Meno a priezvisko:
|
prof. Ing. Pavol Kita, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
profesor | Univerzita Komenského v Bratislave | 2022-trvá |
profesor | Ekonomická univerzita v Bratislave | 2019-2022 |
docent | Ekonomická univerzita v Bratislave | 2013-2019 |
odborný asistent | Ekonomická univerzita v Bratislave | 2005-2013 |
doktorand | Ekonomická univerzita v Bratislave | 2002-2005 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
SPSS-viacrozmerné škálovanie/SPSS-multidimensional scaling | SPSS CR | 2004 |
ArcGIS Desktop I-III | ArcGeo Slovakia | 2012 |
Priestorové analýzy v ArcGIS Pro | ArcGeo Slovakia | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Marketing 1 | Marketingová komunikácia | 1. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Marketing 2 | Marketingová komunikácia | 1. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Manažment | Marketingová komunikácia | 2. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Metódy a techniky marketingového výskumu | Marketingová komunikácia | 1. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné médiá |
Corporate identity | Marketingová komunikácia | 2. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné médiá |
Metodológia výskumu v mediálnych a komunikačných vedách | Mediálne a komunikačné štúdiá | 3. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória sociálnej a mediálnej komunikácie | Mediálne a komunikačné štúdiá | 3. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Tvorba mediálnych a informačných produktov a systémov | Mediálne a komunikačné štúdiá | 3. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Marketingová komunikácia | 1. stupeň štúdia | mediálne a komunikačné štúdiá |
Marketingová komunikácia | 2. stupeň štúdia | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Masmediálne štúdiá | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Výstavníctvo a veľtrhy | Marketingová komunikácia | 1. stupeň štúdia | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Marketing umenia, kultúry a kultúrneho dedičstva | Marketingová komunikácia | 2. stupeň štúdia | Mediálné a komunikačné štúdiá |
Etika marketingovej komunikácie | Mediálne a komunikačné štúdiá | 3. stupeň | 23. mediálne a komunikačné štúdiá |
Kita, P., Čvirik, M. (2024). Retailer processes centred on the food market as the main determinate of business models in the context of retail size. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 81,103937, ISSN 0969-6989. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2024.103937.
Jánská, M., Žambochová, M. and Kita, P. (2023), "The influence of Slovak consumer lifestyle on purchasing behaviour in the consumption of organic food", British Food Journal, Vol. 125 No. 8, pp. 3028-3049. https://doi.org/10.1108/BFJ-07-2022-0618
Kita, P., Čvirik, M., Maciejewski, G., Žambochová, M., Kitová Mazalánová, V. (2023). Activities of retail units as an element of Business model creation. Polish Journal of Management Studies. 2023, 27(1), pp. 133–147. DOI: 10.17512/pjms.2023.27.1.08
Kita, P., Maciejewski, G., Čvirik, M., Kitová Mazalánová, V. (2022). New factors of consumer behaviour in the context of business models used in retailing during the COVID-19 era. Forum scientiae oeconomia. Roč. 10, č. 3 (2022), s. 75-92.DOI 10.23762/FSO_VOL10_NO3_4. – SIGN-UKO PD PP/22.
Mazalán P, Kita P, Kita J, Žambochová M, Hasan J, Prochotzký A. (2021). Slovakians' adversarial attitude towards consumption of functional food. Cent Eur J Public Health, 29(2):122-129. doi: 10.21101/cejph.a6431. PubMed PMID: 34245552.
Kita, P., Čvirik, M., Maciejewski, G., Kitová Mazalánová, V. (2023). Design of a tool to measure the behavioural aspect of conscious and sustainable consumer attitudes. Forum scientiae oeconomia. Roč. 11, č. 2 (2023), s. 133-146. DOI 10.23762/FSO_VOL11_NO2_6
Jánská, M., Žambochová, M. and Kita, P. (2023), "The influence of Slovak consumer lifestyle on purchasing behaviour in the consumption of organic food", British Food Journal, Vol. 125 No. 8, pp. 3028-3049. https://doi.org/10.1108/BFJ-07-2022-0618
Kita, P., Maciejewski, G., Čvirik, M., Kitová M., V. (2022). New factors of consumer behaviour in the context of business models used in retailing during the COVID-19 era. Forum Scientiae Oeconomiathis, 10(3), pp. 75–92
Kita, P., Žambochová, M., Strelinger, J., Mazalánová, V.K. 2021. Consumer Behaviour of Slovak Households in The Sphere of Organic Food in The Context of Sustainable Consumption. Central European Business Review, 2021, 10(1), pp. 1–17.
KITA, P., ŽAMBOCHOVÁ, M., KITOVÁ MAZALÁNOVÁ, V., KITA, J. Model marketingovej komunikácie na zdravie orientované nákupné správanie spotrebiteľov so zreteľom na postoje k spotrebe zdravých potravín. Recenzenti: Miroslava Szarková, Zdeněk Szczyrba. 1. vydanie. Bratislava : Gupress, 2020. 231 s. [13,78 AH]. VEGA 1/0066/18. ISBN 978-80-904926-4-6.
Kita P., Maciejewski G., Cvirik M., Mazalanova V. K., 2022. New factors of consumer behaviour in the context of business models used in retailing during the COVID-19 era. Forum Scientiae Oeconomia, 10 (3), pp. 75-92.
In:
van Deventer, M., Sharp, K.-L., Żelazny, R., & Kot, S. (2024). Predicting South African consumers’ intention to continue using their preferred retail bank’s services: A model validation. Entrepreneurial Business and Economics Review, 12(4), 199-214. https://doi-1org14ar46zps03c2.erproxy.cvtisr.sk/10.15678/EBER.2024.120411
Jánská, M., Žambochová, M. and Kita, P. (2023), "The influence of Slovak consumer lifestyle on purchasing behaviour in the consumption of organic food", British Food Journal, Vol. 125 No. 8, pp. 3028-3049. https://doi.org/10.1108/BFJ-07-2022-0618
In:
Firoozzare, A., Boccia, F., Yousefian, N., Ghazanfari, S., Pakook, S. 2024. Understanding the role of awareness and trust in consumer purchase decisions for healthy food and products. Food Quality and Preference, 121, 105275
Kita, P., Grossmanová, M. 2014. Reflection of Bratislava retail network in selected aspects of consumer behaviour [Úvaha o bratislaveskej maloobchodnej sieti vo vybraných aspektoch spotrebiteľského správania. Verslas : teorija ir praktika. Roč. 15, č. 3 (2014), s. 279-284.
In:
Sikos T., T. 2019. Changes in the retail sector in Budapest, 1989-2017. Regional Statistics, 9(1), pp. 135–149.
KRIŽAN, František - BILKOVÁ, Kristína - KITA, Pavol. 2014. Urban retail market in Bratislava (Slovakia): consumers perception and classification of shopping centres. In Management & Marketing : The official journal of the Society for Business Excellence. 7, 2014, vol. 9, no. 4, pp. 483-500.
In:
TELLER, Christoph - WOOD, Steve - FLOH, Arne. Adaptive resilience and the competition between retail and service agglomeration formats: an international perspective. In Journal of Marketing Management. ISSN 0267257X, 2016, vol. 32, no. 17-18, pp. 1537-1561.
KRIŽAN, František - BILKOVÁ, Kristína - KUNC, Josef - SLÁDEKOVÁ MADAJOVÁ, Michala - ZEMAN, Milan - KITA, Pavol - BARLÍK, Peter. 2018. From School Benches Straight To Retirement? Similarities and Differences in the Shopping Behavior of Teenagers and Seniors in Bratislava, Slovakia. In Moravian Geographical Reports, vol. 26, no. 3, pp. 199-209.
In:
HLADKYI, Oleksandr - RASULOVA, Alla - RASULOV, Ramis - STEFURAK, Vitalii. Scientific-practical approaches to justification of location of quick service restaurants. In JOURNAL OF GEOLOGY GEOGRAPHY AND GEOECOLOGY. ISSN 2313-2159, 2019, vol. 28, no. 4, pp. 649-660.
Grant VEGA 1/0012/22 Inovatívne obchodné modely formátov maloobchodných jednotiek založené na dátach geomarketingu a ich vplyv na tvorbu hodnotovej ponuky a maloobchodnej siete potravín v období digitalizácie.s dobou riešenia 1.1. 2022/31.12.2024, hlavný riešiteľ projektu
Grant APVV 16-0232 Konzumná spoločnosť a konzumné regióny. Stratifikácia postkomunistickej spoločnosti (koordinátor za EUBA Obchodná fakulta) s dobou riešenia od 1.7.2017 do 31.12.2020.
VEGA 1/0066/18 Model marketingovej komunikácie na zdravie orientované nákupné správanie spotrebiteľov (vedúci riešiteľ projektu) s dobou riešenia od 1.1.2018 do 30.12.2020
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Letná škola | CIFE/IEHEI-Nice, Marie France Perdigon | 20.7-26.7.2008 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem | Pasteurova 3544/1, 400 96 Ústí nad Labem | 23.9- 20.10.2013 | Erasmus |
Hosťujúci profesor na Univerzite J. E. Purkyně v Ústí nad Labem 2014-2020 a na Juhočeskej univerzite v Českých Budejoviciach od 2016. Člen vedeckej rady Fakulty ekonómie, manažmentu a obchodu Prešovskej univerzity v Prešove (2020-2023). Člen odborovej rady doktorandkého štúdia Prirodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave pre študijný odbor Regionálna geografia v geografickej sekcii od roku 2017. Člen odbodovej rady doktorského študijného programu Ekonomika a management na Ekonomickej fakulte Juhočeskej univerzite v Českých Budejoviciach od roku 2018.
Člen vedeckovýskumnej siete krajín Vyšehrádskej skupiny, riadenej vedecko-výskumnou skupinou Ereco-PGV na Université Grenoble-Alpes vo Francúzsku od roku 2005 (https://www.ereco.eu/en/).
Od roku 2019 člen vedeckej rady časopisu Trends Economics and Management”(https://journals.vut.cz/index.php/trends/ScientificAdvisoryBoard) a taktiež od roku 2024 časopisu Coffe&Tea Marketing Journal (https://ctmri.eu/coffee-tea-marketing-journal/scientific-board/).