Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Katarína Vass, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Buzová
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1985
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra knižničnej a informačnej vedy
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2, 811 02 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
katarina.buzova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19152?mode=full&do=filterForm-submit&name=katar%C3%ADna&surname=buzov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá 7205 – predtým: knižnično-informačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
-

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Knižničná a informačná veda
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Knižničná a informačná veda
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta Od 1.11.2012
výskumný pracovník - výskumník Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta 01.10.2017 - 31.12.2017
zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. Pomeru Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta informatiky a informačných technológií 17.09.2018 - 31.12.2018
zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. Pomeru Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta informatiky a informačných technológií 18.09.2017 - 31.12.2017
zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. Pomeru Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta informatiky a informačných technológií 19.09.2016 - 31.12.2016

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Školenia k online dištančnej výučbe Univerzita Komenského 2020
UX dizajn a UX výskum SUXA - Slovenská UX agentúra 2019
Project based learning and Design thinking (Projekt DT.UNI.) Ekonomická univerzita v Bratislave 2018
Teachers’ Training Workshop: Interactive and Innovative Learning in Liberal Arts BISLA - Bratislava International School of Liberal Arts 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
25
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
26
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Informačná architektúra I. Informačné štúdiá II. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Informačná architektúra II. Informačné štúdiá II. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Hodnotenie webových stránok Informačné štúdiá II. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Tvorba multimédií a webových stránok I. Informačné štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Informačné služby Informačné štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Používatelia v digitálnom prostredí Informačné štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Informácie v odbornej komunikácii Informačné štúdiá (pre Katedru žurnalistiky) I. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Dizajnovanie používateľskej skúsenosti Informačné štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Digitálne technológie II. Informačné štúdiá (pre učiteľské smery) I. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Informačná architektúra Informačné štúdiá III. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Metodológia tvorby a hodnotenia multimédií Informačné štúdiá III. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
41
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

BUZOVÁ, Katarína a Ľudmila HRDINÁKOVÁ, 2020. Aplikácia Eye-trackingu vo výskume čítania. In Itlib [online]. Roč. 24, č. 3 (2020), s. 16-26, ISSN 1336-0779

2

BUZOVÁ, Katarína, HRDINÁKOVÁ, Ľudmila a Milan REGEC, 2019. Metodologické aspekty sledovania pohybu očí v kontexte výskumu čítania. In Knižničná a informačná veda : 28. - : 1. vyd.. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - S. 111-128. ISBN 978-80-223-4769-3

3

BUZOVÁ, Katarína a Annamária BRIJAKOVÁ, 2017. Využitie metódy eye-trackingu pri optimalizácii rozhraní webových stránok a katalógov knižníc. In Knižnica [online]. Roč. 18, č. 1 (2017), s. 6-13. ISSN 1336-0965

4

STEINEROVÁ, Jela, ONDRIŠOVÁ, Miriam a Katarína BUZOVÁ, 2015. Otvorená veda a funkcie informačnej vedy. In Itlib [online]. Roč. 19, č. špeciál (2015), s. 16-26. ISSN 1336-0779

5

MAKULOVÁ, Soňa a Katarína BUZOVÁ, 2011. Manažment informačných zdrojov a knižnično-informačných služieb. Bratislava : ELET , 2011, 174 s., ISBN 978-80-88812-23-4

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

BUZOVÁ, Katarína a Ľudmila HRDINÁKOVÁ, 2020. Aplikácia Eye-trackingu vo výskume čítania. In Itlib [online]. Roč. 24, č. 3 (2020), s. 16-26, ISSN 1336-0779

2

KOVÁŘOVÁ, Adela a Katarína BUZOVÁ, 2020. Wayfinding v informačnom priestore budovy knižnice prípadová štúdia s využitím eye-trackingu. In Bioetické výzvy a súčasnosť [elektronický dokument] : z pohľadu nových poznatkov a trendov. - : 2. dopl. vyd. - Bratislava : Stimul, 2020. - S. 287-304 [online]. ISBN 978-80-8127-309-4

3

BUZOVÁ, Katarína, HRDINÁKOVÁ, Ľudmila a Milan REGEC, 2019. Metodologické aspekty sledovania pohybu očí v kontexte výskumu čítania. In Knižničná a informačná veda : 28. - : 1. vyd.. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - S. 111-128. ISBN 978-80-223-4769-3

4

BRIJAKOVÁ, Annamária, BUZOVÁ, Katarína a Milan REGEC, 2019. Špecifiká percepcie používateľských rozhraní online emailových služieb seniormi. In Knižničná a informačná veda : 28. - : 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - S. 136-150. . ISBN 978-80-223-4769-3

5

BUZOVÁ, Katarína a Annamária BRIJAKOVÁ, 2017. Využitie metódy eye-trackingu pri optimalizácii rozhraní webových stránok a katalógov knižníc. In Knižnica [online]. Roč. 18, č. 1 (2017), s. 6-13. ISSN 1336-0965

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

[o3] 2014 - Hrčková, A. - In: Ikaros [online], roč. 18, č. 12, 2014 ; s. nestr. [9 s.] à Buzová, Katarína, 2013. Vplyvy pôsobiace na percepciu kredibility webových sídiel elektronických obchodov. In Knižničná a informačná veda 24 = Library and information science 24. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. - ISBN 978-80-223-3381-8. - S. 7-22.

2

[o4] 2019 - Brijaková A. - What can eye movements tell us about our perception? : research of the reading using an eye-tracking method. - In: Information interactions 2019. Digital environment and information science : book of abstracts . - Bratislava : UKO, 2019 ; S. 42 à BUZOVÁ, Katarína, HRDINÁKOVÁ, Ľudmila a Milan REGEC, 2019. Metodologické aspekty sledovania pohybu očí v kontexte výskumu čítania. In Knižničná a informačná veda : 28. - : 1. vyd.. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. - S. 111-128. ISBN 978-80-223-4769-3

3

[o4] 2017 - Sliacky, M. - Špániová, M. - In: Knižničná a informačná veda 27 = Library and information science 27 . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2017 ; S. 41 à STEINEROVÁ, Jela, ONDRIŠOVÁ, Miriam a Katarína BUZOVÁ, 2015. Otvorená veda a funkcie informačnej vedy. In Itlib [online]. Roč. 19, č. špeciál (2015), s. 16-26. ISSN 1336-0779

4

[o4] 2015 - Szapuová, M. -Nuhlíček, M. - In: Bioetické výzvy a súčasnosť . - Bratislava : STIMUL, 2015 ; S. 260 à STEINEROVÁ, Jela, ONDRIŠOVÁ, Miriam a Katarína BUZOVÁ, 2015. Otvorená veda a funkcie informačnej vedy. In Itlib [online]. Roč. 19, č. špeciál (2015), s. 16-26. ISSN 1336-0779

5

[o4] 2012 - Hrčková, A. - In: WIKT 2012 . - Bratislava : STU, 2012 ; S. 126 à MAKULOVÁ, Soňa a Katarína BUZOVÁ, 2011. Manažment informačných zdrojov a knižnično-informačných služieb. Bratislava : ELET , 2011, 174 s., ISBN 978-80-88812-23-4

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0360/21- Sociálne reprezentácie etických výziev digitálnej informačnej revolúcie / Social representations of the ethical challenges of the digital information revolution. Cieľom projektu je výskum sociálnych, etických a hodnotových zmien, ktoré spôsobujú digitálne technológie pri informačnom správaní vybraných komunít (vedci, študenti, autori). Interpretujú sa premeny diskurzu o etických faktoroch informačného prostredia v sociálnych reprezentáciách vybraných komunít. Prípadové štúdie sa zameriavajú na sociálne hodnoty digitálnych informácií, digitálnu etiku a digitálnu gramotnosť. Originálnym prístupom sa prepájajú filozoficko-sociálne a systémové dimenzie informačnej etiky. Poznatky sa aplikujú v modeloch informačného správania, digitálnej gramotnosti a dizajne digitálnych knižníc. / The aim of the project is to research the social, ethical and value changes caused by digital technologies in the information behavior of selected communities (scientists, students, authors). The changes of the discourse on ethical factors of the information environment in the social representations of selected communities are interpreted. Case studies focus on the social values of digital information, digital ethics and digital literacy. The original approach connects the philosophical-social and systemic dimensions of information ethics. Knowledge is applied in models of information behavior, digital literacy and digital library design.

2

APVV-19-0074 - Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti / Effective reading behavior strategies studied at key stages of literacy development (spoluriešiteľ / research participant). Projekt je zameraný na skúmanie špecifického rozvojového potenciálu jazykovo, literárne a kultúrne podnetného vzdelávacieho prostredia materskej školy a jeho významu vo vzťahu k vývinu ranej gramotnosti detí na prelome predškolského a mladšieho školského veku. / The project aims to explore the specific development potential of the linguistically, literary and culturally stimulating educational environment of kindergarten and its importance in relation to the development of early literacy of children at the turn of preschool and early school age.

3

APVV 0508-15 - HIBER - Human Information Behavior in the Electronic Environment / Informačné správanie človeka v digitálnom prostredí (spoluriešiteľ / research participant). Výskum nových modelov a metód informačného správania človeka v digitálnom prostredí s cieľom lepšie pochopiť a modelovať informačné správanie človeka. Zameranie projektu je na implicitnú spätnú väzbu, návrh novších funkcií rozhraní systémov a návrhy nových modelov s využitím kvalitatívnych aj kvantitatívnych metód výskumu a experimentov s dôrazom na ekologické a etické aspekty spracovania informácií na úrovni jednotlivcov aj skupín (sociálnych sietí) v digitálnom prostredí. / Research of new models and methods of human information behavior in a digital environment in order to better understand and model human information behavior. The focus of the project is on implicit feedback, design of newer system interface functions and design of new models using qualitative and quantitative research methods and experiments with emphasis on ecological and ethical aspects of information processing at the level of individuals and groups (social networks) in the digital environment.

4

VEGA 1/0066/15 - Modelovanie informačného prostredia digitálnej vedy / Modeling the information environment of digital science (spoluriešiteľ / research participant). Cieľom projektu je vymedziť informačné prostredie digitálnej vedy v kontexte informačnej vedy (vedci, dáta, dokumenty). Realizuje sa prieskum informačného správania a postojov vedcov vybraných disciplín z hľadiska práce s dátami a informačnej infraštruktúry. Na teoretickej úrovni sa analyzujú základné modely digitálnej vedy s dôrazom na princípy open access, digitálne repozitáre a bibliometrické analýzy pri mapovaní rozdielov medzi vybranými odbormi. Modeluje sa kognitívna, sociálna a pojmová dimenzia informačného prostredia digitálnej vedy s využitím emergentných metód sociálnovedného výskumu. / The aim of the project is to define the information environment of digital science in the context of information science (scientists, data, documents). A survey of information behavior and attitudes of scientists of selected disciplines in terms of working with data and information infrastructure is carried out. At the theoretical level, the basic models of digital science are analyzed with emphasis on the principles of open access, digital repositories and bibliometric analysis in mapping the differences between selected disciplines. The cognitive, social and conceptual dimension of the information environment of digital science is modeled using emergent methods of social science research.

5

KEGA 133UK-4/2013 - MIKS - Mediálne a informačné kompetencie pre znalostnú spoločnosť / Media and information competencies for the knowledge society (spoluriešiteľ / research participant). Projekt sa sústreďuje na podporu mediálnej a informačnej gramotnosti vysokoškolských študentov prevažne spoločenskovedných a humanitných disciplín, zároveň rozširuje ich špecifické a rozšírené mediálne a informačne kompetencie ako budúcich pedagógov, mediálnych tvorcov, informačných a mediálnych špecialistov, kultúrnych pracovníkov, vedecko-výskumných pracovníkov a pod. Orientuje sa na vývoj nových didaktických prostriedkov a edukačných stratégií v oblasti gramotnosti, kde významnú úlohu zohráva samovzdelávanie a autoevaluácia, kreativita, sociálna zodpovednosť, kritické a reflexívne myslenie. / The project focuses on supporting media and information literacy of university students, mainly social sciences and humanities, while expanding their specific and expanded media and information competencies as future teachers, media creators, information and media specialists, cultural workers, researchers etc. It focuses on the development of new teaching aids and educational strategies in the field of literacy, where self-education and self-evaluation, creativity, social responsibility, critical and reflexive thinking play an important role.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v redakčnej rade časopisu Knižnica Slovenská národná knižnica - Redakcia časopisu Knižnica od 2019
Členstvo v komisii Študentskej vedeckej a odbornej konferencie Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2017

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Spolupráca s praxou v rámci výučby formou hosťovských prednášok, rozhovorov, exkurzií na pracoviskách, zadávaním úloh na semináre a zadávanie tém na diplomové práce: Mestská knižnica v Bratislave, Univerzitná knižnica v Bratislave, SVOP sro, Lab.SNG Slovenskej národnej galérie, Lighting Beetle, Basta Digital, Google, Sygic a pod.

Dátum poslednej aktualizácie
2022-05-24