Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Daniel Dančík, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Dančík
I.2 - Meno
Daniel
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1988
I.5 - Názov pracoviska
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova ulica 2, 811 02 Bratislava 1
I.7 - Pracovné zaradenie
Externý lektor
I.8 - E-mailová adresa
daniel.dancik@uniba.sk
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
32. Psychológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9532-9591

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
psychológia/psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická Fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
Klinická psychológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent Lekárska fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave od 2024 - trvá
Psychológ Univerzitná nemocnica Bratislava od 2019 - trvá
SZČO v oblasti obchodu a služieb SZČO od 2010 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Psychological First Aid Johns Hopkins Univeristy 2020
Stata training course Multilevel/Mixed Models Using Stata StataCorp LLC 2021
Conditioning trainer of the 1. qualification degree Slovak Conditioning Trainers Association 2015
Trainer of 1st degree in Bodybuilding, Fitness and Powerlifting Slovak Bodybuilding, Fitness and Powerlifting Association 2015

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Experience Sampling: Metóda zachytávania každodenných zážitkov v praxi psychológia II. psychológia/psychology
Záverečné práce psychológia I.+II. psychológia/psychology
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
31
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
31
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Dančík, D., Hajdúk, M., Januška, J., Straková, A., & Heretik, A. (2023). Temporal pathways from attachment insecurity to paranoia in a heterogeneous clinical sample: An experience sampling study. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 96(3), 627–643. https://doi.org/10.1111/papt.12460

2

Hajdúk, M., Dančík, D., Januška, J., Svetský, V., Straková, A., Turček, M., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Heretik, A., & Pečeňák, J. (2020). Psychotic experiences in student population during the COVID-19 pandemic. Schizophrenia Research, 222, 520–521.

3

Hajdúk, M. ... [et al.]. (2021). NEUROPSY štandardizácia neuropsychologickej testovej batérie na dospelej slovenskej populácii 96s. 1 vyd.


4

Dančík, D., Kasanova, Z., Hajdúk, M., & Heretik, A. (2021). Attachment, stress and emotions in daily life: An experience sampling study. Studia Psychologica, 63(4), 323–336.


5

Dančík, D., Hajdúk, M., & Heretik, A. (2022). Metóda zachytávania každodenných zážitkov v naturalistických podmienkach: Nomotetický a idiografický prístup. E-Psychologie, 16(3), 19–38. https://doi.org/10.29364/epsy.448

6

Abrahámová, M., Smolejová, E., Dančík, D., Pribišová, K., Heretik, A., & Hajdúk, M. (2020). Normative data for the Slovak version of the Frontal Assessment Battery (FAB). Applied Neuropsychology: Adult, 1–6.

7

Málišová, E., Dančík, D., Heretik, A., Abrahámová, M., Krakovská, S., Brandoburová, P., & Hajdúk, M. (2021). Slovak version of the Trail Making Test: Normative data. Applied Neuropsychology: Adult, 1–8.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Dančík, D., Hajdúk, M., Januška, J., Straková, A., & Heretik, A. (2023). Temporal pathways from attachment insecurity to paranoia in a heterogeneous clinical sample: An experience sampling study. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 96(3), 627–643. https://doi.org/10.1111/papt.12460

2

Hajdúk, M., Dančík, D., Januška, J., Svetský, V., Straková, A., Turček, M., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Heretik, A., & Pečeňák, J. (2020). Psychotic experiences in student population during the COVID-19 pandemic. Schizophrenia Research, 222, 520–521.

3

Hajdúk, M. ... [et al.]. (2021). NEUROPSY štandardizácia neuropsychologickej testovej batérie na dospelej slovenskej populácii 96s. 1 vyd.

4

Dančík, D., Kasanova, Z., Hajdúk, M., & Heretik, A. (2021). Attachment, stress and emotions in daily life: An experience sampling study. Studia Psychologica, 63(4), 323–336.

5

Dančík, D., Hajdúk, M., & Heretik, A. (2022). Metóda zachytávania každodenných zážitkov v naturalistických podmienkach: Nomotetický a idiografický prístup. E-Psychologie, 16(3), 19–38. https://doi.org/10.29364/epsy.448

6

Abrahámová, M., Smolejová, E., Dančík, D., Pribišová, K., Heretik, A., & Hajdúk, M. (2020). Normative data for the Slovak version of the Frontal Assessment Battery (FAB). Applied Neuropsychology: Adult, 1–6.

7

Málišová, E., Dančík, D., Heretik, A., Abrahámová, M., Krakovská, S., Brandoburová, P., & Hajdúk, M. (2021). Slovak version of the Trail Making Test: Normative data. Applied Neuropsychology: Adult, 1–8.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Hajdúk, M., Dančík, D., Januška, J., Svetský, V., Straková, A., Turček, M., Vašečková, B., Forgáčová, Ľ., Heretik, A., & Pečeňák, J. (2020). Psychotic experiences in student population during the COVID-19 pandemic. Schizophrenia Research, 222, 520–521.

[o1] 2020 - Fierini, F. - Moretti, D. - Ballerini, A. : Psychosis spectrum disorders during and after the COVID-19 pandemic : warning signs of “stress incubation”. - In: Psychiatry research, č. 291, 2020 ; s. [2] ; SCOPUS ; SSCI

[o1] 2020 - Pinkham, A. E. - Ackerman, R. - Depp, A. - Colin A. H. - Philip D. M. - Raeanne C. : A longitudinal investigation of the effects of the COVID-19 pandemic on the mental health of individuals with pre-existing severe mental illnesses. - In: Psychiatry research, č. 294, 2020 ; s. [6] ; SCI ; SCOPUS

[o1] 2021 - Zhand, N. - Joober, R. - In: BJPSYCH Open, vol. 7, no. 1, 2021 ; art. no. e35 ; SCI ; SCOPUS[o1] 2021 - Wieczorek, T. - Kolodziejczyk, A. - Ciulkowicz, M. - Maciaszek, J. - Misiak, B. - Rymaszewska, J. - Szczesniak, D. - In: International Journal of Environmental Research and Public Health, roč. 18, č. 6, 2021 ; art. no 2884 ; SCI ; SCOPUS

[o1] 2021 - Krajcovic, M. - Gabajova, G. - Furmannova, B. - Vavrik, V. - Gaso, M. - Matys, M. - In: Electronics (Switzerland), roč. 10, č. 7, 2021 ; art. no. 838 ; SCI ; SCOPUS

[o1] 2021 - Wilczewski, M. - Gorbaniuk, O. - Giuri, P. - In: Frontiers in Psychology, č. 12, 2021 ; art. no. 644096 ; SCI ; SCOPUS[o1] 2021 - Totskiy, D. - Alekhin, A. - Leonenko, N. - Pultcina, C. - Belyaeva, S. - Guzi, L. - In: E3S Web of Conferences, č. 258, 2021 ; art. no. 07092 ; SCOPUS

[o1] 2021 - Simione, L. - Vagni, M. - Gnagnarella, C. - Bersani, G. - Pajardi, D. : Mistrust and Beliefs in Conspiracy Theories Differently Mediate the Effects of Psychological Factors on Propensity for COVID-19 Vaccine. - In: Frontiers in psychology, roč. 12, 2021 ; s. Art. No. 683684 ; SSCI ; SCOPUS

[o3] 2020 - Szabó, C, - Pukánszky, J. – Kemény, L. : A koronavírusjárvány-helyzet pszichológiai hatásai és azok enyhítése – áttekintő közlemény 441 magyar felnőtt véleményével - Psychological effects of the coronavirus pandemic and their mitigation - review article with opinions from 441 Hungarian adults. - In: Egészségfejlesztés, roč. 61, č. 4, 2020 ; s. 45

[o1] 2021 - Wu, Z. - Liu, Z. - Zou, Z. - Wang, F. - Zhu, M. - Zhang, W. - Tao, H. - Ross, B. - Long, Y. : Changes of psychotic-like experiences and their association with anxiety - depression among young adolescents before COVID-19 and after the lockdown in China. - In: Schizophrenia Research, č. 237, 2021 ; s. 46 ; SCIE ; SSCI ; SCOPUS

[n1] 2022 - Quijada, Y. - Saldivia, S. - Bustos, C. - Preti, A. - Ochoa, S. - Castro-Alzate, E. - Siddi, S. - In: Current Psychology, 2022 ; DOI 10.1007/s12144-021-02497-7 ; SCOPUS

[n1] 2022 - Yilmaz Kafali, H. - Turan, S. - Akpınar, S. - Mutlu, M. - Özkaya Parlakay, A. - Cöp, E. - Toulopoulou, T. - In: Schizophrenia Research, vol. 241, 2022 ; s. 36-43 ; SCOPUS[n1] 2022 - Robinson, E. - Sutin, A.R. - Daly, M. - Jones, A. - In: Journal of Affective Disorders, vol. 296, 2022 ; s. 567-576 ; SCI

2

Dančík, D., Kasanova, Z., Hajdúk, M., & Heretik, A. (2021). Attachment, stress and emotions in daily life: An experience sampling study. Studia Psychologica, 63(4), 323–336.


[n1] 2022 zz ~ Dogan, G. - Akbulut, F. P. - Catal, C. - Mishra, A.. : Stress Detection Using Experience Sampling: A Systematic Mapping Study - In: International Journal of Environmental Research and Public Health, roč. 19, č. 9, 2022 ; s. 36 ;SCOPUS ; SCIE ; SSCI ; WOS

[n1] 2023 zz ~ Tammilehto, J. - Kuppens, P. - Bosmans, G. - Flykt, M. - Peltonen, K. - Vänskä, M. - Lindblom, J.. : Attachment orientation and dynamics of negative and positive emotions in daily life - In: Journal of Research in personality, roč. 105, art. no. 104398, 2023 ; s. 11 ;SCOPUS ; SSCI ; WOS

[n1] 2023 zz ~ Egozi Farkash, H. - Lahad, M. - Aharonson-Daniel, L.. : Do Attachment Orientations Relate to Coping with Crises? - In: International journal of environmental research and public health, roč. 20, č. 12, 2023 ; s. 14 ;SCOPUS

3

Hajduk, M., Dancik, D., Januska, J., Strakova, A., Turcek, M., Heretik, A., & Pecenak, J. (2021). Depression and anxiety among College Students in Slovakia – Comparison of the Year 2018 and during COVID-19 pandemic. Bratislava Medical Journal, 123(01), 44–49.


[n1] 2022 zz ~ Gavurova, B. - Ivankova, V. - Rigelsky, M. - Mudarri, T. - Miovsky, M.. - In: Frontiers in Public Health, vol. 10, 2022 ; art. no. 859107 ;SCI ;SCOPUS

[n1] 2022 zz ~ Puhrová, B.P. - Lukšík, I. - Scheitel, R.. - In: Human Affairs, vol. 32, no. 2, 2022 ; s. 241-254 ;SCI ; SCOPUS

[n1] 2022 zz ~ Gavurova, B. - Khouri, S. - Ivankova, V. - Rigelsky, M. - Mudarri, T.. - In: Frontiers in Public Health, vol. 10, 2022 ; art. no. 893845 ;SCI ; SCOPUS

[n1] 2022 zz ~ Yu, J.. - In: Frontiers in Public Health, vol. 10, 2022 ; art. no. 905905 ;SCI ; SCOPUS

[n1] 2022 zz ~ Kralova, M. - Brazinova, A. - Sivcova, V. - Izakova, L.. - In: World Journal of Clinical Cases, vol. 10, no. 25, 2022 ; s. 8880-8892 ;SCI ; SCOPUS

[n1] 2022 zz ~ Polónyiová, K. - Rašková, B. - Ostatníková, D.. - In: International Journal of Envirtonmental Research and Public Health, vol. 19, no. 19, 2022 ; art. no. 11849 ;SCI ; SCOPUS

[n1] 2022 zz ~ Agyapong, B. - Shalaby, R. - Wei, Y. - Agyapong, V.I.O.. - In: Frontiers in Public Health, vol. 10, 2022 ; art. no. 890131 ;SCI ; SCOPUSSignatúraLF PK/22

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

IMMERSE (Implementing Mobile MEntal health Recording Strategy for Europe): Grant EÚ Horizon 2020 - výskumný a inovačný program; research team member

2

Sociálne procesy pri autizme a schizofrénii: APVV-20-0185; research team member

3

Paranoja ako transdiagnostický konštrukt: psychologické mechanizmy a neurobiologické koreláty: VEGA: 1/0184/19; research team member

4

Štandardizácia neuropsychologickej batérie NEUROPSY: APVV-15-0686; research team member

5

Vzťahová väzba, emócie a paranoja v každodennom živote psychiatrických pacientov: Grant mladých vedeckých pracovníkov UK: UK/264/2021; Principal Investigator

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Center for Contextual Psychiatry KU Leuven, Department of Neuroscience, Campus Gasthuisberg Herestraat 49, 3000 Leuven, Belgium 10/2017 - 11/2017 ERASMUS+ traineeship - focused on learning to design study using experience sampling method, analysing intensive longitudinal data, piloting study

IX. - Iné relevantné skutočnosti