Meno a priezvisko:
|
doc. Mgr. Ján Hacek, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Výskumný pracovník | Univerzita Komenského v Bratislave | september 2011 – január 2012 |
Odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave | február 2012 – máj 2021 |
Docent | Univerzita Komenského v Bratislave | jún 2021 – súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Digital Tools for Investigative Journalism | Bellingcat | 2025 |
JournalismAI Festival | London School of Economics and Political Science | 2024 |
Trestnoprávne aspekty a ekonomická kriminalita v médiách (kurz) | Univerzita Komenského | 2024 |
Data Organization in Spreadsheets | Göttingen Carpentries Team | 2021 |
OpenRefine for Data Cleaning | Göttingen Carpentries Team | 2021 |
Data Management with SQL | Göttingen Carpentries Team | 2021 |
MS Teams kurz | Univerzita Komenského v Bratislave | 2020 |
AIS kurz | Univerzita Komenského v Bratislave | 2016 |
Google Fussion Tables | 2014 | |
QuarkXpress kurz | Macrosoft | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Trendy mediálneho výskumu | žurnalistika | II | mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória masovej komunikácie a žurnalistiky 1 | žurnalistika | II | mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória masovej komunikácie a žurnalistiky 2 | žurnalistika | II | mediálne a komunikačné štúdiá |
Úvod do štúdia médií | žurnalistika | I | mediálne a komunikačné štúdiá |
Výskum mediálnych textov | mediálne a komunikačné štúdiá | III | mediálne a komunikačné štúdiá |
Metodológia výskumu v mediálnych a komunikačných vedách | mediálne a komunikačné štúdiá | III | mediálne a komunikačné štúdiá |
História žurnalistickej komunikácie | mediálne a komunikačné štúdiá | III | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Knižnično-informačné štúdiá | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Dátová žurnalistika | žurnalistika | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Ekonomická žurnalistika | žurnalistika | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálny ateliér 1 | žurnalistika | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Média na internete | žurnalistika | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Desktop Publishing | žurnalistika | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálna výchova | žurnalistika | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Seminár k bakalárskej práci 1 | žurnalistika | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Seminár k bakalárskej práci 2 | žurnalistika | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Diplomový seminár 1 | žurnalistika | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Diplomový seminár 2 | žurnalistika | II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Trestnoprávne aspekty a ekonomická kriminalita v médiách | žurnalistika | I., II. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Hacek, J. (2017). The correlation of usability, familiarity, satisfaction and reputation with the loyalty of student users of news websites. Medijske studije, 8(15), 56–71.
Hacek, J. (2020). Otvorené zdroje a dáta pre novinárov na Slovensku (1. vyd.). Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN 978-80-223-4845-4.
Hacek, J. (2020). Nové médiá – aktuálne výzvy dneška (1. vyd.). Univerzita Komenského v Bratislave, s. 70, ISBN 978-80-223-5001-3.
Hacek, J. (2017). Rodinné komunikačné vzorce. Psychologie a její kontexty, 8(1), 19–30. ISSN 1803-9278.
Hacek, J. (2014). Lojalita recipienta k spravodajským webom. Otázky žurnalistiky, 57(3–4), 43–53. ISSN 0322-7049.
Hacek, J., & Vírostková, L. (2022). Lies are all around but who are the liars? Addressing online disinformation platforms in the Czech Republic and Slovakia. In J. C. Correia, P. Jerónimo, & I. Amaral (Eds.), Disinformation studies: Perspectives from an emerging field (pp. 171–192). University of Beira Interior. ISBN 978-989-654-863-6.
Hacek, J. (2020). Otvorené zdroje a dáta pre novinárov na Slovensku (1. vyd.). Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN 978-80-223-4845-4.
Hacek, J. (2020). Nové médiá – aktuálne výzvy dneška (1. vyd., 70 s.). Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN 978-80-223-5001-3.
Hacek, J., & Stanková, M. (2021). Informačné zdroje a texty počas koronakrízy. In Fenomén 2021: Pandémia covidu-19 a médiá (pp. 175–195). Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN 978-80-223-5250-5.
Hacek, J. (2020). Dezinformačné weby v čase koronakrízy: Atmosféra nedôvery v médiá. Otázky žurnalistiky, 63(1–2), 19–28. ISSN 0322-7049.
Hacek, J. (2017). The correlation of usability, familiarity, satisfaction and reputation with the loyalty of student users of news websites. Medijske studije, 8(15), 56–71. ISSN 1847-9758.
Hacek, J. (2012). Ochrana detí online - softvérové zabezpečenie = Protecting children online - using software. In Žurnalistika, médiá, spoločnosť 2 (pp. 74–87). STIMUL. ISBN 978-80-8127-061-1.
Hacek, J. (2022). An overview of war propaganda and robotrolling. Otázky žurnalistiky, 65(1–2).
Hacek, J. (2017). Rodinné komunikačné vzorce. Psychologie a její kontexty, 8(1), 19–30. ISSN 1803-9278.
Hacek, J., & Virostková, L. (2022). Lies are all around but who are the liars? Addressing online disinformation platforms in the Czech Republic and Slovakia. In J. C. Correia, P. Jerónimo, & I. Amaral (Eds.), Disinformation studies: Perspectives from an emerging field (pp. 171–191). LabCom Communication & Arts. ISBN 978-989-654-861-2 (print), 978-989-654-863-6 (online).
2021 – 2024 VEGA 1/0203/2021
Vplyv médií na spoločenský status celebrít: premeny mediálneho obrazu Mariana Kočnera v slovenskej spoločnosti (spoluriešiteľ).
2017 – 2019: VEGA 1/0638/17
Mediálne návyky a kompetencie detí v ranom detstve a mladšom školskom veku (spoluriešiteľ).
http://www.ku.sk/index.php/fakulty-a-pracoviska/pedagogicka-fakulta/studium-a-vzdelavanie/e-learning/230-ku/fakulty/ff/veda-a-vyskum/projekty-a-granty
2015 – 2023
EU Kids Online research (spoluriešiteľ)
https://www.lse.ac.uk/media-and-communications/research/research-projects/eu-kids-online/participating-countries/slovak-republic
2019 – trvá: SAMRS/2019/RV/1/3
Globálne rozvojové vzdelávanie pre novinárov (spoluriešiteľ)
http://www.slovakdev.sk/detail-pomoci/samrs-2019-rv-1-3?return_to=%2Ftabulky-a-grafy%2Fcelkova-pomoc%3Faccessible%3D0%26page%3D6
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
vedúci katedry | Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave | 2019 – trvá |
šéfredaktor | Otázky žurnalistiky | 2023 – trvá |
študijný poradca | Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave | 2016 – 2019 |
člen občianského združenia | MASS-MEDIA-SCIENCE | 2015 – trvá |
Člen Odborovej komisie pre doktorandské štúdium | FMK UCM v Trnave | 2023 - trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Columbia University in the City of New York | 1130 Amsterdam Avenue, New York, NY 10027 | 9/2010 – 10/2010 | visiting scholar/fee-paying |
University of Tromsø | PO Box 6050, Langnes N-9037 Tromsø, Norway | 9/2009 – 10/2009 | SAIA grant |
University of Vaasa | University of Vaasa, PB 700, 65101 VAASA, FINLAND | 11/2009 – 12/2009 | visiting scholar/fee-paying |
Palacký University Olomouc | Křížkovského 511/8, CZ-779 00 Olomouc, Czech Republic | 2/2007 – 5/2007 | Erazmus |