Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. Mgr. Andrea Euringer Bátorová
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Euringer Bátorová
I.2 - Meno
Andrea
I.3 - Tituly
doc. Dr. phil. Mgr.
I.4 - Rok narodenia
1977
I.5 - Názov pracoviska
Katedra dejín výtvarného umenia
I.6 - Adresa pracoviska
Gondova 2, 81102 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
andrea.batorova@uniba.sk
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Veda o výtvarnom umení

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
Veda o výtvarnom umení
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Universität Regensburg, SRN
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
Veda o výtvarnom umení
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, SK
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
Kulturológia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vedecká pracovníčka Staatsgalerie Stuttgart, Štutgart, (Nemecko) 2007-2009
odborná asistentka Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave, Centrum výskumu 2011-2017
odborná asistentka Univerzita Komenského v Bratislave, FFUK, Katedra kulturológie 2017-2020
odborná asistentka Univerzita Komenského v Bratislave, FFUK Katedra dejín výtvarného umenia 2020-2024
odborná asistentka Univerzita Komenského v Bratislave, FFUK Katedra archívnictva a muzeológie 2024 - dodnes

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Francúzština B2 Universität Regensburg 2002

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Každodennosť v umení I. Vedy o umení a kultúre Dejiny výtvarného umenia
Každodennosť v umení II. Vedy o umení a kultúre Dejiny výtvarného umenia
Rezonancie: Alternatívne a neoficiálne umenie v krajinách V4 pred rokom 1989 I. Vedy o umení a kultúre Dejiny výtvarného umenia
Rezonancie: Alternatívne a neoficiálne umenie v krajinách V4 pred rokom 1989 II. Vedy o umení a kultúre Dejiny výtvarného umenia
Textový seminár: Rezonancie: Alternatívne a neoficiálne umenie v krajinách V4 pred rokom 1989 I. Vedy o umení a kultúre Veda o výtvarnom umení
Textový seminár: Rezonancie: Alternatívne a neoficiálne umenie v krajinách V4 pred rokom 1989 II. Vedy o umení a kultúre Veda o výtvarnom umení
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
12
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Kapitoly z dejín umenia 1 marketingová komunikácia Mgr., Bc. marketingová komunikácia
Kapitoly z dejín umenia 3 marketingová komunikácia Mgr., Bc. marketingová komunikácia
Kapitoly z dejín umenia 2 marketingová komunikácia Mgr., Bc. marketingová komunikácia
Kapitoly z dejín umenia 4 marketingová komunikácia Mgr., Bc. marketingová komunikácia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
50
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
33
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Andrea Bátorová, Aktionskunst in der Slowakei in den 1960er Jahren. Aktionen von Alex Mlynárčik, LIT Verlag, Berlin 2009 ISBN: 978-3-8258-1838-8, 405 s. 

 


2

AAB Andrea Bátorová, The Art of Contestation. Performative practices in the 1960s and 1970s in Slovakia. 1. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2019. ISBN: 978-80-223-4698-6. 218 s.



3

AEC Andrea Bátorová, 'Bitte drehen sie mich in die richtige Richtung'. Zur Kunst der Kontestation in den inoffiziellen performativen Praktiken in der Slowakei in den 1970er Jahre. In: Adam Czirak (Hg.): Performancekunst als Renitenz. Kritik und ihre Publizität in Zeiten politischer Repression. 1. vyd. Bielefeld: transcript Verlag, 2019, str. 91-115. 



4

AEC Bátorová Andrea: „Outside by Being Inside: Unofficial Artistic Strategies in the Former Czechoslovakia in the 1970s and 1980s“, in: Katalin Cseh-Varga und Adam Czirak (Hg.): Performing Arts in the Second Public Sphere. Event-based Art in Late Socialist Europe, New York; London: Routledge 2018, str. 102-114. 



5

AEC Bátorová Andrea, Ausstellungen als (un)politische Medien. Danuvius 68 und II. Permanente Manifestationen (Zur alternativen und inoffiziellen Kunst in den 1960er Jahren), in: When exhibitions become politics, Ed. Verena Krieger, Böhlau: Köln Weimar Wien 2017, str. 163-181.


6

AEC Euringer Bátorová, Andrea, Möglichkeit des Entdeckens : Bemerkungen zur Installation von Jana Želibská, in: Dark rooms : Räume der Un/Sichtbatkeit. - Berlin: Neofelis Verl., 2016. - str. 83-110. - ISBN 978-3-95808-120-8.



7

AFD Bátorová Andrea, ´Iné a predsa rovnaké umenie´: paradigma Ostkunst v diele Tomáša Štraussa, Tomáš Strauss ako referenčný bod pre neoficiálnu umeleckú scénu, in: Slovenský a európsky kunsthistorik Tomáš Strauss. Idey a reflexie. Zborník príspevkov k nedožitej deväťdesiatke. Mária Bátorová (ed.). Bratislava: VEDA, 2021. - str. 52-93. - ISBN 978-80-224-1913-0. Vyšlo aj: Culturologica Slovaca (elektronický dokument), roč. 6, č. 1, 2021. - str. 73-90. - ISSN 2453-9740.



8

AFD Bátorová Andrea, Topografia existencie medzi Východom a Západom v zrkadle korešpondencie. Tomáš Strauss ako referenčný bod pre neoficiálnu umeleckú scénu, in: Slovenský a európsky kunsthistorik Tomáš Strauss. Idey a reflexie. Zborník príspevkov k nedožitej deväťdesiatke. Mária Bátorová (ed.). Bratislava: VEDA, 2021. - str. 52-93. - ISBN 978-80-224-1913-0.


9

V2 Bátorová Andrea, “´Non-systemic Remains of Humanity´ or Creative Dissent as a School of Free Thinking”, in: Two Sides of the Same Coin. Examples of Free and Unfree Education in Slovakia durig the Period of Socialism”, Blanka Kudláčová (ed.), Berlin: Peter Lang, 2023, str. 266-285.

10


V2 Euringer Bátorová, Andrea (aut) [UKOFIVU] (100%): Ateliér v prírode : ochrana prírody a ekologické

myslenie v akčnom umení na Slovensku

UKOVO2024

Lit.: 18 zázn.

In: Človek v konflikte s prírodou: Environmentálne problémy, ekologické myslenie a súžitie s prírodným

svetom v slovenskom divadle : zborník príspevkov z teatrologického kolokvia. - Bratislava : Divadelný ústav,

2023. - S. 163-175. - ISBN978-80-8190-093-8



V2 Euringer Bátorová, Andrea (aut) [UKOFIVU] (100%): Art history and its narratives in former Czechoslovakia

before and after 1989

In: Revolving documents : Narrations of Beginnings, Recent Methods and Cross-Mappings of Performance

Art. - Zürich : Diaphanes, 2024. - S. 41-61. - ISBN 978-3-0358-0683-0

[Revolving documents #1. Bazilej, 09.06.2022-10.06.2022]

príspevok z podujatia konferenčný príspevok

020 Humanitné vedy

8110 humanitné vedy vedy o umení a kultúre


URL: https://www.diaphanes.net/titel/revolving-documentsnarrations-of-beginnings-recent-methods-and-

cross-mappings-of-performance-art-7577


Registrované v:

OA Open access


 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AAB Andrea Bátorová, The Art of Contestation. Performative practices in the 1960s and 1970s in Slovakia. 1. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2019. ISBN: 978-80-223-4698-6. 218 s.

 


2

AEC Andrea Bátorová, 'Bitte drehen sie mich in die richtige Richtung'. Zur Kunst der Kontestation in den inoffiziellen performativen Praktiken in der Slowakei in den 1970er Jahre. In: Adam Czirak (Hg.): Performancekunst als Renitenz. Kritik und ihre Publizität in Zeiten politischer Repression. 1. vyd. Bielefeld: transcript Verlag, 2019, str. 91-115. 



3

AEC Bátorová Andrea: „Outside by Being Inside: Unofficial Artistic Strategies in the Former Czechoslovakia in the 1970s and 1980s“, in: Katalin Cseh-Varga und Adam Czirak (Hg.): Performing Arts in the Second Public Sphere. Event-based Art in Late Socialist Europe, New York; London: Routledge 2018, str. 102-114. 

 


4

AEC Bátorová Andrea, Ausstellungen als (un)politische Medien. Danuvius 68 und II. Permanente Manifestationen (Zur alternativen und inoffiziellen Kunst in den 1960er Jahren), in: When exhibitions become politics, Ed. Verena Krieger, Böhlau: Köln Weimar Wien 2017, str. 163-181.

 


5

AEC Euringer Bátorová, Andrea, Möglichkeit des Entdeckens : Bemerkungen zur Installation von Jana Želibská, in: Dark rooms : Räume der Un/Sichtbatkeit. - Berlin: Neofelis Verl., 2016. - str. 83-110. - ISBN 978-3-95808-120-8.



6

AFD Bátorová Andrea, ´Iné a predsa rovnaké umenie´: paradigma Ostkunst v diele Tomáša Štraussa, Tomáš Strauss ako referenčný bod pre neoficiálnu umeleckú scénu, in: Slovenský a európsky kunsthistorik Tomáš Strauss. Idey a reflexie. Zborník príspevkov k nedožitej deväťdesiatke. Mária Bátorová (ed.). Bratislava: VEDA, 2021. - str. 52-93. - ISBN 978-80-224-1913-0. Vyšlo aj: Culturologica Slovaca (elektronický dokument), roč. 6, č. 1, 2021. - str. 73-90. - ISSN 2453-9740.


7

AFD Bátorová Andrea, Topografia existencie medzi Východom a Západom v zrkadle korešpondencie. Tomáš Strauss ako referenčný bod pre neoficiálnu umeleckú scénu, in: Slovenský a európsky kunsthistorik Tomáš Strauss. Idey a reflexie. Zborník príspevkov k nedožitej deväťdesiatke. Mária Bátorová (ed.). Bratislava: VEDA, 2021. - str. 52-93. - ISBN 978-80-224-1913-0.

8

V2 Euringer Bátorová, Andrea (aut) [UKOFIVU] (100%): Ateliér v prírode : ochrana prírody a ekologické

myslenie v akčnom umení na Slovensku

UKOVO2024

Lit.: 18 zázn.

In: Človek v konflikte s prírodou: Environmentálne problémy, ekologické myslenie a súžitie s prírodným

svetom v slovenskom divadle : zborník príspevkov z teatrologického kolokvia. - Bratislava : Divadelný ústav,

2023. - S. 163-175. - ISBN978-80-8190-093-8

9

V2 Euringer Bátorová, Andrea (aut) [UKOFIVU] (100%): Art history and its narratives in former Czechoslovakia

before and after 1989

In: Revolving documents : Narrations of Beginnings, Recent Methods and Cross-Mappings of Performance

Art. - Zürich : Diaphanes, 2024. - S. 41-61. - ISBN 978-3-0358-0683-0

[Revolving documents #1. Bazilej, 09.06.2022-10.06.2022]

príspevok z podujatia konferenčný príspevok

020 Humanitné vedy

8110 humanitné vedy vedy o umení a kultúre


URL: https://www.diaphanes.net/titel/revolving-documentsnarrations-of-beginnings-recent-methods-and-

cross-mappings-of-performance-art-7577


Registrované v:

OA Open access


 

10

V2 Bátorová Andrea, “´Non-systemic Remains of Humanity´ or Creative Dissent as a School of Free Thinking”, in: Two Sides of the Same Coin. Examples of Free and Unfree Education in Slovakia durig the Period of Socialism”, Blanka Kudláčová (ed.), Berlin: Peter Lang, 2023, str. 266-285.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Citovaný dokument:

AAA: BÁTOROVÁ, A.: Aktionskunst in der Slowakei in den 1960er Jahren. Aktionen von Alex Mlynárčik, Münster/Berlin, 2009, s. 401 ISBN 978-3-8258-1838-8


Ohlasy:

1.KEMP-WELCH, KLARA: Networking the Block. Experimental Art in Eastern Europe 1965-1981, Cambridge, Massachusetts; London, England: MIT Press, 2018, ISBN: 97802262038300, str. 420.


2.BRYZGEL AMY: Performance art in Eastern Europe since 1960, Tauris, 2013, ISBN-13: 978-1784994228, pozn. 136, str. 7, 9, 53, 101, 351.


3.GLANC TOMÁŠ: Autoren im Ausnahme Zustand: die tschechische und russische Parallelkultur. Berlín: LIT Verlag, 2017, ISBN: 978-3-643-11182-1, str. 332.


4.FOWKES MAJA: The Green Block. Budapešť : Central European university press, 2015, ISBN-13 ‏ : ‎ 978-6155225925, str. 266.


2

Citovaný dokument:

ADE: EURINGER-BÁTOROVÁ Andrea, Celebration, Festival, and Holiday in Former Czechoslovakia in 1960s and 1970s as Art Forms for Alternative and Non-Official Art. In: Centropa, roč. 12, 2012, č. 1, s. 77-91. ISSN 1532-5563


Ohlasy:

RUSINOVÁ ZORA, Solidarity Born of Despair: Action Art in Slovakia during the Totalitarian Regime, 1970-1989, Centropa, roč. 14, 2014, č. 1, ISSN 1532-5563, str. 117.

3

Citovaný dokument:

AEC: BÁTOROVÁ ANDREA, Alternative trends in Slovakia during the 1960s and Parallels to Fluxus, Fluxus East, Berlin: Künstlerhaus Bethanien, 2007, s. 163-176. ISBN 3-932754-87-5.


Ohlasy:

BISHOP CLAIRE, Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship, Verso, 2012,  ISBN-13: 978-1844676903 str. 325.

4

Citovaný dokument:

AEC: BÁTOROVÁ Andrea. Ausstellungen als (un)politische Medien. Danuvius 68 und II. Permanente Manifestationen (Zur alternativen und inoffiziellen Kunst in den 1960er Jahren). In: When exhibitions become politics, Ed. Verena Krieger. 1. vyd. Köln Weimar Wien: Böhlau, 2017. ISBN: 978-3-412-50377-2. str. 163-181.

 

Ohlasy:

KEMP-WELCH KLARA, Networking the Block. Experimental Art in Eastern Europe 1965-1981, Cambridge, Massachusetts; London, England: MIT Press, 2018, ISBN: 97802262038300, str. 27.

5

GII05 Euringer Bátorová, Andrea [UKOFIVU] (100%) : Interview with Katalin Cseh and Adam Czirak [elektronický dokument] : about the Second Public Sphere in the former Eastern Bloc

recenzované

In: Art margins [elektronický dokument]. - č. 23. október (2014), s. [1-6], nestr. [online]. - ISSN (online) 2162-2582

URL: https://artmargins.com/interview-with-katalin-cseh-and-adam-czirak-about-the-second-public-sphere-in-the-former-eastern-bloc/

Ohlasy (3):

[o1] 2018 Hunter, R.: Beyond "East" and "West" through The Eternal Network Networked artists' communities as counter-publics of Cold War Europe. In: Performance Art in the Second Public Sphere : Event-based Art in Late Socialist Europe Oxford: Routledge, 2018, S. 19-31 - CPCI-SSH

[o1] 2018 Simonyi, S.: Artists as Amateurs: Intersections of Nonprofessional Film Production and Neo-Avant-Garde Experimentation at the Balazs Bela Studio in the Early 1970s. In: Film history, roč. 30, č. 1, 2018, s. 114-137 - ESCI

[o1] 2019 Troiano, C.: A National Complex: Institutional Photography in Hungary Since 1980. In: Photography and culture, roč. 12, č. 2, 2019, s. 203-226 - AHCI

6

Euringer Bátorová, Andrea [UKOFIVU] (100%) : Alternative Tendenzen in der Slowakei in den 1960er Jahren und ihre Parallelen zu Fluxus, [Alternative trends in Slovakia during the 1960s and parallels to Fluxus]

In: Fluxus East : Fluxus-Netzwerke in Mittelosteuropa = Fluxus networks in Central Eastern Europe. - Berlín : Künstlerhaus Bethanein, 2007. - S. 163-176. - ISBN 978-3-932754-87-5

Ohlasy (5):

[o3] 2012 Bishop, C.: Artificial hells : participatory art and the politics of spectatorship. Londýn : Verso, 2012, S. 325

[o3] 2015 Grúň, D.: Performatívne písanie Milana Adamčiaka. In: Třídit slova : literatura a konceptuální tendence 1949-2015. Tranzit, 2015, S. 137

[o3] 2017 Bryzgel, A.: Performance art in Eastern Europe since 1960. Manchester : Manchester University Press, 2017, S. 99

[o1] 2017 Cytlak, K.: Prospective architecture in Czechoslovakia : Convergences and divergences between the approach of the Slovak group VAL (1968-1994) and the architectural theory of Michel Ragon. In: Riha journal [online], (25. 9. 2017),2017, Article Number: 0179 - AHCI

[o1] 2018 Grúň, D.: Amateurism Under Socialism: The Politics of Art Education in the Work of Milan Adamiak, Julius Koller and Jiri Valoch. In: Third Text, roč. 32, č. 4, 2018, s. 434-449 – AHCI

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Typ projektu: Visegrad Strategy Grant

Číslo projektu: #22120034

Názov projektu: Resonances: Regional and Transregional Cultural Transfer in the Art of the 1970s

Doba riešenia: 1.12.2021 - 30.11. 2023

Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľka

 

2

Typ projektu: Deutsche Forschungsgemeinschaft

Číslo projektu: 261273903

Názov projektu: Aktionskunst jenseits des eisernen Vorhangs

Doba riešenia: 1.1.2015 - 30.6. 2018

Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľka

 

3

Typ projektu: EU Horizon 2020

Číslo projektu: 692919

Názov projektu: COURAGE: Cultural opposition - understanding the cultural dissent in the former socialist countries

Doba riešenia: 2016-2019

Riešiteľská pozícia:  spoluriešiteľka

 

4

Typ projektu: VEGA

Číslo projektu: 1/0841/16

Názov projektu: Topografia vybraných aspektov reprezentácie tela a jeho vzťahu k priestoru v umení na Slovensku pred a po roku 1989

Doba riešenia: 1.4. 2016 - 31.12. 2017

Riešiteľská pozícia:  vedúca projektu 

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Výskumníčka Networking Performance Histories 2018 - do súčasnosti
Členka AICA Slovakia 2008 - do súčasnosti
členka ASEEES 2023 - 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Universität Regensburg, SRN Regensburg 1.1. 2003 - 31.12. 2007 Doktorandské štúdium
Universität Regensburg, SRN Regensburg 1.10. 1999 - 31.12. 2002 Magisterské štúdium (Erasmus)
Universität zu Köln, SRN Kolín nad Rýnom 1.4. 1998 - 31.7. 1998 Mgr. štúdium
Institut national d´histoire de l´art Paríž 27.05. 2023 – 24.6. 2023 invited researcher

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

2021 - písanie posudku ´peer review´ pre vydavateľstvo Routledge pre publikáciu vychádzajúcu v rade „Dance, Theater and Performance Studies“

2022 - organizácia "Resonances 1: Non-conformist Art under Socialism in Central Eastern Europe and its transnational network: parallel structures, communicating channels and nodes", 2.3. 2022 Bratislava ako prvej konferencie v rámci Visegrad Strategy Grant


V rámci výskumných projektov som sa zúčastnila na nasledujúcich študijných cestách do archívov a workshopoch:

 

2015 – Berlin, Universität der Künste (DFG)

2016 – Archív Forschungsstelle Osteuropa, Bremen (DFG)

2016 – Archívy, Praha (VEGA)

2016 – Artpool Archív, Budapešť (DFG)

2017 – Archív T. Gotovaca, Ateliér S. Ivekovic, Zahreb (DFG)

2017 – Archív Student Cultural Center (SKC), Belehrad (DFG)

2017 – Libri prohibiti, Archív VVP AVU, Praha

2018– Networking, Histories of Performance Art, Zürich

2021 – Archives de la critique d´art, Rennes

2022 - Artpool, Budapešť

2022 - Centre de documentation MAC VAL a Bibliothèque Kandinsky/Centre Pompidou, Paríž

2023 - INHA, MAC VAL, Bibliothek national, Paríž


Najvýznamnejšie vystúpenia na vedeckých a odborných konferenciách v zahraničí (podľa vlastného výberu):

EURINGER BÁTOROVÁ, A.: Iasy, Rumunsko, "What is to be Done? Methodological Challenges to Art

Historical Research in Central and Eastern Europe", 12.-13. 10. 2023, paper „Art history and

its narratives in former Czechoslovakia before and after 1989"


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: Philadelphia, USA, Association for Slavic, East European, and Eurasian Studies

(ASEEES), 19.-20.10. 2023, Contributor to Virtual Panel The Hungarian Avant-Garde and

Socialism: The Art of the Second Public Sphere


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: Tel Aviv, Izrael, Tel Aviv University, 1.-3.5. 2023, „Critical perfomance on site“, referát: „The ´islands of positive deviation´: sites of performative artistic strategies in former Czechoslovakia in the 1970s“


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: Poznaň, Poľsko, Univerzita Adama Mickiewicza, 17.-18.3. 2023, "Resonances 4: Equal and Poor – A comparative perspective on Art in Communist Europe and the Global South in the long 1970s“, chair of the session: „Exhibiting South South East“


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: „Mapping the dimensions of assymetric performance art hisotires: investigating Velvet Revolution as turning point for formation and framing of narratives of performance art in former Czechoslovakia“, Basel, Museum Tinguely, 9.6. 2022


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: „Paradigm Ostkunst in works of Thomas Strauss“, Budapest, Museum der schönen Künste, 12.5. 2022


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: „Tomas Strauss Anthology: Beyond the Great divide“, Paris, Deutsches Forum für Kunstgeschichte, 10.3. 2022,


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: Art actions via Mail and other Remote Means of Communication, Secret Correspondance: Tomáš Štrauss as Referential Point of Unofficial Artscene, Online Symposium, Tel Aviv University, Izrael, 19.1. 2021

 

EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia Exhibitions as sites of artistic contact during the Cold War, účasť s referátom "Alternative Art and Exhibition Practices in the 1960 in former Czechoslovakia", Jasy, Rumunsko, 7.-8.11.2019


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia "Left performance histories", Neue Gesellschaft für Bildende Kunst, Berlin, Nemecko, 2.2. 2018


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: 13. Kongrese Gesellschaft für Theaterwissenschaft "Theater als Kritik", Frankfurt/Giessen, účasť s referátom "Kunst der Kontestation. Inoffizielle performative Praktiken in der Slowakei in den 1970er Jahren", Frankfurt, Nemecko, 3.-6.11. 2016


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „Dark rooms – Räume der Unsichtbarkeit“, Exzellenzcluster Bild Wissen Gestaltung, Humboldt Universität Berlin, účasť s referátom „Möglichkeit des Entdeckens – Jana Želibská“ Berlín, Nemecko, 18.-20.6. 2015


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „Subversive Practices and Imagined Realities in Central, Eastern and Southern Europe after 1945“ AAH Conference in Norwich – Chair of the panel, Norwich, Veľká Británia, 9.-11. 4. 2015


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „Performance Art in Central and Eastern Europe“ na 102. CAA Annual Conference, účasť s referátom „Mapping the crossovers of tradition, neo-avant-garde and postmodern strategies in Slovak action art of 1960s and 1970s”, Chicago, USA, 12.-15. 2. 2014


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „Performing Art in the Second Public Sphere“, Kulturbrauerei, Berlin, Chair of the Panel "Opening up spaces of performance", Berlín, Nemecko, 9.-11. 5. 2014


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „When exhibitions become politics“, Friedrich-Schiller Universität Jena, účasť s referátom „Ausstellungen als (un)politische Medien. Danuvius 68 und II. Permanente Manifestationen (Zur alternativen und inoffiziellen Kunst in den 1960er Jahren)“, Jena, Nemecko, 15.-17. 5. 2014


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „Global Pop“, Tate modern, účasť s referátom „Altar/Objects, Labyrinth/Environment: In the middle of the artwork – artworks as an interactive space in Slovak alternative art in the 1960s“, Londýn, Veľká Británia, 14.-15. 3. 2013


EURINGER BÁTOROVÁ, A.: konferencia „Fluxus East. Fluxus Networks in Central Eastern Europe“, Múzeum Ludwig, účasť s referátom „Parallels to Fluxus in Slovak alternative Art in the 1960s and 1970s“, Budapešť, Maďarsko, 18.4. 2008

Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-07