Meno a priezvisko:
|
Mgr. Gabriela Pleschová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docentka | Univerzita Komenského v Bratislave | 2019 |
Ekonomická univerzita v Bratislave | odborná asistentka, vedúca Centra severoamerických štúdií | 2016-2019 |
vedúca projektu | Slovenská akadémia vied | 2009-2013 |
odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave | 2004-2008 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Teaching in Higher Education | Central European University | 2005 |
Senior Fellow of the Higher Education Academy | Higher Education Academy | 2013 |
Principal Fellow of the Higher Education Academy | Advance HE | 2019 |
štátna jazyková skúška AJ, NJ, ŠJ | Univerzita Matej Bela | 1998, 2001 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do pedagogiky | Pedagogika v kombinácii (UAP) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do pedagogických vied | Pedagogika | II | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Inkluzívne vzdelávanie | Učitelský základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu | Učitelský základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Ako inovatívne učiť na VŠ | rôzne programy spoločenských a human. vied | III. | rôzne |
Inkluzívne vzdelávanie | rôzne programy spoločenských a human. vied | III. | rôzne |
Effective teaching for internationalisation | rôzne programy spoločenských a human. vied | III. | rôzne |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k diplomovej práci | Pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Pedagogika v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
ADC Conversations that make meaningful change in teaching, teachers, and academic development. G Pleschová, T Roxå, KE Thomson, P Felten. International Journal for Academic Development 26 (3), 201-209, 2021.
ADC PhD students, significant others, and pedagogical conversations. The importance of trusting relationships for academic development. E Simon, G Pleschová. International Journal for Academic Development 26 (3), 279-291, 2021.
ADC Learning from peers’ diverse knowledge and experience. Findings from internationalising a course for medical students. K. Babinska, G. Pleschova Innovations in education and teaching international 61 (5), 848-861
What Exactly is Peer Learning? An Exploratory Analysis of Student Class Interaction. G. Pleschová, L. McAlpine 2024, Journal of university teaching and learning practice 21 (7)
ADC Helping teachers to focus on learning and reflect on their teaching: What role does teaching context play? G Pleschová, L McAlpine. Studies in Educational Evaluation 48, 1-9, 2016.
ADC Conversations that make meaningful change in teaching, teachers, and academic development. G Pleschová, T Roxå, KE Thomson, P Felten. International Journal for Academic Development 26 (3), 201-209, 2021.
ADC PhD students, significant others, and pedagogical conversations. The importance of trusting relationships for academic development. E Simon, G Pleschová. International Journal for Academic Development 26 (3), 279-291, 2021.
ADC Using reflective journals to improve learning through reflection and conceptual change. G Pleschová. European Political Science 19 (1), 29-48, 2020
ADC Learning from peers’ diverse knowledge and experience. Findings from internationalising a course for medical students. K. Babinska, G. Pleschova Innovations in education and teaching international 61 (5), 848-861
Uneven internationalisation of higher education in the European Union: a case study of two universities in Czechia and Slovakia. G. Pleschová. European Political Science, 2024 open-access: https://rdcu.be/dFtmZ
The professionalisation of academics as teachers in higher education. G Pleschová, E Simon, KM Quinlan, J Murphy, T Roxa. Science Position Paper. Standing Committee for the Social Sciences. 2012. AAA - 81
Conversations that make meaningful change in teaching, teachers, and academic development. G. Pleschova, T. Roxå, K. E.Thomson, P. Felten. International Journal for Academic Development, 2021, 26(3), pp. 201–209, ADC - 73
Teacher development in higher education: Existing programs, program impact, and future trends. E Simon, G Pleschová. Routledge, 2013, AAA - 51
Enhancing university teaching and learning through mentoring: A systematic review of the literature. G Pleschová, L McAlpine. International journal of mentoring and coaching in education, 2015, ADC- 50
Helping teachers to focus on learning and reflect on their teaching: What role does teaching context play? G Pleschová, L McAlpine. Studies in Educational Evaluation 48, 1-9 - ADC 36
projekt IMPACT, zodpovedná riešiteľka a koordinátorka konzorcia partnerov, Erasmus+ Strategické partnerstvá, 2019-2022, €275,254, fphil.uniba.sk/impact
projekt HOSUED, zodpovedná riešiteľka a koordinátorka za Univerzitu Komenského, 2020-2023, Erasmus+Strategické partnerstvá, 2020-2023, €36,145: https://hosued.euba.sk
projekt BELONG, zodpovedná riešiteľka a koordinátorka konzorcia partnerov, Erasmus+ Kooperujúce partnerstvá, 2022-2025, €394,400, www.fphil.uniba.sk/belong
projekt ERGP, zodpovedná riešiteľka a koordinátorka konzorcia partnerov, Erasmus+ Strategické partnerstvá, 2016-2019, €283 265: https://qualityteaching.euba.sk/
projekt HealthyU, zodpovedná riešiteľka a koordinátorka konzorcia partnerov, Erasmus+ Kooperujúce partnerstvá, 2025-2028, €400,000
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
koordinátorka a zostavovateľka kurikula kurzu Effective teaching for internationalisation | Univerzita Komenského v Bratislave | od 2019 |
koordinátorka a zostavovateľka kurikula kurzu Ako inovatívne učiť na VŠ | Univerzita Komenského v Bratislave | od 2020 |
koordinátorka a zostavovateľka kurikula kurzu Student-centred and reflective teaching. From theory to good practice | Ekonomická univerzita v Bratislave | 2016-2019 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Pittsburg University | Pittsburg, PA, USA | 2008, 2 mesiace | Národný štipendijný program |