Meno a priezvisko:
|
PaedDr. Darina Dvorská, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | 2019 - súčasnosť |
Výskumný zamestnanec | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogických vied a štúdií, Centrum výskumu predprimárnej a primárnej pedagogiky | 2015 - 2019 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Certifikovaný lektor NTC vzdelávacieho systému: II level NTC workshop within the frame of "NTC for all" project | NTC program: www.ntclearning.com | 2018 |
Certifikovaný školiteľ lektorov NTC vzdelávacieho systému: I level NTC workshop within the frame of "NTC for all" project | NTC program: www.ntclearning.com | 2019 |
Kurz koncepcia vyučovania založeného na riešení výzvy | Konzorcium univerzít ENLIGHT WP2 | 2023 |
Rigorózna skúška v študijnom odbore: učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov špecializácia Pedagogika (PaedDr.) | Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2009 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická komunikácia | Spoločný pedagogicko-psychologický a spoločenskovedný základ učiteľstva (učiteľský základ). Pedagogika. Učiteľstvo akademických predmetov (UAP) Pedagogika v kombinácií. | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu: seminár | Spoločný pedagogicko-psychologický a spoločenskovedný základ učiteľstva (učiteľský základ). | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika rodiny | Pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická diagnostika | poločný pedagogicko-psychologický a spoločenskovedný základ učiteľstva (učiteľský základ). | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Všeobecná psychológia | Pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Psychológia osobnosti | Pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
GAVORA, P., DVORSKÁ, D., MEDVEĎOVÁ, J. 2024. Rodičovstvo s deťmi do troch rokov: teorią a výskum. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN: 978-80-223-5771-5. Dostupné online: https://stella.uniba.sk/texty/FIF_GDM_rodicovstvo_deti_do_3r.pdf
DVORSKÁ, D. 2016. Potential applications of social cognitive theory and the concept of self-efficacy in education. In Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia. Brno: Paido, 2016. p. 465 – 476. ISBN 978-80-7315-261-1.
CSANDOVÁ, E., DVORSKÁ, D., KOLÁĆKOVÁ, J. 2018. Critical incidents in the initial formation of teacher`s professional development In. Early childhood relationships: the foundation for a sustainable future . 1. vyd., Čakovec : OMEP Hrvatska, 2018. p. 20-41 [online] . ISBN 978-953-57634-1-3.
GAVORA, P., KOLDEOVÁ, L., DVORSKÁ, D., PEKÁROVÁ, J., MORAVČÍK, M. 2010. Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu. Bratislava : Univerzita Komenského, 2010, ISBN: 978–80–223–2951–4. Dostupné online: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/index.php/o-ucebnici/ako-citovat.php
SOKOLOVÁ, L., KAROLČÍK, Š., DVORSKÁ, D., DOVIČÁK, M., HRĆAN, Z. GRIGUŠ, S. 2021. Učiteľská akadémia UK. Metodická príručka. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2021, 100 s., ISBN 978-80-223-5210-9.
CSANDOVÁ, E., DVORSKÁ, D., KOLÁĆKOVÁ, J. 2018. Critical incidents in the initial formation of teacher`s professional development In. Early childhood relationships: the foundation for a sustainable future . 1. vyd., Čakovec : OMEP Hrvatska, 2018. p. 20-41 [online] . ISBN 978-953-57634-1-3.
DVORSKÁ, D. 2016. Potential applications of social cognitive theory and the concept of self-efficacy in education. In Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia. Brno: Paido, 2016. p. 465 – 476. ISBN 978-80-7315-261-1.
SOKOLOVÁ, L., KAROLČÍK, Š., DVORSKÁ, D., DOVIČÁK, M., HRĆAN, Z. GRIGUŠ, S. 2021. Učiteľská akadémia UK metodická príručka. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2021, 100 s., ISBN 978-80-223-5210-9.
DVORSKÁ, D. 2017. Sebareflexia učiteľky materskej školy. In Vedecké štúdie v predprimárnej pedagogike. Šala : Spoločnosť pre predškolskú výchovu, 2017. S. 143-161. ISBN 978-80-971016-2-6.
DVORSKÁ, D. 2020. Self-efficacy učiteľa. In Paedagogica 32. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave,: č. 32, 1. vyd. 2020. s. 13-32, ISBN 978-80-223-5061-7.
[o1] 2021 - Grenčíková, Adriana - Kordoš, Marcel - Bartek, Jozef - Berkovič, Vladislav : The impact of the industry 4.0 concept on slovak business sustainability within the issue of the pandemic outbreak. - In: Sustainability, roč. 13, č. 9, 2021, art. no. 4975 ; s. 1-14 ; SCOPUS
[o1] 2021 - Kuzyšin, Bohuslav - Šip, Maroš - Ježek, Václav - Hangoni, Tomáš - Bušová, Natália : The inter-disciplinary nature of spiritual/religious counselling in the cybernetic/media or cyberspace field. - In: European Journal of Science and Theology, roč. 17, č. 1, 2021 ; s. 109 ; SCOPUS
[o1] 2021 - Sirotová, Mariana - Michvocíková, Veronika - Hosťovecký, Marián - In: Serious games in university education of future teachers . - Berlin : Peter Lang, 2021 ; S. 1-213 ; SCOPUS
[o1] 2021 - Šutvajová, Miroslava - Bartík, Peter - Buľáková, Kristína - Šagát, Peter - Gonzalez, Pablo P. : Screening of flat feet in preschool children as prevention of postural disorders. - In: ICCMSE 2020 : AIP conference proceedings . - Melville : AIP Publishing, 2021 ; S. 1-8 ; SCOPUS
[o1] 2020 - Tkáčová, Ľubomíra - Magurová, Dagmar - Grešš Halász, Beáta - Majerníková, Ľudmila : Effectiveness of care of patients with diabetes mellitus in the context of Wagner’s model. - In: Kontakt, roč. 22, č. 1, 2020 ; s. 10 ; SCOPUS
Projekt Stanem sa učITeľom. Veľké projekty - Fond SK-NIC, hlavná riešiteľka projektu, 2020-2022
https://fphil.uniba.sk/stanemsaucitelom/#c104119
Projekt VEGA 1/0484/21 Premeny rodinnej výchovy a rodičovského vzdelávania na Slovensku, hlavná riešiteľka projektu, 2021-2023
Projekt Erasmus+ Strategické partnerstvá BELONG, Erasmus+ Strategic partnerships 2022 - 2024, spoluriešiteľka projektu
Projekt Erasmus+ Strategické partnerstvá HOUSED: Designing Holistic and Sustainable Educational Development to improve Student Learning, Erasmus+ Strategic partnerships.2020-1-SK01-KA203-078299. 2020 - 2022.spoluriešiteľka projektu, https://hosued.euba.sk
Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 020UK-2-1/2021 Systematická podpora vysokoškolských učiteľov ako kľúč rozvoja kvality vzdelávania. Tematická oblasť: 2021.1. Téma 2: Vytvorenie systému podpory vysokoškolských učiteľov. 2021 - 2022, spoluriešiteľka projektu.
Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 001UK-2-3/2022 Systematická podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na Univerzite Komenského v Bratislave, 2022 - 2023, hlavná riešiteľka projektu.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Zodpovedný správca a spolutvorca e-learningového nástroja pre budúce učiteľky a učiteľov UK: Učiteľská akadémia UK | Univerzita Komenského v Bratislave: www.ucitelskaakademia.sk | 2020 - súčasnosť |
Asistentka redakcie časopisu Pedagogika.sk | Slovenský časopis pre pedagogické vedy Pedagogika.sk: https://www.casopispedagogika.sk | 2009 - 2011 |
ICT kurzy pre kolegov: Interaktívne vyučovanie v MS Teams (Kahoot, Pridelené úlohy a iné) | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave https://fphil.uniba.sk/sluzby/impact/podujatia/ | 2020 |
Webmaster Katedra pedagogiky | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave: https://fphil.uniba.sk/kped/ | 2019 - súčasnosť, Katedra pedagogiky Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave: https://fphil.uniba.sk/paedagogica/ |
Katedrový IT koordinátor + tvorca a správca online databázy zborníka Paedagogica + Acta Andragogica | Katedra pedagogiky Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave: https://fphil.uniba.sk/paedagogica/ | 2020 - doteraz |
Vypracovateľka odborných posudkov žiadostí o dotáciu na projekty Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR (KEGA)
2021 - doteraz