDr. Ľubica Konrádová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
lektor | Filozofická Fakulta UK v Bratislave | september 2023 |
odborný asistent | Katedra psychológie FiF UK Bratislava | od 1999 do augusta 2023 |
vedecký pracovník | Katedra psychológie FiF UK Bratislava | 1991-1998 |
interná ašpirantka | Katedra psychológie FiF UK Bratislava | 1987-1991 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
workshop: Vzťahová väzba-teória a prax | Centrum pre rodinu Kvapka | 2020 |
workshop: Ako sa formuje osobnosť človeka | Centrum pre rodinu Kvapka | 2018 |
workshop: Komplexná trauma | Archa- Psychologická pomoc deťom a rodine | 2016 |
kurz MS Word | Školiace stredisko CIT UK | |
seminár: Vzťahová väzba a psychická traumatizácia v ľudskom živote | Slovenská psychoterapeutická spoločnosť | 2014 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná psychológia 2 | psychológia | I. | psychológia |
Vývinová psychológia 1 | psychológia | I. | psychológia |
Vývinová psychológia 2 | psychológia | I. | psychológia |
Vybrané otázky z vývinovej psychológie | psychológia | II. | psychológia |
Myslenie a reč | psychológia | I. | psychológia |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Vzťahová väzba a jej kontexty | I. | psychológia |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Myslenie a reč | psychológia | I. | psychológia |
Seminár k bakalárskej práci | psychológia | I. | psychológia |
Seminár k diplomovej práci | psychológia | II. | psychológia |
Vzťahová väzba a jej kontexty | psychológia | I. | psychológia |
ADN Burič,R., Konrádová,Ľ. (2021) Mindware Instantiation as a Predictor of Logical Intuitions in Cognitive Reflection Test .Studia Psychologica, 63(2), 114-128.
ADF01 Konrádová, Ľ., Szobiová, E., Kuklišová, M., Obdržálek, P. (1994) Model prijímacích skúšok na vysokoškolské štúdium - výsledky a skúsenosti s jeho overovaním. Pedagogická revue. 46, č.3-4, s. 144-157.
AED Šrol, J., Konrádová, Ľ. (2015) Teórie duálnych procesov v kognitívnej psychológii.In: Psychologica 43, Bratislava : Univerzita Komenského, s. 156-164
AED Konrádová, Ľ. (2013) Attachment adolescentov ako protektívny faktor reziliencie. In: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, s. 55-77
AFD Konrádová, Ľ., Poláková, D. (2016) Vzťahová väzba a dobrovoľníctvo. In: Sociálne procesy a osobnosť 2016 [elektronický zdroj]. - Bratislava : Ústav experimentálnej psychológie, CSPV SAV, 2017. - S. 252-261
ADN Burič,R., Konrádová,Ľ. (2021) Mindware Instantiation as a Predictor of Logical Intuitions in Cognitive Reflection Test .Studia Psychologica, 63(2), 114-128.
AED Konrádová, Ľ., Šingľárová, M. (2020) Nelátkové závislosti a vzťahová väzba u mladých ľudí. In: Psychologica : Roč. 50, Bratislava : Stimul, 2020. - S. 34-41.
V201 Konrádová, Ľubica (aut) [UKOFIPS] (50%) - Ludrovská, Katarína (aut) [UKOFIPS] (50%): Metodológia v psychológii zdravia In: Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. - S. 66-106. - ISBN 978-80-223-5447-9 kapitola 060 Spoločenské a behaviorálne vedy 7701 sociálne, ekonomické a právne vedy psychológia
V202 Konrádová, Ľubica (aut) [UKOFIPS] (50%) - Guľa, Štefan (aut) (50%): Vybrané psychologické premenné u ľudí s atopickým ekzémom In: Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. - S. 228-242. - ISBN 978-80-223-5447-9 kapitola 060 Spoločenské a behaviorálne vedy 7701 sociálne, ekonomické a právne vedy psychológia
V203 Mesárošová, Barbora (aut) [UKOFIPS] (50%) - Konrádová, Ľubica (aut) [UKOFIPS] (50%): Vybrané psychologické premenné a glykovaný hemoglobín u pacientov s diabetom 1. typu v kontexte reziliencie In: Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. - S. 168-185. - ISBN 978-80-223-5447-9 kapitola 060 Spoločenské a behaviorálne vedy 7701 sociálne, ekonomické a právne vedy psychológia
AFC Konrádová,Ľ., Mihálik, J. (2011) Rozhodovanie a kontrafaktové myslenie v kontexte rozhodovania o voľbe povolania. In: Sociální procesy a osobnost. Člověk na cestě životem : křižovatky a mosty. Brno : MDS, s. 125-131
Ohlasy (2)
[o4] 2012 ~ Brezina, I. - Soláriková, P. - Moskaľová, D.: Psychologica 41 [elektronický dokument]. Bratislava : STIMUL, 2012, S. 58
[o4] 2013 ~ Brezina, I.: Kondášove dni 2012 [elektronický zdroj]. Trnava : UCM, 2013, S. 16
ADF01 Konrádová, Ľ., Szobiová, E., Kuklišová, M., Obdržálek, P. (1994) Model prijímacích skúšok na vysokoškolské štúdium - výsledky a skúsenosti s jeho overovaním. Pedagogická revue. 46, č.3-4, s. 144-157.
Ohlasy (1):
[o4] 2004 ~ Gavora, P.: Pedagogický výskum na Slovensku v európskom kontexte. Trnava : UCM, 2004, S. 43
AED05 Konrádová, Ľ. (2014) Vzťahová väzba ako pilier reziliencie adolescentovIn: Psychologica 42 . Nové Zámky : Psychoprof, 2014. - S. 255-264
Ohlasy (1):
[o3] 2018 ~ Potočárová, M. - Napora, E.: Przywiazanie i wychowanie w rodzinie a poczucie bezpieczenstwa u dziecka. In: Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym. Czestochowa : Wydawnictwo im. StanisławaPodobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodnicznego im. Jana Długosza w Częstochowie, 2018, S. 29
AFD05 Konrádová, Ľ., Gendiarová, M. Rybárová, K.(2012) Kvalita vzťahovej väzby adolescentov. Sociálne procesy a osobnosť 2012 [elektronický zdroj]. - Bratislava : Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2012. - S. 331-336
Ohlasy (1):
[o3] 2018 ~ Potočárová, M. - Napora, E.: Przywiazanie i wychowanie w rodzinie a poczucie bezpieczenstwa u dziecka. In: Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym. Czestochowa : Wydawnictwo im. StanisławaPodobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodnicznego im. Jana Długosza w Częstochowie, 2018, S. 29
AFD02 Konrádová, Ľ. (2008)Ako študenti zdôvodňujú svoje voľby? Analýza odpovedí študentov psychológie v experimente CP3- usudzovanie a rozhodovanie. Psychologica 39 [elektronický zdroj]. Bratislava : Stimul, 2008. - S. 360-371
Ohlasy (1):
[o1] 2009 ~ Stríženec, M.: Československá psychologie, roč. 53, č. 6, 2009, s. 533-544 -- SSCI
Seberegulácia detí v mladšom školskom veku -úloha temperament a exekutívnych funkcií
Grant VEGA 1/0640/22
Obdobie riešenia: 2022 spoluriešiteľ
Hlavným cieľom projektu je analýza vzťahu medzi temperamentom a exekutívnymi funkciami vo vývinovom kontexte a ich kritická úloha v sebaregulačnom procese u detí v mladšom školskom období. Správanie detí sa bude hodnotiť prostredníctvom performačných úloh, zameraných na exekutívne funkcie, hodnotením ich deficitov rodičmi, ako aj cez rodičovské hodnotenie temperamentu. Tieto vzťahy sa budú testovať aj v biologickej rovine, pri sledovaní aktivity a reaktivity ANS počas performačných testov i v pokojovej fáze. Využitím viaczdrojového hodnotenia možno zvýšiť validitu zistení a lepšie porozumieť vekom podmieneným zmenám v sebaregulácii na biologickej aj behaviorálnej úrovni.
Interaktívne kazuistiky a videá detí s typickým a atypickým vývinom
grant v programe Kvalita vzdelávania z Nadácie Tatra banky, 2019-2021, spoluriešiteľka
Cieľom projektu bolo vytvoriť sadu výučbových materiálov obsahujúcich videá a kazuistiky pre prepojenie teoretickej prípravy študentov psychológie s praktickými skúsenosťami. Približovali vybrané vývinové fenomény a psychopatológiu u detí vo veku 0-10 rokov. Videá zachytávajú: zdravé deti s typickým vývinom v rôznych vývinových obdobiach a modelové videá s vybranými poruchami u detí (s atypickým vývinom). Ku každej téme vzniklo video, odborný text pre vyučujúceho (s relevantnými informáciami k téme, popisom obsahu videa, návod na spôsoby využitia videa vo výučbe, otázky k videu, doplňujúca literatúra). Cieľom vytvorených kazuistík bolo aktívne zapojiť študentov do praktického využívania nadobudnutých informácií z jednotlivých predmetov. Práca s kazuistikami bola koncipovaná ako interaktívna pomôcka, ktorú môže vyučujúci využívať rôznym spôsobom podľa výučbového zámeru. Práca s kazuistikami umožňuje posunúť výučbu od pasívneho prijímania informácii k „problem-based learning“.
Osobnosť ako zdroj reziliencie i rizika u chronicky chorých pacientov
GA VEGA 1/1013/16, Obdobie riešenia: 2016 – 2018, spoluriešiteľka
V projekte sme vymedzili koncept reziliencie, ako rámec pre jeho objasnenie sme si zvolili socio-ekologický model Ungara. Poskytli sme prehľad jeho protektívnych i rizikových faktorov. S cieľom objasniť zníženú úroveň reziliencie u vzorky diabetikov (N = 57) a atopikov (N = 96), zaradili sme k výskumným nástrojom škály reziliencie a dotazníky zamerané na chronicky chorých pacientov. Uplatnili sme priekopnícke vizuálne metódy (tzv. Photo voice), vďaka nim sme odhalili ochranné faktory reziliencie, skryté témy a obranné mechanizmy. Pre skvalitnenie liečby diabetu sme podrobili skúmaniu na pacienta orientovaný model. Naviguje pacientov ako skvalitniť vlastný liečebný režim, ako sa zodpovedne správať k svojmu organizmu a ako rešpektovať vlastné potreby a preferencie.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
organizátorka ŠVOK | FiF UK | 2020-2025 |
koordinátorka vzdelávania na UTV (Univerzita tretieho veku) | Univerzita Komenského v Bratislave | 2020-2025 |